Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2551 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Hanabi
Categorie: Kaartspel, Familiespel
Uitgegeven in: 2013
Uitgever: Asmodee
Link uitgever: http://benl.asmodee.com
Auteur: Antoine Bauza
Illustrator: Albertine Ralenti
7.6
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 4 / 10   Strategie 7 / 10  
  Speelduur 30 minuten   Leeftijd vanaf 8 jaar   Aantal spelers 2 - 5  
25 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Hanabi is een coöperatief kaartspel.

De spelers proberen gezamenlijk een zo mooi mogelijk vuurwerk te creëren door kaarten uit te spelen in vijf kleuren van vijf waardes. De kaarten die zij in de hand houden, zijn enkel zichtbaar voor de medespelers; deze proberen door het geven van tips en hints de medespelers zo veel mogelijk informatie te geven. Denkt men voldoende informatie te hebben, dan speelt men een kaart uit op tafel. Zo wordt het vuurwerk groter en mooier. Maar wordt er een verkeerde kaart uitgespeeld, dan volgt de woede van de goden! Na drie fouten verliezen alle spelers het spel. Lukt het uiteindelijk om de volledige 25 punten te halen of is het gemaakte vuurwerk maar matig?
Recensie: Rollthedice
Recensie: Bloggen
Recensie: Spellenclub13
Recensie: Bordspeler
Recensie: Spellenmolen

Geen ongelezen berichten Spiel des Jahres 2013 - Nominaties

BaSL

26

2570

ma 08 jul 2013, 14:19

Robertopellizini

Geen ongelezen berichten Hanabi Deluxe

BaSL

18

1912

zo 20 okt 2013, 19:29

ravinck

Geen ongelezen berichten à la carte 2013: Hanabi

BaSL

1

415

do 26 sep 2013, 10:00

Bordspeler.nl

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Nox' Spellenzolder - Hanabi

Dharquen

0

619

ma 28 okt 2013, 21:05

Dharquen

Geen ongelezen berichten hanabi

lievehippie

5

607

di 07 jan 2014, 18:36

bionicman

Geen ongelezen berichten Nominaties Nederlandse Spellenprijs 2014 bekend!

Tamara_Bakker

52

3743

ma 12 mei 2014, 22:03

maartend

Geen ongelezen berichten Poll: Versus Extra: Kleine Spelletjes - Poule E

BaSL

4

740

do 12 nov 2015, 09:53

BaSL

Geen ongelezen berichten Poll: Versus Extra: Kleine Spelletjes - Ronde 2, Poule 3

BaSL

17

1345

vr 27 nov 2015, 21:08

Bart

Geen ongelezen berichten Poll: Versus Extra: Kleine Spelletjes - Halve Finale I

BaSL

10

907

zo 06 dec 2015, 20:45

BaSL

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Hanabi - Reacties (25)
Geplaatst: wo 21 aug 2013, 07:05 
Avatar gebruiker
Hoe makkelijk kan het zijn om iets nieuws te verzinnen? Je houdt gewoon je kaarten andersom vast en je medespelers moeten jou hints geven over welke kaarten je in je hand hebt. Probeer op het juiste moment de juiste kaart op de juiste stapel te leggen, en probeer zo collectief de meeste punten te scoren voor een zo goed mogelijke vuurwerkshow. Hoge concentratie vereist!
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 11:32 
Hanabi – Heerlijke coöp waarin je de andere spelers vragend aankijkt of je het toch wel goed doet.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 15:22 
Avatar gebruiker
Erg origineel spel waarbij goed nadenken en onthouden ;-) erg belangrijk zijn. Voegt echt iets toe aan je collectie!
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: wo 21 aug 2013, 23:47 
Avatar gebruiker
Origineel spel. Volgens mij is er geen ander spel te verkrijgen waarbij je, je eigen kaarten niet mag zien. Het is ook nog eens lastig om de volle aantal punten samen te halen.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 26 aug 2013, 13:33 
Avatar gebruiker
Origineel cooperatief kaartspel dat gemakkelijker uit te leggen is dan het perfect uit te spelen. Belangrijk om de tips over je eigen kaarten en hetgene de andere spelers van hun kaarten al weten, te onthouden om een perfecte score te halen. Voorlopig uniek spelconcept. Dat het spel de 'Spiel des Jahres 2013' prijs gewonnen heeft in Duitsland, zegt al genoeg!
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: di 27 aug 2013, 08:50 
Avatar gebruiker
Leuk om een keer gedaan te hebben, maar totaal niet mijn spel.
Het idee is leuk, maar continu onthouden wat er gezegd wordt is niet mijn ding.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 01 sep 2013, 10:15 
Avatar gebruiker
Geweldig leuk spel - hoewel we de twintig maar niet halen. Ik blijf dit graag spelen; plezier en spanning gegarandeerd!
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: do 12 sep 2013, 07:35 
Avatar gebruiker
Uniek en minimalistisch, een verademing in het huidige spellenlandschap.
Interessant hoe verschillend het spel is naargelang het spelersaantal (werkt ook erg goed met 2).
Wij spelen dat je iemand op verzoek kan herinneren aan eerder gegeven tips, het is een deductie- en geen geheugenspel.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: do 12 sep 2013, 12:23 
Avatar gebruiker
In mijn ogen is dit één van de weinige spellen die weer iets nieuws weet te introduceren in spellenland. Dat word iedere keer toch weer lastiger. Dit spel is wat mij betreft de terechte winnaar van de 'Spiel des Jahres 2013'
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 12:53 
Avatar gebruiker
Eens iets anders en nog eens een leuk spel ook. Voor 8 euro heb je wat mij betreft een spel in je collectie dat vaak op tafel zal komen en enorm veel mensen een leuke avond zal bezorgen. Het coöperatieve element is hier subtiel uitgewerkt en is toch iets helemaal anders als bijvoorbeeld in een pandemie of een verboden eiland waar makkelijk 1 iemand volledig kan bepalen hoe er gespeeld gaat worden.

Ook is het spel redelijk verslavend om telkens toch maar een mooier vuurwerk te maken en dat publiek niet waar teleur te stellen. Dat is echter verschrikkelijk moeilijk, want wanneer je je strikt aan de regels houdt, is het zeer moeilijk om gewoon al boven de 20 punten uit te komen (maximumscore =25)

Voor mij een topspel, dat vermoed ik zijn plaatsje zal verwerven tussen de klassiekers! Mag in géén enkele spellencollectie ontbreken!
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 30 okt 2013, 17:20 
Avatar gebruiker
Ik vind Hanabi een leuk spel. Het is een coöperatief spel, waarbij je je handkaarten niet mag zien en dat maakt het spel zo speciaal.

Pluspunten:
    Leuk spel
    Sociaal spel
    Leuk met veel spelers
    Coöperatief spel (= iedereen wint ofwel iedereen verliest)

Minpunten:
    Met 2 spelers vind ik (persoonlijk) het spel minder leuk dan met 3 of meerdere spelers
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: vr 08 nov 2013, 16:34 
Zeer aardig spelidee, jouw kaarten achterstevoren in jouw handen houden. Door suggestief te spreken (iets wat wij in ieder geval niet kunnen laten met dit spel), weten we altijd te winnen, waardoor de lol er ondanks het leuke concept er voor ons al snel van af was.
5
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 25 nov 2013, 22:54 
Avatar gebruiker
vooral het feit dat je je eigen kaarten niet ziet maakt deze bijzonder zal meespelen als ik wordt uitgenodigd. is niet echt gemakkelijk ik streef nog steeds naar de perfecte score. klein prijsje groot spel
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 01 jan 2014, 17:20 
dit spelletje gekocht om te spelen op oudjaarsavond met vrienden (vanwege het vuurwerk op de verpakking:-). De spelregels lezend leek me het een beetje suf, maar niets is minder waar. Als je niet te doorzichtig bent in het geven van aanwijzingen en serieus speelt is het niet makkelijk! Klein doosje, maar meer dan een tussendoortje.

We hebben het spelletje nog maar een paar keer gespeeld, tot nu toe werden we er erg melig van. Op een of andere manier had het, doordat je je eigen kaarten niet mag zien, ook wel een soort van 'wie ben ik' gehalte. Misschien stel ik mijn waardering nog bij naar boven/beneden, tot dusver een dikke 8.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: zo 07 dec 2014, 05:38 
Avatar gebruiker
Enkel nog maar een 100x on-line gespeeld. En daar valt het reuze goed mee, omdat de aanwijzingen zichtbaar blijven. Het valt bij velen ontzettend in de smaak.
En ik haalde toch al een paar keer het maximum met 2, 3 en 4 spelers mits enkele algemeen aangenomen afspraken. Steeds spannend en leuk chatten bij het spelen... (en dat is uitzonderlijk)
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: do 08 jan 2015, 21:32 
Best een aardig coöperatief spel dat goed in elkaar zit.
7
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: di 25 aug 2015, 23:26 
Leuk coöperatief spel!

Snel uitgelegd en makkelijk op tafel! Uniek!

Musthave.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 22:27 
Leuk coöperatief kaartspel. Je houdt je kaarten omgekeerd vast en ziet dus niet je eigen kaarten. Die van je medespelers zie je wel. Met de juiste tips maak je samen een mooi vuurwerkspektakel en scoor je punten. Leuk als je iedereen oplet en verstandig speelt. Frustrerend als sommigen slechte tips geven, de tips niet onthouden,...
Eenvoudig spelletje om "voldoende" te halen en dus succesbeleving. Wil je voor hoge scores gaan, dan wordt het een pak moeilijker en uitdagender.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 09:15 
Avatar gebruiker
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: ma 25 dec 2017, 19:32 
Leren kennen in Canada.
Meteen meegenomen.
Tijdens die vakantie wel 10 keer gespeeld. En nu vaak nog.
We winnen zelden.
9
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 30 jan 2019, 09:01 
Avatar gebruiker
Fijn coöperatief kaartspel. Vereist goede samenwerking om de beperkte 'hintbeurten' optimaal te gebruiken.
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 24 feb 2019, 11:02 
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   Facebook

Geplaatst: ma 01 apr 2019, 22:33 
Altijd leuk wanneer deze op tafel komt, spannend om een kaart te spelen vermits je niet 100% zeker bent.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: do 04 apr 2019, 16:24 
Tot nu toe één keer gespeeld en dat was best een bijzondere ervaring! Spannend om een kaart uit je hand te spelen. Is het wat je denkt dat het is of heb je je vergist en breekt het onweer los?
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: ma 10 jun 2019, 15:51 
Niets aan toe te voegen
8