Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 3962 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Luna Capital
Categorie: Familiespel
Uitgegeven in: 2022
Uitgever: Keep Exploring Games
Link uitgever: https://keepexploringgames.com/nl/
Auteur: Jose Ramón Palacios
Illustrator: Albert Monteys
6.6

  Geluk 2 / 10   Strategie 5 / 10  
  Speelduur 45 minuten   Leeftijd vanaf 8 jaar   Aantal spelers 1 - 4  
5 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Beschrijving van de uitgever:

In Luna Capital gaan spelers zo efficiënt mogelijk een nederzetting bouwen op de maan. Aan het begin van de ronde kiezen spelers een kaart en, afhankelijk van de fase, 1-4 tegels. Vervolgens plaatsen ze een kaart (die ze net hebben gekozen of een die ze al hadden) en alle tegels in hun nederzetting.

Uitdagingen zitten hierbij in het feit dat de kaarten aan elkaar moeten grenzen, in maximaal 3 rijen mogen liggen, en dat de getallen op de kaarten per rij moeten oplopen. Daarnaast is 1 tegel in de eerste fase leggen makkelijk, maar 4 tegels in de vierde fase is een serieuze uitdaging.

Het spel duurt 3 rondes die elk bestaan uit 4 fases, dus elke speler komt 12 keer aan de beurt.

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Keep Exploring met Bitoku en Luna Capital

SvAtje

11

921

ma 11 apr 2022, 09:57

Duiker

Geen ongelezen berichten Lucky Bastard - LUNA Capital

luckybastard

0

704

zo 12 nov 2023, 08:16

luckybastard

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Luna Capital - Reacties (5)
Geplaatst: wo 29 dec 2021, 09:58 
Zeer goed, maar haalt het niet tegen andere in het genre.
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 10 aug 2022, 11:18 
Avatar gebruiker
Ik heb de laatste jaren ondervonden dat ik wel houdt van puzzelspelletjes a la Sagrada, Nova Luna, Cascadia enz En in dat lijstje past deze ook. Zeer simpele regels, maar wel veel zaken om rekening mee te houden voor je score. Het verplicht nemen van 1 kaart en 1 fiche in ronde 1, dan 1 kaart en 2 fiches in ronde 2 en dat tot ronde 4, om nog eens 2x opnieuw te beginnen is erg goed. Soms wil je de kaart heel graag, maar de fiches niet, soms wil je 2 van de fiches maar de andere niet of de kaart niet. Uiteindelijk zal je altijd wat moeten nemen dat je eigenlijk niet wilt en dat je strategie wat blokkeert, maar die keuzes maken het net interessant.

Het spel mist (in de Engelse versie althans) wel een duidelijke player aid (die intussen wel door Devir op BGG is geplaatst) omdat er zoveel scoremogelijkheden zijn die toch niet gemakkelijk zijn. De life modules scoren per symbool apart, maar op dezelfde manier scoor je ook nog de serres, maar daar tel je dan weer de symbolen van samen. Maar de serres scoren ook nog eens apart voor setjes van 3 verschillende symbolen. En dan ook nog de buildings die elk een aparte scoring hebben.
Ook kwam er van mijn spelkameraden al de opmerking dat de symbolen wel heel erg klein zijn, maar dat ligt toch eerder aan hun ogen vind ik ;-)
8
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: wo 28 sep 2022, 00:06 
Avatar gebruiker
De vele verschillende scoringsmogelijkheden (slecht aangegeven) maken het spel interessant maar ook wel een flinke breinbreker. Het speelt wel lekker snel!
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: di 11 jul 2023, 16:34 
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 06 aug 2023, 16:27 
5