Tips in tijden van corona pandemie!
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Geef waardering Link suggereren

Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 2677 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Stapelgekke Speed Cups
Categorie: Partyspel, Kinderspel
Uitgegeven in: 2013
Uitgever: 999 Games
Link uitgever: http://www.999games.nl
Auteur: Haim Shafir
Illustrator: Yaniv Shimoni, Barbara Spelger
Uitbreiding(en): Stapelgekke Speed Cups 2
6.4
Winkelwagen
Lotana.be
  Geluk 5 / 10   Strategie 5 / 10  
  Speelduur 10 minuten   Leeftijd vanaf 6 jaar   Aantal spelers 2 - 4  
5 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Concentratie-, reactie- en behendigheidsspel voor het hele gezin.

Je krijgt 5 bekers in verschillende kleuren. Elke ronde draait een speler de bovenste kaart van de stapel om. Daarop staan 5 voorwerpen in de kleuren van de bekers horizontaal of verticaal georiƫnteerd. Zo kunnen er 5 vogels in een boom zitten of 5 shirts aan een waslijn. Je probeert nu zo snel mogelijk je bekers op of naast elkaar te zetten op de manier waarop dit op de kaart is aangegeven. Ben je als eerste klaar, druk dan snel op de bel. Heb je het goed, dan win je de kaart. De speler met de meeste kaarten wint het spel.

Speed Cups heeft zeer eenvoudige spelregels, waardoor het snel te leren is. Leuk voor families met kinderen, maar ook voor studenten en veelspelers die iets luchtigs tussendoor willen doen.
Recensie: Bordspeler
Recensie: Spelinzicht

Er zijn geen onderwerpen of berichten voor dit spel.

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Stapelgekke Speed Cups - Reacties (5)
Geplaatst: vr 27 dec 2013, 12:42 
Avatar gebruiker
Ongekend populair op speldemonstraties. Hetzelfde principe als Ring-L-Ding maar blijkbaar met betere materialen.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 11 okt 2015, 12:07 
Leuk spel om met kinderen te spelen of als party spel, tussendoortje,...
Je moet heel snel zijn om te winnen en een vergissing is zo snel gebeurd :-) Elk foutje, elke moment van twijfel wordt afgestraft en kost je een punt. Het spel zorgt voor ambiance en spelplezier!
6
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: zo 08 nov 2015, 23:08 
Leuk, goed kijken en snelheid
6
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: ma 06 nov 2017, 01:37 
Heerlijke stress! Wel lastig om spelers te vinden die aan elkaar gewaagd zijn. De een is nu eenmaal wat sneller of behendiger dan de ander (vooral onder kinderen!) deze persoon zal dan ook steevast winnen.
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek   

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 20:04 
Leuk met kinderen zonder al te groot leeftijdsverschil. ook leuk om het op een verjaardagsfeestje met grote gekleurde emmers te spelen.
6