Zoeken 0 - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z 3962 spellen aanwezig!

Afbeelding Informatie Waardering
Zeeën van Strijd
Categorie: Expertspel, Familiespel
Uitgegeven in: 2023
Uitgever: House of Monks
Link uitgever: http://www.houseofmonks.nl
Auteur: Mark Major
Illustrator: Beth Sobel
7.7

  Geluk 0 / 10   Strategie 0 / 10  
  Speelduur 45 minuten   Leeftijd vanaf 10 jaar   Aantal spelers 3 - 6  
3 Reacties
Beschrijving Kennisbank
Een heldere en mooie dag op zee! Dat was wat je van plan was toen je vanmorgen de haven verliet. Helaas is de oceaan vaak wispelturig en vandaag is dat geen uitzondering gebleken. Nu moet je verschillende gevaren het hoofd bieden voordat je in veiligheid kunt komen! Kan jij door de woelige wateren navigeren om terug te keren naar de haven met je boot (en je kalmte te bewaren)?
Zeeën van Strijd is een slagenspel waar de spelers proberen zo min mogelijk slagen te halen!

Zeeën van Strijd, een nieuwe editie van het kaartspel Texas Showdown. Zeeën van Strijd is een slagenspel waarbij je probeert zo min mogelijk slagen te halen. De zestig speelkaarten worden aan het begin van de ronde verdeeld, waarna de speler met de laagste kaart de eerste slag opent. De volgende spelers moeten één van de eerdere kleuren in de slag bedienen. Kun je niet volgen, dan mag je een andere kaart spelen. Heeft iedereen gespeeld, wordt de dominante kleur van de slag bepaald. Degene met de hoogste kaart in deze kleur wint de slag en krijgt daarvoor één minpunt. Je speelt door tot de voorgeschreven minpuntenlimiet (10-15). De speler met de minste punten wint.

Geen ongelezen berichten De Spellenreporter - Zeeën van Strijd

De Spellenreporter

0

63

ma 03 jul 2023, 21:36

De Spellenreporter

Geen ongelezen berichten Bijlage(n) Spellengek recenseert: Zeeën van Strijd

Peter Hein

0

875

vr 26 jan 2024, 14:38

Peter Hein

Plaats een nieuw onderwerp

Geef waardering Link suggereren

Zeeën van Strijd - Reacties (3)
Geplaatst: wo 02 aug 2023, 22:21 
Avatar gebruiker
Dit is een heruitgave van een ander spel en die vond ik toen erg leuk! Dus deze ook aangeschaft met een groep die toch ging bestellen en ook nu weer lol mee gehad. Wel is het zo dat we kennelijk een regel verkeerd hadden geïnterpreteerd. Dus nu nog maar eens overnieuw lezen zodat we de nieuwe regels kunnen spelen, en dan vervolgens kiezen welke we het leukst vinden :)
7
Omhoog
 Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 03:46 
Avatar gebruiker
Remake van Texas Showdown. Leuke afsluiter van de spelletjesavond omdat je juist zo min mogelijk slagen moet halen.
8
Omhoog
 Profiel    

Geplaatst: ma 12 feb 2024, 18:11 
Avatar gebruiker
Heerlijk kaartspel waarbij de twist fantastisch werkt. Speculeren, rekenen en wat hopen op het mededogen van de tegenstanders. Prima.
8