Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




84 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 17:37 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ruud2009 schreef:
Robertopellizini schreef:
3. Libertalia (7.31 en 219e). Wat mij betreft hét piratenspel. Een geweldig leuk kaartspel met een groot scala aan diverse rollen met een sterk 'take-that'-gevoel. Het lijkt in eerste instantie chaotisch, maar er zit wel degelijk veel gameplay in de box met veel leuke combo's en tactische keuzes. Altijd weer hilarisch om te spelen!


Dat was een enorme tegenvaller voor mij.. Ik vind Citadels/Machiavelli niet leuk, en deze net zo min.


Ik vind Citadels/Machiavelli ook niet leuk. Dit spel (vooral met 4 of 5) biedt veeeeel meer spelplezier en ook wel degelijk een redelijke hoeveelheid diepgang. Dat in tegenstelling tot Machiavelli, wat wel erg willekeurig is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 17:41 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
RvdH83 schreef:
Robertopellizini schreef:
1. K2 (7,18 en 323e). Een prachtig thematisch spel waarin je de K2 beklimt. Flink veel puzzel- en rekenwerk en af en toe de angst dat je mannetje het niet gaat overleven. Een geweldig spel, dat enkel nog maar beter is geworden door de uitbreiding Broad Peak!


Broad Peak is m.i. een must-have, omdat het spel je daarmee niet alleen vooral tactische, maar ook strategische keuzes geeft. Wat vind je het beste aantal spelers?


Ik wil niet zo ver gaan om het een must-have te noemen. K2 zelf biedt al 4 speelmogelijkheden (makkelijke + moeilijke kant van de beklimming en zomer- + winterweer), dus het is redelijk herspeelbaar. Echter ben ik het met je eens dat Broad Peak wat meer ruimte biedt qua strategie.

K2 is een spel wat (helaas) wel wat onderhevig is aan AP (analysis paralysis). Met veel mensen kan het spel dan ook flink vertragen en het kan wat chaotischer worden. Ik vind het spel daarom het beste met 3 spelers. Je kunt elkaar redelijke dwars zitten, maar het blijft nog redelijk overzichtelijk. Overigens vind ik de solo-optie van K2 (basis) ook erg leuk om te doen.

Wat voor een speleraantal vind jij dan goed?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 19:01 
Professor Pimpel

Berichten: 221
Woonplaats: Itegem (Heist-op-den-berg)
1. Java

2. Brass

3. Egizia

En heb er nog wel een 10-tal. Was een moeilijke keuze.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 19:09 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
wolvers schreef:
1. Java

2. Brass

3. Egizia

En heb er nog wel een 10-tal. Was een moeilijke keuze.


Brass zou ik nu niet direct ondergewaardeerd noemen. Staat op 16 in de BGG list en op 11 in de strategy game list.
Je zou hem bijna overgewaardeerd noemen :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 19:16 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
dirk schreef:
Je zou hem bijna overgewaardeerd noemen :wink:


Bijna? ;)

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 19:30 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
3. Luna (7,42; 285). De onbekende(?) Feld. Maar een toevalsloze pittige jongen. Waarin je elkaar met behulp van de ketter ook nog danig kunt pesten! Voor mij wellicht de beste Feld. (Op 3 omdat ie met een gemiddelde waardering van 7,42 toch goed gewaardeerd wordt, maar door niet veel stemmers.)

2. 7 Days of Westerplatte (6,92; 2871). Eenvoudige coöp. Qua spelregels en mechanismen. Maar niet eenvoudig om hem te winnen. Speelt snel en telkens weer heel spannend. Het thema van het spel is ook gewoon top!

1. Expedition: Northwest Passage (7,14; 983). Pas sinds kort aan het spelen maar man wat vind ik deze leuk. Speelt vlot (op een enkele keer na dat iemand een tegel wil aanleggen maar wat dan niet wil lukken en dan toch nog eens proberen :crazy: ) en er zijn verschillende manieren om te winnen (dus niet alleen met het bereiken van de Passage!). Alles is open dus je kan elkaar ook goed in de gaten houden, en dus ook dwars zitten. Gedurende het spel krijg je ook nog een mooie landkaart voorgeschoteld. Een echte ontdekkingsreis waarin je de rondeteller (met een warme en koude kant!) goed in de gaten moet houden! Volgens mij is de waardering zo laag omdat in het begin Tom Vasel - wie anders - het een te 'thinky game' vond en dus een minder goede review gaf...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 20:17 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 276
Woonplaats: Rijswijk
Leuk draadje.

1. Maharadja. Gelukkig ben ik niet de eerste die hem noemt. Maar ik blijf het een fantastisch spel zitten. Het enige geluk dat erin zit is dat je tegenstanders eerder zijn dan jij en jouw plannen dwarsbomen, maar dat valt eigenlijk ook niet onder de noemer geluk. Een heerlijk spel waarbij je niet alleen lekker kan lopen klieren, maar toch ook goed op eigen winst op moet letten.

2. Martinique. Ik vind het een grappig 2 persoonsspel, en ben eigenlijk verbaasd dat hij zo laag staat. Hij hoort niet in de top 100, maar als zelfs een Lost Cities nog ruim in de top 500 staat, dan hoort Martinique daar ook.

3. Babel. Beetje zelfde als Martinique, hij hoort hoger dan waar hij staat. Ik vind het een van de betere 2 persoonsspellen. Je moet wel tegen een stootje kunnen, want het enige waar het spel om draait zo'n beetje is je tegenstander pesten (waarschijnlijk staat hij daarom zo laag ;) )

_________________
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 20:20 
Veenboer

Berichten: 168
Woonplaats: Heteren
Robertopellizini schreef:
2. Ninjato (7.34 en 397e). Eén van de mooist vormgegeven spellen. Een leuk push-your luck mechanisme (banzai!) gecombineerd met worker placement en set collection (doet licht denken aan Stenen Tijdperk). Niet geweldig diep, maar het speelt lekker weg en is vooral met 4 echt leuk!


+1, heel leuk en sfeervol spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015, 21:16 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Goed idee , hier mijn 3 verdachten :

1. Polis : fight for the Hegemony

Een wargame-euro hybrid met de diepgang van schaken.
Het geeft me het gevoel van de Peloponnesische oorlog op vele levels uit te vechten.

2. Rex

Wordt vaak minachtend over gedaan omdat het niet het Dune thema heeft (maar spaceturtles en -lions), maar het is een fantastisch spel met 6 asymmetrische krachten, militair gemanoeuvreer, bluffen, negotiëren... Het is een bazillioen keer wat het Agot bordspel had mogen zijn voor mij.

3. Patchistory

Ik hou van Through the Ages, maar deze Patchistory is net iets gemakkelijker op tafel te krijgen en heeft zeker unieke kwaliteiten. Het patchen van tegels over elkaar om je civilizatie op te bouwen werkt wonderbaarlijk goed. De diplomatieke acties en interactie met andere spelers zit goed. Een erg interessant handelsroute concept en goed evenwicht tussen de vele resources. Zeker een van de recentere spellen die sterk onderbelicht is gebleven en voor mij na elke speelbeurt beter en beter is geworden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 10:30 
kooiker

Berichten: 706
Babel
Maharadja
Hacienda


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 11:55 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Mijn pareltjes:

1. Roborally.
Kijken wie er in de georganiseerde chaos overleeft. Op een klein bord en met veel spelers. Maar ja, je moet ervan houden, of er je openhaard mee aanmaken.

2. Snowtails.
racen met een twist. In dit geval drifting, je hondenslee glijdt namelijk over de sneeuw automatisch naar de buitenbocht.

3. Lost Valley.
De goudkoorts in de Yukon, op zoek naar goud in een onontdekte vallei.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 12:09 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Skallagrim schreef:
2. Rex

Wordt vaak minachtend over gedaan omdat het niet het Dune thema heeft (maar spaceturtles en -lions), maar het is een fantastisch spel met 6 asymmetrische krachten, militair gemanoeuvreer, bluffen, negotiëren... Het is een bazillioen keer wat het Agot bordspel had mogen zijn voor mij.


Geloof dat het probleem met deze game vooral het thema is inderdaad. Het spel zelf zit erg goed in elkaar, maar toch heb ik een enorme hekel aan de game. :). Wat een stress.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 12:20 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Net even gekeken op de Friendlessstats en de spellen die ik relatief hoog heb gewaardeerd en die relatief laag staan in de ranglijst op Boardgamegeek zijn:

Krone & Schwert (2002)
Board Game Rank: 4574
Average rating: 6.05/10
243 ratings
3 plays
link

Emira (2006)
Board Game Rank: 3109
Average rating: 6.01/10
666 ratings
8 plays
link

Briefcase (2012)
Board Game Rank: 2372
Average rating: 6.43/10
456 ratings
7 plays
link

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 13:02 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik ben een fan van trick-taking games, dus het is niet gek dat er bij mij een aantal van die spellen boven komen drijven.

3. Mü
(BGG Rank 528, Average Rating 7.18, My Rating 9.5)
Fantastisch slagenspel waarbij je tijdens het bieden er achter probeert te komen met wie je het best kan samenwerken deze ronde. Ik hou er van hoe open ze dat aspect van het spel hebben gehouden en hoeveel diepgang daarachter kan zitten.

2. Cosmic Eidex
(BGG Rank 1754, Average Rating 6.91, My Rating 9.5)
Een heel interessant slagenspelletje voor drie personen waarbij je per hand steeds probeert om of het minste of het meeste aantal punten probeert te halen. Lukt dat, dan scoor je die hand een overwinningspunt. Zeven overwinningspunten en je hebt het spel gewonnen. De kaarten in het deck hebben eenzelfde puntenverdeling als bij Klaverjassen en het leukste is dat je tijdens het spel ook een bepaalde speciale eigenschap krijgt toebedeeld die elk potje anders maakt en het spel op z'n kop zet.

1. Ninety-Nine
(BGG Rank 1980, Average Rating 7,32, My Rating 9.5)
Een slagenspelletje wat erg lijkt op Wizard (je moet van tevoren raden hoeveel slagen je gaat halen met de hand die je gedeeld krijgt, er is troef, kleur volgen, enzovoorts), maar met een unieke twist. Je krijgt 12 kaarten in je hand, waarvan je er drie af moet leggen. De suit van de kaarten die je aflegt bepaalt de hoogte van je bod. Dat zorgt voor behoorlijk interessante keuzes. Eén van de beste slagenspellen die ik ken.

Ik weet het, drie slagenspelletjes, maar die kwamen bij mij nou eenmaal boven drijven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015, 13:36 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Seabie schreef:
Ik ben een fan van trick-taking games, dus het is niet gek dat er bij mij een aantal van die spellen boven komen drijven.

3. Mü
(BGG Rank 528, Average Rating 7.18, My Rating 9.5)
Fantastisch slagenspel waarbij je tijdens het bieden er achter probeert te komen met wie je het best kan samenwerken deze ronde. Ik hou er van hoe open ze dat aspect van het spel hebben gehouden en hoeveel diepgang daarachter kan zitten.

2. Cosmic Eidex
(BGG Rank 1754, Average Rating 6.91, My Rating 9.5)
Een heel interessant slagenspelletje voor drie personen waarbij je per hand steeds probeert om of het minste of het meeste aantal punten probeert te halen. Lukt dat, dan scoor je die hand een overwinningspunt. Zeven overwinningspunten en je hebt het spel gewonnen. De kaarten in het deck hebben eenzelfde puntenverdeling als bij Klaverjassen en het leukste is dat je tijdens het spel ook een bepaalde speciale eigenschap krijgt toebedeeld die elk potje anders maakt en het spel op z'n kop zet.

1. Ninety-Nine
(BGG Rank 1980, Average Rating 7,32, My Rating 9.5)
Een slagenspelletje wat erg lijkt op Wizard (je moet van tevoren raden hoeveel slagen je gaat halen met de hand die je gedeeld krijgt, er is troef, kleur volgen, enzovoorts), maar met een unieke twist. Je krijgt 12 kaarten in je hand, waarvan je er drie af moet leggen. De suit van de kaarten die je aflegt bepaalt de hoogte van je bod. Dat zorgt voor behoorlijk interessante keuzes. Eén van de beste slagenspellen die ik ken.

Ik weet het, drie slagenspelletjes, maar die kwamen bij mij nou eenmaal boven drijven.

Als je hier van houdt moet je zeker Patronize eens checken.

Trick taking met veel keuzes ook al speel je slechts 3-5 kaarten.


Ook heb je nog een trickspel van Bruno Faidutti met dwergen thema. Wellicht ook interessant.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
84 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 3 Ondergewaardeerde spellen  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

ondergewaardeerde



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®