Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017, 10:26 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
eens iets soortgelijks gehad met axis and allies.

De russen vlogen met 1 fighter naar berlijn, dat enkel een luchtafweer had...

1 dobbelsteen de kans om 1 te gooien, en daar was hij!

ongeloof rond de tafel en 1 gastje dat glunderde :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017, 11:17 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik legde een aantal jaren geleden een vriendin het spel regenwormen uit. Na de uitleg vroeg zij hoe groot is de kans dat je allemaal wormen gooit. Ik zei dat die kans statisch gezien erg klein is. En wat is haar eerste worp: allemaal wormen :lol:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017, 11:39 
Meeple

Berichten: 13
Woonplaats: NIjmegen
Shadows over Camelot met 7-7 winnen, dat was memorabel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017, 15:10 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Codenames
Mijn team moest nog 1 kaart.
Het andere team, mijn vrouw en haar vriendin, moest er nog 5.
De vriendin zei een woord (ik weet niet meer wat) en "5" en mijn vrouw wees perfect alle vijf de kaarten aan.
Alles goed, onbegrijpelijk, want sommige kaarten matchten absoluut niet met het codewoord (mijn vrouw vond van wel). :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017, 16:37 
Matroos

Berichten: 40
Mijn echtgenote en ik spelen nogal vaak Carcassonne (minstens één keer per week), en daarbij gebruiken we telkens alle tegels uit alle uitbreidingen die we hebben (allemaal dus, zélfs de toren), wat zo iets van een 210 tegels is (ik kan er een aantal naast zitten). Die ene keer plaatste mijn echtgenote bij haar eerste beurt een horige op de stad over de rivier (tegel waarbij de stad een soort brug vormt over de rivier) … en op de een of andere manier slaagde ze er gedurende het ganse spel niet in om die stad af te maken of zelfs maar uit te breiden, ondanks de meer dan 100 tegels die ze mocht leggen. Totale opbrengst van haar horige dus 1 schamel puntje. :mrgreen:

Sindsdien is er bij ons de huisregel dat degene die die ene tegel trekt verplicht is om er een horige op te zetten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017, 23:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Diplomatie, alweer enkele jaren geleden, de dolksteek in mijn rug doet bij regenweer nog steeds pijn...

Italië was mijn thuisland. Een niet-aanvalspact met de Fransen (aangevoerd door Erik, later beter gekend als "Erik de verrader"). Daardoor kon ik een stuk van de Balkan en Afrika inpalmen en zo de oprukkende Turken tegenhouden. Alles ging redelijk zoals gepland... totdat de Fransen totaal onverwacht Piëmonte binnenvielen. Tegelijkertijd kreeg ik de Duitsers en de Turken op mijn dak. Hoe zeer ik tijdens de volgende seizoenen ook probeerde om hen te overtuigen dat ze Frankrijk volledig in de kaart speelden en hen zo de overwinning op een blaadje aanboden, niets mocht baten. Totale ondergang en een grinnikende Fransman die als overwinnaar uit de strijd kwam.

Citaat:
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock. - Will Rogers


Diplomatie / Diplomacy

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017, 12:32 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
AernoutMJC schreef:
Shadows over Camelot met 7-7 winnen, dat was memorabel.

Uit mijn geheugen: dat is toch niet mogelijk? Bij 7 zwarte zwaarden verlies je toch direct? En om te winnen moet je een meerderheid hebben, toch? Heb de spelregels niet bij de hand en kan me vergissen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017, 20:40 
Grote Dienaar

Berichten: 133
Woonplaats: Heeze
Speelde voor het eerst het spel Dominion met een groep vrienden die het al vaker hadden gespeeld, korte uitleg van het spel en meteen erbij dat je het spel vaker moet spelen om de kaarten te leren kennen. Oftewel je hebt geen schijn van kans dit spel maar goed dat je het spel mee gaat doen.

In het kaartendeck wat werd samengesteld zat onder meer de tuinen. Waarbij ik me vanaf de start daarop had gericht in combinatie met zoveel mogelijk kaarten verzamelen. Doordat ik een flink aantal tuinen had werd ik glansrijk de winnaar van het spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Memorabele Spelmomenten  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Memorabele Spelmomenten



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®