Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





32 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 12:16 
Matroos

Berichten: 40
De tegenhanger van laatste/nieuwste aanwinsten. Welk spel verlaat je collectie en waarom?

Bij Board Gaming Ramblings zijn ze hun volledige collectie aan het spelen en plaatsten ze tweewekelijks een filmpje 'keep or cull'. Leuk om van ieder spel te horen waarom ze het bewaren of wegdoen.






+++EDIT moderator: link naar eerder draadje +++
Gisteren heeft deze game mijn collectie verlaten...


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 02 aug 2021, 14:00, in totaal 2 keer bewerkt.
video toegevoegd / link toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 12:54 
7. Concordia Venus (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Hee, leuk draadje. Inhoudelijke tegenhanger van de markt. :lol:
Onlangs onze collectie verlaten:
Vrijdag, Piramides van de jaguar (totally weird), Magic Maze (te hysterisch), Spirit Island (wilde ik heel graag gaaf vinden, niet gelukt).
Nu op de vertreklijst: Barrage (tergend) en Tapestry (gave poging maar geen speeltijd meer)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 13:00 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Pura Vida schreef:
Nu op de vertreklijst: Barrage (tergend)


Hoi, op welke manier had je gedacht deze te collectie te laten verlaten?
(Groot fan van tergende spellen)

Groeten, Michiel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 13:37 
8. Race for the Galaxy (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Lord Leuber schreef:
Pura Vida schreef:
Nu op de vertreklijst: Barrage (tergend)


Hoi, op welke manier had je gedacht deze te collectie te laten verlaten?
(Groot fan van tergende spellen)

Groeten, Michiel

Hahaha. Staat op MP.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 14:42 
Matroos

Berichten: 40
Ga Dominion welvaart wegdoen. Speel het basisspel niet zo vaak, voor die paar keer dat we het spelen biedt de basisdoos voldoende variatie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 15:21 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
Interessant draadje!

Degene bovenaan mijn lijstje is Pantheon. Het leek toen wij het speelden totaal niet gebalanceerd, waardoor één strategie veel sterker was. Jammer, maar de meningen waren online al verdeeld, dus niet geheel onverwacht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 17:34 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Tweeeet (Cwali). Leuk tussendoortje, regelmatig gespeeld. Aangezien deze ook bij vrienden in de collectie zit, mag deze bij ons de collectie verlaten. Iemand interesse? ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 19:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Trench (2013).

Prachtige vormgeving maar ik vind ‘simpele’ abstracte spellen zoals de GIPF serie leuker om te spelen. Nou ja, ik heb Trench helaas maar één keer gespeeld en ik zie het niet meer gebeuren dat het er ooit nog van komt. De grote doos helpt ook niet.

Verder nog wat ouwe meuk zoals North & South (Phalanx) dat ik meegeef aan de eerste de beste die er überhaupt iets voor over heeft. Goeie wargame die nooit meer op tafel zal komen.

De recente spellen waar ik van af wilde zijn gelukkig allemaal reeds van de hand gedaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021, 23:10 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Glasgow staat hier te koop.
Net aangeschaft omdat het een goed 2 speler spel zou zijn maar mijn man vind het helemaal niks. Normaal is ie niet snel boos maar nu 2 avonden een chagrijnige man gehad (hij moest van mij 2e kans geven maar dat heeft niet mogen baten).

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021, 13:23 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik hanteer diverse criteria voor het verkopen van spellen, maar vooraleer in het kopen van spellen. Het spel moet óf solo op tafel kunnen komen, óf het moet mijn vriendin aanspreken, óf ik moet het met vrienden kunnen spelen. Nu is die laatste categorie erg summier – sowieso spelen we nu niet, maar sinds augustus spelen we eigenlijk alleen Gloomhaven. Spellen die ik alleen met mijn vrienden zou kunnen spelen hebben dus weinig toegevoegde waarde (ik denk dan aan spellen als Dead of Winter, met 3+ spelers die niet voldoen aan de andere twee criteria). Dan maak ik een uitzondering voor party games; die komen vaak alleen in vrienden/familieweekenden of rond de feestdagen op tafel, maar daar heb ik er ook wel een paar van in de collectie die blijven, ook al zou je dat aan het aantal plays er niet aan af zien.

In het uitdunnen van mijn collectie ben ik best streng. Als een spel alsnog niet voldoende voldoet aan het criterium waarvoor ik deze aangekocht heb, dan mag hij in principe weg. Zo vond ik de solo van Tiny Towns drie keer niks, en had mijn vriendin ook geen interesse, dus kon hij weer weg.

Ik kijk ook af en toe naar mijn BG Stats app om te zien welke spellen ik al een tijd niet gespeeld heb. Die probeer ik dan ook weer op tafel te krijgen, en als het dan tegenvalt of ik merk dat ik gewoon niet zo'n zin heb het spel tevoorschijn te halen, dan kijk ik nog even kritisch naar zijn plek in mijn collectie.

Ook spellen die hun houdbaarheid voorbij zijn, mogen gaan. Denk bijvoorbeeld aan beat-your-own-scores (als je het gevoel hebt dat je het trucje wel kent en iedere keer hetzelfde doet, dan kan-'ie gaan), spellen met een 'magische grens' (denk: 300 punten in Clever als je solo speelt) of spellen met een lastige win-threshold (denk Underwater Cities). Ik zeg niet dat ik dit soort spellen wegdoe als ik ze 'uitgespeeld' heb, maar dat werkt wel 'bedervend' om in de metafoor te blijven. Toen ik na zo'n tien plays van Roll Player ook zag dat mijn scores de hele tijd rond hetzelfde getal bungelden en ook de expansion niets baanbrekends toevoegde om het spel fris te houden, mocht ook deze gaan.

Tot slot heb ik een tijdje terug Architects of the West Kingdom van de hand gedaan omdat ik de Automa 'uitgespeeld' had; middels een trucje was het schier onmogelijk om nog te verliezen en was er de lol snel van af. Ik vond het spel ook niet genoeg de moeite waard om met huisregels aan de gang te gaan.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021, 10:42 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Barrage mag hier weg (tergend, inderdaad). Meestal geef ik 't wel tien potjes of zo, maar na vier potjes vinden we het welletjes hier. Ik zie nu al zo op tegen een vijfde potje dat ik er beter eventueel een ander spel voor aanschaf ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021, 12:05 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2077
Woonplaats: Montezuma
Jehnnycash schreef:
Barrage mag hier weg (tergend, inderdaad). Meestal geef ik 't wel tien potjes of zo, maar na vier potjes vinden we het welletjes hier. Ik zie nu al zo op tegen een vijfde potje dat ik er beter eventueel een ander spel voor aanschaf ;)

Hahaha, vier potjes nog wel... dapper... jij bent dus die ánder met Barrage op Marktplaats? Ikzelf heb een bijna deal met een niet nader genoemde Heer op dit forum en misschien speel ik het nét voor het afscheid nog één keer... maar dat denk ik eigenlijk niet... Beetje vergelijkbaar met boeken lezen. Ooit las ik boeken altijd uit, dat was een soort dure plicht, maar tegenwoordig kan ik na een paar pagina's al afscheid nemen van een slecht boek.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021, 12:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Pura Vida schreef:
Jehnnycash schreef:
Barrage mag hier weg (tergend, inderdaad). Meestal geef ik 't wel tien potjes of zo, maar na vier potjes vinden we het welletjes hier. Ik zie nu al zo op tegen een vijfde potje dat ik er beter eventueel een ander spel voor aanschaf ;)

Hahaha, vier potjes nog wel... dapper... jij bent dus die ánder met Barrage op Marktplaats? Ikzelf heb een bijna deal met een niet nader genoemde Heer op dit forum en misschien speel ik het nét voor het afscheid nog één keer... maar dat denk ik eigenlijk niet... Beetje vergelijkbaar met boeken lezen. Ooit las ik boeken altijd uit, dat was een soort dure plicht, maar tegenwoordig kan ik na een paar pagina's al afscheid nemen van een slecht boek.


Zeg jij nou dat je Barrage een slecht spel vindt?
Smaken verschillen, zo blijkt maar weer.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021, 13:05 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Jerome schreef:
Pura Vida schreef:
Jehnnycash schreef:
Barrage mag hier weg (tergend, inderdaad). Meestal geef ik 't wel tien potjes of zo, maar na vier potjes vinden we het welletjes hier. Ik zie nu al zo op tegen een vijfde potje dat ik er beter eventueel een ander spel voor aanschaf ;)

Hahaha, vier potjes nog wel... dapper... jij bent dus die ánder met Barrage op Marktplaats? Ikzelf heb een bijna deal met een niet nader genoemde Heer op dit forum en misschien speel ik het nét voor het afscheid nog één keer... maar dat denk ik eigenlijk niet... Beetje vergelijkbaar met boeken lezen. Ooit las ik boeken altijd uit, dat was een soort dure plicht, maar tegenwoordig kan ik na een paar pagina's al afscheid nemen van een slecht boek.


Zeg jij nou dat je Barrage een slecht spel vindt?
Smaken verschillen, zo blijkt maar weer.

Ik heb het ook 1x gespeeld en vond het ook maar niets. :wink: Het worker placmenent mechanische en wat er op je persoonlijk bordje gebeurde vond ik nog wel goed, maar wat er op het bord gebeurde vond ik niet interessant en veel te afstraffend voor fouten in het begin. Nu vond ik het thema en de vormgeving bij voorbaat maar niets dus ik wist op voorhand al wel dat ik nooit helemaal in het spel gezogen zou worden.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021, 13:24 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Ik kan niet wachten om dit spel (Barrage) over te nemen! :P

OT: Bij mij staat Istanbul op de nominatie om de collectie te verlaten. En dat terwijl ik het fysieke spel nauwelijks gedaan heb; maar de app wel. Het klikt ergens niet bij mij, maar ik kan er niet helemaal de vinger opleggen. Is het nou de geluksfactor (oa wie is de startspeler), het race aspect wat voor mij leidt tot een onbevredigend spelverloop... ik weet het niet. Misschien is het nog het best te omschrijven als niet tergend genoeg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
32 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Welk spel verlaat je collectie?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hippe en 3 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®