Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




42 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende

Wat te doen met dozen van uitbreidingen
ik gooi de doos weg als ik alles in de basisdoos kan bewaren 34%  34%  [ 20 ]
ik bewaar de doos 66%  66%  [ 39 ]
Totaal aantal stemmen : 59
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 10:03 
.

Berichten: 229
Ik ben erg benieuwd wat jullie doen met dozen van uitbreidingen? Ik vind het namelijk zonde om ze weg te gooien... Eigenlijk kan ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Ook al heb ik de uitbreiding opgenomen in de basisdoos.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 10:13 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Ik houd meestal de uitbreiding in zijn eigen doos. Ik verzamel niet alleen voor de spellen zelf maar ook voor het plaatje, ik vind het juist mooi om de dozen in de kast te zien staan. De dozen van de uitbreidingen staan daarom ook meestal naast of op de doos van het basisspel.

En zo heb ik bijvoorbeeld ook een plank waar alle kleine doosjes van Alhambra en Carcassonne op elkaar gestapeld staan.

Het is zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment de Alhambra Big Box heb gehad, maar die heb verkocht omdat ik basisspel (Anniversary edition) + De losse doosjes leuker vond.

En ik heb via Marktplaats ooit de doos + speelbord van Ticket to Ride Switzerland gekocht (rest van de onderdelen ontbrak), ondanks dat ik de India + Zwitserland uitbreiding al had.

Het moge duidelijk zijn dat ik de dozen een belangrijk deel van de hobby vind! :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 10:27 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
De lege dozen liggen bij mij achterin de kledingkast. Ik hoop ooit een megakast te hebben dat spellen en uitbreidingen in 1 kast kunnen liggen. :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 10:35 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Ik houd en bewaar de uitbreidingen in hun eigen dozen. Ik vind het zonde om ze weg te gooien. Mocht de uitbreiding niet bevallen, dan is de verkoop met doos vaak gemakkelijker dan zonder.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 10:48 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Hangt van het spel af, een uitbreiding van Speed Cups of Jungle Speed daarvan bewaar ik de dozen niet.
Voor een Orleans of Istanbul dan weer wel.
Normaal bewaarde ik alles in zijn eigen doos, maar door plaatsgebrek steek ik vaak uitbreidingen in de basisdoos nu en bewaar ik de dozen van de uitbreidingen elders.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 12:37 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Hangt ervan af of het in de basisdoos erbij past. Anders op zolder in de opslag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 13:52 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Tilburg
Ik bewaar ze en had, als de ruimte het toe zou laten, ze graag in de kast gezet. De realiteit, echter, is dat de doosjes naar zolder verhuist zijn en de uitbreidingen in de dozen van het basis spel zitten. Uitzonderingen zijn dan weer spellen met serieuze inlays zoals Takenoko en Lords of Waterdeep. Om daar een uitbreiding bij te stoppen zou betekenen dat je de inlay moet verwijderen. En dat kan ik echt niet. Een goede inlay is mij zo veel waard.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 15:43 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Siroj schreef:
Ik bewaar ze en had, als de ruimte het toe zou laten, ze graag in de kast gezet. De realiteit, echter, is dat de doosjes naar zolder verhuist zijn en de uitbreidingen in de dozen van het basis spel zitten. Uitzonderingen zijn dan weer spellen met serieuze inlays zoals Takenoko en Lords of Waterdeep. Om daar een uitbreiding bij te stoppen zou betekenen dat je de inlay moet verwijderen. En dat kan ik echt niet. Een goede inlay is mij zo veel waard.


Aan de slag met foamboard! Hoop van mijn spellen passen hierdoor mooi als nog in de basisdoos. Heb de rest van de niet passende inlay's ook op zolder opgeslagen. Ik gooi ook liever niets weg. Mits het een simpel kartonnen kaarthouder is of iets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 16:04 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
In een grote doos in de garage.
Zo denkt mijn vrouw dat de collectie kleiner is dan ze daadwerkelijk is en gaat ze niet al teveel problemen maken als ik een nieuw spel koop. :angel:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 16:39 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik stop alles waar mogelijk in de doos van de basis en dan gooi ik de doos van de uitbreiding weg. Ik ben duidelijk in de minderheid hier, maar ik heb geen ruimte om de dozen te bewaren. Het is ook best leuk om er op te springen voordat ze naar het oud papier gaan. Ik zou zeggen probeer het eens.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 16:41 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Alle uitbreidingen gaan in de doos van het basisspel, de dozen van de uitbreiding gaan direct naar het oud papier. Enige uitzondering is Flash Point: Fire Rescue waarbij de spelonderdelen in de basisdoos zitten en de plattegronden in de uitbreidingsdoos.

Niet alleen vanwege de ruimte maar ook omdat ik er de toegevoegde waarde niet van zie om deze dozen ergens op zolder te bewaren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2017, 17:23 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 854
Woonplaats: Bollenstreek
Het kost me wat moeite, maar ik gooi de dozen van uitbreidingen bijna altijd weg. Ik stop de uitbreiding dan in de doos bij het basisspel. En als daarvoor de inlay weg moet, dan doe ik dat (tenzij de inlay wel heel handig is, maar vaak kan ik hem missen).

De eerste keer dat ik dozen weggooide voelde ik me een barbaar, maar ik word er steeds beter in. Het scheelt zo veel ruimte en de kasten staan nu al vol dus die extra dozen hadden echt niet meer gepast.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 10:40 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik bewaar de dozen in de opslagkamer, de componenten steek ik in de basisdoos tenzij alles in de doos van de uitbreiding past, dan doe ik het omgekeerde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 13:54 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Mr Jummy schreef:
Ik stop alles waar mogelijk in de doos van de basis en dan gooi ik de doos van de uitbreiding weg. Ik ben duidelijk in de minderheid hier, maar ik heb geen ruimte om de dozen te bewaren. Het is ook best leuk om er op te springen voordat ze naar het oud papier gaan. Ik zou zeggen probeer het eens.

:shock: :crazy: :wtf: :sick:

The horror!!

Zelfs als ik een doos weg zou gooien, zou ik er waarschijnlijk nog tot het einde met grote voorzichtigheid en respect mee omspringen. :lol:

kattaklop schreef:
In een grote doos in de garage.
Zo denkt mijn vrouw dat de collectie kleiner is dan ze daadwerkelijk is en gaat ze niet al teveel problemen maken als ik een nieuw spel koop. :angel:

Het eerste argument dat me misschien een beetje de andere kant opduwt, haha!
Ik doe dit al wel met spellen die ik (misschien)(of misschien toch niet) ga verkopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2017, 16:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Platstampen en wegflikkeren.

:wave:



PS: Tenzij niet alles in de basisdoos past, zoals Viticulture/Tuscany.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
42 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Dozen van uitbreidingen, wat doen jullie ermee?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

expansies, spellendozen, uitbreidingen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®