Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Activiteit bordspelmania
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 10:24 
Condottiërre

Kan het zijn dat de activiteit (nieuwe leden, inloggen, berichten e.d.) op bordspelmania de laatste tijd wat is gedaald?

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 10:43 
1. 7 Wonders (2010)

Valt mij ook op. Wellicht vanwege vakanties. Straks met Spiel en andere beurzen zal het wel los gaan.

Overigens mag van mij de 3 topics die in deze peiler vast bovenaan staan wel los gemaakt worden zodat ze naar beneden zakken.

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 10:47 
Condottiërre

WTULTC schreef:
Valt mij ook op. Wellicht vanwege vakanties. Straks met Spiel en andere beurzen zal het wel los gaan.

Overigens mag van mij de 3 topics die in deze peiler vast bovenaan staan wel los gemaakt worden zodat ze naar beneden zakken.

Goh, ik dacht ook gewoon het laatste jaar, niet alleen de vakanties ... alhoewel dat het ook wel fijn is dat dezelfde namen blijven hangen :)

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 13:55 
5. Im Jahr des Drachen (2007)

Dit is mij ook opgevallen.

Ik zie eerder een verschuiving naar discussies op Facebook.
Daar gaat de activiteit juist erg omhoog aangaande discussies over Spiel, nieuwe kickstarters, bepaalde spellen etc.

Tevens valt het mij op dat BSM zijn aantrekkingskracht aan het verliezen is om je spellen te slijten. Ook daar zie je de activiteit op facebook toenemen.

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 20:03 
9. Rokoko (2013)

Bongo schreef:
Dit is mij ook opgevallen.

Ik zie eerder een verschuiving naar discussies op Facebook.
Daar gaat de activiteit juist erg omhoog aangaande discussies over Spiel, nieuwe kickstarters, bepaalde spellen etc.

Tevens valt het mij op dat BSM zijn aantrekkingskracht aan het verliezen is om je spellen te slijten. Ook daar zie je de activiteit op facebook toenemen.

Dit heeft volgens mij ook te maken met de soms ridicuul hoge prijzen die je kan krijgen op FB voor sommige spellen. Ze worden op vrij korte tijd gehyped waardoor er door sommigen bedragen worden neergelegd die je bv hier op BSM niet zou krijgen.
Het valt ook op dat er telkens als er een release uitkomt het bijna over niets anders meer gaat, maar dat valt dan ook weer onmiddellijk weg met de volgende release :wink:
Je kan FB zo indelen in periodes : de Scythe periode, de Lisboa periode, Clans of caledonia, Rising sun, Azul, Everdell ... etc
Meestal duren die periodes niet heel lang, maar als je juist in zulke periode het bewuste spel te koop zet, swingen de prijzen de pan uit !!

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 21:35 
Wereldkampioen Carcassonne 2011

ik volg echt niks over spellen op fb, dus dat gaat allemaal langs me heen.
Maar het is wel wat rustiger geworden op bsm had ik het idee (al heb ik juist de laatste maanden weer meer gepost dan ervoor de maanden :P )

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018, 23:35 
Rooster Booster

Gewoon, dan weten jullie dat ik nog leef....

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 09:44 
Party Animal

Ik lees voornamelijk, maar heb niet echt het idee dat het veel rustiger is. Misschien stilte voor de Spiel-storm. ;)

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 10:03 
El Capitan

Ik vind het zowel hier als op FB niet interessant al die Kickstarter hypes.
Als iemand een spelregelvraag heeft wordt die al vrij snel correct beantwoord.
Verkooptopics kijk ik maar ik koop niks, de kast puilt hier al uit.

Het beste leesvoer hier zijn de nieuwsberichten en columns.

Ik reageer ik niet meer heel vaak maar lees wel mee.

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 10:20 
Geheim Genootschap

Internetfora zijn een stervend fenomeen.

Zelf ook lid van een forum over videogames.

Rond 2008 tot 2010 kon het zijn bij 1 topic dat er 5 pagina's per dag bij kwamen en totaal 40 actieve topics.

Nu misschien 40 posts per dag.

Alle informatie is via YouTube en andere social media beschikbaar.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 10:23 
Gouverneur

Edwin84 schreef:
Internetfora zijn een stervend fenomeen.

Zelf ook lid van een forum over videogames.

Rond 2008 tot 2010 kon het zijn bij 1 topic dat er 5 pagina's per dag bij kwamen en totaal 40 actieve topics.

Nu misschien 40 posts per dag.

Alle informatie is via YouTube en andere social media beschikbaar.

Ik merk het ook op andere fora waar ik actief ben en ik vind het jammer. Ik heb het niet zo op sociale media, ik vind het wel fijn om redelijk anoniem op een forum me te mengen in een discussie zonder dat Facebook die gegevens gaat verkopen :)

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 11:04 
Groninger Gamer

Ik merk ook op andere internetfora dat het er steeds minder druk wordt inderdaad, wat ik jammer vind. Ik vind een forum doorgaans de prettigste manier om gestructureerd en interactief van gedachten te wisselen over een bepaald onderwerp.
Bij bv. Twitter mis ik de structuur, en bij bv. Youtube mis ik interactiviteit. Hoe het op Facebook werkt, heb ik geen idee van, want ik heb daar nog nooit een account gehad - en met alle verhalen over privacy-schendingen die je hoort, hou ik dat nog even zo.

Maar ondertussen merk ik zelf ook dat mijn aandacht voor Bordspelmania afneemt. Ik krijg het gevoel dat het meer en meer over de nieuwste Kickstarter-hypes gaat en minder over de traditioneel verspreide eurogames, waar toch voornamelijk mijn belangstelling ligt. Nou pik ik ook wel eens een Kickstarter mee en in dat opzicht ben ik heel blij met BSM, maar voor andere discussies ga ik toch steeds vaker direct naar Boardgamegeek (al is ook daar KS heel dominant aan het worden, maar er zijn nog genoeg topics die me wel interesseren).

BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018, 09:55 
10. Pandemie (0)

Bongo schreef:

Ik bekijk per verkoop wat ik wil/doe. Ik heb via BSM (en BGG for that matter) nog nooit problemen gehad bij een verkoop van spellen. Bij Facebook toch wel. Vaker meegemaakt dat na het bieden de koper nergens op reageert of dat geld niet wordt overgemaakt (en het spel dus ook niet verzonden wordt door mij).

Waarom dan toch via Facebook af en toe? Dat heeft met name met de verkoopbaarheid en verkoopsnelheid te maken.Via Facebook ben ik al wat titels kwijtgeraakt waar hier niet op gereageerd werd en verkopen gaat daar vrij vlot. Heeft wellicht ook te maken met de foto's die je daar toevoegt. Mensen bekijken dan toch snel de foto.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018, 10:01 
Team Bordspelmania

AlliantieAJ schreef:
Kan het zijn dat de activiteit (nieuwe leden, inloggen, berichten e.d.) op bordspelmania de laatste tijd wat is gedaald?

Nee. Maar er zijn natuurlijk verschillende manieren om daar naar te kijken: alle cijfers op een hoop geven geen daling aan. Maar misschien zijn de forumonderdelen die je bekijkt juist wel minder actief geworden. En wat ook misschien niet helpt: de eerste jaren was er telkens sprake van forse, jaarlijkse stijgingen in aanmeldingen, posts, views, etc. Dat vlakt uiteindelijk ook meer af.

Vanaf de start van BSM hoorde ik ook dat internetfora klaar waren. Dat was ouderwets. Nu, ik geloof het gelijk en sociale media hebben een flinke groeispurt gemaakt voor bordspelers. Maar pagina's als BSM hebben voor mij nog steeds een meerwaarde. Hier heb ik alles bij elkaar. Op FB is alles na een dag 'verdwenen' - onderaan een steeds langer wordende tijdlijn. Hier - of op BGG of Bordspeler of... - valt alles terug te vinden. Hetzelfde geldt voor recensie-sites / blogs. Sociale media gaan het voor mij niet winnen van 'ouderwetse websites'.

BerichtGeplaatst: za 15 sep 2018, 11:37 

Ook van mijn kant een hoera voor het forum!

Als ik iets zoek dan kan ik het met de zoekfunctie op BSM of BGG vinden, op Facebook niet. Bovendien ben ik ondertussen alweer een poosje van FB af en dan wordt het wel heel erg lastig omdat bijna alles daar afgeschermd is.

De meeste Kickstarter hypes doe ik (al dan niet terecht) af als doorgeslagen consumentisme met FOMO als drijfveer. Maar eerlijk is eerlijk, opgeklopte verhalen over nieuwe spellen waren er altijd al en op Spiel is het bijna een sport om exclusieve promo’s of exotische Japanse microgames te verzamelen. Zogenaamd ook goed voor de aftermarket handel...

Ik denk dat het interessante tijden voor de bordspelliefhebber zijn omdat er enorm veel uitgegeven wordt en dit forum helpt zeker om het kaf van het koren te scheiden, of om nóg een bliepje op de radar te zetten.

23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Activiteit bordspelmania