Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2018, 16:33 
PIONier

Berichten: 3
Ha Bordspelliefhebbers,

Ik zou graag van jullie horen wat jullie zoeken in een bordspel cafe en/of spel middag/avond.

Allereerst wat context, mijn naam is Rolf en een van de eigenaren van The Circle in Veenendaal. We doen hier met name escaperooms en andere teambuilding activiteiten maar ook borrels, trouwerijen, bedrijfsfeestjes, buffetten en vergaderingen.

We hebben een prachtige horeca ruimte die word gebruikt voor de ontvangst van onze gasten en eerder genoemde gelegenheden. ( kijkje nemen? https://www.circleveenendaal.nl/tour/ ) Afgelopen jaar zijn wij druk bezig geweest met onze activiteiten en nu willen wij onze aandacht vestigen op onze horeca. Zodoende hebben wij nagedacht wat we hier precies mee willen. We houden zelfs erg van een spelletje, een biertje en muziek niet te hard zodat je nog fatsoenlijk met elkaar kan praten. Daarom gaan we dit vanaf November proberen neer te zetten! Wij zijn van mening dat als je iets doet, moet je het goed doen en hiervoor is jullie feedback van harte welkom.

We beginnen zondag 18 November met een spelmiddag als kick-off van het hele gebeuren, dit willen we in ieder geval maandelijks laten terug komen. Daarna is ons schetsboek nog leeg en horen we graag van andere spelliefhebbers hoe dit in te vullen. Houden we het op een maandelijkse spel middag? Maken we wekelijkse speldagen? Hoe vullen we zo'n spel middag in; organiseren we een toernooi of zetten we spellen neer met deskundig personeel/spel fanaten die uitleg doen waar mensen kunnen aanschuiven.

We zijn uiteindelijk natuurlijk opzoek naar een concept dat duurzaam en blijvend is. Hiervoor moet er voldoende animo zijn maar uiteindelijk ook geld opleveren. We gaan geen spellen verkopen want we zijn geen winkel dus dit moet met name uit onze horeca omzet komen. We zitten in een stad in het midden van het land maar met 64.000 inwoners zijn we geen hele grote stad - dergelijke concepten vaak gezien, maar vaak wel in grotere steden.

Ik hoor graag hoe jullie hier overdenken! Alle input is welkom; van spellen die niet mogen ontbreken in onze collectie tot aan goede ideeen hoe dit tot een succes te maken.

Ik hoop dat we samen met jullie hulp hier iets super tofs van kunnen maken!

Bedankt voor het lezen :thumbup:

Gr, Rolf


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2018, 20:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Weet niet of investeren in spellen nodig is.

Zelf weleens bij een spellencafe geweest maar meestal blijven de spellen in de kast en worden meegenomen titels gespeeld die spelers zelf meenemen.

Wat belangrijk is is tafels met genoeg ruimte voor het spel. In een café wil je sfeerlicht maar voor bordspellen ook licht zodat je het materiaal goed kunt zien en tekst op kaarten goed kan lezen.

Zelf maakt het me minder uit ik ben blij met een goede keuze aan lekkere bieren en wil daar normale prijs voor betalen. Maar denk dat bordspelspelers lagere prijzen verwachten. Weet niet hoe andere op het forum hier over denken.

Laatste wat ik belangrijk vind is genoeg aanloop met spelers die verschillende spellen willen spelen. Het is jammer als elke week een kleine groep mensen komt die bijvoorbeeld alleen Catan willen spelen. Dan haak ik snel af.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2018, 21:35 
PIONier

Berichten: 3
Edwin, bedankt voor je response!

De tafels en verlichting moet zeker lukken - zeker wanneer we iets organiseren en het hiervoor klaar kunnen zetten. We zijn niet duur maar kunnen helaas geen kantine prijzen veroorloven ( ons personeel moet uiteindelijk wel betaald worden ).

De investering in spellen doe ik maar al te graag - we vinden het zelf ook leuk om een keer wat anders te kunnen spelen. :D Ook denk ik dat dit het laagdrempelig houd voor de mensen die niet voor een spelletje komen en toch een spelletje pakken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2018, 20:56 
PIONier

Berichten: 3
Hi Rolf, hoe was de eerste keer? Ik ga samen met mijn vriendin weleens naar een spelavond in Nijmegen en dit is best wel goed bezocht (11 man gemiddeld). Dit is op bv dinsdagavond in een café. Mensen kunnen daar een drankje bestellen en lekker spelletjes spelen die de gamemaster meeneemt of de mensen zelf meenemen.

Ik denk dat een doordeweekse avond wel mooi is, breekt ook lekker de week. Is er een volgende meeting ingepland?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 12:55 
PIONier

Berichten: 3
Hoi Marc,

De eerste editie was een succes - hadden een aantal groepen die aanwezig waren; hierdoor was de opkomst behoorlijk. De groepen kwamen met name om met elkaar gezellig een spelletje te spelen, er bleven vervolgens 2 groepjes van 6/7 over met stelletjes of mensen die alleen of met een vriend waren. Over de gehele middag zo'n 32 tot 40 personen. Hierdoor een gezellige sfeer waardoor de andere bezoekers ook wat langer dan normaal bleven hangen dus dat was positief. Mensen die op bezoek waren vonden het vooral tof om een keer wat anders te spelen dan ze thuis in de kast hadden staan dus de spellenkast was een goede toevoeging.

Afbeelding

We gaan dit elke 3e zondag middag van de maand doen. Hierbij in ieder geval december, januari en februari. Na deze 4 edities zitten we om tafel om te bespreken hoe dit verloopt.

De volgende editie is dus 16 december, wellicht tot dan :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018, 15:06 
PIONier

Berichten: 3
Hoi,

Gaaf! Heel goed om te lezen dit. Wij zijn halverwege dit jaar naar Veenendaal verhuist en sluiten dus nog af en toe aan bij het clubje in Nijmegen. Ik ga samen met mijn vriendin (beiden rond de 30 jaar oud) er de volgende keer in Veenendaal bij te zijn. Dit soort evenementen zijn ook altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Een aantal tips: je kunt op facebook een evenement aanmaken en misschien een account als "Bordspellenvereniging".. "De ronde dobbelsteen"... :wink: . Eventueel kun je op meetup en ook op couchsurfing het event delen. Dit trekt nog wel wat mensen. Ik denk vooral bij dit soort evenementen dat je in het begin veel mensen zult trekken en een klein vast deel overblijft. Dit is in ieder geval een mooie start!

Groet,

Marc


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Tips Gevraagd! Bordspel Cafe te Veenendaal  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: delia en 2 gasten


Tags

The Circle, Veenendaal, bordspelcafes, bordspelcafés



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®