Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





36 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019, 19:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Dat brengt me bij de enige tegenvaller tot nu toe: Barrage.
Niks mis met het spel, ik heb een volle ronde op de demotafel van Spiel gespeeld en ik vond het geweldig, maar zoveel te meer mis met de communicatie van de producent. Valse beloften, vage berichten en schone schijn. Het runnen van een Kickstarter blijkt ook een vak te zijn.


Ik word aan de ene kant niet warm of koud van een ruime vertraging, maar de handelwijze van deze uitgever begint me serieus te storen. Die staat nu op de zwarte lijst. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019, 23:43 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Jerome schreef:
Dat brengt me bij de enige tegenvaller tot nu toe: Barrage.
Niks mis met het spel, ik heb een volle ronde op de demotafel van Spiel gespeeld en ik vond het geweldig, maar zoveel te meer mis met de communicatie van de producent. Valse beloften, vage berichten en schone schijn. Het runnen van een Kickstarter blijkt ook een vak te zijn.

Echt beroerde Kickstarters heb ik gelukkig nog niet gebacked. Sommige spellen bleken na een aantal keer spelen de schaarse kastruimte niet te verdienen en hebben het pand weer verlaten. Zo gaat dat met spellen - Kickstarter of niet.

Maar Barrage is met afstand de beroerdste campagne die ik heb gezien. En ik heb best wat projecten vanaf de zijlijn meegelezen. Het spel zelf lijkt me helemaal prima, een topper potentieel, maar Cranio is compleet ongeschikt georganiseerd om iets als een Kickstarter in fatsoenlijke banen te leiden. Zo'n arrogantie, zulke minachting. En een communicatiemedewerker die geen Engels beheerst en geen ruggensteun krijgt van z'n collega's. Wat een soap.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 08:30 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Barrage zou eerst april uitkomen. Volgens mij gaan ze nu verschepen. Dat valt toch wel mee?

Seize the Bean zou Essen 2018 klaar zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 08:59 
.

Berichten: 206
Woonplaats: Hoofddorp
sinead schreef:
Wat mij betreft tot nu toe één misser: Overbooked. Vreselijk slechte spelregels en het scorespoor hebben ze er op het laatste moment maar helemaal uitgegooid (hoewel het notabene nog steeds in het regelboek staat aangegeven!). En het ergste is nog dat nog voordat ik de kickstarter-versie uit Singapore binnen had, een andere uitgever (Jumbo) het spel al op de markt had gebracht in een veel betere (en in mijn ogen ook veel mooiere) versie.


Hier sluit ik mij bij aan, maar het spel op zich vind ik wel leuk, maar had inderdaad liever de versie van Jumbo gehad.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 09:14 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Edwin84 schreef:
Barrage zou eerst april uitkomen. Volgens mij gaan ze nu verschepen. Dat valt toch wel mee?

Seize the Bean zou Essen 2018 klaar zijn.


Als ik hierover zou vallen zou Lords of Hellas, 1 wave shipping, sundropped, incl alle uitbreidingen mijn miskoop moeten zijn......... nog steeds niet binnen.

Maar nee hoor.... geweldig spel!!! Alleen of ik ooit nog 1 wave shipping kies.... dat weet ik niet ;)

Even mijn kickstarters bekeken:

Denk dat ik Tiny Epic Zombies, & Thief's market beetje mijn miskopen zijn.
Waarom: komen gewoon niet op tafel.

Verborgen pareltjes die heel goed uitgepakt hebben:
New bedford, erg erg goed spel!
Badass Riders, pas 3 keer voorbereid maar nog niet gespeeld... maar MadMax meets Flamme Rouge.... kijk er naar uit om de eerste pot te spelen.
Strife (maar dat is tegelijk ook mijn miskoop... heb beide edities.... en 1 voegt niets toe aan de ander).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 10:21 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Edwin84 schreef:
Barrage zou eerst april uitkomen. Volgens mij gaan ze nu verschepen. Dat valt toch wel mee?


Ja hoor, dat valt mee maar is het punt ook helemaal niet en het is Cranio ook vaak verteld dat ze hun tijd moesten nemen. Helaas stond alles in het teken van de snelle levering en daardoor zijn andere zaken in het gedrang gekomen, dus dan is het des te zuurder dat zelfs de snelle levering, mét de daaraan gekoppelde 6 maanden exclusiviteit, alsnog gesneuveld is.

Als je het fijne hierover wil weten dan wens ik je veel leesplezier op de Kickstarter pagina, waar al meer dan 7000 berichten staan en 51 updates. De laatste drie maanden is de toon omgeslagen van kritisch naar ronduit vijandig.

Als het goed is komt Barrage gedurende deze zomer aan, en ik verheug me er op om het nu helemaal te spelen. De campagne hoop ik snel te vergeten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 10:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Iedereen kon toch van mijlenver zien aankomen dat áls er vertraging zou zijn (wat op Kickstarter eerder regel dan uitzondering is), die 6 maanden exclusivity als eerste zou sneuvelen. Je kunt als uitgever niet het grote spel van het jaar (het lijkt erop dat Cranio alles hierop heeft ingezet, of mis ik een belangrijke aangekondigde release van ze?) NIET op Spiel verkopen. In dit geval dan puur omdat ze iets anders beloofd hebben. Dus ik snap volledig als ze dat laten varen, en toch op Spiel verkopen. Het in de eerste plaats beloven van 6 maanden exclusiviteit is daarentegen wel ronduit onhandig, juist omdat je nooit weet hoe voorspoedig zo´n productie gaat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 11:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
@maxitaxi: precies. Natuurlijk verkopen ze wél op Spiel, dat is te belangrijk om te laten lopen. En dat maakt slechts weinigen iets uit. Cranio heeft echter verzaakt om eerlijk en tijdig te blijven communiceren en achteraf blijkt dat er gewoon gelogen is. Niet alleen over de levertijd maar ook over wijzigingen van de componenten. Dan jaag je je klanten wel in de pen.

Ondertussen is er iemand van buitenaf aan het team toegevoegd (Sara) om de communicatie vlot te trekken. Zij is duidelijk in haar boodschap en hopelijk is het ook snel helder wanneer de boten uit China vertrekken.

Achteraf hoop ik Barrage te kunnen scharen bij de beste Kickstarters ever :wink:


Laatst bijgewerkt door Jerome op vr 28 jun 2019, 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 11:04 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Barrage staat vanaf nu op mijn radar! :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 12:17 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Twee slechte ervaringen tot nu toe, eentje komt waarschijnlijk nog goed een paar jaar te laat, de andere niet meer.

Myth: Journeyman, na jaren stilte verkocht de partij die de kickstarter heeft gedaan de IP aan een andere partij, deze andere partij beweert in ieder geval dat ze alles zullen uitleveren.

Geen bordspel maar Gamebook: Fabled Lands boek 7, de uitgever is failliet en heeft nog een paar maanden met waardeloze excuses mensen aan het lijntje gehouden terwijl het boek al lang op amazon gewoon te koop was. Airconditioning was stuk, dus ze gingen vorig jaar dicht van Mei tot en met September (tenzij de backers 6000 euro zouden ophoesten voor een nieuwe airco), daarna was het in November te koud om door te werken, en ergens in Maart/April dit jaar zijn ze er helemaal mee opgehouden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 12:31 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Infyra schreef:
(...), en ergens in Maart/April dit jaar zijn ze er helemaal mee opgehouden.


Begrijpelijk; toen regende het.

:think:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 13:24 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 132
Woonplaats: Den Bosch
Voor mij is Robin Hood and the Merry Men de grootste tegenvaller. Dat spel had wat mij betreft nog wel een half jaartje extra development tijd nodig om het wat te stroomlijnen en gebruiksvriendelijker te maken.
Verder vind ik het wel jammer dat Tang Garden al een half jaar vertraging heeft opgelopen, maar ik kan nog niets zeggen over het spel zelf.

_________________
http://brokenmillgames.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2019, 15:14 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Persoonlijk is vertraging voor mij helemaal geen spelbreker en zeker geen criteria voor een miskoop. Standaard vergeet ik mijn Kickstarters totdat ze aan mijn deur worden geleverd. Meestal duurt het nog enkele weken/maanden voordat het spel op tafel komt.

Ik heb momenteel 17 Kickstarters gebacked en deze drie waren toch een teleurstelling:

- Massive Darkness: te simpel, teveel content, wel een mooie productie

- Thunderstone Quest: te langdradig, speelde niet vlot, de quests hadden weinig meerwaarde

- Dinosaur Island: laten leiden door het thema en de artwork, maar speltechnisch niet origineel en te weinig variatie


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 27 jun 2019, 15:29 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 144
Woonplaats: Almere
Dat zijn dan nog wel spellen met redelijk goede recenties, waren de andere 14 kickstarters allemaal beter?
CMON heeft bijvoorbeeld nog wel grotere draken uitgebracht dan Massive Darkness (B-Sieged en Masmorra bijv.).
Thunderstone quest had ik ook geen intresse in aangezien ik Thunderstone al volledig heb, maar als spel is het toch een prima deckbuilder?
Dinosaur Island, veel mensen vinden dit geweldig, maar ik heb een vreselijke afkeer van worker placement spellen dus voor mij was 1 keer al een keer te veel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 27 jun 2019, 17:21 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Infyra schreef:
Dat zijn dan nog wel spellen met redelijk goede recenties, waren de andere 14 kickstarters allemaal beter?
CMON heeft bijvoorbeeld nog wel grotere draken uitgebracht dan Massive Darkness (B-Sieged en Masmorra bijv.).
Thunderstone quest had ik ook geen intresse in aangezien ik Thunderstone al volledig heb, maar als spel is het toch een prima deckbuilder?
Dinosaur Island, veel mensen vinden dit geweldig, maar ik heb een vreselijke afkeer van worker placement spellen dus voor mij was 1 keer al een keer te veel.


Zeer zeker goede spellen objectief gezien, maar helaas konden deze spellen mijn verwachtingen niet inlossen. Dan verkoop ik deze liever in de hoop dat iemand anders er meer plezier aan zal hebben:

Massive Darkness was iets te simpel voor mijn smaak, wel veel content, maar te weinig inhoud.
Thunderstone Quest speelde niet vlot genoeg voor een deckbuilder. Wel veel variatie en de productie was top.
Dinosaur Island was een worker placement met een cool thema, maar waar er 13 in een dozijn van bestaan. Het bracht gewoon te weinig vernieuwing al heb ik echt mijn best gedaan om het leuk te vinden, maar na 5x teleurgesteld te zijn, gooide ik de handdoek in de ring.

Ik heb ook Euphoria en Evolution verkocht, maar deze spellen had ik meer dan 20x gespeeld en het was gewoon tijd om plaats te maken :angel:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top-5 Kickstarter Miskopen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

kickstarter, miskoop, miskopen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®