Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Top 100 Lage Landen

7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019, 22:14 
Condottiërre

Vandaag pas gelegenheid gehad om AH:LCG scenario 1 te doen. Met 1 karakter, het meisje met de amulet, setup met de 1 extra weakness. Die ik trok in beurt 2. al je kistjes kwijt. Was superspannend, en het scheelde niet veel of het was game over.
Om het niet te verklappen, het was alsof je in een semi-goed spannend boek beland was, ik was erg onder de indruk van hoe de kaartjes die je trok bijna eng leken te passen in de setting. Aan het eind moet je een beslissing nemen, daar ben ik nog niet over uit, maar wil wel zsm volgende potje spelen.

Nadeel was wel dat het ongeveer 3 uur duurde. Moest natuurlijk wel veel opzoeken maar de zetten zelf waren best snel, na wat ervaring zal het wel sneller gaan maar denk niet onder de 2 uur.
Aanrader!

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: ma 22 jul 2019, 08:01 
Stidjen Plays Solo

Je maakt het me er niet makkelijker op om Arkham LCG van mijn lijstje potentiële aankopen af te halen zo ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afbeelding

Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  

BerichtGeplaatst: ma 22 jul 2019, 10:03 
Condottiërre

Een grove schatting zou zijn 3 uur per scenario, 1 campaign in base = 3 scenarios, totaal 9 uur per setje helden. Je zou uit de 6 helden 2 aparte teams kunnen maken, en 1-2 keer hele verhaal herspelen. Ongeveer 3*9=30 uur.
Spel kost rond de 40 euro, 40/30 is geen 1 euro per spel dus dat is het wmb net niet waard. Tenzij je zoals ik nog 10 verhalen erbij geprint hebt ;-)
Of 2e hands voor 25 euro kopen.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: ma 22 jul 2019, 12:53 
Grote Dienaar

Als je nog een maatje hebt om mee te spelen heeft hij daar ook hetzelfde plezier aan, verder heb je 4 moeilijkheidsgraden ofzo, dus als je een uitdaging wil kun je hem moeilijker spelen.
Dus als je jouw 30 uur neemt en dan met 2 man speelt en 4 moeilijkheidsgraden kom je op 240 uur persoonplezier. Bovendien heb je de core set nodig voor eventuele uitbreidingen die je vanaf 15 euro per scenario kan aanschaffen, die dan ook weer 24 uur persoonplezier opleveren!

Helaas is je deck niet zo customizable als in LOTR LCG, maar toch met genoeg uitbreidingen kun je dezelfde scenario's nogmaals spelen met andere decks en dan verveelvoudig je plezieruren nog een veelvoud.

Nah wegblijven bij deze titel, kost teveel tijd!

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: ma 22 jul 2019, 22:02 
Condottiërre

ik heb het gekocht voor de hobbyverhalen van arkham central. Maar goede punten.

(onderstaande is redelijk spoiler vrij, het is het eerste wat er gebeurt)

Wendy strompelt van de hallway de attic in terwijl ze de 6 kistjes spaart, voor leo de luca
https://arkhamdb.com/card/01048 (om een extra actie te hebben), terwijl een ghoul zich een weg naar haar toe vreet. Om zich te redden trekt ze een foute evasion uit de chaos bag, faalt, gebruikt haar konijnepootje (nog 6 kistjes over) https://arkhamdb.com/card/01075 maar de verplichte kaart die je na konijnepootje moet trekken blijkt Paranoia https://arkhamdb.com/card/01097 waardoor ze alle kistjes kwijt is en leo de luca onbereikbaar. Volgende ronde trekt ze Abandoned and Alone https://arkhamdb.com/card/01015 , nu is ze echt abandoned and alone, in een hele enge attic, met 2 horror erbij (inmiddels 3) en een hongerige Ghoul. Geef toe dat dat bijna eng was. Alsof het spel zei Niks daarvan dat jij die Leo krijgt.

Zal niet verklappen wat daarna gebeurde - kreeg echt een hekel aan dat klotepootje - maar als je een beetje fantasie toelaat, is niet meer op een tafel schuiven met stukken papier, maar net alsof je "daar" bent. Dat gebrek aan deckbuilden a priori is wat ik stom vond aan Lotr, ik vind het juist fijn dat wie Wendy is, wat ze voorstelt, 1 deck is. Haar deck, haar persoon, haar verhaal - voor mij tenminste ;-) YMMV

ps: vraag me wel af wat er met de charges in je flashlight gebeurt als je paranoia trekt, dat zijn resource tokens, maar of ze resources zijn? Hoop dat de Grim Rule daar niet voor is. Wendy heeft voor de tutorial maar 1 weakness, maar in elk echt potje 2.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019, 07:52 
Veenboer

kosterix schreef:
ps: vraag me wel af wat er met de charges in je flashlight gebeurt als je paranoia trekt, dat zijn resource tokens, maar of ze resources zijn? Hoop dat de Grim Rule daar niet voor is. Wendy heeft voor de tutorial maar 1 weakness, maar in elk echt potje 2.

Resources zijn resources en charges zijn charges. Charges van de flashlight spendeer je ook niet als resources om andere kaarten te spelen, toch? Gelukkig niet nodig om de grim rule hier te gebruiken.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020, 14:59 
Condottiërre

briljant spel. Verhaal is goed geschreven, en de rest ontvouwt zich spelenderwijs.

Offline Profiel     

7 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Arkham Horror LCG The Gathering