Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019, 10:59 
PIONier

Berichten: 2
Allen,

Na enkele dagen vele topics te hebben doorgelezen en al veel informatie te hebben vergaard voor mijn ondernemingsplan leg ik het toch nog graag eens voor aan iedereen hier.

Ik ben momenteel bezig om te zien of er plaats is op de markt voor een concept van cafe icm een webshop voor online games. Ik ben er me zeer bewust van dat de markt van webshop bordspellen meer als verzadigd is en dat een cafe openen in Belgie ook niet zonder risico is. Maar voor je uw mening geeft zou ik graag hebben dat je dit even helemaal leest.

Momenteel zijn er voldoende plaatsen waar liefhebbers kunnen samenkomen om gezellig samen een bordspel te spelen. Dit is meestal in een zeer steriele en weinig uitnodigende omgeving en is vooral gericht op 'die-hards'.

Nu zou mijn concept toch net iets anders zijn. Bordspellen blijven heel populair en ook het grote publiek leert het elk jaar beter en beter kennen. Het idee is om gewoon een gezellige kroeg te openen waar mensen graag iets komen drinken maar waar ook de mogelijkheid is om spelletjes te spelen (en dan bedoel ik niet 5 opties maar 50+). Doelgroep zal dan ook niet zozeer 'die hards' zijn maar mensen die het wel eens willen proberen in een laagdrempelig doch gezellige omgeving.

Nu komt de online webshop in het verhaal. Sinds horeca alleen een business heeft die het moeilijk heeft is dit een makkelijke en relatief goedkope wijze om extra inkomsten te genereren. Ik spreek door de overvloed op de markt natuurlijk niet over massa's extra inkomsten maar het kan een manier zijn om toch net dat beetje extra omzet te creeren, extra walk-in in je kroeg (door afhaling of door bPost/DHL/... te worden).

Ik geef je graag mee dat ik enkel nog maar in beginnende fase met een ondernemingsplan om te zien of dit rendabel kan zijn. Ik heb nog geen verdere stappen geplaatst in dit process maar vergaar vanzelfsprekend graag feedback van mensen die er sterk mee bezig zijn.

Wat zijn de valkuilen die jullie hier in zien? Wat zou de kroeg toch moeten voorzien om bordspel fans over de streep te trekken? Marketplaces goed idee?

Ik hoor graag jullie mening.

Mvg,


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019, 12:40 
Avatar gebruiker
Ik vermoed dat veel zal afhangen van de locatie waar je iets open doet.
In Antwerpen heb je bijvoorbeeld de playground en de outpost met een gelijkaardig doel publiek, in Brussel zijn er ook al een paar en dacht Gent ook


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2019, 14:07 
PIONier

Berichten: 2
maartendp schreef:
Ik vermoed dat veel zal afhangen van de locatie waar je iets open doet.
In Antwerpen heb je bijvoorbeeld de playground en de outpost met een gelijkaardig doel publiek, in Brussel zijn er ook al een paar en dacht Gent ook


Ik dacht inderdaad eerder aan een kleinere provinciestad dan een grootstad.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Blurring - Horeca Online Retail  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®