Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





55 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 13:56 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
Pura Vida schreef:
Is dat dan ook de Gran Paradiso daar op de achtergrond, vraag ik me af? Heeft wel dezelfde punt ongeveer.

Dat zou zo maar kunnen, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet :lol:. We geven illustratoren grotendeels de vrije hand, dus het was niet zo zeer dat er een bepaalde berg te zien moest zijn, maar meer algemeen een mooi berglandschap dat het oog trekt :).


Tof om te lezen.

Menzel is inderdaad een fantastische artiest. Veel van zijn covers komen voor mij zo net onder de echt originele.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 17:38 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: deurne nl
Smaken verschillen duidelijk. Ik vind enkele van de getoonde afbeeldingen inderdaad ronduit lelijk. Ik hou van lieve mooie covers. (dus die van everdell vind ik inderdaad ook mooi)
Vorig jaar heb ik bij het zoeken naar spellen om te bekijken bij Spiel ook vooral gekeken naar de Cover van het spel. En hoewel ook bij spellen geld "don't judge it by its cover" maakt heb voor mij wel veel verschil. Mijn gezin speelt graag "King of tokyo" en ik vind het spel prima, maar wel donker en lelijk en speel het daarom liever niet.
Maar hier wordt gevraagd om de mooiste cover. Dat zijn voor mij toch de walking in covers. Voor veel anderen waarschijnlijk veel te zoet, maar ik zie ze graag op deze manier. En de spellen zijn overigens ook het spelen meer dan waard.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 18:51 
10. Chakra (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ik heb het spel zelf niet en ben slecht in het plaatsen van foto's op dit forum, maar die cover van Etherfields vond ik wel knap.

https://boardgamegeek.com/image/4757505/etherfields

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 19:33 
5. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Leuk om te zien wat iedereen mooi vind.
Zelf wilde ik eigenlijk de alchemist plaatsen, maar die had iemand al geplaatst.
Dus kies ik voor Crystal Palace.
Mijn favo kleur is turqoise dus dat past al helemaal. Verder de prachtige architectuur met het ronde dak van Crystal Palace. En die radertjes erom heen . Geven mij echt het gevoel van een uitvinder te zijn.
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 21:01 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Grafische eenvoud doet het meestal voor mij. Deze bijvoorbeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2020, 21:15 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Afbeelding

Ik vind deze cover heel geslaagd. Ik ben fan van de tekeningen van Mark Borgions, die vooral bekend is van de covers van de CDs van het geluidshuis.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 00:45 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Het is niet te doen om "de mooiste" te kiezen omdat er zoveel verschillende emoties bij verschillende platen opkomen. Veel van wat ik genoemd zie, is een soort van "standaard mooi". De landschappen van Michael Menzel bijvoorbeeld. Is ook prachtig, maar zal ik niet snel kiezen omdat het niet veel bij me oproept. Dan vind ik die prent van Heavy Hitters die ik langs zag komen bijzonderder.

De artwork van Vincent Dutrait vind ik bijvoorbeeld vaak prachtig, omdat iedere box cover opeens een stripboek met een spannend avontuur is.

Brass is al genoemd, dus als ik zo uit m'n hoofd iets zou moeten verzinnen dan bijvoorbeeld Inis, of Barrage:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er nog eens over nadenken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 09:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
De eerste die bij mij in gedachte kwam:

Afbeelding

De artwork zelf vind ik mooi: De titel komt door de donkere kleuren / schaduwen goed tot zijn recht. ook is er aandacht voor de details bij de kleding en attributen bij de personen.

Daarnaast is het doel van het spel om het graafschap waar jij over heerst te gaan uitbreiden. Mijn interpretatie is dat je als speler de opvolger bent van de vorige heerser wat op de cover wordt afgebeeld.

kortom: De voorkant van de doos trekt mij het verhaal/thema van het spel in wat mij erg aanspreekt.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 09:58 
10. Agricola: All Creatures Big and Small (2012)

Berichten: 105
Woonplaats: IJsselstein
Er worden heel wat pareltjes geproduceerd, maar deze staat altijd in het zicht.
En niet alleen de doos vind ik prachtig, de inhoud mag er ook zijn!

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 16:21 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Terneuzen
Machiavelli Deluxe
Afbeelding
De kaarten en tegels van het spel zelf zijn ook heel fraai.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2020, 23:07 
Joker

Berichten: 8
Pura Vida schreef:
WTULTC schreef:
Ja, die van Mysterium bedoel ik.
Ook Everdell vind ik mooi. Spel heb ik nog nooit gespeeld maar als ik die cover zie dan moet ik altijd denken aan de tekenfilmserie Beestenbos is boos. Dat komt door die das met de stok op de doos.

Afbeelding

Mooie ja. Ook deze heeft, om met Roubosga te spreken, een verhaal. Toen ik de cover onze kinderen liet zien, kregen ze meteen de 'Wingspan' vibe, oftewel: hebben, kijken, spelen. Kan niet wachten tot WGG deze brengt.
Die das doet me trouwens verdacht veel denken aan het mooie verdrietige kinderprentenboek over Derk Das. Die liep met zijn staf in alle rust zijn dood tegemoet, om toch altijd bij ons te blijven.


Herkenbaar! Toen ik Everdell net in de collectie had moest ik ook denken aan dat mooie, verdrietige prentenboek van Derk Das!
Everdell staat altijd prominent op vast plekje in de kast zodat de afbeelding van de doos zichtbaar is vanaf de bank. Hoewel we het afwisselend spelen blijft dit een favoriet!
Ze zeggen don't judge it's book by its cover, maar dit gebeurt mij met spellen geregeld.. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2020, 11:18 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 12:49 
5. Brass: Birmingham (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
Als niemand anders dat doet, zal de verstokte fan het wel weer doen: deze dan. Ik vind hem zo mooi dat ik overweeg de prent bij Natalia Rojas te kopen voor aan de muur. De zwaluwstaartkoningstiran. Ook nog exemplarisch voor het spel, wat ons betreft: hij geeft namelijk alle spelers een wurm, indien geactiveerd. Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 17:56 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Pura Vida schreef:
Als niemand anders dat doet, zal de verstokte fan het wel weer doen: deze dan. Ik vind hem zo mooi dat ik overweeg de prent bij Natalia Rojas te kopen voor aan de muur. De zwaluwstaartkoningstiran. Ook nog exemplarisch voor het spel, wat ons betreft: hij geeft namelijk alle spelers een wurm, indien geactiveerd. Afbeelding


Dat lijkt me ook wel tof idd, zo'n echte prenten kopen, of zo van die BGG artiesten reeks ...

Je hebt nu wel net de foto gepakt zonder de ontsierende, vette, rode streep van 999 Games op :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020, 18:30 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2076
Woonplaats: Montezuma
AlliantieAJ schreef:
Pura Vida schreef:
Als niemand anders dat doet, zal de verstokte fan het wel weer doen: deze dan. Ik vind hem zo mooi dat ik overweeg de prent bij Natalia Rojas te kopen voor aan de muur. De zwaluwstaartkoningstiran. Ook nog exemplarisch voor het spel, wat ons betreft: hij geeft namelijk alle spelers een wurm, indien geactiveerd. Afbeelding


Dat lijkt me ook wel tof idd, zo'n echte prenten kopen, of zo van die BGG artiesten reeks ...

Je hebt nu wel net de foto gepakt zonder de ontsierende, vette, rode streep van 999 Games op :lol:

Ik citeer even bewust want dan komt dat plaatje nog een keer... inderdaad zonder rode 999 streep. Die streep vind ik trouwens prima en helemaal niet storend, behalve als die dwars door een vogelstaart heen gaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
55 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Artwork, wat vind jij de mooiste cover?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Pura Vida

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®