Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 12:53 
kooiker

Berichten: 707
Een poosje geleden vroeg iemand me of ik een spel wilde uitleggen want ze kwam er niet uit. Ik heb toen in eerste instantie verwezen naar een engelstalige youtube uitleg. Maar dat was toch niet helemaal duidelijk. Omdat die persoon niet naast de deur woont bedacht ik dat ik dan 'gewoon' zelf wel even een filmpje kon maken... juist ja.. :roll: Afijn ik het spel op tafel gelegd, daarna een poos aan het klooien geweest met een statief en camera, en ja hoor de opname kon beginnen. Vervolgens moet je over de schroom heen dat je tegen een camera zit te praten, en als je eindelijk een beetje normaal aan het praten bent :... "als je de beurt begint rol de dobbelsteen....." waarna natuurlijk de dobbelsteen op de grond rolt... Overnieuw... "dit tekentje betekent uh... shit.. Hoe heet het ook alweer.... uh, juist, Overnieuw..." als je deze kaart dan uh... wacht ff hoor.... " aaargh :x waarom weet ik het gewoon wel zonder die camera?? Overnieuw " nou, uh, dit was het wel zo'n beetje".... tuurlijk niet, er was nog veel meer uit leggen, nog maar een soort van samenvatting er achteraan geplakt enz.enz.enz. Oké, er is uiteindelijk een filmpje gekomen, die gaat alleen naar die ene persoon want voor de verwende speluitlegkijkers is het niet te doen, hopeloos lachwekkend. Mijn diep diep diep respect voor mensen als Nox, Spellenreporter, Tom Vasel enz.!! Zo'n filmpje maken lijkt makkelijk, maar probeer het maar eens, niet te doen :lol: :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 13:13 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Het is inderdaad veel lastiger dan het lijkt, kan ik me voorstellen. Ben nu wel benieuwd om welk spel het ging.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 13:15 
kooiker

Berichten: 707
Edwin84 schreef:
Het is inderdaad veelatiger dan het lijkt kan ik me voorstellen. Ben nu wel benieuwd om welk spel het ging.

Het ging om de Ruimteschepen van Catan.


Laatst bijgewerkt door helena op za 26 dec 2020, 22:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 16:03 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 931
Woonplaats: Utrecht
Haha...

Bedankt voor je respect.
Geloof me, als je het vaker doet gaat het steeds beter/makkelijker.

Mijn grootste probleem is ook altijd om het kort en bondig te houden.
De lengte van mijn originele video is meestal 2 of 3 keer zo lang als het uiteindelijke resultaat :)

Je hebt ook wel gelijk een flink spel uitgezocht om mee te beginnen)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: za 26 dec 2020, 19:09 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
De truc is om van tevoren een script te maken en daar het filmpje omheen te maken. Voor een play-through is dat niet te doen, maar een speluitleg leent zich daar prima voor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Filmpje maken
BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2020, 12:38 
kooiker

Berichten: 707
De Spellenreporter schreef:
Haha...
Je hebt ook wel gelijk een flink spel uitgezocht om mee te beginnen)


Uh.. Oeps, sorry. Zelfs met opschrijven maak ik fouten, ik had het over de ruimtevaarders van Catan maar bedoelde de Ruimteschepen (het tweespelerspel) :oops: :P , maar ik vond het lastig genoeg om zonder hakkelen en vlot uit te leggen. Ik laat het voortaan maar aan de professionals over, waar ik met plezier naar kijk :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Filmpje maken  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

media



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®