Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




49 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2021, 22:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Erwin schreef:
Jerome schreef:
Is het niet de gewoonte dat áls een moderator een post wijzigt, dat onderaan die post kenbaar gemaakt wordt?


Ben ik wel gewend. Misschien ging hier iets technisch verkeerd?

Dat zou een verklaring kunnen zijn, maar kan ik helaas niet nakijken.


Soit. Laten we hierover verder geen tijd verspillen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:00 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 304
Woonplaats: Driehuis
https://boardgamegeek.com/thread/258261 ... rks/page/1

Uiteraard ook op bgg, voor de geïnteresseerden.
In lijn met wat tegenwoordig gewenst is zijn natuurlijk alleen de instemmende posts te lezen, andere meningen zijn onder applaus verwijderd.
Nee, dat kan ik trouwens niet zeggen. Ik weet niet wat er in die verwijderde posts stond. En dat is het punt. Hoe kun je een discussie voeren als een zijde van het argument steeds verwijderd wordt. Ik zou zelfs beargumenteren dat dit racisme in de hand werkt. Het lijkt me beter om iemand die niet begrijpt waarom iets racistisch zou zijn, of die twijfelt, in een discussie met argumenten te overtuigen dan diens posts te verwijderen met de reden: jij zit fout, dus niemand mag zelfs jouw tekst zien. Gaat dat helpen om zo iemand (en meelezers) te overtuigen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:06 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Lord Leuber schreef:
https://boardgamegeek.com/thread/258261 ... rks/page/1

Uiteraard ook op bgg, voor de geïnteresseerden.
In lijn met wat tegenwoordig gewenst is zijn natuurlijk alleen de instemmende posts te lezen, andere meningen zijn onder applaus verwijderd.
Nee, dat kan ik trouwens niet zeggen. Ik weet niet wat er in die verwijderde posts stond. En dat is het punt. Hoe kun je een discussie voeren als een zijde van het argument steeds verwijderd wordt. Ik zou zelfs beargumenteren dat dit racisme in de hand werkt. Het lijkt me beter om iemand die niet begrijpt waarom iets racistisch zou zijn, of die twijfelt, in een discussie met argumenten te overtuigen dan diens posts te verwijderen met de reden: jij zit fout, dus niemand mag zelfs jouw tekst zien. Gaat dat helpen om zo iemand (en meelezers) te overtuigen?
Als ik achteraf de strekking van een aantal van die posts lees denk ik ook wie zijn jullie om te bepalen dat die persoon fout is? Misschien heeft die persoon wel hartstikke gelijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Edwin84 schreef:
Als ik achteraf de strekking van een aantal van die posts lees denk ik ook wie zijn jullie om te bepalen dat die persoon fout is? Misschien heeft die persoon wel hartstikke gelijk.


Jij leest achteraf de strekking van verwijderde posts? Da’s een handige vaardigheid. Hoe werkt dat?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:15 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Erwin schreef:
Edwin84 schreef:
Als ik achteraf de strekking van een aantal van die posts lees denk ik ook wie zijn jullie om te bepalen dat die persoon fout is? Misschien heeft die persoon wel hartstikke gelijk.


Jij leest achteraf de strekking van verwijderde posts? Da’s een handige vaardigheid. Hoe werkt dat?


Uit de context maak ik op dat het gaat over de instemmende posts, en die staan er nog steeds.

Je ziet nog maar eens hoe snel 2 personen eenzelfde tekst zo verschillend kunnen interpreteren!

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:16 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Hans im Glück stopt zelfs de Marco Poloreeks.
Moet dan toch wel heftig zijn geweest.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:19 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Erwin schreef:
Edwin84 schreef:
Als ik achteraf de strekking van een aantal van die posts lees denk ik ook wie zijn jullie om te bepalen dat die persoon fout is? Misschien heeft die persoon wel hartstikke gelijk.


Jij leest achteraf de strekking van verwijderde posts? Da’s een handige vaardigheid. Hoe werkt dat?
Omdat mensen hier delen dat ze een post hadden geplaatst die is verwijderd met de betreffende post die ze hier dan plaatsen.

Ook zijn posts weleens gequote. Dan lees je in de quote nog een verwijderde post.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:32 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Censuur; een bepaald clubje bepaalt welke meningen welgevallig zijn en welke niet. Facebook, Google en Apple krijgen hier ook een handje van laatste tijd. We kunnen er weinig aan doen helaas, hooguit zelf van sociale media afstappen.

Lord Leuber schreef:
Gaat dat helpen om zo iemand (en meelezers) te overtuigen?

Zeker niet, buiten dat het erg lastig te volgen is met al die removed posts, bevestigt het alleen maar dat blijkbaar niet ieders mening mag worden gehoord.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 10:53 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 304
Woonplaats: Driehuis
roubosga schreef:
Hans im Glück stopt zelfs de Marco Poloreeks.
Moet dan toch wel heftig zijn geweest.


In de "hoogtijdagen" (rond Floyd) van BLM, werd er volgens mij een boardgame conventie in de VS geboycot door auters etc, niet omdat ze (de organisatie van de conventie) zich tegen BLM hadden uitgesproken, maar omdat ze niet snel en duidelijk genoeg een statement ten faveure van BLM hadden uitgesproken. (althans zo kwam het op mij over)

In die context zie ik dit ook. Meteen met gestrekt been erin, men zou maar eens kunnen twijfelen of je als uitgever dit onderwerp wel serieus genoeg neemt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 11:23 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Ohja mensen em bedrijven die met de dood werden bedreigd omdat ze op een bepaalde dag geen zwart vierkant op de socials hadden geplaatst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 12:00 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Zonder er al te hard in te verdiepen ... wat zijn nu in het kort de bewoordingen waarrond dit alles opgehangen wordt?

Het is in ieder geval bizar dat 2 uitgevers deze stappen zetten ... kan toch niet enkel op basis van slechte vertalingen enz. zijn?

Vervelend dat onze hobby ook steeds meer onderhavig is aan dit soort politiek correcte manier van werken.

Niettemin als er echt racisme in het spel is dan is het wel een goed signaal.

Iemand een idee hoe 999 games hiermee gaat omgaan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 12:11 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 304
Woonplaats: Driehuis
Zoals ik begrijp was er een discussie waarin men zich afvroeg of/waarom orcs zwart zijn. Een reactie van Tascini hierop dat hij niet snapt wat de koppeling is tussen "zwart" (in de fantasy betekenis) en mensen uit Afrika, zeker omdat diens huidskleur niet letterlijk zwart is. Hij zegt dat bv ook Italianen een getinte huidskleur hebben. Zeg maar de range tussen spierwit en donkerbruin, zo je wilt.
Vervolgens zegt hij dat hij tegen vrienden die uit Afrika komen, als ze onder elkaar zijn, wel eens het woord "nigger" (ik vermoed het Italiaanse woord "negra" = zwart) gebruikt. De vrienden zijn in deze context niet beledigd. (misschien spreken ze hem wel aan met pizzaman of mafiaman of weet ik veel, maar dat staat er niet bij).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 12:18 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2048
Woonplaats: Montezuma
AlliantieAJ schreef:
Zonder er al te hard in te verdiepen ... wat zijn nu in het kort de bewoordingen waarrond dit alles opgehangen wordt?

Het is in ieder geval bizar dat 2 uitgevers deze stappen zetten ... kan toch niet enkel op basis van slechte vertalingen enz. zijn?

Vervelend dat onze hobby ook steeds meer onderhavig is aan dit soort politiek correcte manier van werken.

Niettemin als er echt racisme in het spel is dan is het wel een goed signaal.

Iemand een idee hoe 999 games hiermee gaat omgaan?


Ik beschuldig die Tascini helemaal nergens van op dit moment, want wat ik aan uitspraken kon achterhalen vind ik het tegendeel van 'schuldig' aan wat dan ook. Maar dat óók de bordspelwereld wat politiek correcter wordt, of beter gezegd wat inclusiever, dat juich ik van harte toe. Het is wat mij betreft gewoon niet meer de tijd voor slordigheden, thema's of illustraties die kwetsend kunnen overkomen voor hele groepen in de samenleving. Ik kom nog te vaak dingen tegen, ook in nieuwe spellen, waarvan ik denk: moet dat nou écht? En nee, dat heeft niks met de vrijheid van meningsuiting of expressie te maken, maar gewoon met slordigheid, of verwijtbare onwetendheid. Gezien de richting waar dit draadje heen gaat en de overheersende kleur van BSM, zal er nu wel een bak ellende komen, maar ik duik na dit gezegd te hebben gewoon lekker weg en doe een spelletje. O nee, ik was aan het werk. :angel:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 13:18 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Pura Vida schreef:
AlliantieAJ schreef:
Zonder er al te hard in te verdiepen ... wat zijn nu in het kort de bewoordingen waarrond dit alles opgehangen wordt?

Het is in ieder geval bizar dat 2 uitgevers deze stappen zetten ... kan toch niet enkel op basis van slechte vertalingen enz. zijn?

Vervelend dat onze hobby ook steeds meer onderhavig is aan dit soort politiek correcte manier van werken.

Niettemin als er echt racisme in het spel is dan is het wel een goed signaal.

Iemand een idee hoe 999 games hiermee gaat omgaan?


Ik beschuldig die Tascini helemaal nergens van op dit moment, want wat ik aan uitspraken kon achterhalen vind ik het tegendeel van 'schuldig' aan wat dan ook. Maar dat óók de bordspelwereld wat politiek correcter wordt, of beter gezegd wat inclusiever, dat juich ik van harte toe. Het is wat mij betreft gewoon niet meer de tijd voor slordigheden, thema's of illustraties die kwetsend kunnen overkomen voor hele groepen in de samenleving. Ik kom nog te vaak dingen tegen, ook in nieuwe spellen, waarvan ik denk: moet dat nou écht? En nee, dat heeft niks met de vrijheid van meningsuiting of expressie te maken, maar gewoon met slordigheid, of verwijtbare onwetendheid. Gezien de richting waar dit draadje heen gaat en de overheersende kleur van BSM, zal er nu wel een bak ellende komen, maar ik duik na dit gezegd te hebben gewoon lekker weg en doe een spelletje. O nee, ik was aan het werk. :angel:


De overheersende kleur op BSM? Orange? ;)

Kan je een aantal voorbeelden geven van dingen die je nog te vaak tegenkomt?


Laatst bijgewerkt door AlliantieAJ op di 19 jan 2021, 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2021, 13:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Vind met het kader op racisme de term overheersende kleur nogal discriminerend.

Dat is ten eerste onderscheid maken op basis van kleur en ten tweede ook nog invullen wat mensen blijkbaar denken als ze een bepaalde huidskleur hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Board & Dice neemt afstand van Daniele Tascini  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Daniele Tascini



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®