Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





174 berichten | Pagina 4 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 17:49 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Bij mij begon het virus met De kolonisten van Catan eind '99 als ik het goed heb. Daarna volgde binnen enkele maanden Zeevaarders en Steden & Ridders. Het eerste niet Catan spel is denk ik Eufraat & Tigris geweest of La Città.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 18:57 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Bij mij was dat de Kolonisten van Catan: het kaartspel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 20:45 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Lastig want we hebben altijd al een plank met spellen in de kast gehad. Gevuld met de standaard spellen. Monopoly, Scrabble, Stratego Racko, JumboJet, Hotel. Diverse kaartspellen ook. Catan moet ik daar dan ook bij rekenen. Dat was een zeer rendabele aanschaf met alle uitbreidingen. Plank erbij.
Je zou het kunnen omschrijven als het spellen assortiment van de speelgoed winkel.

Toch kwam het spellen virus tot stand bij een aankoop in een .... boekwinkel.
Men ging stoppen met een assortiment spellen dus was het een aanbieding.
Zo Sint Petersburg en nog wat spellen op de gok gekocht. Op internet gaan zoeken over spelregels en van het één kwam het ander en loop als het kan graag binnen bij de spellen speciaalzaken in de buurt. Inmiddels heb ik de 2de kast al bijna vol.

Kortom Sint Petersburg. (Roem & Roebels)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 21:07 
Meeple

Berichten: 17
niet helemaal zeker, denk overigens dat ze samen gekocht zijn, Zeus & Hera en Carcassonne. en toen ik nog echt jong was Heroquest natuurlijk, maar daartussen zitten wel wat spelvrije jaartjes

_________________
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 23:36 
Avatar gebruiker
Willy the Kid schreef:
AAAAAH, ik vind het haast beschamend om te vertellen. Fluxx was het eerste spel in mijn collectie. Als ik toendertijd beter had geweten had ik het nooit gedaan. Heb het gekocht als vlug spelletje tussendoor, want college volgen is ook zo wat. Heb het daarna ruimschoots goedgemaakt. Er vliegt zo af en toe nog wel eens een losse flodder langs (Supermarket Psycho bijvoorbeeld), maar leer normaal gesproken wel van mijn fouten.

Waarom zou je je in 's hemelsnaam schamen over Fluxx? Ook bij mij was Fluxx het allereerste spel in mijn collectie en ik heb er nooit spijt van gehad. Beter nog: ik vertrek nooit op reis zonder een Fluxx in mijn bagage. Ondertussen heb ik trouwens al wel enkele versies bij elkaar en ook van het basisspel zit ik ondertussen aan mijn derde. De vorige twee waren totaal op de draad versleten dat het echt wel aan vervanging toe was.

Ik vind het vaak triestig dat spelers zich schamen omdat ze een "eenvoudig", "oud" of wat dan ook spelletje toch nog leuk vinden of nog vaak spelen. Maar dan heb ik nog liever dat ze zich schamen voor hun eigen keuze dan dat ze denigrerend gaan doen over andermans voorkeur.
Smaken verschillen, maar Fluxx blijft voor mij gewoon een topper.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 00:10 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Filosoof schreef:
Ik vind het vaak triestig dat spelers zich schamen omdat ze een "eenvoudig", "oud" of wat dan ook spelletje toch nog leuk vinden of nog vaak spelen. Maar dan heb ik nog liever dat ze zich schamen voor hun eigen keuze dan dat ze denigrerend gaan doen over andermans voorkeur.

:clap:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 00:18 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Thuis speelde we altijd Vendetta, Jockey, Levensweg, Monopoly, Stratego en Hotels.

Pas in 2006 kochten we Kolonisten van Catan met kerst toen we net eerder een jaar Trivial Pursuit DVD hadden gekocht.

Geleidelijk aan mondjesmaat spellen gespeeld totdat in 2008 pas echt het spellenvirus aansloeg met spellen als Kolonisten en Carcassonne.

In februari 2009 Spellenvereniging Blauw! opgericht in Zwolle en toen is het pas echt storm gelopen met ongeveer 350 gespeelde spellen waaronder 150 unieke spellen dat jaar.

Mijn spellencollectie van 94 spellen en 50 uitbreidingen is opgebouwd in iets meer dan 2 jaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 00:39 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Misth schreef:
Mijn spellencollectie van 94 spellen en 50 uitbreidingen is opgebouwd in iets meer dan 2 jaar.

:shock: wauw dat heb je goed gedaan!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 00:45 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
missiloon schreef:
Misth schreef:
Mijn spellencollectie van 94 spellen en 50 uitbreidingen is opgebouwd in iets meer dan 2 jaar.

:shock: wauw dat heb je goed gedaan!


Ook nog eens ongeveer 100 spellen voor de vereniging gescoord het eerste jaar. Was zelfs al over de 100 maar heb een tijdje geleden ook een flink aantal spellen verkocht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 11:15 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Toch heroquest in '90 en daarna The Settlers of Catan duitse variant in '96 volgens mij toen echt begonnen met boardgames.

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 11:22 
Fabrieksmanager

Berichten: 848
Hier begon het met een card game. Munchkin om precies te zijn. In 2003 kreeg ik die op mijn verjaardag van mijn broer. Ik was toen 15... En sindsdien ben ik verkocht :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 11:27 
Fabrieksmanager

Berichten: 832
Woonplaats: Rosmalen
Bij nader inzien begon mijn eigen collectie met Ridderstrijd van MB in '95 / '96. Als 11 of 12 jarige ventje heb ik daar flink voor moeten sparen!

Maar de vliegende start blijft toch wel De kolonisten van Catan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 13:14 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
quantaca schreef:
niet helemaal zeker, denk overigens dat ze samen gekocht zijn, Zeus & Hera en Carcassonne. en toen ik nog echt jong was Heroquest natuurlijk, maar daartussen zitten wel wat spelvrije jaartjes


Mijn buurjongen had Heroquest, toen wij nog jong waren hebben wij dat echt uren gespeeld. Zo ook Ridderstrijd in een iets latere fase.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 15:44 
Meeple

Berichten: 17
Pedro777 schreef:
quantaca schreef:
niet helemaal zeker, denk overigens dat ze samen gekocht zijn, Zeus & Hera en Carcassonne. en toen ik nog echt jong was Heroquest natuurlijk, maar daartussen zitten wel wat spelvrije jaartjes


Mijn buurjongen had Heroquest, toen wij nog jong waren hebben wij dat echt uren gespeeld. Zo ook Ridderstrijd in een iets latere fase.



owjaa, ridderstrijd helemaal vergeten, en dan hadden we nog ergens iets waarbij je moest ontsnappen uit een duitse (nazi) gevangenis, verschillende dingen verzamelen, bv touw om over de muur te gaan en ondertussen uit het zicht van de bewakers blijven, ben helaas de naam van dit spel kwijt.

_________________
the lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
-Pink Floyd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2011, 17:36 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2954
Woonplaats: Deerlijk
quantaca schreef:
...nog ergens iets waarbij je moest ontsnappen uit een duitse (nazi) gevangenis, verschillende dingen verzamelen, bv touw om over de muur te gaan en ondertussen uit het zicht van de bewakers blijven, ben helaas de naam van dit spel kwijt.


Colditz?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
174 berichten | Pagina 4 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 12  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Wat was het eerste spel in je collectie?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, usurper

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®