Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




67 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende

3 dummy stemmen toevoegen aan ieder spel?
Ja 76%  76%  [ 31 ]
Nee 24%  24%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 41
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011, 16:03 
Party Animal

Berichten: 497
Mijn observaties:

Bij 15 dummy stemmen zie ik El Grande als nummer 1 met 53 x 8,8. Deze troeft dan Puerto Rico af met 41 x 9,0.
Dit zegt mij dat 15 dummy stemmen bij het huidig volume ietwat te veel van het goede is.

Bij 1 dummy stem is Stoom 11e en bij 5 dummy stemmen is het uit de top-25.

Carcassonne met 66 stemmen x 7,8 is de ranking, 25e bij 5 dummy, 14e bij 10 dummy en 11e bij 15 dummy.

Je moet natuurlijk uitkijken om niet te veel naar het resultaat te kijken en daar de regels op aan te passen. Nu denk ik dat 30+ stemmen een mooi aantal is en dan ziet de beïnvloeding van 10 dummies naar mijn inzicht het meest natuurlijk uit.

Ik denk dat een systeem met dummy stemmen meer uitnodigt om te gaan stemmen en met een groeiend aantal stemmen kan je een (nieuwe) titel een opmars zien maken.
Ik heb zo met plezier op BGG de opmars van Troyes gevolgd van onderaan de top-100 naar nummer 50.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 01:29 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
te veel dummy stemmen lijkt me ook niet goed. aangezien de invloed dan te groot wordt. ik denk dat 3 een mooi aantal is. Dit om de volgende redenen:

vanaf 5 stemmen komt een spel in de top. In dit geval 5 stemmen + 3 dummy. Als je meer dummy stemmen doet hebben zij in zo'n situatie de overhand. Daarnaast zou ik de 5 niet omhoog schroeven. Dit gezien de beperkte waarderingen bij veel spellen. Dit laatste is ook meteen de 2de reden.

Even licht over een andere boeg. Zou het jullie motiveren om op een spel te stemmen als dat kan vanuit een topic? Dus boven een topic over het spel cuba zie je de standaard informatie van dit spel en kun je het direct waarderen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 08:39 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Papendrecht
Goed voorstel Seabie, wordt zeker eerlijker.
Hoeveelheid dummystemmen moet dan niet te groot worden, anders gaat de lijst vastroesten. :)

_________________
Wat spelen we vandaag?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 08:47 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Die 3 stemmen in eerste instantie was ook niet voor niets zo gekozen, daar was ik zelf ook het meest tevreden mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 10:09 
10. KLASK 4 (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
P.T. schreef:
Even licht over een andere boeg. Zou het jullie motiveren om op een spel te stemmen als dat kan vanuit een topic? Dus boven een topic over het spel cuba zie je de standaard informatie van dit spel en kun je het direct waarderen.


Goed idee denk ik! zo wordt het stemmen in ieder geval toegankelijker.. Alleen zo kun je wel waar alleen makkelijker stemmen op spellen die een topic hebben.. Maar het stemmen zou iig uitnodigender gemaakt moeten worden... (beloningssysteempje of juist een voorwaarde oid?)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 11:13 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Wat mij vaak weerhoudt van stemmen is dat ik er zo'n tekstje bij moet schrijven. Maar goed, daar snap ik dan ook de reden wel weer van.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 16:03 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Goh ja, Je kan ook wel best stemmen en geen tekstje meer bijschrijven. Eerlijk gezegd als er al meer dan 10 tekstjes geschreven zal er wel eentje zijn die een beetje aansluit bij je eigen idee van het spel. Dan geef je gewoon punten en laat je de rest blanco. Ik lees ook niet alle commentaren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 16:40 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik vind zelf de teksten altijd vele malen waardevoller dan de cijfers. Juist die toelichting waarom je iets goed of slecht vindt aan een spel, maken dat je veel eenvoudiger kunt beoordelen of iets jouw cup of tea zal zijn of niet. Daar kunnen die holle cijfertjes écht niet tegenop boksen. Ik zou het een enorm gemis vinden als er alleen maar cijfers met lege reacties zouden komen. Dat zegt niet zoveel; dat zegt enkel dat een spel door een x aantal mensen op een bepaalde manier wordt gewaardeerd, maar er zal niemand zo gek zijn om bijvoorbeeld alles wat hoger dan een 8 scoort aan te schaffen, zonder eerst gelezen te hebben wat de bevindingen van anderen zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 18:44 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ik vind ook juist de verhalen interessant omte lezen. Geeft voor mij een heleboel meerwaarde aan een spel. Natuurlijk hoef je niet nog een keer hetzelfe te schrijven als al eerder geschreven is en soms heb ik ook niet heel veel te melden over een spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011, 22:37 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Bartjes! schreef:
Ik vind zelf de teksten altijd vele malen waardevoller dan de cijfers. Juist die toelichting waarom je iets goed of slecht vindt aan een spel, maken dat je veel eenvoudiger kunt beoordelen of iets jouw cup of tea zal zijn of niet. Daar kunnen die holle cijfertjes écht niet tegenop boksen. Ik zou het een enorm gemis vinden als er alleen maar cijfers met lege reacties zouden komen. Dat zegt niet zoveel; dat zegt enkel dat een spel door een x aantal mensen op een bepaalde manier wordt gewaardeerd, maar er zal niemand zo gek zijn om bijvoorbeeld alles wat hoger dan een 8 scoort aan te schaffen, zonder eerst gelezen te hebben wat de bevindingen van anderen zijn.


Daar volg ik je wel in. Ik bedoelde alleen maar dat er bij sommige spellen al zoveel commentaren staan dat het volgens gerust eens geen kwaad kan als er eens iemand alleen maar punten geeft en geen toelichting. Zelf neem ik ook niet alle reacties door. Zeker niet als deze al talrijk zijn (en de toekomst waarschijnlijk nog talrijker zullen worden). Wat ik dan doe is een aantal reacties lezen van mensen die het spel hoog quoteerden en dan ga ik op zoek naar reacties van mensen die laag quoteerden. Op basis daarvan maak ik dan mijn eigen idee op van het spel en of het iets voor mij is of niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011, 10:44 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Pedro777 schreef:
Bartjes! schreef:
Ik vind zelf de teksten altijd vele malen waardevoller dan de cijfers. Juist die toelichting waarom je iets goed of slecht vindt aan een spel, maken dat je veel eenvoudiger kunt beoordelen of iets jouw cup of tea zal zijn of niet. Daar kunnen die holle cijfertjes écht niet tegenop boksen. Ik zou het een enorm gemis vinden als er alleen maar cijfers met lege reacties zouden komen. Dat zegt niet zoveel; dat zegt enkel dat een spel door een x aantal mensen op een bepaalde manier wordt gewaardeerd, maar er zal niemand zo gek zijn om bijvoorbeeld alles wat hoger dan een 8 scoort aan te schaffen, zonder eerst gelezen te hebben wat de bevindingen van anderen zijn.


Daar volg ik je wel in. Ik bedoelde alleen maar dat er bij sommige spellen al zoveel commentaren staan dat het volgens gerust eens geen kwaad kan als er eens iemand alleen maar punten geeft en geen toelichting. Zelf neem ik ook niet alle reacties door. Zeker niet als deze al talrijk zijn (en de toekomst waarschijnlijk nog talrijker zullen worden). Wat ik dan doe is een aantal reacties lezen van mensen die het spel hoog quoteerden en dan ga ik op zoek naar reacties van mensen die laag quoteerden. Op basis daarvan maak ik dan mijn eigen idee op van het spel en of het iets voor mij is of niet.


Zo doe ik het ook. Ik kijk altijd waarom mensen iets negatief vinden. Vaak zijn het punten die ik totaal niet belangrijk vind.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011, 13:57 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Poll toegevoegd om even te meten naar jullie mening :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011, 18:48 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
13-1. Ik ben toch benieuwd naar de tegenstem :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011, 19:09 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
en vooral naar de reden...

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011, 21:43 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
Ik heb niet gestemd maar ik pleit ervoor de systematiek wel over de jaren heen gelijk te houden. Het is toch een momentopname wat de deelnemers nu goed vinden.
Verschuivingen zijn daarmee interessanter dan de absolute positie.
Algemene beeld komt redelijk overeen met de BGG ranking ...
(zie grafiek: uitschieter is nr 88 Pinguin party)

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 100 van Bordspelmania (à la BoardGameGeek)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, Pedro777

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®