Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





67 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

3 dummy stemmen toevoegen aan ieder spel?
Ja 76%  76%  [ 31 ]
Nee 24%  24%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 41
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011, 23:25 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik mis de optie 'boeit me niet (zo)'.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011, 00:31 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Bij gebrek aan Cymrics optie (hierboven) gestemd op 'nee'.

Vind het tamelijk overbodig om hier BGG achterna te hollen, vooral met zo'n incomplete database (alleen "NL" spellen).

Ik vul op zich als trouwe betweter mijn waardering hier wel in, maar voor mij heeft het geen meerwaarde tov BGG, en al helemaal niet als het puntensysteem gekopieerd wordt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011, 07:56 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Waarom niet? We hoeven niet opnieuw het wiel uit te vinden.

Natuurlijk, er zijn genoeg spelers die BGG gebruiken en dan zal de BSM SpellenDB minder belangrijk zijn. Maar dit is de DB die we hebben, en we willen haar wel blijven verbeteren. Zonder BGG-NL te worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011, 13:11 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
BaSL schreef:
Waarom niet?


Omdat dummystemmen bijdragen aan het 'meest bekend = meest geliefd' effect. Dat doet de BGG database al (erg veel zelfs)

Dat maakt het lastiger om minder bekende spellen in je vizier te krijgen, en da's nou net wat ik (als veelspeler) interessant vindt. Weer zo'n lijst met vooral maar Puerto Rico, Agricola, Carcassone, Ticket to Ride hoeft voor mij echt niet, dat gebeurd al genoeg vanzelf.....


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011, 13:16 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Daarom vind ik méérdere lijstjes juist interessant; elk lijstje bevat zo zijn eigen informatie. En ik zal het ook interessant vinden om de lijst van BSM naast die van BGG te leggen en er verschillen uit af te lezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011, 13:19 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
MikeBzonderpuntje schreef:
BaSL schreef:
Waarom niet?


Omdat dummystemmen bijdragen aan het 'meest bekend = meest geliefd' effect. Dat doet de BGG database al (erg veel zelfs)

Dat maakt het lastiger om minder bekende spellen in je vizier te krijgen, en da's nou net wat ik (als veelspeler) interessant vindt. Weer zo'n lijst met vooral maar Puerto Rico, Agricola, Carcassone, Ticket to Ride hoeft voor mij echt niet, dat gebeurd al genoeg vanzelf.....


Hmm. Ja, klopt. Maar is dat niet terecht?

Uiteindelijk is het ook de bedoeling om met meerdere lijsten te komen. Misschien is het een mogelijkheid om dan sorteren met en zonder dummies toe te voegen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 14:53 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
BaSL schreef:
Hmm. Ja, klopt. Maar is dat niet terecht?


Het recht van de bekendste. Ik krijg opeens weer die fantastische reclamefilmpjes voor mijn netvlies waar Marco Borsato in een platenzaak alleen plaatjes van Frans Bauer tegenkomt....

Ok, ok, da's veel te zwart-wit inderdaad, maar het is voor de kleinere spellenmakers al lastig genoeg om op te vallen. Onbekend maakt wel degelijk onbemind (en alleen maar meer met dummyspelers)

BaSL schreef:
Uiteindelijk is het ook de bedoeling om met meerdere lijsten te komen. Misschien is het een mogelijkheid om dan sorteren met en zonder dummies toe te voegen.

Tsja, keuze is altijd leuk, maar niet iedereen heeft altijd zin om te kiezen. En soms heeft het ook geen zin om te kiezen. (Hoe vaak klik je op BGG een 'categorie' aan? Ik hou van diverse soorten spellen, maar daardoor heeft die keuze voor mij persoonlijk niet zoveel nut.)

De 'standaard'lijst zal dan ongetwijfeld toch de dummylijst worden.

Als tegenhanger zou ik dan voor een 'ontdekkingslijst' (Onbekend maar zeer bemind) willlen pleiten. (Da's dan een lijst waar spellen met meer dan 20 waarderingen niet meer op voorkomen. 'Die kent toch al iedereen')


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 16:35 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
MikeBzonderpuntje schreef:
Als tegenhanger zou ik dan voor een 'ontdekkingslijst' (Onbekend maar zeer bemind) willlen pleiten. (Da's dan een lijst waar spellen met meer dan 20 waarderingen niet meer op voorkomen. 'Die kent toch al iedereen')


Ben ook meer voor deze lijst!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 16:52 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik zou beide lijsten fijn vinden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 16:55 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Nu ja, er is nu een pagina met 6 lijsten. Waarom zou er niet een rankingpagina kunnen komen met 6 lijsten? Best gewaardeerd, Ontdekkingslijst, Beste uitbreiding, Beste Kinderspel,...

(ik denk hardop hier, hè... nog geen idee hoe het gaat worden en wat er mogelijk is)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 17:02 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
BaSL schreef:
Nu ja, er is nu een pagina met 6 lijsten. Waarom zou er niet een rankingpagina kunnen komen met 6 lijsten? Best gewaardeerd, Ontdekkingslijst, Beste uitbreiding, Beste Kinderspel,...

(ik denk hardop hier, hè... nog geen idee hoe het gaat worden en wat er mogelijk is)


Ik ben voor, als je die lijsten ook mooi naast elkaar kunt plaatsen.

Die uitbreidingen tussen de gewone spellen trekken de vergelijking ook wel scheef: iedereen die een uitbreiding speelt doet dat normaal gesproken omdattie het basisspel al tof vind. De mensen die dat niks vinden zullen niet snel hun mening geven over de uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2011, 17:39 
3. Asara (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Klinkt goed! Als ik een kinderspel zoek kan ik dat hier lastig vinden bijvoorbeeld. En ik ben ook wel voorstander de argumenten dat het een saaie lijst zal worden die vooral geleid wordt door de bekendere spellen. Er is wel een grote groep die interesse heeft in de echt goede "mainstream" spellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011, 11:07 
Party Animal

Berichten: 497
Lijstjes hebben aantrekkingskracht, een top-100 zal mensen aantrekken. En naar mijn idee moeten daar juist de mainstream games dominant present zijn, tenminste als we veel publiek willen aantrekken.
Een ontdekkingslijst, het klinkt leuk, maar een 'hidden gem' moet je echt zelf ontdekken!
Misschien dat een lijstje van 'de snelle stijgers' mogelijk is.
Ik ben voorstander van een Top-100 met dummiestemmen.

De kinderspellenlijst vind ik een erg goede suggestie en deze zou ook echt waardevol zijn als deze voor en door kinderen zou zijn. Ik denk dat ik niet goed een kinderspel kan beoordelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011, 22:37 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Even in 10 min. wat in elkaar gebakken, zonder overleg met de andere moderators :oops:

topspellen.php


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2011, 01:22 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
P.T. schreef:
Even in 10 min. wat in elkaar gebakken, zonder overleg met de andere moderators :oops:

topspellen.php

Dit vind ik nog zo slecht niet, ondanks je eigengereide optreden :wink:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 3 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Top 100 van Bordspelmania (à la BoardGameGeek)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, Pedro777

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®