Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 572 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 571, 572, 573 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 18:34 
Stamhoofd

Berichten: 578
Woonplaats: Makkum
humske schreef:
Vandaag op 2 verschillende speltafels:

Orakel van Delphi
Sagrada: 1e x dat ik het speelde en wat ziet het er mooi uit en speelt het lekker weg! Deze staat wel op m'n lijstje om nog eens te spelen :).

Bora Bora! Blijft een mooi spel vind ik!
Out of mine: 1e keer, dus beetje uitproberen. Ligt een beetje in de richting van Ubongo, maar dan anders vormgegeven en iets moeilijker (want er zijn nog figuren die je moet kiezen, het staat niet 100% vast welke tegels je moet gebruiken om te puzzelen).
Agricola 2 spelers
Carcassonne door berg en Dal
Grand Austria Hotel :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Een van m'n lievelingsspellen!


Geweldig spel hè! Al moet je met meer dan 2 spelers wel een beetje door spelen :). Heb je toevallig ook Lorenzo Il Mafnifico van dezelfde auteur. Zo ja, hoe speelt deze?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2017, 20:03 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
Robinson Crusoe: :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: : eer we door de omslachtige handleiding waren...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 09:41 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Kaelan schreef:
Robinson Crusoe: :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: : eer we door de omslachtige handleiding waren...

Oude versie zeker? Spelregels die beter zouden zijn opgebouwd vind je hier: https://boardgamegeek.com/filepage/1373 ... lish-rules


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017, 19:32 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3030
Woonplaats: Nijmegen
Joel22 schreef:
humske schreef:
Vandaag op 2 verschillende speltafels:

Orakel van Delphi
Sagrada: 1e x dat ik het speelde en wat ziet het er mooi uit en speelt het lekker weg! Deze staat wel op m'n lijstje om nog eens te spelen :).

Bora Bora! Blijft een mooi spel vind ik!
Out of mine: 1e keer, dus beetje uitproberen. Ligt een beetje in de richting van Ubongo, maar dan anders vormgegeven en iets moeilijker (want er zijn nog figuren die je moet kiezen, het staat niet 100% vast welke tegels je moet gebruiken om te puzzelen).
Agricola 2 spelers
Carcassonne door berg en Dal
Grand Austria Hotel :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Een van m'n lievelingsspellen!


Geweldig spel hè! Al moet je met meer dan 2 spelers wel een beetje door spelen :). Heb je toevallig ook Lorenzo Il Mafnifico van dezelfde auteur. Zo ja, hoe speelt deze?



nee die heb ik (nog) niet maar die ga ik de komende tijd veel spelen om te oefenen voor het EK Bordspellen in oktober.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 07:48 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Concordia Salsa met het speelbord Corsica :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 10:01 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Antike II - :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: (Concordia blijft het beste spel van meneer Gerdts (dat ik gespeeld heb), zonder twijfel)
Im Wandel der Zeiten: Das Kartenspiel - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (regels lijken lastig, icoontjes ingewikkeld, maar speelt eigenlijk vrij goed weg. Smaakt naar meer)
Blueprints - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (Leuke filler. Geeft en beetje hetzelfde gevoel wat Sagrada geeft, maar dan wat lichter)
Exit the game: Abandoned Cabin : :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: (Exit is de beste Escape Room serie die er is, is mijn conclusie.)
App versie van Race for the Galaxy - :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: ('Echte' spel al grijs gespeeld. Dat gaat met de app ook gebeuren. Topper!)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 11:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
DeKerstman schreef:
Antike II :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
De spellen van Mac Gerdts vind ik in de regel interessant (Imperial 2030) en zelfs erg goed (Concordia). Antike II kende ik nog niet, maar ook dit is een leuk en goed spel. Wij speelden met 5, waarvan 4 nieuw en hebben ons prima vermaakt. Deze wil ik zeker nog wel eens spelen. Aanschaffen zal ik deze niet, omdat deze minimaal 3 spelers nodig heeft dus zal deze alleen in de speelgroep op tafel komen en een van ons heeft deze al.


Om dezelfde reden hebben wij Antike Duellum aangeschaft. 2 speler versie van Antike II.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 11:30 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Zaterdagavond TTR Europe gespeeld gevolgd door een pot Formula D waarbij iedereen wel enthousiast was over Formula D. Wat wel jammer was dat het vooral spannend was tussen de nummer 1 en 2 en tussen 3 en 4. Op de één of andere manier konden de laatste twee de eerste twee niet bijhouden. Uiteindelijk net niet gewonnen omdat ik de laatste bocht om de nummer één heen moest :P

Gistermiddag weer een pot Formula D gedaan, die wederom erg goed beviel. Helaas in de laatste bocht niet ideaal uitgekomen waardoor ik uiteindelijk derde eindigde. Daarna een paar potjes Tsuro wat altijd wel goed valt bij schoonfamilie. Uiteindelijk afgesloten met Cards Against Humanity met een lekker diverse groep. In het begin even aftasten wat ieders smaak is, groot deel van de groep kende de anderen niet, maar het kwam goed en ging van kwaad tot erger :9


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017, 14:42 
Caballero

Berichten: 737
Woonplaats: Amersfoort
Gisteren een twee-speler spellenavond…
Begonnen met drie potjes Century: Spice Road.
Erg snel wegspelend spel, waarbij je door de snelheid van spelen nog wel eens vergeet op te letten wat je tegenspeler aan het doen is.
Ik kan de vergelijking met Splendor volgen, maar dit biedt wat mij betreft veel meer spel, veel meer het gevoel van een snelle engine-builder. Deze gaat mee op vakantie!
Hierna 2 potjes Neuroshima Hex.
1 van mijn favorieten, maar wel lastig om nieuwe spelers er enthousiast voor te krijgen omdat er startend nogal een verschil in inzicht is.
Afgesloten met 5 potjes Fuse, net zo lang tot we het makkelijste level verslagen hadden… erg tof! 10 minuten hoog in de stress :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 12:26 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Momenteel helemaal niet overtuigd van het spel. Maar deze avond komt er een 3de sessie aan, hopelijk wordt ik daar wat meer overtuigd van.

Positief vind ik de inlay, de dobbelstenen, mooie artwork, eenvoudige regels

Negatief vind ik de dobbelstenen, traag op gang komen van het mechanisme dobbelsteen-kaarten. Het lijkt wel of ik ergens regels over het hoofd zie, daar ik steeds met een niet voldaan gevoel het spel afsluit, zo van ik ben nog maar net beginnen opbouwen en het is al gedaan.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 17:06 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
ozymandias schreef:
Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Momenteel helemaal niet overtuigd van het spel. Maar deze avond komt er een 3de sessie aan, hopelijk wordt ik daar wat meer overtuigd van.

Positief vind ik de inlay, de dobbelstenen, mooie artwork, eenvoudige regels

Negatief vind ik de dobbelstenen, traag op gang komen van het mechanisme dobbelsteen-kaarten. Het lijkt wel of ik ergens regels over het hoofd zie, daar ik steeds met een niet voldaan gevoel het spel afsluit, zo van ik ben nog maar net beginnen opbouwen en het is al gedaan.

Je weet toch dat je meerdere fiches mag kopen in één keer eh Gert ??
En als je hem met twee speelt mag je in het begin van de beurt tweemaal na elkaar dobbelen om meer resources te krijgen.
Als ik hem eindig zijn alle fiches op mijn dobbelsteen toch zeker vervangen wat zorgt voor veel productie en punten

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2017, 18:25 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Yokohama: simpele regels veel taktiek
TEG Beyond the Black: leuke filler

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017, 10:01 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
dirk schreef:
ozymandias schreef:
Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Momenteel helemaal niet overtuigd van het spel. Maar deze avond komt er een 3de sessie aan, hopelijk wordt ik daar wat meer overtuigd van.

Positief vind ik de inlay, de dobbelstenen, mooie artwork, eenvoudige regels

Negatief vind ik de dobbelstenen, traag op gang komen van het mechanisme dobbelsteen-kaarten. Het lijkt wel of ik ergens regels over het hoofd zie, daar ik steeds met een niet voldaan gevoel het spel afsluit, zo van ik ben nog maar net beginnen opbouwen en het is al gedaan.

Je weet toch dat je meerdere fiches mag kopen in één keer eh Gert ??
En als je hem met twee speelt mag je in het begin van de beurt tweemaal na elkaar dobbelen om meer resources te krijgen.
Als ik hem eindig zijn alle fiches op mijn dobbelsteen toch zeker vervangen wat zorgt voor veel productie en punten

Voila, een aantal puntjes gewijzigd ( of beter gezegd) juist gespeeld en ja hoor, dit is een voltreffertje.
Gameplay verloopt vlotjes.
Enkel de laatste ronde voelt wat raar aan omdat je daar (afhankelijk van je positie) enkel nog dobbelt, maar met vergaarde goederen niets meer kan doen.
Natuurlijk naargelang je dobbelsteen verbeteringen kan je dan nog wel punten sprokkelen.


Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017, 23:33 
3. Russian Railroads (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 259
Woonplaats: Sint-Job-in-t-Goor (BE)
Spyrium :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blijft een gaaf, pittig spelletje met veel om over na te denken. Ondergewaardeerd IMHO.

_________________
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 08 jul 2017, 07:39 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Istanbul
Istanbul: Mokka & Smeergeld
Taipan

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 572 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 571, 572, 573 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®