Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 613 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 612, 613, 614 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 maart 2019, 23:16 
4. Woodcraft (2022)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Vandaag heel wat gespeeld:

Wizards of roygbiv
Een prototype van een spel dat binnen twee maand op Kickstarter komt. Best leuk! Ik weet niet of het voor elke groep spelers is, maar het speelde vlot! Leuk om tegen de ontwerper te mogen spelen. Het is een soort deckbuilder, maar met een twist.
Knap werk!

Carnavalo
Super leuk, maar enkel als je met grotere groep speelt. Aangezien we vaak met twee spelen, niet echt voor ons. Maar zeker de moeite om eens te spelen.

Gravity superstar
Geinig spel! Simpel, dat wel. Speelt snel, smoezelt vlot, ziet er geweldig uit. Aanrader voor elke spelersgroep. (Staat nu in de kast dus best leuk)

Dale of merchants
Ook tof! Deckbuilder met de nodige variatie. Leuk getekend. Speelt vlot.

Azul
Deze keer met de achterkant van het bord. Blijft toch een top spel. Speelde ook de nieuwe, maar deze is in zijn eenvoud geniaal.

7 wonders duel
Leuke variant. Komt te weinig op tafel...

Carpe diem
Top! Lelijk... maar geniaal spel

Gentes
Dit is een geniaal spel. Speelt vlot, de Deluxe versie ziet er fantastisch uit!

Pandemic legacy s2
Weerom van het bord gespeeld. Lijkt een gewoonte te worden... voor de eerste keer wel het gevoel gehad dat ik elke actie nuttig kon benutten.

Grand Austria hotel
Voor de eerste keer met vier. Is een geniaal spel, maar leuker met twee.

Sagrada
Maakt niet uit hoeveel spelers, spel is geweldig!!!!!!!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 maart 2019, 11:40 
Jakkiebak!

Berichten: 74
Woonplaats: Haldenstein CH
Gister weer een spellenmiddag/avond gehad!

Voor het eerst in zes jaar weer eens Helvetia gespeeld. We kwamen erg moeizaam door de spelregels, mede daardoor :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Daarna de wintereditie van Het Stenen Tijdperk voor de eerste keer gespeeld, de extraatjes in dit spel zijn best grappig… helaas heb ik bij dit spel nooit tegenstand (bijna honderd punten voorsprong op nummer 2, en we speelden met 4en) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Daarna nog twee lichtere spellen gespeeld:

Azul :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Morgen kommt der Weihnachtsmann (Love Letter) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 maart 2019, 21:52 
7. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Mee op reis genomen de volgende spellen en dus frequent gespeeld laatste 2 weken

Targi
Kwarto
Port Royal
Gewone speelkaarten

In het lokaal cafe ook nog backgammon en schaken gedaan

Sinds thuiskomst Berenpark en Zena (eerst maal, bevalt goed) gespeeld

En voor mijn verjaardag candycrush boardgame gekregen :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 18:11 
10. Messina 1347 (2021)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Eindelijk nog eens het geweldige Concordia op tafel gekregen.
Voor het eerst met de Gallië kaart.
Drie spelers zijn ideaal op deze kaart en zorgen voor genoeg "in elkaars weg zitten".

Concordia blijft een van mijn favorieten spellen. Het speelt vlot, bevat weinig tot geen geluk.

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2019, 14:27 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden gister Detective: a Modern Crime boardgame. Wat een ontzettend gaaf spel zeg! Zit super in elkaar met de mix van digitale middelen en de kaarten, een tof verhaal in de case met werkelijke events uit de geschiedenis. Topper! Kan niet wachten tot de uitbreiding :-)


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2019, 16:19 
Caballero

Berichten: 737
Woonplaats: Amersfoort
CO2 Second Chance. Nu twee keer gespeeld, en na een stijle learning curve denken we het nu wel onder de knie te hebben. Erg leuk thematische breinbreker. Opzetten en opruimen neemt veel tijd in beslag en het spel zelf speelt ook niet echt lekker snel weg, dus het is echt wel een avondvullende activiteit. Geen probleem, want het spel is enorm engaging. Ook in de competatieve versie, die wij speelden, is het enorm opletten om niet met zn allen te verliezen. Dit gebeurde ons de eerste keer dat we het speelden, dus dit keer hadden we daar meer controle op. Overigens is deze manier van semi-competatief spelen niet weggelegd voor elke spelgroep... het is bijzonder makkelijk om wanneer je denkt te gaan verliezen de hele wereld maar naar de klote te laten gaan.

Desalnietemin een aanrader, mits je speelt met de juiste groep.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2019, 10:07 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Wij hebben dit weekend voor het eerst een paar keer Dobbel Zo Clever gespeeld. Ik vind hem, na een paar keer spelen en na al behoorlijk wat potjes Clever, echt zo veel meer uitdagend dan laatstgenoemde! Het is echt weer puzzelen en vereist toch wel een andere mindset dan de eerste Clever. Na een paar afschrikwekkende scores gisteren toch de avond afgesloten met een acceptabele 195.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2019, 23:25 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
De afgelopen weken 4 nieuwe noemenswaardige titels gespeeld:

Wingspan :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Prachtig spelmateriaal. Het spel zit speltechnisch en thematisch sterk ineen.
Toch ben ik nog niet helemaal wild van Wingspan.
Ik heb dezelfde bedenking als bij spellen als Imperial Settlers, Deus,...: Soms is het frustrerend als je niet aan de nodige kaarten komt voor jouw tactiek. Als het wel uitkomt, is het eens zo leuk natuurlijk.

Raiders of the North Sea :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Hier ben ik helemaal wild van!
2x gespeeld (2 en 4 spelers), 2 maal won de startspeler die ook het einde van het spel inzette met een killer van een beurt waardoor de andere speler(s) de laatste beurt geen grote punten meer kon pakken. Eenmaal met een genadeloze kaart (waardoor je je laatste beurt niet kan raiden waarvoor je zo mooi aan het sparen was). Dat vond ik 2x frustrerend.
We vragen ons af of het toeval is dat de startspeler 2x won? Iemand ook deze bedenking gehad?

Architects of the West Kingdom :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik hou van worker placements en deze is een toffe twist. Ik vind dit een topper!

Cosmic Encounter :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Niet mijn genre van spel, maar hij zit leuk in elkaar: Wat samenwerken, wat tegenwerken, je ruimteschepen en kaarten op tijd aanvullen,... en een repetitief verloop waardoor het spel makkelijk aanleert. Meerwaarde dat het nu ook in het Nederlands bestaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2019, 19:53 
9. The Warp (2023)

Berichten: 749
Woonplaats: Mechelen
Wingspan :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

TOPspel! Speelt vlot en gaat snel, zeker met twee spelers.

Brikks :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Leuke Tetris variant

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 17:44 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Kevin schreef:
De afgelopen weken 4 nieuwe noemenswaardige titels gespeeld:

Wingspan :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Prachtig spelmateriaal. Het spel zit speltechnisch en thematisch sterk ineen.
Toch ben ik nog niet helemaal wild van Wingspan.
Ik heb dezelfde bedenking als bij spellen als Imperial Settlers, Deus,...: Soms is het frustrerend als je niet aan de nodige kaarten komt voor jouw tactiek. Als het wel uitkomt, is het eens zo leuk natuurlijk.

Raiders of the North Sea :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Hier ben ik helemaal wild van!
2x gespeeld (2 en 4 spelers), 2 maal won de startspeler die ook het einde van het spel inzette met een killer van een beurt waardoor de andere speler(s) de laatste beurt geen grote punten meer kon pakken. Eenmaal met een genadeloze kaart (waardoor je je laatste beurt niet kan raiden waarvoor je zo mooi aan het sparen was). Dat vond ik 2x frustrerend.
We vragen ons af of het toeval is dat de startspeler 2x won? Iemand ook deze bedenking gehad?

Architects of the West Kingdom :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Ik hou van worker placements en deze is een toffe twist. Ik vind dit een topper!

Cosmic Encounter :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Niet mijn genre van spel, maar hij zit leuk in elkaar: Wat samenwerken, wat tegenwerken, je ruimteschepen en kaarten op tijd aanvullen,... en een repetitief verloop waardoor het spel makkelijk aanleert. Meerwaarde dat het nu ook in het Nederlands bestaat.
Herkenbaar van Wingspan.

Heb dit met meerdere spellen vooral als je met 2 man speelt. Zeker kaarten die geactiveerd wordt op het moment dat een tegenstander iets specifieks in zijn beurt doen zijn met 2 spelers altijd heel erg zwak.

Ook bij Imperial Settlers kin je de pech hebben in het begin veel kaarten te trekken met einde spel bonussen en dure actiekaarten waar je grondstoffen voor punten in levert. Latere rondes krijg je dan juist de productie kaarten.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 21:52 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
De vogels die zorgen dat je meer kaarten (vogels) in je handen krijgt vind ik het best. Je moet ervoor zorgen dat je zo'n vogel vrij in het begin van het spel kunt spelen. Dan ben je veel flexibeler. De roze vogels worden pas bij meer spelers interessanter.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 apr 2019, 22:29 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Dat vind ik dus een minpunt aan dit spel.

Dat je 3 type vogels hebt.

Onmiddellijke actie
Actie bij activatie
Actie in beurt tegenstander

Omdat de roze categorie niet meeschaalt is die dus bij 2 spelers nutteloos. Bij andere spellen schalen dit soort vaardigheden juist mee.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 10:23 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Edwin84 schreef:
Dat vind ik dus een minpunt aan dit spel.

Dat je 3 type vogels hebt.

Onmiddellijke actie
Actie bij activatie
Actie in beurt tegenstander

Omdat de roze categorie niet meeschaalt is die dus bij 2 spelers nutteloos. Bij andere spellen schalen dit soort vaardigheden juist mee.

Hoezo schalen die roze vogels niet mee?
je mag ze toch maar 1x gebruiken tussen jouw beurten in.
Dus dat maakt dan toch niet uit of je met 2 of 5 speelt?
Of zie ik iets over het hoofd.

Bovendien zitten ze er ook vele malen minder in dan de bruine vogels.
Dus de kans dat je er een hebt is ook veel kleiner.
In de (3) potjes die ik gespeeld heb tot nu toe, heb ik nog geen een roze vogel op mijn bord of in mijn hand gehad.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 10:35 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Met 2 spelers heb je 1 kans per beurt dat hij wordt geactiveerd.

Met 5 man heb je 4 keer de kans per beurt. M.a.w. de kaart is bijna 4 keer zo sterk dan.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2019, 10:49 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Edwin84 schreef:
Met 2 spelers heb je 1 kans per beurt dat hij wordt geactiveerd.

Met 5 man heb je 4 keer de kans per beurt. M.a.w. de kaart is bijna 4 keer zo sterk dan.

Aha ok, want er moet zich een bepaalde situatie voordoen, wil je hem kunnen gebruiken.....check :wink:
Ik heb tot nu toe enkel solo gespeeld, en dan is het afhankelijk van welke automakaart er gedraaid wordt.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 613 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 612, 613, 614 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®