Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 618 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 617, 618, 619 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 10:43 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
AstridvE schreef:
Deze solospeler houdt niet van koffie :sick:, dus een spel over koffie brouwen laat ik aan me voorbij gaan :wink:

Gisteren het verlaten station gespeeld. Blijft leuk om een stroomkring te bouwen.

Jammer, het is echt een leuk solo-spel namelijk!

Los van het feit dat ik weer met enige regelmaat Palm Island (vrij letterlijk) ter hand neem om toch de challenges op normal mode eens allemaal te kunnen halen (alvorens ik overstap op het toevoegen van die andere kaarten, eilandbewoners en gebeurtenissen geloof ik) heb ik zaterdagavond mijn nieuwe spellentafel in gebruik genomen met Legendary Encounters: Alien en de Covenant-expansion, die ik uit Antwerpen meenam bij Adriaensen. Ik had de hele avond het huis voor mezelf dus heb eerst de film gekeken alvorens ik in de game dook. En nog een keer. Ik blijf het toch erg goed uitgewerkt vinden hoe ze deze films in drie logische objectives weten te gieten en hoe eigenlijk elke kaart in het spel refereert naar iets uit de film. Voor een fan als ik echt fantastisch. En gaaf dat er nu zelfs een (optionele) eindbaas in zit.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 11:43 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Wim G. schreef:
Voor het eerst War Room op tafel. 8)

en? Het ziet er wel als een heel gaaf spel uit.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 15:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
JeVo schreef:
Wim G. schreef:
Voor het eerst War Room op tafel. 8)

en? Het ziet er wel als een heel gaaf spel uit.

Een goede A&A 2.0| Met Edwin gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 17:49 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Wim G. schreef:
Voor het eerst War Room op tafel. 8)
Global gespeeld?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020, 02:49 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
Thronesmasher schreef:
Wim G. schreef:
Voor het eerst War Room op tafel. 8)
Global gespeeld?


Eastern Front.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 16 feb 2020, 14:30 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Gisteren voor het eerst Dune (2019) gespeeld met vier spelers. Helaas voldeed het spel niet aan de verwachtingen. De Harkonnen waren teveel in het voordeel met gevechten (Traitor en Treachery cards). Het spel was meestal al voorbij bij ronde 4.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 10:07 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden gister voor het eerst The Castles of Burgundy jubileum editie. Visueel niet reuze aantrekkelijk, maar qua spel echt superleuk. Simpel qua regels, maar voldoende uitdaging zonder je brain te burnen. Die houden we in de collectie!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 10:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Emmeloord
Van het weekend hier ook weer het e.e.a. op tafel kunnen krijgen ondanks de grote verbouwing thuis.
Eerst een potje Sushi Roll gespeeld. Dit is Sushi Go de dobbel variant. Het speelt praktisch hetzelfde met het verschil dat je dobbels kan ruilen van andere spelers. Hierdoor worden de opties net iets interessanter en is er iets meer interactie. Leuk om eens gespeeld te hebben.

Hierna weer een pot Paladins of the West Kingdom. Ik vind hem steeds interessanter worden. Heb hem nu 5x gespeeld, met mijn hoogste score 66 afgelopen keer. Ik zie af en toe scores langs komen van in de 80/90. Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe ik dat moet bereiken.

Daarna afgesloten met Jaws van Ravensburger. Deze nu 2x op tafel gehad, maar dit blijft een zeer leuk en thematisch spel naar aanleiding van de film. Het speelt zich af in 2 acts. De eerste is op en rond het eiland. Degene die de haai speelt moet zoveel mogelijk zwemmers opeten en de tegenpartij welke Brody, Quint en Hooper bestuurt moet 2 barrels aan de haai zien te bevestigen. Als de haai 9 zwemmers heeft opgegeten of als de crew 2 barrels heeft bevestigd aan de haai ga je naar act 2. Dan kom je op de boot. Hier moet de crew de haai doden of de haai moet de crew opeten of de boot naar zijn grootje helpen. Erg geinig bedacht.
Vorige keer speelde ik de crew en had ik de haai gedood. Nu speelde ik de haai. Uiteindelijk door het vernietigen van de boot won ik, maar dat scheelde niet veel, was bijna dood. :D
Erg leuk om af en toe te spelen. Aanrader om eens te proberen als je de kans hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2020, 11:13 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik ben voor de tweede keer begonnen aan de The Rise of Fenris-campaign van Scythe. Nu ik mijn spellentafel heb kan ik hem gewoon laten staan, wat ik voorheen nogal wat gedoe vond. Scythe opzetten was al een flinke kluif, maar met allerlei extra elementen en keuzes nog meer. Merk dat ik het spel zo ook een stuk leuker vind. De afgelopen vier dagen iedere dag wel even tijd gehad om te spelen :)

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 10:42 
5. Harry Potter: Hogwarts Battle (2016)

Berichten: 73
Eigenlijk al wat langer geleden, in het weekend, Spirit Island voor het eerst driehandig gespeeld, en dat bleek uitstekend te gaan. Ga ik vaker zo doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2020, 17:40 
3. Patchwork (2014)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Gisteren eindelijk 7th continent op tafel kunnen krijgen (kids uit logeren :clap: )
Pfffff het is best nog wel lastig. Kaarten roepen hier en daar ook wel weer vragen op.
Dus nadat we zijn gestorven maar even wat filmpjes bekeken.
Vanochtend en vanmiddag bijna continu verder gespeeld (weer opnieuw begonnen want we waren tenslotte dood). En nu weer gestorven.
Maar we zijn verslaafd!
Leuk spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 13:00 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
heerlijk spelweekendje gehad:
vrijdag: gloomhaven
zaterdag: tapestry, bora bora, keer op keer en the mind extreme
zondag: wingspan, carpe diem 2x, rovers van de noordzee en agricola

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 13:08 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hier kwam Arkham Horror the card game weer eens op tafel. We blijven maar steevast verliezen. Ik denk dat we minder snel clues moeten snaaien maar eerst slimmer onze kaarten (items/assets etc) moeten spelen en zo aan te sterken alvorens clues te snaaien. Op zich gaat het met dit spel meer om de beleving dan om het winnen (ook als je verliest, ontvouwt het scenario zich), maar steevast verliezen doet wel af aan die beleving.... We moeten het dus echt anders gaan doen, anders dan zal mijn man dit niet snel meer willen spelen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 13:17 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
wennepen schreef:
Arkham Horror the card game
. We moeten het dus echt anders gaan doen, anders dan zal mijn man dit niet snel meer willen spelen.

Ik speel het met zonder terugleggen van fiche uit graaizak. Als laatste fiche eruit gaat alle fiches weer terug. Op easy. Ik weet het, vrij lafjes maar het gaat me om de sfeer.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2020, 14:33 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
kosterix schreef:
wennepen schreef:
Arkham Horror the card game
. We moeten het dus echt anders gaan doen, anders dan zal mijn man dit niet snel meer willen spelen.

Ik speel het met zonder terugleggen van fiche uit graaizak. Als laatste fiche eruit gaat alle fiches weer terug. Op easy. Ik weet het, vrij lafjes maar het gaat me om de sfeer.


Dat vind ik nog wel een aardige suggestie ja, bedankt! We speelden laatst ook een stand alone scenario. Daar moesten gewoon -6 fiches in de zak. Gaan we dus ook niet meer doen. Eerst maar eens beter worden in het spel, slimmer spelen en dan zien we wel hoe moeilijk we het onszelf maken.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 618 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 617, 618, 619 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®