Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 620 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 619, 620, 621 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 apr 2020, 15:40 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
Hanamikoji

Haha, wat is dit voor een duivels spel, elke zet is weer een dilemma. Mooi gedaan, prachtige artwork ook! Deze gaat denk ik wel vaak op tafel komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2020, 18:21 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Gister speelden we Scythe met 2. Hebben er enorm van genoten. Omdat we vooral bezig zijn met het enginebuilding aspect heb je relatief weinig interactie en combat. Maar dat is hoe wij graag spelen dus hebben genoten.

Vandaag kwan Merchant of Venus standard edition op tafel. Ook weer fijn, zeker omdat we het vaker hebben gespeeld en er dus relatief snel doorheen gaan. Top spellenweekendje zo!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2020, 21:51 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 842
Woonplaats: De Meern
Gisteren speelde ik op TTS de pnp versie van Canvas (nieuwe kickstarter). Gelijk gebacked. Wat een prachtig leuk idee :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2020, 18:12 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
En vandaag speelden we Myth voor het eerst met de 2.0 regels en componenten. We vonden het heel tof! Dankzij de modules van de Journeyman kickstarter wat minder sandboxy, iets meer structuur. Heel gaaf en mooie componenten!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 09:22 
9. HET VERLATEN STATION (2018)

Berichten: 73
Aeon's End voor het eerst tegen de Horde Crone. Na een kleine aanpassing in de tactiek lukte me het haar te verslaan. Z'Hana had op het laatst een heerlijk klein dek waardoor ik iedere beurt al mijn gems had en de spells iedere twee beurten afgingen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 09:57 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
AstridvE schreef:
Aeon's End voor het eerst tegen de Horde Crone. Na een kleine aanpassing in de tactiek lukte me het haar te verslaan. Z'Hana had op het laatst een heerlijk klein dek waardoor ik iedere beurt al mijn gems had en de spells iedere twee beurten afgingen.

Echt een heerlijk spel! Speel je true solo of two-handed solo? Ik speel dat laatste. Normaal geen fan van, maar het is allemaal goed te managen en je kunt ook leuke combo's onderling bewerkstelligen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 13:29 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
wennepen schreef:
Gister speelden we Scythe met 2. Hebben er enorm van genoten. Omdat we vooral bezig zijn met het enginebuilding aspect heb je relatief weinig interactie en combat. Maar dat is hoe wij graag spelen dus hebben genoten.

Leuk! Hier zelfde ervaringen met 2 spelers: rustig je eigen lange termijn planning maken en uitvoeren. En zorgen dat je sneller bent dan je tegenspeler.
De spanning en interactie nemen enorm toe met 3 of meer spelers. Scythe wordt dan minder strategisch en meer tactisch. Met meer dreiging en actie. Ook gaaf!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 14:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Als je Scythe vaak met twee speelt is het modulaire speelbord denk ik een goede aankoop zodra jullie beiden het spel onder de knie hebben. Je kunt ervoor kiezen om te spelen op een bord met 2, 3 of 4 variabele, grote tegels; eentje zelfs, als je op zoek bent naar een ultracompetitieve ervaring. Je hebt dankzij dit bord ook geen vaste startplek, in plaats daarvan vind er een soort draft plaats op basis van factie en speelmat. Dat is niet aan te raden voor beginnende danwel onervaren spelers.

Ikzelf heb hem ook, maar nog nooit gespeeld. Ik speel Scythe voornamelijk solo met de ScytheKick-app, en die is nog niet geoptimaliseerd voor het modulaire bord.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2020, 18:49 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Stijnhoofd schreef:
Als je Scythe vaak met twee speelt is het modulaire speelbord denk ik een goede aankoop zodra jullie beiden het spel onder de knie hebben. Je kunt ervoor kiezen om te spelen op een bord met 2, 3 of 4 variabele, grote tegels; eentje zelfs, als je op zoek bent naar een ultracompetitieve ervaring. Je hebt dankzij dit bord ook geen vaste startplek, in plaats daarvan vind er een soort draft plaats op basis van factie en speelmat. Dat is niet aan te raden voor beginnende danwel onervaren spelers.

Ikzelf heb hem ook, maar nog nooit gespeeld. Ik speel Scythe voornamelijk solo met de ScytheKick-app, en die is nog niet geoptimaliseerd voor het modulaire bord.


Dank je wel voor de tip!!!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2020, 20:55 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Afbeelding
Nog even verder op de Scythe toer maar. Gisteren die Invaders uitgetest op mijn zoons, die ieder een nieuwe kleur mochten proberen. Ik kreeg Gunter door het lot toegewezen.
Mooie kleuren op het bord. Moeilijke maar gave nieuwe mogelijkheden met Akiko en Connor. Uitstekende toevoeging op de basis. Nooit meer zonder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2020, 10:46 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Harry Potter: Hogwards battle. De eerste 3 jaren gingen er een vorige spellenavond op 1 avond gemakkelijk door. Met het 4e jaar hebben we meer problemen gehad. Langer onderweg, en gewoon verloren!

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2020, 11:55 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Pura Vida schreef:
Afbeelding
Nog even verder op de Scythe toer maar. Gisteren die Invaders uitgetest op mijn zoons, die ieder een nieuwe kleur mochten proberen. Ik kreeg Gunter door het lot toegewezen.
Mooie kleuren op het bord. Moeilijke maar gave nieuwe mogelijkheden met Akiko en Connor. Uitstekende toevoeging op de basis. Nooit meer zonder.


Nu helemaal blij dat ik dankzij jouw tip ook Invaders rechtstreeks bij Stonemaier heb besteld :D


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 09:20 
5. Harry Potter: Hogwarts Battle (2016)

Berichten: 73
Citaat:
Echt een heerlijk spel! Speel je true solo of two-handed solo? Ik speel dat laatste. Normaal geen fan van, maar het is allemaal goed te managen en je kunt ook leuke combo's onderling bewerkstelligen.


Two-handed solo, vanwege de combo's.

Citaat:
Harry Potter: Hogwards battle. De eerste 3 jaren gingen er een vorige spellenavond op 1 avond gemakkelijk door. Met het 4e jaar hebben we meer problemen gehad. Langer onderweg, en gewoon verloren!


Ieder jaar gaat langer duren en moeilijker worden. Jaar 7 duurt me eerlijk gezegd een beetje te lang.

Gisteren met Spirit Island invader wipe op Zweden 5, en het eiland was nog steeds gezond :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2020, 10:33 
6. Aeon's End (2016)

Berichten: 73
Met Maiden's Quest kwam ik een dichte deur tegen. Geredde blast mage Megan zat in mijn fan, had de juiste iconen, en geen andere kaarten in mijn fan die ze kon downgraden. Ik kon me voorstellen dat ze die deur gewoon opgeblazen heeft :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2020, 12:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Gister een duo kortere spellen op tafel gekomen, Tiny epic defenders en Railroad ink (rood). Beide waren nog ongespeeld, het is altijd leuk wat nieuws te proberen.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 620 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 619, 620, 621 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benny en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®