Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 621 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 620, 621, 622 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020, 23:15 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
De Crew net in huis en meteen de eerste vier missies gespeeld met z'n vieren. Ik kende de combinatie van coöp en slagenspel nog niet. Erg leuk. Mag wat moeilijker worden allemaal, maar dat komt geloof ik wel goed voor we bij missie 50 zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020, 11:30 
Sojaboon

Berichten: 26
Hanamikoji, Lost cities, Patchwork en Carcassonne.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2020, 21:55 
8. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Lebbeke
terraforming mars met uitbreiding venus - 4 personen - 4u - gewonnen :D
wat een leuk spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 18:59 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden Descent Journeysnin the Dark 2nd edition met de Road to Legend companion app. We hebben twee keer achter elkaar gespeeld. Echt superleuk! We hadden eerder problemen met een door ons ervaren gebrek aan balans tussen overlord en helden. In het ene scenario was de overlord veel sterker, in het ander de helden. Doordat je met de app volledig coop kunt spelen, vervalt dat gebrek aan balans. Helemaal leuk!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 23:06 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Na het zoveelste potje Scythe met mijn vrouw kwam ze gisteravond met deze prent uit de New Yorker Magazine aan. Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020, 20:00 
4. Bärenpark (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 176
OMG uitgetest met 2 spelers. Was leuk maar niet wow. Had de indruk dat het spel al over was terwijl ik juist aan het opstarten was.
Caverna duel solo gespeeld, vond het erg leuk. Ben benieuwd om het met 2 te spelen. We hebben agricola in de kast staan, maar wordt helaas weinig gespeeld door gebrek aan tijd. Hopelijk komt deze mini agricola vaker op tafel. Eerste indruk was in ieder geval goed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020, 09:39 
9. HET VERLATEN STATION (2018)

Berichten: 73
Voor het eerst met de In het lab uitbreiding van Pandemic gespeeld. Het veranderd het spel behoorlijk. Ik heb nog nooit zo veel onderzoeksstations gebouwd en er zo veel rondgehangen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020, 21:40 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Gisteren speelde we met 2 The Alchemist met golum uitbreiding.
Wat een heerlijk spel. Als “start hand” koos ik voor een gratis artifact en 5 minpunten. Dat was een gok, en helaas geen goede ;)

Meestal durf ik vrij in het begin (met nog 2 opties) wel een gokje te wagen en een theorie te publiceren.
Helaas zat het geluk me weer niet mee, en gokte ik 2x fout. Mijn man koos daarna 2x voor theorie ontkrachten. En schoot hij naar boven in punten en zakte ik steeds verder weg. Heel het spel hing ik onder de 10 punten, met een zeer slechte reputatie, kun je ook niet echt goed wat verkopen op de markt.
Gelukkig wel de golum kunnen animeren.
Ondanks m’n slechte score, toch een top middag gehad.
Dan moet het wel een goed spel zijn :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 11:07 
Locomotief

Berichten: 32
Woonplaats: Gent
Voor het eerst DE CREW :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: gespeeld met 2 spelers. Ik had er veel van verwacht en het spel lost die verwachtingen in. Het feit dat de A.I. met 7 open kaarten speelt, maakt dit spel bij 2 spelers iets makkelijker volgens mij. (alhoewel we bij missie 7 reeds faalden)
Ik kijk er alvast naar uit om dit spel met 4 spelers te spelen om de uitdaging nog wat groter te maken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 12:18 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Doen detectivespellen hier ook mee? Ik speelde van Crimibox de zaak 'As', digitaal. Wel aardig, maar kan me niet vinden in de lovende kritieken. De chatbot had er ook regelmatig moeite mee. Heb 3 scenario's tegelijk aangeschaft, dus hoop dat de andere 2 me over de streep kunnen trekken om ze toch aan te raden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 13:23 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gisteren op de bank weer even Legacy of Dragonholt gespeeld. Vriendin zat TV te kijken; met een schoottafeltje kon ik prima LoD spelen (alhoewel later aan tafel toch beter ging, maar enfin).

Ik vind dit spel echt knap in elkaar zitten. Ik beleef veel plezier aan mijn eerste runthrough en heb ook alweer zin in een volgende, wanneer ik hier doorheen ben gegaan, omdat ik dan een ander character wil maken, andere keuzes wil maken, en ik ook al wat dingen weet die mij eerder in het spel geholpen zouden hebben. Gisteravond flink klop gekregen in een verloren crypt, dus de volgende keer even herstellen en weer wat skills vrijspelen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 14:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Gisteravond kwam Cuzco op tafel, met 4 spelers. Het is een heerlijk spelletje, de nieuwe versie ziet er ook nog eens schitterend mooi uit. Er zit toch een nadeel aan. Met een denker aan tafel wordt ie toch wat stroperig.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020, 22:47 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Scythe modulaire bord paar keer uitgeprobeerd afgelopen dagen. Dat gooit het spel lekker op z'n kop, zeg! Alle vaste spelpatroontjes gaan eraan, tunnels op de gekste plekken, allerlei water dat in de weg ligt, andere startposities... helemaal top, dat bord.
Ook Fenris eerste episode gedaan met z'n vieren. Is nog gewoon een potje Scythe. Het vuurwerk uit de doos komt nog, denk ik.
Wind gambit tot slot: leuk hoor die luchtschepen. Weet nog niet exact wat ze toevoegen, maar mijn zoon van 8 had m wel meteen door en viel me over een meer heen aan, via dat rotschip van hem. Die zag ik dus even niet aankomen. :D

O ja, ook Magic Maze in huis nu. Hilarisch. Probeer je kinderen maar eens stil te houden bij dat spel. Onmogelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2020, 13:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Gisteren kwam Extraordinary Adventures: Pirates op tafel. Een piraten racegame door de Golf van Mexico. Heerlijk mee vermaakt. En vooral ook een pluim voor de uitvoeting van het spelletje, mooie boten als speelstukken, echt kratten om te verzamelen ipv de gebruikelijke blokjes. En eindelijk weer gewoon een mooie inlay om alles in op te bergen. Ik merk dat ik ook daar gevoelig voor ben.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020, 11:17 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 127
Gisteren Star Wars: The Queen's Gambit op tafel gezet. Het opbouwen van het bord is al een feestje.

Net als bij Risk: Star Wars speelt het spel zich af in diverse theaters uit de film. Waar de moderne variant zich op 3 gevechten uit Return of the Jedi focust, neemt The Queen's Gambit je mee naar de veldslag op Naboo, de bestorming van het Theed paleis, het gevecht tussen Qui-Gon, Obi-Wan en Darth Maul en ten slotte de aanval van Anakin op het droid schip, uit de film The Phantom Menace.

Afbeelding

Het spel bestaat uit 4 scenario's naast elkaar. De Naboo forces winnen als alle droids zijn uitgeschakeld en als ze meer figuren bovenin het paleis hebben dan de Trade Federation speler. De Trade Federation wint als de Naboo forces in het paleis zijn uitgeschakeld.

Elke speler heeft een hand orderkaarten die elke ronde wordt aangevuld. Elke ronde speel je 4 orderkaarten uit je hand die om beurten worden uitgespeeld. Met een orderkaart kun je een actie uitvoeren in 1 van de 4 theaters.

Naboo plains: voor elke vijandelijke eenheid die wordt vernietigt, krijg je een bonus actie.
Jedi/Sith battle: de winnaar van dit duel kan het paleis binnenrennen om een handje te helpen.
Space battle: als Anakin het droid schip bereikt, worden alle droids op het hele bord uitgeschakeld.
Palace: hier wordt het spel gewonnen of verloren.

In de eerste ronde had de Naboo player een beetje pech met z'n kaarten en had geen acties voor het lightsaber duel. Darth Maul maakte hier handig gebruik van door een paar rake klappen op Qui-Gon te landen. Er werden wel een paar battle droids in het paleis aan stukken geschoten. Anakin kreeg het niet voor elkaar snel door te breken naar de volgende wave fighters. De Trade Federation speler verdiende een bonusactie door een groepje Gungans neer te maaien.

De ronden daarna waren spannend in de reactor core. Qui-Gon probeerde aan Darth Maul te ontkomen terwijl Obi-Wan een paar rake klappen uitdeelde, maar de Sith slaagde er uiteindelijk in Qui-Gon te verslaan. Uiteindelijk waren zowel Maul als Obi-Wan erg aangeslagen en toen Darth Maul de genadeklap wou uitdelen, rolde hij 3x mis. Obi-Wan rolde beter en gooide zijn tegenstander in de schacht. Ondertussen was de balans in het paleis aan het omslaan, omdat er een paar battle droids van de veldslag het paleis waren binnengedrongen. Anakin was 1 wave fighters gepasseerd, maar had nog een flink stuk te gaan.

Met Obi-Wan los in het paleis, vielen de battle droids bij bosjes neer. Op de bovenste verdieping slaagden 2 destroyer droids er uiteindelijk in Obi-Wan op z'n knieën te krijgen en met diverse bonusacties van de veldslag, slaagde de Trade Federation erin een nieuwe lading droids in het paleis te krijgen.

Queen Amidala en Captain Panaka boden heldhaftig verzet, maar moesten toezien hoe de palace guards een voor een sneuvelden. Het overwicht op de vlakte van Naboo zorgde er uiteindelijk voor dat de Trade Federation speler met nog meer verse droids en diverse bonusacties het paleis overspoelde, voordat Anakin zich door de talloze fighters kon vechten. Toen Queen Amidala en haar decoy in de laatste ronde vielen, was het voor Captain Panaka onmogelijk nog het paleis te veroveren. Een overwinning voor de Trade Federation.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Thronesmasher op di 23 jun 2020, 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 621 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 620, 621, 622 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®