Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 623 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 622, 623, 624 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020, 16:24 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
De afgelopen 2 weken speelde we 5x Through The ages. Wat een topper. Heerlijk 3,5 uur blokjes schuiven en zo je civilization opbouwen.
Wij spelen de vriendelijke versie zonder agression en war kaarten.
Voor de territory kaarten is het dan nog steeds belangrijk om je mailtairy goed op orde te hebben.

Wie weet er eigenlijk wanneer het spel stopt? Direct zodra je de laatste kaart van nivo 3 neerlegt? Als je die rij neerlegt voor de Startspelers gaat hij dan nog? Of stopt het meteen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020, 19:11 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden Imperial Settlers: Empires of the North. Echt onwijs leuk om je engine te builden en op gegeven moment een hele ronde vol combochains te kunnen neerzetten!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2020, 22:38 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Hier kon Crown of Emara voor het eerst op tafel komen. Wat een breinkraker zo de eerste keer. Wel leuk, maar minder laagdrempelig dan ik dacht. Ben heel benieuwd hoe het de volgende keer bevalt, als je toch al wat meer gewend bent aan het spelmechanisme.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2020, 07:55 
Regenmaker

Berichten: 293
KrisZeeland schreef:
De afgelopen 2 weken speelde we 5x Through The ages. Wat een topper. Heerlijk 3,5 uur blokjes schuiven en zo je civilization opbouwen.
Wij spelen de vriendelijke versie zonder agression en war kaarten.
Voor de territory kaarten is het dan nog steeds belangrijk om je mailtairy goed op orde te hebben.

Wie weet er eigenlijk wanneer het spel stopt? Direct zodra je de laatste kaart van nivo 3 neerlegt? Als je die rij neerlegt voor de Startspelers gaat hij dan nog? Of stopt het meteen?


Nivo 3 (age 3) is afgelopen als de laatste kaart uit het civildeck in de kaartrij is gelegd. Dan volgt nivo 4 (age 4). Als age 4 begint tijdens de beurt van de startspeler is dit de laatste ronde. Als age 4 begint tijdens de beurt van een andere speler wordt de ronde uitgespeeld, en volgt er nog een extra ronde .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2020, 11:12 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3030
Woonplaats: Nijmegen
Jehnnycash schreef:
Hier kon Crown of Emara voor het eerst op tafel komen. Wat een breinkraker zo de eerste keer. Wel leuk, maar minder laagdrempelig dan ik dacht. Ben heel benieuwd hoe het de volgende keer bevalt, als je toch al wat meer gewend bent aan het spelmechanisme.


leuk dat je 'm zo snel al op tafel kreeg!

Hier kwam afgelopen week weinig irl op tafel, slechts wat pesten met een 6 jarige en één keer k2. Wel online flink wat meer bordspellen gespeeld met vrienden deze week :D

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2020, 12:40 
Jakkiebak!

Berichten: 67
Woonplaats: Dordrecht
Eindelijk na jaren het spel enkel solo te hebben gespeeld weer eens La Bataille de Quatre Brass 1815. Ik speelde de Anglo-Allied (Nederlanders/Belgen/Nassauers) en m'n tegenstander de Fransen. Natuurlijk het spel niet afgekregen maar het was hartstikke gaaf deze boardwargame weer eens te hebben gespeeld met een tegenstander.


Laatst bijgewerkt door RDW op ma 13 jul 2020, 12:42, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2020, 12:41 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Beusichem
Ora & Labora solo

:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2020, 13:46 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Hier afgelopen weekend best veel:
De Crew, 15x en vanavond weer, maar dan met een andere groep... Top spel! Ook het analyseer na afloop waarom de missie niet werd gehaald is leuk.
Carcassonne, met 4 spelers en dat ik dit spel met 4 personen speel was al lang geleden.
Just One, blijft een leuk spelletje om out of the box te bij denken.
Mysterium, we kwamen nog maar net op tijd boven want we hadden alle 7 uren nodig maar gelukkig heeft de geest rust gevonden.
Dubbel so Clever, hier heb ik print and play versie van zodat ik dit met de dobbelstenen van gewoon Clever kan spelen (grijs is dan oranje en roze is dan paars). Werkt perfect en op zich is deze versie leuk, maar ik vind de normale versie van Clever wel leuker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2020, 09:09 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Gisteren voor het eerst Viticulture op tafel. Kreeg mijn vrouw nog niet mee, dus maar even getest met de automa. Die is verrassend eenvoudig in te passen. Ik heb vast een heleboel fout gedaan en ik had een achtste jaar nodig om tenminste gelijk te spelen (niveau "very easy", jawel), maar wat een mogelijkheden heeft dit spel zeg! Zoals we van Stonemaier gewend zijn, ziet het er weer supergoed uit allemaal. Die dromerige landschapjes alleen al, en die kraaltjes op je bordje voor witte, rode of gemengde wijn, echt fijn om mee te spelen. Wat ik wel al door heb, is dat je kaarten nodig hebt, véél kaarten. Vooral de gele en de blauwe met al die bezoekers. Voor een nieuwkomer zijn ze natuurlijk allemaal verrassend, en tikken lekker aan. Eerste ervaring is top.
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2020, 16:15 
.

Berichten: 16
Woonplaats: Gingelom BE
Gisteren speelde ik Trajan, voor mij persoonlijk een heel erg goede Feld!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2020, 16:44 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Noviomagum schreef:
Gisteravond Hannibal Rome vs Carthage gespeeld. Die lag al een paar jaar bij een vriend van me stof te happen in de kast. Voordeeltje in corona tijd, dat zulke spellen dan wel de weg naar de tafel vinden.

Ondanks de betrekkelijk lange zit, ruim 5 uur incl spelregels doornemen, geweldige game play! Heel leuk battle mechanisme, door het moeten pairen van aanvalskaarten en ondanks de ongelijke startopstelling toch een goede balans. In eerste instantie werd ik in Italië in het nauw gedreven door Hannibal en consorten, maar na een beslissende battle in ronde 5, heb ik het tij doen weten te keren en alsnog de overwinning geclaimed.

Minpuntje een hoop kleine regels en vaak naar t regelboek moeten grijpen, dat op sommige punten niet heel duidelijk is samengesteld, maar het was dan ook het 1e spel. Wargame topper


heb deze een keer geleend van een vriend maar nooit samen met iemand kunnen spelen helaas. Zag er wel heel mooi uit en na een paar proefrondjes solo (beide kanten spelen) echt wel de moeite volgens mij.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2020, 11:44 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Beusichem
Agra solo. Wat een geweldig spel! Duurt wel lang.

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2020, 14:10 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Gisteren speelde ik UFS, althans poging daartoe en faalde. Hopelijk deze week weer tijd.
Vrijdagavond deel 2 van LoD, was goed bevallen.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2020, 14:36 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 844
Woonplaats: De Meern
kosterix schreef:
Gisteren speelde ik UFS, althans poging daartoe en faalde. Hopelijk deze week weer tijd.
Vrijdagavond deel 2 van LoD, was goed bevallen.


UFS
Unilever Food Solutions
is de eerste google hit.
Ken het spel niet, maar is het leuk?

LoD
Lotte Oudshoorn Design: Een kledinglabel voor dames met matchende items voor kids.
Is dat zoiets als Pret-a-porter?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2020, 14:53 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Under Falling Skies
Legacy of Dragonholt

(Heb interesse in eerstgenoemde en al veel speelplezier beleefd aan laatstgenoemde.)

De laatste spellen die ik speelde waren dobbelspellen; of ja, 'spellen met dobbelstenen'. Mageling En Circadians. Vooral die eerste vind ik zó goed voor wat je krijgt. Echt jammer dat hij zo weinig aandacht krijgt. Hopelijk komt er een tweede Kickstarter (met uitbreiding!) zodat het spel wat meer in de spotlight komt.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 623 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 622, 623, 624 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®