Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 630 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 629, 630, 631 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jan 2021, 22:05 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
JeVo schreef:
Pura Vida schreef:
Gisteren (eindelijk) weer eens Puerto Rico gespeeld. Met zijn tweeën nog wel. Vond ik nooit zo leuk als met 3, 4 of 5 maar met die "craftman angst variant" van BGG (ander draadje) worden dat hele snelle potjes racen voor punten en/of gebouwen, zonder dat het al te plichtmatig of voorspelbaar wordt. Ik ging vol voor produceren van punten en zoon 1 ging bouwen en nog eens bouwen. Clash van twee tactiekjes. Ik verloor nipt. Enorm leuk. Spel staat nog steeds als een huis.

ik ken en speel niet anders dan met deze 2p variant (gouveneur kiest 3 rollen, de ander 2 rollen per ronde)
maar misschien is die standaard bij de 2p versie van San Juan?

Bij San Juan is het 2 om 1 in een tweepersoons.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2021, 14:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Gister kwam Clank in space (solo) op tafel. De app van Renagade geeft je een solo campain. Technisch geeft het wat 2e speler pesterijen (+1 clank, kaarten uit het aanbod weghalen). Maar dat alles wel met een leuk sausje eroverheen. Leuk!

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021, 14:23 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Na zeven spellen eindelijk een keer gewonnen in Aeon's End Outcasts, maar dan nog was het kantjeboord omdat het Turn Order deck me ditmaal gunstig gezind was. Ik vind de Expedition in Outcasts een stuk moeilijker dan in The New Age, waar ik geen zeven spellen nodig had om het einde te halen.

Op naar de laatste Nemesis!

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 04 feb 2021, 16:09 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
Gisteren kwam A la carte weer eens op tafel, met een 7 jarige :) Was een lol kun je hebben met zo'n spel :)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 06 feb 2021, 19:37 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Vanmiddag (dagje te vroeg dus, deze post ;)) kwam Barrage op tafel. Het tweede potje, maar toch de introductie-setup gebruikt. Het was nog steeds een pittige bevalling. Allebei het gevoel toch achter de feiten aan te lopen, en dat frustreert zo nu en dan. Zeker omdat mijn tegenstander in de eerste ronde wat onhandige keuzes maakte waardoor hij geen enkel moment meer in de buurt kon komen van mijn score (Zowel ronde-score als eindscore), dat was wel jammer.

Wel hebben we nu dus twee keer nog zonder de Patent Office gespeeld. Misschien dat dat nog een positieve invloed heeft op hoeveel we kunnen doen per ronde. De Patent Office wordt de volgende keer dus sowieso gebruikt. Tot nu wel gemixte gevoelens over Barrage: het speelt soepel, elegant, maar het is echt een heftige beuker waarbij ik denk dat er nog een aantal potjes nodig zijn om van dit slopende gevoel naderhand af te komen, haha.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 06 feb 2021, 20:00 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Jehnnycash schreef:
Vanmiddag (dagje te vroeg dus, deze post ;)) kwam Barrage op tafel. Het tweede potje, maar toch de introductie-setup gebruikt. Het was nog steeds een pittige bevalling. Allebei het gevoel toch achter de feiten aan te lopen, en dat frustreert zo nu en dan. Zeker omdat mijn tegenstander in de eerste ronde wat onhandige keuzes maakte waardoor hij geen enkel moment meer in de buurt kon komen van mijn score (Zowel ronde-score als eindscore), dat was wel jammer.

Wel hebben we nu dus twee keer nog zonder de Patent Office gespeeld. Misschien dat dat nog een positieve invloed heeft op hoeveel we kunnen doen per ronde. De Patent Office wordt de volgende keer dus sowieso gebruikt. Tot nu wel gemixte gevoelens over Barrage: het speelt soepel, elegant, maar het is echt een heftige beuker waarbij ik denk dat er nog een aantal potjes nodig zijn om van dit slopende gevoel naderhand af te komen, haha.


Het is absoluut een zwaar spel en inderdaad onvergeeflijk bij een slechte start. Met meer potjes wordt het wel beter en ga je meer vooruit plannen en kun je ook beter anticiperen wat anderen doen. Geef het nog een paar potjes de kans zpu ik zeggen, ik vind het een absolute topper!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021, 10:29 
10. Orléans (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2074
Woonplaats: Montezuma
De worsteling van de eerste spelletjes Barrage... had dat spel inclusief Leeghwater vrijdag nog onder de bestelknop zitten, maar toch laten zitten.
Zelf eergisteren eerste (echte) pot Terra Mystica gespeeld. Na zóveel keren Gaia Project voelde dat toch een beetje of we de testversie van GP speelden.
Gisteren bescheiden logeerpartij van 10 jarigen, met 30 Seconds, Codenames plaatjes en Dixit Odyssee. Prima combi. Nu de sneeuw in!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021, 18:12 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden, verdeeld over 2 dagen, drie van de vier era's van The Colonists. Wat een heerlijke strategische puzzel! Speelt steeds weer anders, afhankelijk van de volgorde waarin improvements en places tevoorschijn komen en welke colonies. Een absoluut blijvertje!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021, 21:05 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
lekker weekendje spelletjes gehad!
was even iemand om je heendie dezelfde passie heeft :)

Vrijdagavond
droomhuis,
chronicles of crime redview deel 3/4, ging erg goed!

zaterdag
wingspan met oceanie voor t eerst, nog even wennen
my city 6x
klik (met 2 jarige erbij)
taveernen van de oude stad
qwixx

zondag
point salad
rovers van de noordzee
carcassonne winter editie om in de sfeer te blijven
kwakzalvers van kakelenburg
clever

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2021, 23:32 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 445
Gisteren de tweede sessie van Meester 1883 en ook het mysterie opgelost. Wat een prachtig moordmysterie vol met achtergrond, prachtige materialen en originele puzzels.

Helaas een eenmalig avontuur, maar ik ben verliefd. Hopelijk gaan we snel meer zien van Studio Stamp!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 10:31 
Avatar gebruiker

Berichten: 149
Zaterdag kwam Root op tafel. Voor ons alle 4 was het de eerste keer. Natuurlijk zijn we wat langer onderweg geweest, maar het was de moeite waard. Het is een toppertje. Wat zeker ook wel hielp, is dat we richting het eind van het potje alle 4 nog voor de winst konden gaan.

_________________
We've got a winner!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 11:56 
10. Shadowrift (2012)

Berichten: 73
Zaterdag met een vriendin Spirit Island. Zij met gewone River Surges in Sunlight, ik met Lightning's Swift Strike voor de eerste keer met het Pandemonium aspect. Eerste potje moesten we er even inkomen. Daarna voerde ze mij genoeg energie om een major power te kunnen veroorloven en werd het eiland steeds sneller invader vrij. Ik vond het Pandemonium aspect lekker spelen. Zelden zo snel door het fear dek heengegaan.
Zondag Pandemonium Lightning's Swift Strike, Ocean's Hungry Grasp en Travel River Surges in Sunlight. De Travel vond ik niet erg handig vergeleken met het verlies van automatische holy sites in wetlands.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 12:22 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Hier ook een goed bordspellenweekend gehad:

Vrijdagavond:
Istanbul
Azul

Zaterdag:
Pandemie Rising Tide 2x (bij eerste potje waren we al verzopen na 2x kaarten trekken, potje daarna wel kunnen halen)
De Crew 18x
Targi
Patchwork
Lost Cities
Kingdomino

Zondag:
7 Wonders Duel met alle uitbreidingen
Wingspan Ocëanie zonder nectargedoe
Verboden eiland
Azul

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 12:35 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 272
En wat vond je van Istanbul met twee?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 12:53 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Was leuk! Die neutrale handelaren zorgen soms wel voor een verrassing als ze met meerdere op een tegel staan die iemand hard nodig heeft. Ze verplaatsen alleen wel maar als je er op komt, dus minder als je in een spel met 4 of 5 spelers speelt. Als we het nog een keertje met 2 gaan spelen gaan we wellicht met een huisregel spelen dat de handelaren na de beurt van de 2e speler telkens van plaats wisselen (dmv de dobbelstenen). Dan simuleer je denk ik nog beter en meer de verplaatsing van de spelers die anders mee zouden doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 630 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 629, 630, 631 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®