Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

9973 berichten | Pagina 665 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 663, 664, 665
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2024, 10:37 
3. Puerto Rico (2002)

Omdat een groepje alvast wilde oefenen voor het NK bordspellen:

Verdant, leuk spelletje maar een echte tactiek kun je moeilijk toepassen vind ik.

Forest shuffle 2x met 4, dit keer 2 verschillende tactieken gebruikt. Een keer wel een beetje per toeval de grot tactiek waarbij ik 2x een wasbeer heb gebruikt de telkens 8 punten (dit is de max opleverde) en een beer die nog 11 opleverde. Een voordeel van deze tactiek (mits je de kaarten krijgt) is ook dat je het spel eerder uitmaakt en met een goed gevulde grot is dat voordelig. 2e potje ging ik bijna volledig op de bomen scoorde daarop 73 punten. De esdoorns worden dan als andere spelers ze niet gebruiken en je heel veel bomen hebt liggen ineens heel sterk.

Offline Profiel  BoardGameGeek    

BerichtGeplaatst: do 08 feb 2024, 08:16 
Professor Pimpel

Na een hiatus van, wat voelt, een jaar. Weer wat bordspellen gekocht en gespeeld

Gisteren Arborea. Even inkomen (in het spellen spelen), maar het spel is fantastisch. Je krijgt wel epilepsie van het kleurenpallet, maar dat is halve the fun.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: za 10 feb 2024, 12:37 
Locomotief

Ceres :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Alweer een leuke worker placement. Het bord kwam eerst overweldigend over, maar het spel speelt vlotjes. De punten scores lagen dicht bij elkaar.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2024, 01:54 
PIONier

Eldorado met de uitbreidingen: Demonen, Muisca en gevaren.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: do 15 feb 2024, 17:50 
5. De Kwakzalvers van Kakelenburg (2018)

Gisteren voor het eerst nova luna gespeeld. Je merkt wel de gelijkenissen met patchwork, maar toch is het een heel ander spel. Leuke puzzel om te maken. Aanrader wat mij betreft als je iets abstract en niet te moeilijk zoekt.

BerichtGeplaatst: do 22 feb 2024, 09:38 
Professor Pimpel

Nucleum :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2024, 00:11 
Professor Pimpel

Great Western Trail

Wat een leuk spel! Ik denk dat ik iets fout deed, want ik won solo met een verpletterende score van 141 tegen 82.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2024, 12:21 
Feeling lucky...

Dit weekend speelde ik Honey Buzz voor de 2e keer, want vorige week beviel dit spel ons wel goed. We hadden helaas last van een runaway leader en dit kwam o.a. door een wel erg ongelukkige samenloop van omstandigheden.

1 van de 3 koninginorders omvatte het hebben van 3 dezelfde nectar fiches. 1 speler lukte het om deze te bemachtigen wat hem 20 punten opleverde. Vervolgens kwamen er ook nog 2 bestellingen open te liggen waarbij juist 2 van de nectar werden gevraagd die de speler net via de koninginorder had gescoord. Geen enkele andere speler had 2 van deze nectar liggen en het was ook niet meer mogelijk deze te behalen.
Gevolg was dat deze speler deze 2 orders uiteraard liet liggen, waardoor het behalen van orders volledig dood viel. Vervolgens kon hij bijna elke beurt o.a. 3 dezelfde nectars op de markt verkopen. Weliswaar daalt de waarde na elke transactie, maar het was toch voldoende om flink binnen te lopen.

De uitslag was uiteindelijk 72-83-91 en... 135.

Stom spel.

BerichtGeplaatst: di 05 maart 2024, 09:14 
Professor Pimpel

MickyS schreef:
Great Western Trail

Wat een leuk spel! Ik denk dat ik iets fout deed, want ik won solo met een verpletterende score van 141 tegen 82.

Nog een keer. Nu was de winst minder evident. 88 tegen 74. Ik focusde me nu op cowboys.

Offline Profiel     

BerichtGeplaatst: di 05 maart 2024, 12:53 
Standaard moderator

Eindelijk een keer aan Ark Nova gewaagd en mij kostelijk vermaakt.
Wat een keuze stress, maar het speelt uiteindelijk best makkelijk weg.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di 05 maart 2024, 13:32 
Liefhebber

Gisteravond even tussendoor 2 spellen uit de kast gepakt waarvan we dachten dat die wel redelijk snel te spelen waren.

Via Stracciatella, een kleine enginebuilder met ijsjes thema. Speelt snel, ziet er geinig uit en ik heb me er best mee vermaakt. Je kan niet heel veel doen, want voor je het weet is het spel klaar. Maar er zit ook nog een extra variant in, dus die ga ik zeker ook nog proberen.

Kwatro, doet denken aan Qwirkle maar dan lastiger. Waar je bij Qwirkle enkel of gelijke vormen of gelijke kleuren kan hebben, kan je bij Kwatro bijna alles, zolang je je er daarna maar aan houdt. Naast vormen en kleuren zijn er ook nog cijfers bij betrokken. Zit in een klein blikje, maar eenmaal aan het spelen neemt het nog flink wat ruimte in beslag. Ik vond het verraderlijk lastig voor een spelletje wat er zo "even mee pakken" uitziet.

BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2024, 09:48 
Wereldkampioen Carcassonne 2011

Earth gespeeld, 1e x irl was dit mooie materialen, prima spel.

Afbeelding

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  

BerichtGeplaatst: za 30 maart 2024, 23:51 
Professor Pimpel

Crown of Emara

5 sterren.

Op geen enkel vlak een baanbrekend spel. Maar dit spel raakt na 1 keer spelen de perfecte 'deze kan ik altijd wel uit de kast trekken, omdat het spel zo op tafel staat, snel wegspeelt, ik niet de regels opnieuw hoef telezen, genoeg varibiliteit om te veelspelen en mijn moppie kan deze ook makkelijk meespelen' balans. Wat een rariteit is.

Offline Profiel     

9973 berichten | Pagina 665 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 663, 664, 665

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1