Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




97 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 13:56 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Hebben jullie al bepaalde voornemens op spellengebied voor 2013?
Hebben jullie bepaalde doelen voor ogen, maken jullie een challenge, of zijn er dingen die jullie willen vermijden, ...?

We zijn benieuwd!!

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 13:58 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Naast een flink aantal nog te spelen spellen (Genoa, Chinatown, Ra, Notre Dame, Norenberc, Endeavour, Tobago, Rattus etc etc), zijn er voor mij vooral dingen die ik compleet wil maken :P. Ben nog wel op zoek naar diverse uitbreidingen en spellen, haha ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Ik heb één héél groot voornemen, maar dat publiceer ik hier maandag, 31 december.
Hopelijk krijg ik héél véél gehoor, want ik heb eenieders hulp ervoor nodig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:05 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
arne schreef:
Ik heb één héél groot voornemen, maar dat publiceer ik hier maandag, 31 december.
Hopelijk krijg ik héél véél gehoor, want ik heb eenieders hulp ervoor nodig.


Oehh, spannend :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:07 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
arne schreef:
Ik heb één héél groot voornemen, maar dat publiceer ik hier maandag, 31 december.
Hopelijk krijg ik héél véél gehoor, want ik heb eenieders hulp ervoor nodig.


Al een tipje van de sluier?

Gokje: heeft het met Spinli te maken?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:10 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
We hebben ons laten inspireren door stefaan zijn 9x9 challenge voor 2012, en hebben hieruit zelf een challenge gemaakt:

De 12 komende maanden willen we ons graag bezig houden met in 12 categorieën 12 spellen te spelen. 12x12 dus.

Onze 12 opdrachten zijn:
1: 12 spellen van verschillende uitgevers
2: 12 spellen door verschillende ontwerpers
3: 12 spellen uitgegeven in verschillende jaren
4: 12 spellen die 'ooit' genomineerd werden voor 'Spiel des Jahres'
5: 12 spellen met een speelduur van 60 minuten of langer.
6: 12 kaartspellen
7: 12 dobbelspellen
8: 12 uitbreidingen
9: 12 2-persoonsspellen
10: 12 keer spelen met meer dan 2 spelers
11: 12 spellen die op 1 januari 2013 (nog) niet in onze collectie zaten
12: 12 kinderspelen met ons neefje spelen

Als een spel onder meerdere categorieën valt, beslissen we telkens voor welke categorie het telt, en laten we deze niet dubbel tellen.. Dat zou wat gemakkelijk zijn, hé :-)
Als we dit later opnieuw spelen, kan het misschien wel meegeteld worden voor een andere categorie, omdat we anders niet weten of we genoeg verschillende spellen gaan hebben! Al proberen we dit te vermijden..

We hopen dat onze 12x12-challenge ons ook gaat helpen om al de spellen in onze spellenkast minstens 1x te spelen in 2013.

Verder willen we wat minderen wat betreft nieuwe spelaankopen (huisje kost ook geld). En als we een spel kopen steeds goed voorbereid, en liefst in korting ;-)
Al deden we dit ook al in 2012.

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:14 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Geen nieuwe spellen meer kopen, alleen tweedehands.
Tweedehands nooit meer dan 5 euro betalen.
Nieuwe spellen krijgen mag nog wel.
In ons nieuwe huis - ik weet nog niet waar of hoe - specifiek aandacht besteden aan een mooie plek in het huis om spellen te spelen en te bewaren.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 14:52 
Avatar gebruiker
Alle grote aankopen voor 2013 heb ik nu gedaan (of staan op de lijst omdat ze momenteel even niet op voorraad zijn). In 2013 koop ik hoogstens nog uitbreidingen en kleine spellen die makkelijk te spelen cq. mee te nemen zijn op vakantie en in het café (ik twijfel bijvoorbeeld nog over spellen als hyve pocket en qwirkle cube)

Mijn spellenverzameling ga ik drastisch inperken tot drie categorieën:
- Monopolyverzameling die niet verder meer uitgebreid gaat worden (ik heb zelf sowieso al 15 jaar geen Monopolyspel meer gekocht en toch worden het er elk jaar weer meer. :) )
- Jeugdsentimentverzameling waar ook niets meer bij komt en die ik ook wil beperken tot nog maar een paar spellen (Ehm... alhoewel ik nog wel open sta voor het Spel der Spellen en Waanzinnig Winkelen uit jeugdsentimenteel oogpunt)
- Spellen die ik ook echt zal spelen en niet verstoffen in de kast

De rest probeer ik te verkopen, gaan naar 't Goed of gaan naar restaurants en café's met spellenhoekjes.

Alle spellen die ik wel heb en houd, wil ik in 2013 minimaal vaak genoeg spelen om ze te kunnen spelen zonder spelregelboekje. Alle spellen die aan het eind van het jaar toch niet goed aan bod zijn gekomen, gaan er alsnog uit.

Het is niet eens een kwestie van ruimtegebrek (dat wordt eerder veroorzaakt door een bibliotheek aan boeken), als wel een gebrek aan overzicht: Ik heb van de helft geen idee meer hoe ze überhaupt nog gespeeld moeten worden en van een aantal vind ik dat erg jammer. Daarnaast heb ik ook een hele hoop spellen die ik wel ok vind, maar waarvan ik weet dat ik ze niet ga spelen omdat ik andere spellen leuker vind en daar liever tijd in steek. Daarom wil ik proberen mijn spellencollectie uiteindelijk terug te brengen tot een maximum van 100 spellen (inclusief de Monopoly- en jeugdsentimentspellen en exclusief uitbreidingen). Volgens de BGG-lijst betekent dat dat er minimaal 90 nog uit moeten dit jaar

Dit betekent ook dat ik een aantal oudere (langere) spellen in mijn collectie in ieder geval opnieuw wil proberen om te kijken of ik ze nog echt tof vind zoals:
- Civilization
- Age of Mythology
- History of the World

Dat wordt dus een intensief spellenjaar als ik alle spellen in ieder geval weer nog even moet testen ;)


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 15:31 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Ik ga proberen om zelf niets meer te kopen tot volgend jaar in Essen.

Eerst moeten alle spellen die nog ongespeeld in de kast liggen eens aan de beurt komen. De enige uitzondering maak ik voor mijn verjaardag in februari en spellen die ik voor de kinderen koop.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 15:56 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Helaas mijn voornemen van afgelopen jaar bij lange na niet gehaald, en dus maak ik het mezelf dit jaar iets makkelijker:
Elk spel dat in de kast staat (hier zitten er ook een paar bij van mijn beste vriend) minimaal 1 keer spelen dit jaar... dat zal lastig worden voor kolonisten van catan, want die is dit jaar helemaal niet de kast uit gekomen (Joost waarom woon jij ook alweer zover weg...?) en monopoly wordt nog wat lastig denk ik..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 16:24 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
ditterio schreef:
arne schreef:
Ik heb één héél groot voornemen, maar dat publiceer ik hier maandag, 31 december.
Hopelijk krijg ik héél véél gehoor, want ik heb eenieders hulp ervoor nodig.


Al een tipje van de sluier?

Gokje: heeft het met Spinli te maken?


Het heeft op zich weinig (of niets) met de spellenavonden van SpinLi op zich te maken, meer met de bordspelgemeenschap en alle mensen die spellen een warm hart toedragen (vandaar ook
mijn hoop op véél reactie)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 17:44 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Alle spellen uit mijn collectie minstens één keer spelen, blijft lastig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 17:59 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Ik heb op dit moment ongeveer 40 ongespeelde spellen in de kast staan. Ik wil dat aantal verminderen naar maximaal 20. Ik probeer minder te kopen, maar dat is in de maand december niet gelukt.

Ik heb voor 2013 een aantal spellen op het kooplijstje. Sowieso Terra Mystica en Bora Bora

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door grunnboy op za 29 dec 2012, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 18:25 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
De aanbouw laten bouwen zodat er een wandkast kan komen voor de spellencollectie die in 2012 is ontstaan. Uiteraard ook vaker spelen en het aantal ongespeelde spellen verminderen.
Tenslotte mensen infecteren met het virus, hopelijk ook door te gaan demoën.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Spelvoornemens 2013
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2012, 18:36 
8. Le Havre (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Het budget voor 2013 is zeer laag, dus het voornemen is om praktisch niets meer te kopen. Wel wil ik eind van 2013 weer meedoen met de Secret Santa van BGG. Tot die tijd zal ik het moeten doen met spellen die geruild worden, gewonnen worden of als vergoeding ergens voor gekregen worden.

Dat is op zich geen probleem, want ik vind zelf dat ik een mooie collectie nu heb waar ik veel mee kan.

Verder is het voornemen om in 2013 nog meer te spelen dan in 2012 (wat automatisch gepaard zal gaan met minder draaiuren van de televisie) en ik wil op 31 december 2013 geen ongespeelde spellen meer in mijn kast hebben staan (ook niet buiten de kast overigens).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
97 berichten | Pagina 1 van 7 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Spelvoornemens 2013  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spelvoornemens 2013



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®