Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 12:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
De maand is weer voorbij. Tijd voor de nodige reflectie. Wat was er nieuw en wat vond je er van?! Zet het hier neer.

Ook kijken we nog even terug op vorig jaar en wat er toen nieuw was. Denk je nog steeds hetzelfde over de spellen? En heb je het allemaal al eens vaker gespeeld?

Eigen bijdrage komt in een los bericht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 13:01 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Deze maand was enkel Völuspá nieuw voor mij. Na het lezen van de regels was ik erg enthousiast over dit spel. Na enkele potjes was ik erg onder de indruk. Voornamelijk vanwege de eenvoudige regels, de korte speelduur maar wel een goede diepgang. Zo'n spellen komen hier toch het meest op tafel.

Ook na lange tijd Endeavor weer eens gedaan. Hij was niet nieuw voor mij, maar wel de 2 speler variant. Deze werkte erg goed en we hebben hem nu al weer enkelen malen gespeeld. Erg leuk spel.

In 2011 was er niets nieuws.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 13:28 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Nieuwe spellen deze maand waren:

YINSH: super abstract spel! Zo eenvoudig en toch zo leuk! Doordat je een ring van het bord moet halen als je een rij hebt gevormd, blijft het eigenlijk altijd spannend. Ook als je iets minder sterk bent dan je tegenstander.

Amon-Ra: een typische Reiner Knizia. Je moet op veel dingen letten. Ik speel dit wel graag! Dit spel heeft veel gelijkenissen met Ra.

Cartagena: heel leuk spel. Speelt een beetje zoals Atlantis, maar Cartagena vin ik toch nog leuker dan Atlantis. Hee eenvoudig spel, maar toch met voldoende tactiek.

In september 2011 waren deze spellen nieuw:

Kolonisten van Catan (met uitbreiding De Muur): Sinds ik de steden en ridders uitbreiding heb, komt De Muur niet meer op tafel. Dit zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 13:43 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
2012
Cyclades
Betrayal at House on the Hill
Galaxy Trucker
El Grande
Kill Doctor Lucky
PitchCar
Power Grid: Factory Manager
The Resistance

2011
7 Wonders
The Castles of Burgundy
Forbidden Island
Keltis: Der Weg der Steine
Power Grid
Ticket to Ride: Europe
Yspahan

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 14:54 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Nieuw in september 2012:
Libertalia - erg leuk. Iedereen heeft een identieke set karakters en daarvan speel je er elke beurt eentje uit. Daarmee probeer je het meeste geld en de beste schatten binnen te halen. Veel karakters, allemaal met een speciale eigenschap, en in elk potje gebruik je een andere subset van alle karakters in de doos, dus variatie gegarandeerd.
Twijfel tussen een 7 en 8 op de BGG-schaal. Denk dat het wel een 8 mag worden, want ik wil dit heel graag weer spelen.
Troyes en Tournay - best aardig, maar wel even wennen aan al die icoontjes. Ik denk dat ik Tournay net iets leuker vond. Bij allebei twijfel ik qua rating tussen 6 en 7 op de BGG-schaal.
Vrijdag - erg goed bedacht, maar eh... waar is mijn tegenstander? Ook al een 7.
Best een goede maand dus. Libertalia duidelijk mijn favoriet.

Meest gespeeld in september 2012: Vrijdag en 7 Wonders (allebei 5x).
Onder het stof vandaan gehaald: Attila, Attika en Asterix & Obelix. Vooral Attika viel wel weer in de smaak. Uitstekend spel voor twee spelers. Attila beviel ook nog steeds, maar speelde ik dit keer met het verkeerde aantal spelers (2). En Asterix & Obelix was eigenlijk niet zo slecht als ik me herinner, kan ik met de kinderen best wel vaker spelen denk ik.

En dan de terugblik:

Nieuw in september 2011:
Carson City - erg goed, ik vind het een leuke variatie dat je in een worker placement spel nu eens kunt vechten om de acties (i.p.v. wie het eerst komt, etc.). Plus de rest van het spel is ook gewoon prima. De eigenaar van het spel was er niet zo enthousiast over, dus heb ik zijn versie overgenomen en sindsdien met andere groepen vaker gespeeld. Dit lijkt me een blijvertje.
Modern Art - niet mijn ding, nog 1x gespeeld geloof ik maar daarna niet meer en hoeft van mij ook niet
Niagara - fraai vormgegeven, het spel zelf is helaas nogal gemiddeld. Niet slecht, maar ook niet heel boeiend. Sindsdien niet weer gespeeld en ik mis het niet.

En dan nog uit de hele oude doos (gewoon omdat ik daar ook eens naar besloot te kijken):

Nieuw in september 2002:
Vorsten van Florence - mwah, ik wist niet goed wat ik van dit spel moest vinden. Veilingen zijn altijd lastig in te schatten en dan dat gepuzzel om je mannetjes goed hun werk te laten doen... Lastig hoor. En dan blijkt iemand anders veel meer punten te hebben, en waarom dan?
Is desondanks nog wel vaker gespeeld, en al gauw ging ik het beter doorhebben, en ook leuker vinden. En opeens, minstens vijf jaar later, realiseerde ik me dat dit eigenlijk het beste spel is dat er bestaat. Ja, kinderen, sommige spellen moet je leren waarderen.
En ik heb dit tienjarig jubileum gewoon ongemerkt voorbij laten gaan, want ik had geen idee. Dus toch maar gauw weer eens spelen.
Odysseus - een van de vele spellen in de categorie "wel aardig, ik zal er niet voor weglopen, maar je hoeft mij er niet voor wakker te maken."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 14:57 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Hierbij ook even een linkje naar het topic van vorig jaar want die miste ik dit keer in de openingspost :P
spellencafe/topic5297.html?hilit=nieuw%20in%20september

2011: Kan ik geen bericht van mezelf terug vinden en neem ik dus aan dat ik toen geen nieuwe spellen gespeeld heb.
EDIT: Ik zie op bgg wat spelen staan waarvan ik zeker weet dat ze toen nieuw waren:
la citta
vorsten van florance
lord of the rings card game
piraten en kooplui

2012:
Rex
el capitan
runebound: Mists of zanaga
tai pan
CIA
saboteur
Oostenrijks Jokeren (Zowiezo eerste jokeren versie)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 15:11 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
ditterio schreef:
Amon-Ra [...] heeft veel gelijkenissen met Ra.

Mmmmmmmmmmnee. Vind ik niet.

Nieuw in september 2011: Fortuna, Pantheon, Habemus Papam, Lino, K2, Het Verboden Eiland, Augsburg 1520, Sun Sea Sand en Glen More. Allemaal eendagsvliegen gebleken met uitzondering van Glen More dat zich met twee vingers in de neus in mijn verzameling heeft verankerd. Dat gezegd, Corné van Moorsels geesteskind Sun, Sea, Sand zou ik graag nog een paar keer spelen. Misschien heeft 'ie wel een leuke aanbieding op Spiel?

Nieuw in september 2012:
  • Take 5! — Simpel toegankelijk kaartvertier dat volgens mij nooit verkeerd kan vallen. Qua spel natuurlijk te dom voor woorden, maar de meligheid en plaagstootjes als iemand verkeerd gokt en veel strafpunten moet incasseren maken veel goed. Net aan :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
  • Don/Serengeti — Veilingspelletje met een rare maar toch vrij goed functionerende restrictie dat je bepaalde bedragen niet mag bieden. Je moet dus bedenken of de punten die je verdient met het winnen van het bod opweegt tegen het verlies van latere biedmogelijkheden. Ik ben niet zo'n liefhebber van pure veilingspellen maar deze is dan nog wel aar-dig. :ster: :ster: : :halfster: :geenster: :geenster: (meer spelen noodzakelijk voor ik weet wat de :halfster: gaat doen)
  • Dos Rios — Leuk bedacht onderwerp van het telkens weer omleiden van rivieren aan de doorstroomde gebieden punten toekennen. Met vier spelers echter een veel te chaotische titel om leuk of interessant te zijn. Ben wel benieuwd hoe Dos Rios zich met drie en twee gedraagt, want ik heb zo'n idee dat het dan nog wel eens een heel gevecht kan worden. :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: voor 4 spelers; andere speleraantallen nog onbekend.
  • Elfenkoning — Een grafspel uit de Elfenreeks van Alan Moon: voor de eerste keer met meer dan twee spelers gedaan, en aangezien ik graag zie dat mijn tafelgenoten vaker langskomen is dit ook meteen de laatste keer geweest. Een zeer chaotisch en willekeurig gedoe terwijl de regels je toch dwingen om voort te maken met de planning. Ik doe veel en veel liever Elfenland met de aankomstvariant. :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
  • Chinese muur — Niet echt nieuw, maar nu wel met hernieuwd inzicht gespeeld. Wel een aardig spelletje gebaseerd op zetdwang en neergelegde invloed behoudenin een klein handig doosje. Maar ik vond de willekeur in het trekken van mijn kaarten te nadrukkelijk aanwezig voor een leuk en interessant spelverloop. :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
  • Thebes — Oerversie van het tijdspadmechanisme. Mooi onderwerp met leuke uitwerking in de vorm van de stoffen zakjes om in te 'graven'... die tegelijkertijd ook de zeer kwetsbare Achilleshiel van het geheel zijn. Opgravingen komen niet vaak voor, en ik heb gezien dat iemand met 12x graaien slechts 2 punten verdiende. Zet dat af tegen de ander die met 6x graaien 15 punten 'vond' en het probleem is onmiddellijk zichtbaar. Dood- en doodzonde: een intelligenter geheel had deze titel tot een familietoppertje gemaakt. :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
  • Troyes — Voor de eerste keer uitgespeeld. Ik begin geloof ik te merken dat Xavier Georges' manier van ontwerpen me niet zo aanstaat: die wurmt graag zoveel mogelijk stuff in zijn spellen en Troyes is daarop geen uitzondering. Het spel bleek nog steeds niet slecht, met een nog steeds sterk en functioneel dobbelmechaniek dat rijkelijk keus na het werpen toestaat, en bij deze tweede keer spelen een overzichtelijker geheel van wat je in wat kunt omzetten... Maar het geheel mist jammer genoeg het sierlijk-eenvoudige van Yspahan. Leuk voor af en toe een keertje :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (vaker spelen moet de :halfster: naar de ene of de andere kant doen overhellen.)
  • Upon a Salty Ocean — Ook voor de eerste keer echt uitgespeeld. De markt heeft een zeer grote invloed op het wel en wee van de spelers, en daar een goede timing in vinden is dan ook het hart van het spel. Degene die dat het beste doet, wint. Maar ik merkte ook op dat alleen die timing het spel niet echt kan dragen, het geheel heeft te weinig vlees op de botten (of zijn dat graten?) waardoor het blijft steken op leuk voor een keertje. Net aan :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: .
  • Koekie Loeren — Geen onaardig abstract spelletje van Neederlandschen boodem met mooie aardewerken koekjes. Wel een wat saai spelverloop dat altijd neerkomt op pennen en uitrekken van het speelveld. Dan prefereer ik de variëteit van Hive. Maar zoals ik al zei: geen onaardig idee. :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: (en je weet nu wat de :halfster: betekent).
Samenvattend: geen blijvers, doch wel een paar titels die binnen nu en een aantal jaren nog wel eens gespeeld zullen worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 15:15 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Deze maand was een slechte maand voor wat betreft het spelen van spelletjes. De vaste vrienden waar wij mee spelen waren op vakantie, mijn echtgenote startte met een nieuwe baan waar de nodige voorbereidingen thuis bij kwamen kijken en ik was niet in de gelegenheid om naar de spellenavond bij de plaatselijke spellenwinkel te gaan. Desondanks toch nog twee nieuwe spellen:

Dixit
Twee keer gespeeld op één avond met vrienden die eigenlijk nooit verder komen dan Monopoly en Keezen. Erg veel gelachen en het beviel hen erg goed. Ook mij beviel het spel, maar ik realiseer mij wel dat je bij dit spel erg afhankelijk bent van de fantasie en kennis van je medespelers.

Bij TableTop werden er prachtige quotes over tafel gestrooid uit liedjes en boeken, maar dat heeft pas zin als je medespelers die liedjes en boeken ook daadwerkelijk kennen. Zo niet, dan wordt het spel een stuk simplistischer. Dit vormt overigens ook wel een uitdaging, net als het feit dat je bij elk plaatje telkens maar weer een nieuwe omschrijving moet bedenken, omdat anders iedereen het al weet.

Dit spel gaat nog wel vaker op tafel komen en wellicht ook bij meerdere vrienden die niet zoveel spellen spelen. Ik zie mijzelf hier echter geen uitbreidingen voor kopen.

Infiltration
Één spelletje gespeeld samen met Meijerc. Kort samengevat een eenvoudig op te zetten en snel uitgelegd spel, waar voldoende diepgang in zit.

Ik heb nu wel enkel de 2-persoonsvariant gespeeld. Hierbij speel je beiden met 2 karakters, wat het natuurlijk mogelijk maakt om iets meer te plannen. Bij een spel met meerdere spelers zal dit iets minder zijn en zul je meer rekening met je tegenstanders moeten houden.

Wat mij betreft een spel dat ik wel vaker zou willen spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 15:17 
Party Animal

Berichten: 497
Afgelopen maand september speelde ik 43 keer een spel. Ik zag 38 verschillende spellen waarvan 16 nieuw.

Blue Moon; heeft weinig indruk gemaakt.
Boonanza; eindelijk een keer gespeeld, leuk kaartspelletje
China; is me goed bevallen.
Clans; een Colovini, eenvoudige regels en dan kom je er achter dat het veel meer omvat.
Homesteaders; erg mooi veilingspel! Zit goed in elkaar. Ik kijk uit naar de Quined uitgave.
Keythedral; eerste keer dat ik een spel uit de Key-serie speel, prima spel!
Libertalia; toppertje van de maand! Leuk spel met bluf element en elke keer weer verrassingen met wie er met welke buit vandoor gaat.
Luna; erg mooie Stefan Feld, veel regels maar een soepele gameplay.
Memoir'44; wat kan je zeggen na een enkel gespeelde slag, wel aardig.
Olympicards; wel geinig, kan goed voor tussendoor.
Richelieu; blufspel wat we op Ducosim niet helemaal correct hebben gespeeld. Desondanks een goede indruk.
Sint Petersburg; is leuk en vlot te spelen.
Seasons: schitterend artwork maar voor de rest deed het me erg weinig.
Timeline: Inventions; leuk kennisspel wat me op meerdere manieren heeft verrast.
Upon a Salty Ocean; kan niet zeggen dat dit zoutloos is. Prima vermaak.
Het 16e nieuw gespeelde spel is een spel nog in ontwikkeling.

In september 2011 speelde ik 17 keer een spel, 14 verschillende spellen waarvan 6 nieuw.

Fortuna; het is bij die ene keer gebleven.
Fresco; nu twee keer gezien, leuk spel dat rustig nog eens terug mag komen.
Goa; topspel, inmiddels drie keer gespeeld en dat worden er vast meer.
Piraten & Kooplui; afgelopen maand ook nog gespeeld, nu vier keer, blijft leuk.
Principato; inmiddels ook drie keer gespeeld
Strassbourg, is hierna nog een keertje gespeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 15:36 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
cymric schreef:
ditterio schreef:
Amon-Ra [...] heeft veel gelijkenissen met Ra.

Mmmmmmmmmmnee. Vind ik niet.


Amon Ra en Ra zijn inderdaad twee verschillende spelmechanismen, maar ik bedoel dat je in beide spellen duidelijk de hand van Reiner Knizia ziet.

- Bij beide spellen staat Egypte centraal.
- Beide spellen hebben een veilingelement.
- Bij beide spellen moet je vanalles verzamelen en aan het einde van het spel de punten tellen.
- Ook het artwork heeft gelijkenissen.
- Beide spellen bestaan uit een aantal ronden.
- Bij beide spellen leveren sommige zaken punten op aan het einde van het spel, andere zaken leveren enkel punten op aan het einde van de ronde.
- Ofwe hou je van beide, ofwel hou je van geen van beide (dit was toch het geval in onze vriendengroep).

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 16:25 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
sept 2012 maar liefst 54 spellen gespeeld. Daarvan nieuw:
Sla je Slag(room): mwoah
Dweebies: wel grappig, leuk getekend!
Ave Caesar: Erg grappig
7 Wonders: Leaders: Wil ik nog wel eens doen.
airlines Europe: Ga ik vaker spelen voor EK
helvetia: wil ik ook zeker nog eens doen.
ladybohn en bohnroschen: wel ok.

sept 2011:
LangeJan niet meer gespeeld
Carcassonne: Het Dobbelspel Nooit meer gespeeld en zal ook nooit meer spelen.
Zipher: niet meer gespeeld

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 17:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
48 spellen gespeeld waaronder deze 22 voor de eerste keer:

Tigris & Euphrates
Weerwolven van Wakkeredam
Bangkok Klongs
Prêt-à-Porter
Farmageddon
Bloqs
Ugg-Tect
Richelieu
Het Dorp
Seasons
Call to Glory
In de naam van de Koning
Indonesia
Troyes
Keythedral
Vegas
Homesteaders
The Island
Libertalia
Tournay
Rise of Empires
Morels

Niets te melden over 2011, omdat we vanaf dit jaar zijn gaan loggen.

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 17:42 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
ditterio schreef:
Amon Ra en Ra zijn inderdaad twee verschillende spelmechanismen, maar ik bedoel dat je in beide spellen duidelijk de hand van Reiner Knizia ziet.

Nee, vind ik ook niet. Ra is naar mijn mening duidelijker Knizia dan Amon-Ra. Knizia is voor mij een ontwerper die uitsluitend een aantal niet al te ingewikkelde regels vaststelt, een soms wat tegendraadse overwinningsconditie vastlegt, en tegen de spelers zegt: Alsjeblieft, zoek maar uit & veel plezier! Ra past in het rijtje Eufraat & Tigris, Heersers der Woestijn, Samurai, Genius, Robot Master en nog een paar van die dingen, waaronder ook zijn nieuw op Spiel 2012 uit te komen titel Qin. Amon-Ra daarentegen is een woud van regels met een zeer strak omschreven spelfaseverloop: dan dit, dan dat, dan zus, dan zo, herhaal. Van creatief omspringen met de mogelijkheden geboden door de regels is in Amon-Ra ook een stuk minder sprake.

Nu zijn beide spellen wel veilingspellen (alhoewel in Ra ook zeer sterk een verzamelingsaspect zit) en is het redelijk om te veronderstellen dat als dát aspect iemand aantrekt, hij beide spellen zal kunnen waarderen. Maar de verdere uitwerking en inkleding is dermate anders dat ik het niet aandurf om ze zo naast elkaar te zetten als jij doet 8).

Dit alles natuurlijk volkomen los van de lol en het plezier die jij en je medespelers met deze titels hadden: daar zeg ik helemaal niets over, kan ik ook niet eens doen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 17:44 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
ditterio schreef:
cymric schreef:
ditterio schreef:
Amon-Ra [...] heeft veel gelijkenissen met Ra.

Mmmmmmmmmmnee. Vind ik niet.


Amon Ra en Ra zijn inderdaad twee verschillende spelmechanismen, maar ik bedoel dat je in beide spellen duidelijk de hand van Reiner Knizia ziet.

- Bij beide spellen staat Egypte centraal.
- Beide spellen hebben een veilingelement.
- Bij beide spellen moet je vanalles verzamelen en aan het einde van het spel de punten tellen.
- Ook het artwork heeft gelijkenissen.
- Beide spellen bestaan uit een aantal ronden.
- Bij beide spellen leveren sommige zaken punten op aan het einde van het spel, andere zaken leveren enkel punten op aan het einde van de ronde.
- Ofwe hou je van beide, ofwel hou je van geen van beide (dit was toch het geval in onze vriendengroep).

Dat laatste is niet altijd het geval, ik neem mijzelf maar even als voorbeeld. Ik vind Amon-Ra een heel goed spel, maar Ra interesseert me niet.
De overige gelijkenissen kunnen volgens mij ook op honderd andere spellen van toepassing zijn. Ik zie het verband tussen de twee niet (afgezien van het thema, waar de auteur niet eens altijd zelf invloed op heeft; er zijn genoeg spellen waarbij dat er door de uitgever opgeplakt wordt.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 17:51 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Moppersmurf Maarten schreef:
48 spellen gespeeld waaronder deze 22 voor de eerste keer:

Tigris & Euphrates
Weerwolven van Wakkeredam
Bangkok Klongs
Prêt-à-Porter
Farmageddon
Bloqs
Ugg-Tect
Richelieu
Het Dorp
Seasons
Call to Glory
In de naam van de Koning
Indonesia
Troyes
Keythedral
Vegas
Homesteaders
The Island
Libertalia
Tournay
Rise of Empires
Morels

Niets te melden over 2011, omdat we vanaf dit jaar zijn gaan loggen.


Hoe zijn ze je bevallen? Welke waren echt wel de moeite?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Nieuw in.... September 2012 & September 2011  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®