Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Hoe veel spellen krijg jij in je koffer dit jaar?
Poll eindigt op za 07 jul 2007, 00:10
tussen de 1 en 3 31%  31%  [ 4 ]
tussen de 3 en 6 54%  54%  [ 7 ]
tussen de 6 en 10 15%  15%  [ 2 ]
tussen de 10 en 15 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007, 00:10 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Vakantie maar hoe krijg ik al die spellen mee?

Iedereen maakt weer vakantie plannen of de reis is zelfs al geboekt.
Sommige gaan in het voorseizoen zoals wij (schoonouders, vrouw en twee zoons) omdat nogal scheelt in de kosten en het is overal wat rustiger bij speelparken en bezienswaardigheden. Dat is het voordeel als je nog kinderen hebt onder de vier jaar.

De bordspelen blijven uiteraard niet thuis maar ladingen kun je vaak ook niet meenemen, omdat het anders allemaal niet in de auto past. Zeker niet als de kinderwagen met bak, Maxicosi, speelgoed, kleding van 4 volwassenen en twee kids allemaal mee moeten. Maar hoe krijg je een groot aantal (ongespeelde) spelen mee zonder dat het te veel ruimte in neemt. Tja de inlay van een wat groter spel er maar uit halen zoals dit jaar Kolonisten van de Prehistorie zodat ik alleen de onderdelen van andere spellen er in hoefde te doen. En wat past er zo al in een Kolonisten doos? Nou dit jaar heb ik er Mesopethanie, Jericho, Puerto Rico kaartspel en Machiavelli met uitbreiding er in gekregen (met nog wat ruimte over). Daarnaast heb ik Lost Cities, Kolonisten Kaartspel, Carcassonne (incl. uitbreiding allen in één doos) en The ark of Covenant meegenomen. Omdat mijn schoonouders ook mee gingen heb ik wat luchtige en toegankelijke spellen meegenomen. Als mijn zoons op bed lagen dan was er tijd voor de tegels van The ark of Covenant (Carcassonne variant). Door het mooie weer hebben we uiteindelijk niet veel gespeeld maar toch een 5 keer de Ark of Covenant, één maal s’avonds Carcassonne met alle uitbreidingen en in het weekend heb ik drie keer Risk Napoleon gedaan (Franse versie) met m'n zwager en schoonzusje die 3 dagen langskwamen. De vakantie biedt vaak mooi de gelegenheid om met mijn familie weer eens wat ongespeelde titels van mij uit te proberen. Helaas heb ik ze maar twee nieuwe aangeleerd. The Ark of Covenant en de Risk Napoleon. De ander ongespeelde titels Meso, Jericho en Kolonisten van de Prehistorie zijn in de doos gebleven. The Ark van Covenant is een leuke Carcassonne variant waar enkele regels van de uitbreidingen bij de standaard basis regels van het spel zijn toegevoegd. Door dat er minder tegels zijn duurt het spel korter dus je dient elkaar nog beter in de gaten te houden zeker bij de plaatsen van de herders (boeren) omdat daar de meeste punten te scoren van bij de schapen (steden).

Risk Napoleon met uitbreiding van het Ottomaanse rijk heb ik na lang zoeken op BGG via een Ducosimlid voor een redelijke prijs kunnen aanschaffen. Het speelbord laat de uitgebreide kaart van Europa zien in plaats van de wereldkaart. Het spel heeft drie speelvarianten, de basisregels (net als gewoon risk) de regels voor gevorderden waar bij er ook vestingen, generaals en vloten bij komen kijken en een Napoleon campagne waarbij hij door europa trekt.


Al met al heb ik heb toch nog wat lekker spellen kunnen spelen en alles regels van een aantal ongespeelde spellen eens rustig kunnen door lezen. Twee weken zonder bordspellen sites heb ik ook weer prima overleefd ;)

Ik vroeg me eigenlijk af wat nemen jullie voor spellen mee op vakantie?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007, 09:11 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Bij ons gaan denk ik mee: Pingun, Heersers der woestijn, Taj Mahal en Ticket to Ride. Voor de kinderen: egelrace. Wij nemen ieder spel gewoon in de eigen doos mee, want we hebben toch ruimte genoeg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007, 10:35 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Nog niet over nagedacht.
Hmmm, klein en simpel, twee tot vier spelers, Cartagena en Mykerinos?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2007, 08:01 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Bij ons is dat heel simpel. De kids mogen elks een box vullen met speelgoed en papa en mama vulle samen 1 box met spellen. De spellen die meegaan hangt een beetje af van de tijd die we denken te hebben.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007, 09:51 
Sojaboon

Berichten: 23
Ik zit meer met de spellen die mee terug komen van vakantie. Ook dit keer weer mij te buiten gegaan aan enkele aanbiedingen in de Duitse warenhuizen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007, 10:53 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Ik ben net terug van een weekje Frankrijk. We hadden scrabble, kolonisten van catan kaartspel en schotten totten bij ons. Uiteindelijk hebben we een keer of 5 scrabble gespeeld en n keer kolonisten. Ik neem steeds minder spellen mee, uiteindelijk doen we toch bijna altijd alleen maar scrabble dus dan heb je genoeg aan de reisvariant en het scrabblewoordenboek!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2007, 12:39 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Wij krijgen wel 3 twee-persoons-spellen in 1 doosje. Puerto Rico kaartspel gaat in een stevig kwartetdoosje, ballonvaarders alleen in het zakje en de rest wat rest gaat los in de tas. Tijdens zo een vakantie zie je weer eens hoeveel lucht er bij alle spellen meegehandelt wordt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007, 18:46 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Echt heel veel spellen nemen wij wel niet mee.
Meestal is het tussen de 1 en de 3 spellen , wel meestal in de originele doos. Ik steek ze ook meestal gewoon in onze valies.

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2007, 17:23 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Dit jaar zal ik mij moeten beperken tot enkele kleinere spelletjes omdat we het vliegtuig nemen.
Maar als wij met de auto reizen, dan gaat er altijd een volledige box spellen mee. Vaak meer dan 15 stuks. Zelfs als we maar een verlengd weekend weg zijn...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2007, 19:23 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
15 stuks , dat is idd al een heel pak , en krijg je die dan ook gespeeld ??

groetjes kim

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2007, 12:31 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Doorgaans niet, maar ik ben altijd hoopvol dat er veel gespeeld zal worden. En meestal komt het er dan niet van... :oops:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: vakantiespellen
BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2007, 00:25 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Amsterdam
Black Stories is ook leuk en Risk Express is super: nieuw dobbelspelletje in handige ronde meeneemverpakking. Het duurt 20 minuten is zelfs voor een 6-jarige al prima te spelen.

Groeten,
Saskia


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007, 17:29 
4. Everdell (2018)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Johanna schreef:
Bij ons gaan denk ik mee: Pingun, Heersers der woestijn, Taj Mahal en Ticket to Ride. Voor de kinderen: egelrace. Wij nemen ieder spel gewoon in de eigen doos mee, want we hebben toch ruimte genoeg.


Uiteindelijk werdem het andere spellen:
Lost Cities
Zooloretto
Puerto Rico (niet gespeeld)
Heersers der Woestijn
Coloretto
Boonanza
Take 5
Pompen of Verzuipen (niet gespeeld)

Op de terugweg gingen er meer spellen mee:
Elasund (voor 12,00 op de kop getikt)
Hase und Igel, Padvindersspel en Tycoon (bij elkaar voor 2,50 op een rommelmarkt)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007, 19:31 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Pellenberg
Je hebt er maar twee niet gespeeld , en al de rest is aan bod gekomen ???
Wij hebben op vakantie meestal niet zoveel tijd om te spelen , maarja ik geniet ervan als ik op vakantie ben om eens andere dingen te doen .

Groetjes kim

_________________
http://www.spellenhut.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007, 21:59 
5. Azul: Summer Pavilion (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Wij hebben regelmatig spelletjes gedaan, maar wij hadden dan ook geen doorsnee vakantie. Wij zijn met de hele familie (moeder, broers, zussen en hun kinderen totaal ongeveer 50 personen) 2 weken naar een bungalowpark in Nederlad geweest. Juist doordat het vooral een familievakantie was, kwamen we 's avonds nogal eens bij elkaar voor een spelletje.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
21 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Ik ga op reis en neem mee... (editie 2007)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

reis; vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®