Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




439 berichten | Pagina 30 van 30 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 28, 29, 30
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2015, 14:32 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ook weer leuke dag gehad!
Begonnen met La Granja met z'n 4en. Was voor ons allemaal redelijk nieuw (2 hadden het 1x eerder gedaan). Erg leuk puzzelen (deed me denken aan Glory to Rome qua kaartjes spelen en Luna qua markt-wegkick-mechanisme)) en redelijk close nog op het eind (al was de winnaar wel afgetekend). Scores geloof ik 87 - 76 - 75 - 72. Zag dat het voor €29,03 op Bol.com staat en aangezien dat ik daar nog een bon van hem ga ik die wel aanschaffen, denk ik.

Daarna Concordia met 3. Drie hadden het al redelijk vaak gespeeld en één van ons nog niet en laat die laatste nu toch winnen. Het spel blijft moeilijk in te schatten. Ging dit keer massaal voor kaarten. Had net iets te weinig gebouwd, maar werd verdienstelijk tweede. Scores ongeveer 129 - 120 - 112 - 106

Als tussendoortje Splendor met 3 en eindelijk mijn eerste (en enige) overwinning behaald. 17-15-8 (laatste weet ik niet zeker)

Daarna weer iets langer Five Tribes met 3. Misschien wel het beste aantal (al vind ik 2 ook top). Had een wat stroeve start en kon dat niet meer goedmaken. De winnaar had een mooie djinn die hem extra tempels kon laten plaatsen en daarbij ook een setje van 8 grondstoffen. Ik werd laatste, maar de verschillen vielen nog mee: 191 - 175 - 161 geloof ik.

Daarna een 3p potje The Foreign King van giochix, die nu niet echt bekend staan om hun geweldige speelmateriaal, dan wel hun diepgaande spelervaringen. Dit was niet heel anders. Een bewust eenvoudig area majority spel waar er al veel betere van zijn (bijv. Eight Minute Empires, Kardinaal & Koning). Weinig vernieuwend. Uiteindelijk werd ik nipt laatste. Score weet ik niet meer.

Tot slot nog twee spelletjes Sla je Slag(room). Leuk thema wat wel oproept tot humor en daaronder toch nog een verraderlijk tactisch verdeel-en-laat-anderen-kiezen mechaniekje. Leuk als tussendoortje wat je niet al te serieus moet nemen.

Thanks voor de organisatie wederom! Allemaal fijne (spelletjes)feestdagen en alvast de beste (spel)wensen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2015, 23:27 
Nederlands Kampioen Stenen Tijdperk 2014

Berichten: 123
Was inderdaad weer een gezellige speldag gisteren.

Begonnen met La Granja met 4, daarna Concordia (Italië) met 4, Splendor met 3 en ten slotte 5 Tribes met 3.

Iedereen Prettige Feestdagen, een goed uiteinde en een speelzaam 2016!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015, 09:54 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ik was de derde speler voor La Granja en Concordia, beide niet eerder gespeeld, maar blijkbaar liggen dit soort spellen mij wel, want zowaar won ik ze allebei.

Ik vond La Granja erg leuk omdat je kaarten op verschillende manieren kunt gebruiken (zoals in Glory to Rome) en natuurlijk heb je altijd te veel keus en te weinig acties. Ik deed voor mijn gevoel niet veel speciaals, maar achter alles wat ik deed zat wel een reden.

In Concordia had ik vrij snel alle ijzersteden en in 9 van de 11 provincies een nederzetting gesticht waardoor mijn 7 prefecten en diplomaten al 63 punten opleverden. De smid was nog eens 15 punten, dus dat tikte lekker aan. Ik had veel handige kaarten zoals extra diplomaten die ik op handige momenten uit kon spelen om sterke kaarten van de anderen te kopiëren.

Na deze twee spellen was het alweer tijd om te gaan, maar ik heb me erg vermaakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Speldag Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2015, 12:56 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Er is een nieuw topic voor 2016. Dus op deze mag een slotje :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
439 berichten | Pagina 30 van 30 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 28, 29, 30


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenclubs  
 Feed - Onderwerp - Speldag Utrecht 2015  

Gebruikers die deze topic waarderen

Distefano, jlrensen, Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®