Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2018, 13:47 
Joker

Berichten: 5
Wie kent het spel Klask!

Klask is onweerstaanbaar met zijn dynamische combinatie van snelle actie, behendigheid en tactiek!
Klask is niet alleen verschrikkelijk leuk om te spelen, je moet er ook tactisch inzicht en snelle handen en hersenen voor hebben. Iedereen in huis wil meedoen met dit bekroonde spel voor twee spelers. Je krijgt er geen genoeg van!
Denk je dat je snel genoeg bent en een geweldige oog-handcoördinatie hebt? Of wil je stug verdedigen, je tegenstander uit zijn tent lokken en op het juiste moment terugslaan?

Ik ben de president benoemd door de World Klask Federation en wij richten de Belgische Associatie op met op de planning een aantal tornooien, waaronder The Belgium Open (internationaal tornooi) en natuurlijk het Belgisch Kampioenschap.

Wil je meer te weten te komen over de sport Klask? Bezoek dan zeker onze website: https://klaskbelgium.wixsite.com/klaskbelgium

Ook op facebook kan je ons vinden op de pagina Klask Belgium.

Heb je nog vragen, bekijk onze website of facebookpagina eens en aarzel niet om ons te contacteren!

"If you want to be the best, play with the best"


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2018, 00:05 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
Interessant. Er viel me één ding op. Je benoemt Klask als een sport?

Vanwaar de keuze om dit een sport te noemen en niet een spel?

Ik ben even gaan zoeken naar de definitie van sport zoals bijvoorbeeld bij schaken. Dan vind je dit: (leve wikipedia)
Citaat:
Denksport is een bezigheid waarin mensen zich met elkander meten door middel van een spel waarbij vooral analytisch denken benodigd is. Denksporten die op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld worden zijn:

Bridge
Dammen
Go
Reversi ook bekend als Othello
Schaken
Scrabble
Shogi
Stratego
Magic
Xiangqi

De International Mind Sport Association (IMSA) erkent zes denksporten namelijk:

Bridge
Schaken
Dammen
Go
Mahjong (MCR, Riichi en Sichuan regels)
XiangQi


Kortom, ik denk dat het analytisch denken niet van toepassing is bij Klask.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Klask een geweldig spel, maar als we dergelijke spellen onder sport gaan categoriseren, dan kan ik aan mijn vrouw gaan vertellen dat ik eigenlijk een topsporter ben :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2018, 23:59 
Joker

Berichten: 5
Spelmaecker Davy schreef:
Interessant. Er viel me één ding op. Je benoemt Klask als een sport?

Vanwaar de keuze om dit een sport te noemen en niet een spel?

Ik ben even gaan zoeken naar de definitie van sport zoals bijvoorbeeld bij schaken. Dan vind je dit: (leve wikipedia)
Citaat:
Denksport is een bezigheid waarin mensen zich met elkander meten door middel van een spel waarbij vooral analytisch denken benodigd is. Denksporten die op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld worden zijn:

Bridge
Dammen
Go
Reversi ook bekend als Othello
Schaken
Scrabble
Shogi
Stratego
Magic
Xiangqi

De International Mind Sport Association (IMSA) erkent zes denksporten namelijk:

Bridge
Schaken
Dammen
Go
Mahjong (MCR, Riichi en Sichuan regels)
XiangQi


Kortom, ik denk dat het analytisch denken niet van toepassing is bij Klask.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Klask een geweldig spel, maar als we dergelijke spellen onder sport gaan categoriseren, dan kan ik aan mijn vrouw gaan vertellen dat ik eigenlijk een topsporter ben :)


Dag Davy,

Ik snap volledig wat je wil zeggen.
Klask Sport is de benaming voor het competitie-aspect van het bordspel, met toenooien, Nationaal Kampioenschap, Werelkampioenschap.

Eigenlijk is Klask Sport een intern gebruik van het woord sport, nie zozeer in de definitie hierboven beschreven.

Echter heb ik wel altijd na het spelen een droge keel en een dorstige mond, die ik meestal ook heb na het sporten :D

Als je trouwens ooit zou “Klasken” en Belgisch en/of Wereldkampioen kan worden, dan ben je in mijn ogen een topsporter!! 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2018, 19:08 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Spelmaecker Davy schreef:
Interessant. Er viel me één ding op. Je benoemt Klask als een sport?

Vanwaar de keuze om dit een sport te noemen en niet een spel?

Ik ben even gaan zoeken naar de definitie van sport zoals bijvoorbeeld bij schaken. Dan vind je dit: (leve wikipedia)
Citaat:
Denksport is een bezigheid waarin mensen zich met elkander meten door middel van een spel waarbij vooral analytisch denken benodigd is. Denksporten die op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld worden zijn:

Bridge
Dammen
Go
Reversi ook bekend als Othello
Schaken
Scrabble
Shogi
Stratego
Magic
Xiangqi

De International Mind Sport Association (IMSA) erkent zes denksporten namelijk:

Bridge
Schaken
Dammen
Go
Mahjong (MCR, Riichi en Sichuan regels)
XiangQi


Kortom, ik denk dat het analytisch denken niet van toepassing is bij Klask.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Klask een geweldig spel, maar als we dergelijke spellen onder sport gaan categoriseren, dan kan ik aan mijn vrouw gaan vertellen dat ik eigenlijk een topsporter ben :)


De vergelijking die hier getrokken word, gaat natuurlijk volstrekt niet op!
Hoe kom je erbij dit naast een denksport te zetten? Het is een fysiek spelletje met wat tactische kenmerken.

Klask tov Schaken = appels met peren

Daarentegen, ga je dit vergelijken met andere fysieke sporten, dan zie ik toch grote overeenkomsten.
Neem nu bijvoorbeeld biljarten, darts, bowling... zo kan ik nog wel even doorgaan, zijn spelvormen die toch daadwerkelijk zijn uitgegroeid tot een sport en mi vrij grote overeenkomsten hebben met Klask.

Dus als je dan toch wiki gebruikt, zoek dan bij de juiste pagina. Dit vond ik:

Bij definitie spel, paragraaf sport en spel

Als een spel amusementswaarde heeft voor toeschouwers, kan het uitgroeien tot een sport, waarbij de spelers zich verenigen in een bond die toernooien en kampioenschappen organiseert of sanctioneert.

En bij sport als inleiding:

Een sport kan omschreven worden als een fysieke krachtmeting (bijvoorbeeld zwemmen), fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden.

Als je t mij vraagt voldoet Klask al aan de juiste voorwaarde om als sport door het leven te gaan, gezien de oprichting van verschillende bonden in velerlei landen en het onlangs georganiseerde wk toernooi met toeschouwers

Daar zit m natuurlijk de crux, amusementswaarde en toeschouwers.

Ik denk dat vele hier op bsm in potentie topsporter zijn, er komt echter geen hond kijken naar die potjes van ons :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2018, 14:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Gisteren de kans gehad Klask te spelen op Spiel. Vermakelijk spelletje!
Gelijk maar een exemplaar gescoord :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 14:11 
Joker

Berichten: 5
Noviomagum schreef:
Gisteren de kans gehad Klask te spelen op Spiel. Vermakelijk spelletje!
Gelijk maar een exemplaar gescoord :D


Veel plezier ermee man!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenclubs  
 Feed - Onderwerp - Klask Belgium Association  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Klask



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®