Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Winnaars Graf Ludo 2016
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2016, 23:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding De Graf Ludo is de Duitse spellenprijs voor de beste ‘Spielgrafik’, de vormgeving van een spel. Tijdens de beurs modell-hobby-spiel in Leipzig zijn vandaag de twee winnaars van 2016 bekendgemaakt.

De winnaar in de categorie ‘Beste Familienspielgrafik’ is het coöperatieve deductiespel Mysterium, geïllustreerd door Igor Burlakov & Xavier Collette, ontworpen door Oleksandr Nevskiy & Oleg Sidorenko en uitgegeven door Libellud.



De winnaar in de categorie ‘Beste Kinderspielgrafik’ is het luchtige gokspel Spookies, geïllustreerd door Michael Menzel, ontworpen door Stefan Kloß en uitgegeven door Haba. Grappig genoeg is Spookies een van de spellen in de nieuwe familiespellenlijn van deze kinderspellengigant.



Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/09/30/winnaar ... ludo-2016/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2016, 01:36 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Mysterium is inderdaad fraai vormgegeven met goede kwaliteit componenten. Ik ben alleen niet zo kapot van het scherm. Het idee is uitstekend, maar de uitwerking iets minder: je kijkt er als speler te gemakkelijk in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2016, 08:12 
Joker

Berichten: 6
RvdH83 schreef:
Mysterium is inderdaad fraai vormgegeven met goede kwaliteit componenten. Ik ben alleen niet zo kapot van het scherm. Het idee is uitstekend, maar de uitwerking iets minder: je kijkt er als speler te gemakkelijk in.


Grappig, wij hebben de originele versie zonder scherm en wij vinden het maar een geklooi met de kaartjes. (Het spel zelf is geweldig hoor, daar hoor je me niet over) Wij hebben al zitten denken om zelf een scherm te maken om de kaartjes in te zetten. Als je je scherm weg wil doen, hou ik me aanbevolen :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 06 okt 2016, 08:43 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
ik vind net dat zo'n scherm het spel 'af' maakt. zeker een meerwaarde

mooie tekening, sfeer oproepen, ... ambetant? kwestie dat er tussen de geest en de spelers meer afstand is en het is opgelost :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016, 13:00 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
n0kk0 schreef:
RvdH83 schreef:
Mysterium is inderdaad fraai vormgegeven met goede kwaliteit componenten. Ik ben alleen niet zo kapot van het scherm. Het idee is uitstekend, maar de uitwerking iets minder: je kijkt er als speler te gemakkelijk in.


Grappig, wij hebben de originele versie zonder scherm en wij vinden het maar een geklooi met de kaartjes. (Het spel zelf is geweldig hoor, daar hoor je me niet over) Wij hebben al zitten denken om zelf een scherm te maken om de kaartjes in te zetten. Als je je scherm weg wil doen, hou ik me aanbevolen :wink:


Ik heb zelf het origineel, maar heb ook de Engelse versie gespeeld. Het is in het origineel inderdaad een beetje lastig met die kaartjes, maar dat probleem is niet weg met de nieuwe versie. Afhankelijk van waar je zit als speler, kun je bepaalde kaartjes in dat scherm gewoon zien: je kijkt te gemakkelijk in het scherm. Of anders gezegd: het scherm is niet hoog genoeg, waardoor sommige kaarten in de bovenste rij zichtbaar zijn (zeker de kaartjes linksboven en rechtsboven). Dus als geest ga je in de nieuwe versie alsnog achter je scherm zitten kloten met de kaartjes. En je kunt dit niet voor of naast het scherm doen, want in de nieuwe versie zijn de kaartjes aan de achterkant genummerd. Dat is handig om snel de juiste setjes te vinden, maar minder handig omdat je al die kaartjes nu achter je scherm moet houden.

Zoals ik zei: het idee van het scherm is goed, maar de uitwerking is minder.

Ik zou je dan ook zeker aanraden om zelf een scherm te maken, maar test vooral een paar keer of je niet vanaf de zijkanten van de tafel in het scherm kunt kijken als de geest aan het hoofd van de tafel zit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016, 13:03 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Aanvullend: het origineel heeft grotere kaarten voor de geest dan de nieuwe Engelse versie, dus je zou niets hebben aan het scherm, omdat de originele kaarten er niet inpassen. ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016, 14:01 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
RvdH83 schreef:
Mysterium is inderdaad fraai vormgegeven met goede kwaliteit componenten. Ik ben alleen niet zo kapot van het scherm. Het idee is uitstekend, maar de uitwerking iets minder: je kijkt er als speler te gemakkelijk in.


Vreemd, ik heb hem al een aantal keren gespeeld maar heb dit probleem niet gehad. Misschien maakt de tafelschikking ook uit: bij ons zat de geest steeds aan het hoofd van de tafel.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Winnaars Graf Ludo 2016  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Asmodee, Bordspeler.nl, Graf Ludo 2016, Haba, Igor Burlakov, Libellud, Michael Menzel, Mysterium, Oleg Sidorenko, Oleksandr Nevskiy, Spookies, Stefan Kloss, Stefan Kloß, Xavier Collette, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®