Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 okt 2017, 17:28 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
hermanroozen schreef:
Gisteren voor het eerst dan toch GWT uit kunnen spelen in dik drie, bijna vier uur. Nog gewonnen ook. Ik denk omdat het me als eerste lukte om vijf kaarten op de hand te mogen houden, en dan krijg je betere kuddes.

Het voelt alsof je een omgevallen spellenkast aan het spelen bent. En wat ik toch wel echt een minpunt vind is het gebrek aan interactie tussen spelers. Misschien dat iemand een keer een koe koopt die je graag wilde, of een gebouw op een ongunstige plek zet, maar verder?

Dat, en dat je gedurende het spel geen idee hebt hoe je er voor staat. Bij Agricola blijft dat ook tot op het laatst een verrassing, maar dan heb je nog een mooi boerderijtje om naar te kijken. Nu had ik doelenkaarten en een kudde en een gebouw en stationnetjes en ... en ...

Als vanouds hadden we erg veel lol, maar als je dit met de verkeerde mensen speelt, dan duren drie uren wel heel erg lang.


Precies, zo was ook onze ervaring. Na 2 keer spelen vond ik het welletjes om hem weg te doen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 09:25 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Vreemd dat smaken zo verschillen he - dat is net hetgene dat ik na 2 spelletjes Terraforming Mars gedaan heb en net dezelfde commentaren, veel te lang imo en ik vond de directe take-that kaarten een domper op de feestvreugde bij TM. GWT duurde bij ons ook 3,5 uur maar ik heb daar geen enkel moment verveeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 10:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Hoe kom je op 3.5 uur?

Met 2 is bij ons 1.5 uur en 4 max 2.5 uur


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 10:24 
tekst en tekeningen
Avatar gebruiker

Berichten: 176
Woonplaats: Coevorden
Edwin84 schreef:
Hoe kom je op 3.5 uur?

Met 2 is bij ons 1.5 uur en 4 max 2.5 uur

Als je zelf nog spelersinteractie (=gezelligheid) toevoegt - en dat moet wel, want in het spel zit het niet - dan duurt het wat langer.
:wink:

We hebben flink doorgewerkt (met 4 spelers), maar elke actie die je kiest is toch weer een x aantal handelingen. Koeien afleveren is 5 stappen. Soms wil je even nadenken. Reken maar uit.

_________________
http://devrolijckegans.blogspot.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 10:27 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Daar had ik al rekening mee gehouden.

Met onze vriendenclub maken we tussendoor ook gewoon een praatje en even de glazen bijschenken maar goed ieder speelt op zijn manier natuurlijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 10:28 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Was de eerste keer dat we het speelden dus totaal nog geen idee wat we moesten doen met 3 spelers, waarvan mezelf - redelijk wat last van AP - en op het einde van een vermoeiende week, maar nu denk ik dat we het toch veel sneller kunnen spelen nu we weten wat je allemaal kan doen en welke tactieken je je kan op concentreren. Mij heeft het alleszins niet afgeschrikt.

Bij TM speelden we iets korter maar daar hadden we al halverwege het spel het gevoel dat het snel gedaan kon zijn maar toch bleef het maar duren en duren omdat je er moet in slagen om de goals te halen. En als de scores dan ook zo dicht bij elkaar liggen op het einde, was de fun er na 2x spelen volledig van af...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 11:12 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
hermanroozen schreef:
Reken maar uit.


Ja, het is geen spel voor mannenkoor slakkenspoor. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Great Western Trail is het Jogo do Ano 2017  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

999 Games, Alexander Pfister, Bordspeler.nl, Eggertspiele, Great Western Trail, Jogo do Ano 2017, Spiel Portugal, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®