Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 07:59 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
De winnaar van de Nederlandse Spellenprijs 2005 is De Ontembare Stad. Bij 258 kiezers stond dit spel op de eerste plaats van het stembiljet. De voorsprong op de tweede plaats bedroeg meer dan 350 punten. Op de tweede plaats eindigde het bordspel Goa van 999 Games, de derde plaats ging naar het kaartspel Sint Petersburg van dezelfde uitgever. De race was uitermate spannend tot de laatste week, waarin De Ontembare Stad met een indrukwekkende eindsprint alsnog de hoogste trede van het erepodium wist te bereiken.

Dit jaar hebben 798 spelers een stem uitgebracht, een stijging van 88% ten opzichte van vorig jaar.

Meer informatie: http://www.spellenprijs.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 08:19 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Verassend! Mijn felicitaites aan Hans van Tol! Ik voorspel dit jaar drukke tafels bij de stand van The Game Master...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 08:29 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 30
Woonplaats: Amersfoort
?!?!????

Had ik echt niet verwacht!
feli OS!

_________________
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 08:42 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Inderdaad onverwachts. Ik had mijn geld op Iguazu gezet, hoewel ik zelf voor Goa heb gestemd.

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 09:54 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Delft
Wauw, onverwacht inderdaad, had zelf op Goa gestemd volgens mij...

ook mijn felicitaties aan Hans natuurlijk!

_________________
If I ever meet you, I'll [CTRL] [ALT] [DEL] you!


Laatst bijgewerkt door Borisje op ma 03 okt 2005, 11:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 11:01 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Tamara_Bakker schreef:
Inderdaad onverwachts. Ik had mijn geld op Iguazu gezet, hoewel ik zelf voor Goa heb gestemd.


Gezien de reacties op dit forum (andere thread) zat ik zelf meer aan een spannende race tussen Goa, St. Petersburg en Alhambra te denken. Dat klopte ook, maar die race bleek om de tweede plaats te gaan. Gelukkig heeft het beste spel van de drie gewonnen... :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 11:27 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ook mijn felicitaties aan Hans van Tol---ik ben benieuwd wat hij (naast Skyline) nog meer in petto heeft.

Maar voor de rest... Ik zou liegen als ik zei dat ik het met de uitslag eens was. Het ziet er naar mijn idee vreemd uit: een kaartspel dat boven Keythedral eindigt...? Een 'zwaar' spel als Goa in een top die wordt gedomineerd door alle 'lichte' spellen uit de lijst...?

Raar hoor.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 11:41 
Joker

Berichten: 8
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Felicitaties voor Hans,

Vanaf het prille begin heb ik kontakt met Hans en is hij meerdere malen in mijn Pub geweest op spelletjesavonden.
Ik organiseer namelijk meerdere dagen/avonden per week spelmomenten. Met vele spellen aanwezig en ook te koop voor leuke prijzen tracht ik mensen aan tafel te krijgen en te laten genieten van een leuk (nieuw) spel. Van Skyline heb ik uiteraard ook een demo liggen om te spelen en het is ook bij mij te koop voor een leuk prijsje (22,50)
Ik nodig mensen uit om te komen spelen in een warme gezellige entourage op donderdagavond vanaf 18.30 uur en zondag vanaf 14.00 uur.
Ook op andere dagen van de week ben je voor een spelletje of een drankje welkom hoor.
kijk op www.finleys.nl
Adres Stadsplein 99 te Capelle aan den IJssel


gr JP.

_________________
Spellenwinkel als hobby begonnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 15:51 
Meeple

Berichten: 12
Het lijkt mij dat de uitslag op een legale wijze is beïnvloed. Logischer wijs zullen veel bekende van Hans van Tol gestemd hebben op de Ontembare Stad. En geef ze is ongelijk? Als een vriend of kennis van mij het zou lukken om tot de nominaties door te dringen (laten we niet vergeten dat dit een hele prestatie is), dan zou ik ook voor hem of haar stemmen. Het spel staat bij 258 kiezers op 1 , dan blijven er erg weinig plaatsen 2 en 3 over (het overgrote deel van de stemmers heeft gewoon 3 stemmen uitgebracht.) De vraag is hoeveel invloed heeft het op de uitslag gehad? Dat is moeilijk aan te geven natuurlijk. Persoonlijk zou ik zelfs mijn hele kennissen kring overhalen om op mij te stemmen en genoeg om te winnen. Deze titel zal de verkoopcijfers van het spel uiteraard aanzienlijk verbeteren.

Ik wil overigens niet zeggen dat dit spel onterecht heeft gewonnen, gelet op het grote verschil zal het waarschijnlijk niet genoeg invloed op de uitslag hebben gehad. (Persoonlijk heb ik er niet op gestemd) Wat ik wil zeggen is: In de uitslag heeft meegespeeld dat dit een spel van Nederlandse komaf is. Gelet op het kleine aantal stemmen dat wordt uitgebracht (gelukkig dit jaar al aanzienlijk meer) is de uitslag relatief makkelijk te beïnvloeden. Niet meer en niet minder


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 16:41 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Duidelijk is in ieder geval dat de Ontembare Stad door mij geprobeerd gaat worden. Persoonlijk heb ik niet gestemd, omdat ik te weinig spellen had gespeeld die genomineerd waren. En om de drie spellen die ik gespeeld heb nu punten te geven omdat ik de andere zes nog niet ken, vond ik niet helemaal eerlijk!

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 17:11 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 130
Woonplaats: Spakenburg
Dacht dat Goa 1 en Alhambra 2 zou worden, maar dit....

_________________
Bring down the government
they don't, they don't speak for us


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: De Ontembare Stad
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2005, 17:41 
PIONier

Berichten: 2
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb ook op De Ontembare Stad gestemd en blijkbaar met mij dus vele anderen. Dat het spel zo een grote voorsprong op de andere spellen zou krijgen had ik niet verwacht. Maar het is wel dik verdiend natuurlijk. Ik zou de 'kenners' graag nog eens uitnodigen voor een spelletje op het spellenspektakel.

Proficiat Game Master!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2005, 11:00 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 33
Woonplaats: Gnomeregan
Eerlijk gezgd had ik het ook niet verwacht gezien de meningen hier, maar ik denk dat bobo de spijker op zijn kop slaat.

Ik ken namelijk de gamemaster ook min of meer persoonlijk (heb ooit spellen getest bij hem) en omdat een beetje promotie voor een nederlandse spellenmaker nooit kwaad kan heb ik hem daarom ook op de eerste plek gezet.

Het feit dat hij de enige nederlandse spellenmaker is tussen de genomineerden (zover ik weet in ieder geval) zal hem dus bij de NEDERLANDSE spellenprijs geen windeieren gelegd hebben.

Ik denk zelf dus ook dat misschien niet het beste spel gewonnen heeft maar wellicht wel het meest sympathieke :wink:

Maar als je je baan opgeeft om je volledig op het ontwerpen van spellen te storten gun ik je al het succes wat je kunt krijgen.

Dus Proficiat Hans!

_________________
Everything i ever needed to know i learned from Gaming


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Uitslag Nederlandse Spellenprijs 2005  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Ontembare Stad, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®