Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





110 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 17:00 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Leuke twee dagen gehad.
Eerste dag heb ik rondgelopen en veel spelletjes gedaan. De grote spellen had ik in Essen (en erna) al gedaan, dus was op zoek naar nog wat spellen die ik nog niet kende of nog niet had gespeeld.
Meduris :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: . Heel licht spelletje. Onoverzichtelijk bord (licht kleurenblind-onvriendelijk). Saaie gameplay.
Rattlebones :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Geinig dobbelspelletje wat snel speelt. Helaas maar erg weinig zinvolle beslissingen. Vooral een kwestie van geluk met rollen.
Hellas. :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Gortdroge euro. Heeft niks met Hellas te maken. De pilaren zijn geinig, maar voegen niks toe (en geen dak kunnen plaatsen op een voltooide tempel is een gemiste kans). Gameplay is relatief snel, maar weinig boeiend. Een erg matige euro. Of zoals ze op BGG zeggen: JASE (Just Another Soulless Euro).
Armageddon. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Eindelijk een wat vermakelijker spel. Een postapocalyptische setting verhult een behoorlijk frustrerend biedingspelletje (in a good way). De combinatie van bidding, set collection, tableau building, worker assignment werkt goed. Voornaamste nadelen zijn dat het spel flink AP gevoelig is en daardoor te lang duurt. Wellicht ook runaway leader probleem (demo duurde te kort om dat echt te zien). Tóch wel vermaakt.
Terra. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ik hou wel van kennis-spellen met een twist. Het plaatsen van blokjes op het bord en op tracks om zo dicht mogelijk bij het juiste antwoord te komen vond ik leuk. Wellicht eentje die ik nog wel eens ga aanschaffen.

's-avonds uit eten geweest, nog een stukje van Glow meegepikt in de binnenstad en vervolgens nog Great Western Trail gedaan in de Holiday Inn. Mijn 2e potje en het 1e potje voor de 3 andere mensen (de welbekende Groningse bende). In mijn 1e potje won ik dik met 121 punten met een deck-building/deck culling + delivery strategie en wilde nu wat anders proberen. Dat kwam niet goed uit de verf. Een medespeler ging dit keer voor een gebouwen+stations-strategie en dat liep werkelijk als een tierelier. Hij ramde over het bord heen en ging door al z'n fiches heen. Hij won uiteindelijk met 128 punten. Leuk om te zien dat een compleet tegenovergestelde strategie ook succesvol kan zijn. Toch vraag ik me af of je bij dit spel van een slechte start (dwz slechte card draws aan het begin zodat je geld misloopt) volledig kan terugkomen. :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Zondag de hele dag gedemoëd voor Portal Games. Een nadeel van de ruimte vind ik dat het publiek in de ochtend lang beneden blijft hangen en té weinig mensen naar boven doorstromen. Zo bleef het tot 12u (2 uur na opening!) erg rustig boven op de ballustrade, maar kwam het daarna goed op gang. Voor de mensen die graag Cry Havoc wilden spelen: als je vóór 12 uur was gekomen had je alle tijd gehad. Ik heb de dag vooral veel Crazy Karts, My Happy Farm en Tides of Madness uitgelegd. Die spellen bleken best populair (en 51st State en Cry Havoc waren later ook steeds bezet) en veel leuke reacties gehad (en veel gelachen). Geslaagde dag gehad!

Ook leuk om weer een flink aantal mensen te zien waar ik al tijden van tegen hun nickname aan zit te kijken. Nice to know a face behind a name :wink:

Al met al een topweekend! Zeker voor herhaling vatbaar!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 17:07 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Robertopellizini schreef:
Leuke twee dagen gehad.
Eerste dag heb ik rondgelopen en veel spelletjes gedaan. De grote spellen had ik in Essen (en erna) al gedaan, dus was op zoek naar nog wat spellen die ik nog niet kende of nog niet had gespeeld.
Meduris :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: . Heel licht spelletje. Onoverzichtelijk bord (licht kleurenblind-onvriendelijk). Saaie gameplay.
Rattlebones :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Geinig dobbelspelletje wat snel speelt. Helaas maar erg weinig zinvolle beslissingen. Vooral een kwestie van geluk met rollen.
Hellas. :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Gortdroge euro. Heeft niks met Hellas te maken. De pilaren zijn geinig, maar voegen niks toe (en geen dak kunnen plaatsen op een voltooide tempel is een gemiste kans). Gameplay is relatief snel, maar weinig boeiend. Een erg matige euro. Of zoals ze op BGG zeggen: JASE (Just Another Soulless Euro).
Armageddon. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Eindelijk een wat vermakelijker spel. Een postapocalyptische setting verhult een behoorlijk frustrerend biedingspelletje (in a good way). De combinatie van bidding, set collection, tableau building, worker assignment werkt goed. Voornaamste nadelen zijn dat het spel flink AP gevoelig is en daardoor te lang duurt. Wellicht ook runaway leader probleem (demo duurde te kort om dat echt te zien). Tóch wel vermaakt.
Terra. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ik hou wel van kennis-spellen met een twist. Het plaatsen van blokjes op het bord en op tracks om zo dicht mogelijk bij het juiste antwoord te komen vond ik leuk. Wellicht eentje die ik nog wel eens ga aanschaffen.

's-avonds uit eten geweest, nog een stukje van Glow meegepikt in de binnenstad en vervolgens nog Great Western Trail gedaan in de Holiday Inn. Mijn 2e potje en het 1e potje voor de 3 andere mensen (de welbekende Groningse bende). In mijn 1e potje won ik dik met 121 punten met een deck-building/deck culling + delivery strategie en wilde nu wat anders proberen. Dat kwam niet goed uit de verf. Een medespeler ging dit keer voor een gebouwen+stations-strategie en dat liep werkelijk als een tierelier. Hij ramde over het bord heen en ging door al z'n fiches heen. Hij won uiteindelijk met 128 punten. Leuk om te zien dat een compleet tegenovergestelde strategie ook succesvol kan zijn. Toch vraag ik me af of je bij dit spel van een slechte start (dwz slechte card draws aan het begin zodat je geld misloopt) volledig kan terugkomen. :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Zondag de hele dag gedemoëd voor Portal Games. Een nadeel van de ruimte vind ik dat het publiek in de ochtend lang beneden blijft hangen en té weinig mensen naar boven doorstromen. Zo bleef het tot 12u (2 uur na opening!) erg rustig boven op de ballustrade, maar kwam het daarna goed op gang. Voor de mensen die graag Cry Havoc wilden spelen: als je vóór 12 uur was gekomen had je alle tijd gehad. Ik heb de dag vooral veel Crazy Karts, My Happy Farm en Tides of Madness uitgelegd. Die spellen bleken best populair (en 51st State en Cry Havoc waren later ook steeds bezet) en veel leuke reacties gehad (en veel gelachen). Geslaagde dag gehad!

Ook leuk om weer een flink aantal mensen te zien waar ik al tijden van tegen hun nickname aan zit te kijken. Nice to know a face behind a name :wink:

Al met al een topweekend! Zeker voor herhaling vatbaar!


Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de pilaren niets toevoegen?
Van het dak kan ik je volgen ... dat inderdaad een mooie toevoeging geweest.
Maar van 15 keer dat ik een demo heb gegeven, zijn quasi alle mensen met een tevreden gevoel van tafel gestapt.
Ik wil hier Hellas niet verdedigen, maar zo'n hard verdict heeft het nu ook niet verdiend, denk ik dan.
Met een beetje fantasie kan je je wanen in Griekenland ten tijde dat het land ten gronde was gericht ... met vereende krachten werd toen het land heropgebouwd. Met die inleving heeft het toch wel redelijk veel met Hellas te maken, niet?
Maar natuurlijk ieder zijn/haar ding natuurlijk :wink:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 17:24 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
ozymandias schreef:
Robertopellizini schreef:
Leuke twee dagen gehad.
Eerste dag heb ik rondgelopen en veel spelletjes gedaan. De grote spellen had ik in Essen (en erna) al gedaan, dus was op zoek naar nog wat spellen die ik nog niet kende of nog niet had gespeeld.
Meduris :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster: . Heel licht spelletje. Onoverzichtelijk bord (licht kleurenblind-onvriendelijk). Saaie gameplay.
Rattlebones :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Geinig dobbelspelletje wat snel speelt. Helaas maar erg weinig zinvolle beslissingen. Vooral een kwestie van geluk met rollen.
Hellas. :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Gortdroge euro. Heeft niks met Hellas te maken. De pilaren zijn geinig, maar voegen niks toe (en geen dak kunnen plaatsen op een voltooide tempel is een gemiste kans). Gameplay is relatief snel, maar weinig boeiend. Een erg matige euro. Of zoals ze op BGG zeggen: JASE (Just Another Soulless Euro).
Armageddon. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Eindelijk een wat vermakelijker spel. Een postapocalyptische setting verhult een behoorlijk frustrerend biedingspelletje (in a good way). De combinatie van bidding, set collection, tableau building, worker assignment werkt goed. Voornaamste nadelen zijn dat het spel flink AP gevoelig is en daardoor te lang duurt. Wellicht ook runaway leader probleem (demo duurde te kort om dat echt te zien). Tóch wel vermaakt.
Terra. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ik hou wel van kennis-spellen met een twist. Het plaatsen van blokjes op het bord en op tracks om zo dicht mogelijk bij het juiste antwoord te komen vond ik leuk. Wellicht eentje die ik nog wel eens ga aanschaffen.

's-avonds uit eten geweest, nog een stukje van Glow meegepikt in de binnenstad en vervolgens nog Great Western Trail gedaan in de Holiday Inn. Mijn 2e potje en het 1e potje voor de 3 andere mensen (de welbekende Groningse bende). In mijn 1e potje won ik dik met 121 punten met een deck-building/deck culling + delivery strategie en wilde nu wat anders proberen. Dat kwam niet goed uit de verf. Een medespeler ging dit keer voor een gebouwen+stations-strategie en dat liep werkelijk als een tierelier. Hij ramde over het bord heen en ging door al z'n fiches heen. Hij won uiteindelijk met 128 punten. Leuk om te zien dat een compleet tegenovergestelde strategie ook succesvol kan zijn. Toch vraag ik me af of je bij dit spel van een slechte start (dwz slechte card draws aan het begin zodat je geld misloopt) volledig kan terugkomen. :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Zondag de hele dag gedemoëd voor Portal Games. Een nadeel van de ruimte vind ik dat het publiek in de ochtend lang beneden blijft hangen en té weinig mensen naar boven doorstromen. Zo bleef het tot 12u (2 uur na opening!) erg rustig boven op de ballustrade, maar kwam het daarna goed op gang. Voor de mensen die graag Cry Havoc wilden spelen: als je vóór 12 uur was gekomen had je alle tijd gehad. Ik heb de dag vooral veel Crazy Karts, My Happy Farm en Tides of Madness uitgelegd. Die spellen bleken best populair (en 51st State en Cry Havoc waren later ook steeds bezet) en veel leuke reacties gehad (en veel gelachen). Geslaagde dag gehad!

Ook leuk om weer een flink aantal mensen te zien waar ik al tijden van tegen hun nickname aan zit te kijken. Nice to know a face behind a name :wink:

Al met al een topweekend! Zeker voor herhaling vatbaar!


Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de pilaren niets toevoegen?
Van het dak kan ik je volgen ... dat inderdaad een mooie toevoeging geweest.
Maar van 15 keer dat ik een demo heb gegeven, zijn quasi alle mensen met een tevreden gevoel van tafel gestapt.
Ik wil hier Hellas niet verdedigen, maar zo'n hard verdict heeft het nu ook niet verdiend, denk ik dan.
Met een beetje fantasie kan je je wanen in Griekenland ten tijde dat het land ten gronde was gericht ... met vereende krachten werd toen het land heropgebouwd. Met die inleving heeft het toch wel redelijk veel met Hellas te maken, niet?
Maar natuurlijk ieder zijn/haar ding natuurlijk :wink:


Ik vind het verdict voor Hellas ook redelijk zwaar. Ik respecteer uiteraard je mening, smaken verschillen nu eenmaal.

Ik vind immers dat de pillaren wel wat toevoegen. Een stad die grenst aan een tempel deelt mee in de pracht en praal van deze goddelijke vesting. Dit levert bijgevolg, net zoals bij standbeelden, meer punten op.

Ik begrijp dat het Hellas-thema niet heel zwaar tot uiting komt (zoals dat bij veel Eurogames het geval is), maar dat hangt natuurlijk af met welke ingesteldheid je in het spel stapt. Voor mij voelt het eerder als een spel waarin verschillende steden zich opnieuw in hun oorspronkelijke glorie willen herstellen. Hiervoor is marmer nodig en je bent vertrokken... :)

Nogmaals, ik heb alle begrip voor je standpunt. Het thema komt niet al te zwaar tot uiting. Toch heb ik er voor mezelf een mouw aan weten te passen waardoor ik genoten heb van alle spelletjes Hellas die ik tot nu toe heb gespeeld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 17:56 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Hoezo zware waardering voor Hellas? 2,5 uit 5 sterren is precies in het midden. Ik rate vaak deels op gevoel en deels op de BGG rating scale en daar is een 5 "Average game, slightly boring, take it or leave it". En dat komt goed overeen met mijn mening.

Ik snap dat van de 15 keer spelen quasi alle mensen met een tevreden gevoel zijn weggegaan. Maar met alle respect, het publiek in Essen bestaat toch grotendeels uit casual gamers, en families met kinderen. Zoveel veelspelers waren er niet (ik heb redelijk wat mensen gesproken en gevraagd wat hun favoriete spellen waren en veel verder dan de gateway games kwamen ze meestal niet. 7 wonders kende niemand bijvoorbeeld die ik het vroeg). Oftewel, dat argument is weinig steekhoudend voor een veelspeler als ik. Ik kan me voorstellen dat als je niet veel spellen speelt dat Hellas dan bevalt. Dat wil niet zeggen dat veelspelers het niet leuk zouden kunnen vinden overigens: 2 veelspelers uit Groningen met wie ik speelden waren gematigd positief, maar niet zo dat ze ook maar enigszins eraan dachten het te willen kopen. Maar goed, gelukkig valt over smaak te (rede-)twisten.
Het spel is ook niet slecht (anders had ik het een stuk lager gegeven), maar ik vond niks in het spel wat me deed denken: Dit wil ik nog een keer spelen. Tuurlijk hebben de pilaren een functie (zo bedoelde ik het niet), maar het hadden ook blokjes of wat dan ook kunnen zijn. Tuurlijk kun je fantaseren dat het over Hellas gaat, maar het kan net zo makkelijk gaan over Space Aliens die kristallen forten bouwen en grondstoffen halen uit berillium mijnen (om maar wat onzin te noemen).

En het gebrek aan thema is overigens niet de voornaamste reden dat het me niet boeide. Er zijn hele goeie abstracte spellen. Terra Mystica blinkt ook niet uit in thema (al is het daar sterker aanwezig dan hier), maar heeft geweldige gameplay in keuzes, diepgang, enz. En, belangrijk, het is vernieuwend.
Hellas voelt voor mij want ongeïnspireerd aan (de actievelden met meerdere kopieën van hetzelfde bijvoorbeeld). Het enige echt vernieuwende is hoe de mijnen werken. Wel een geinig systeem, al bevalt me de manier waarop middels 4 tegels een nieuwe mijn (of meer) wordt toegevoegd niet zo. Het overige is niks nieuws. Gebouwen met verschillende kosten die verschillende dingen doen (al is een weg niks nieuws, het maakt enkel mogelijk om sneller ergens heen te bouwen) of verschillende dingen opleveren. En een beetje een route bouwen, elkaar afblocken enz. Dan vind ik Through the Desert bijv. een stuk beter.
Tuurlijk, het is geen slecht spel, maar het biedt ook weinig nieuws. Ja, het biedt wat tactische gameplay, maar het is té weinig tight om een goede abstract te zijn. Geen slecht spel, maar erg saai. Vandaar die 2,5. To each their own.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 18:12 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Robertopellizini schreef:
Hoezo zware waardering voor Hellas? 2,5 uit 5 sterren is precies in het midden. Ik rate vaak deels op gevoel en deels op de BGG rating scale en daar is een 5 "Average game, slightly boring, take it or leave it". En dat komt goed overeen met mijn mening.

Ik snap dat van de 15 keer spelen quasi alle mensen met een tevreden gevoel zijn weggegaan. Maar met alle respect, het publiek in Essen bestaat toch grotendeels uit casual gamers, en families met kinderen. Zoveel veelspelers waren er niet (ik heb redelijk wat mensen gesproken en gevraagd wat hun favoriete spellen waren en veel verder dan de gateway games kwamen ze meestal niet. 7 wonders kende niemand bijvoorbeeld die ik het vroeg). Oftewel, dat argument is weinig steekhoudend voor een veelspeler als ik. Ik kan me voorstellen dat als je niet veel spellen speelt dat Hellas dan bevalt. Dat wil niet zeggen dat veelspelers het niet leuk zouden kunnen vinden overigens: 2 veelspelers uit Groningen met wie ik speelden waren gematigd positief, maar niet zo dat ze ook maar enigszins eraan dachten het te willen kopen. Maar goed, gelukkig valt over smaak te (rede-)twisten.
Het spel is ook niet slecht (anders had ik het een stuk lager gegeven), maar ik vond niks in het spel wat me deed denken: Dit wil ik nog een keer spelen. Tuurlijk hebben de pilaren een functie (zo bedoelde ik het niet), maar het hadden ook blokjes of wat dan ook kunnen zijn. Tuurlijk kun je fantaseren dat het over Hellas gaat, maar het kan net zo makkelijk gaan over Space Aliens die kristallen forten bouwen en grondstoffen halen uit berillium mijnen (om maar wat onzin te noemen).

En het gebrek aan thema is overigens niet de voornaamste reden dat het me niet boeide. Er zijn hele goeie abstracte spellen. Terra Mystica blinkt ook niet uit in thema (al is het daar sterker aanwezig dan hier), maar heeft geweldige gameplay in keuzes, diepgang, enz. En, belangrijk, het is vernieuwend.
Hellas voelt voor mij want ongeïnspireerd aan (de actievelden met meerdere kopieën van hetzelfde bijvoorbeeld). Het enige echt vernieuwende is hoe de mijnen werken. Wel een geinig systeem, al bevalt me de manier waarop middels 4 tegels een nieuwe mijn (of meer) wordt toegevoegd niet zo. Het overige is niks nieuws. Gebouwen met verschillende kosten die verschillende dingen doen (al is een weg niks nieuws, het maakt enkel mogelijk om sneller ergens heen te bouwen) of verschillende dingen opleveren. En een beetje een route bouwen, elkaar afblocken enz. Dan vind ik Through the Desert bijv. een stuk beter.
Tuurlijk, het is geen slecht spel, maar het biedt ook weinig nieuws. Ja, het biedt wat tactische gameplay, maar het is té weinig tight om een goede abstract te zijn. Geen slecht spel, maar erg saai. Vandaar die 2,5. To each their own.


Ik onthoud vooral dat Hellas voor jou te weinig diepgang heeft en te weinig vernieuwing brengt. Over het thema valt altijd te twisten. Ik vind Terra Mystica ook enorm leuk maar qua thema zegt het mij ongeveer evenveel als Hellas. Och ja, zonder discussies zou de hobby ook helemaal niet zo interessant zijn. :wink:

Ieder zijn ding uiteraard. Ik probeer wat variatie in mijn collectie te houden aangezien ik met verschillende types van spelers speel. Hellas zit voor mij in een grijze zone die op elk moment wel plezier kan opleveren, zowel voor veelspelers als voor nieuwelingen. In ieder geval respecteer ik je mening en uitleg. Ik wou zeker niet met een beschuldigende vinger wijzen. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 18:21 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Jonas2404 schreef:
Robertopellizini schreef:
Hoezo zware waardering voor Hellas? 2,5 uit 5 sterren is precies in het midden. Ik rate vaak deels op gevoel en deels op de BGG rating scale en daar is een 5 "Average game, slightly boring, take it or leave it". En dat komt goed overeen met mijn mening.

Ik snap dat van de 15 keer spelen quasi alle mensen met een tevreden gevoel zijn weggegaan. Maar met alle respect, het publiek in Essen bestaat toch grotendeels uit casual gamers, en families met kinderen. Zoveel veelspelers waren er niet (ik heb redelijk wat mensen gesproken en gevraagd wat hun favoriete spellen waren en veel verder dan de gateway games kwamen ze meestal niet. 7 wonders kende niemand bijvoorbeeld die ik het vroeg). Oftewel, dat argument is weinig steekhoudend voor een veelspeler als ik. Ik kan me voorstellen dat als je niet veel spellen speelt dat Hellas dan bevalt. Dat wil niet zeggen dat veelspelers het niet leuk zouden kunnen vinden overigens: 2 veelspelers uit Groningen met wie ik speelden waren gematigd positief, maar niet zo dat ze ook maar enigszins eraan dachten het te willen kopen. Maar goed, gelukkig valt over smaak te (rede-)twisten.
Het spel is ook niet slecht (anders had ik het een stuk lager gegeven), maar ik vond niks in het spel wat me deed denken: Dit wil ik nog een keer spelen. Tuurlijk hebben de pilaren een functie (zo bedoelde ik het niet), maar het hadden ook blokjes of wat dan ook kunnen zijn. Tuurlijk kun je fantaseren dat het over Hellas gaat, maar het kan net zo makkelijk gaan over Space Aliens die kristallen forten bouwen en grondstoffen halen uit berillium mijnen (om maar wat onzin te noemen).

En het gebrek aan thema is overigens niet de voornaamste reden dat het me niet boeide. Er zijn hele goeie abstracte spellen. Terra Mystica blinkt ook niet uit in thema (al is het daar sterker aanwezig dan hier), maar heeft geweldige gameplay in keuzes, diepgang, enz. En, belangrijk, het is vernieuwend.
Hellas voelt voor mij want ongeïnspireerd aan (de actievelden met meerdere kopieën van hetzelfde bijvoorbeeld). Het enige echt vernieuwende is hoe de mijnen werken. Wel een geinig systeem, al bevalt me de manier waarop middels 4 tegels een nieuwe mijn (of meer) wordt toegevoegd niet zo. Het overige is niks nieuws. Gebouwen met verschillende kosten die verschillende dingen doen (al is een weg niks nieuws, het maakt enkel mogelijk om sneller ergens heen te bouwen) of verschillende dingen opleveren. En een beetje een route bouwen, elkaar afblocken enz. Dan vind ik Through the Desert bijv. een stuk beter.
Tuurlijk, het is geen slecht spel, maar het biedt ook weinig nieuws. Ja, het biedt wat tactische gameplay, maar het is té weinig tight om een goede abstract te zijn. Geen slecht spel, maar erg saai. Vandaar die 2,5. To each their own.


Ik onthoud vooral dat Hellas voor jou te weinig diepgang heeft en te weinig vernieuwing brengt. Over het thema valt altijd te twisten. Ik vind Terra Mystica ook enorm leuk maar qua thema zegt het mij ongeveer evenveel als Hellas. Och ja, zonder discussies zou de hobby ook helemaal niet zo interessant zijn. :wink:

Ieder zijn ding uiteraard. Ik probeer wat variatie in mijn collectie te houden aangezien ik met verschillende types van spelers speel. Hellas zit voor mij in een grijze zone die op elk moment wel plezier kan opleveren, zowel voor veelspelers als voor nieuwelingen. In ieder geval respecteer ik je mening en uitleg. Ik wou zeker niet met een beschuldigende vinger wijzen. :)


Snap ik zeker. En neem het ook niet zwaar op hoor. Ik mag graag discussiëren en gelukkig verschillen smaken inderdaad. De reden dat Hellas me niet aansprak is de combinatie van dit alles, niet zozeer dat het té licht is. Ik hou immes ook van veel variatie in mijn collectie: van For Sale tot Mage Knight, van Codenames tot Dungeon Petz, van Hanabi tot Vorsten van Florence. Van alles en nog wat om met veel mensen te spelen.

En ik snap wat je bedoelt met grijze zone. Ik hou ook erg van spellen die zowel voor de veelspelers als voor de casual gamers leuk zijn. Hellas zou in dat segment kunnen passen, dat snap ik best. Maar mij deed het niks.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 19:26 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
De demoers van Quined games waren gisteren Armageddon aan het spelen. :lol:

maxitaxi777 schreef:
16 Feet Pauly schreef:
BaSL schreef:
Jij wil gewoon graag Queen Games zien :P :wink: Ik weet het niet; zijn vrouw heeft ook een filmpje gemaakt, maar doet bijna dezelfde uitgevers aan.


Volgens mij vergist max zich en bedoeld ie Quined Games... ;) die verwarring is er wel vaker.

Haha, ik vergiste me niet, maar zou ook zeker graag Quined Games voorbij zien komen :D.

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 21:06 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
ozymandias schreef:
Grappig ik kom in beeld bij minuut 2:12 ... Hellas aan het demonsteren. Had helemaal geen notie dat er gefilmd werd. Zo gefocust was ik :-)


Gek, als ik de foto zie op BSM dan lijk je me bekend van ergens anders. En ik zag je op de beurs maar het laat geen belletje rinkelen

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 21:41 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Dit jaar deed ik, naast Essen, de eerste keer Zuiderspel en Spellenspektakel.
Ik meen me te herinneren dat er moord en brand werd geschreewd toen Spel verhuisde en de entreeprijs naar boven ging. Maar dan nog is het bijna de helft van wat er hier moet betaald worden.
Een enkele rit van een uur en half, parking en entree dan verwacht je er natuurlijk wel wat voor.
Rond 0930 zonder file waren we ter plaatse. Ik had iets gelezen qua parking, maar die kon niet beter liggen. Je hoefde zelfs geen jas aan te hebben om naar de beurs te komen. Zalig dat die zo kort bij is!
Qua zaal heb ik hetzelfde gevoel als bij Zuiderspel. Zeer aangename ruimte waarbij de tapijten het geluid dempen. De WC's (betalend tov Spel) waren proper en er waren geen wachtrijen. Koopjes zag ik (bijna) nergens. Integendeel. Maar als ik dan hoor dat er een Mystic Vale is gekocht voor 25 euro dan ben ik wel een beetje (veel) jaloers. :shifty:

De opmerking over het volk dat op de 1ste verdieping weg bleef kan ik een beetje volgen. Zoals ik al schreef was het de eerste keer dat ik hier was. Ik weet niet waarom, maar mijn brein nam in het begin aan dat boven de cafetaria was. Ik bleef dus boven weg. Toen ik op de BSM stand wou gaan vragen waar de Portal booth wel zou kunnen zijn was Bart net aan het praten met iemand van die stand. En toen kwam ik dus te weten dat je boven ook kon spelen en er boven ook standen waren. "assumption is the mother of all fuck-ups" zeggen ze wel eens, wel dit klopte nu als een bus.
Om op de beurs rond te lopen heb je niet veel tijd nodig. Ik speelde enkele rondjes Mea Culpa en Papa Paola. Mea Culpa wil ik nog eens een kans geven in een minder drukke omgeving en in een beter moment van concentratie. Ik denk dat er meer inzit als je zou denken. En het thema kan me boeien! Zelfs nu nog denken mensen dat ze heilig worden als ze eens op hun knieën bij mijnheer Pastoor gaan zitten. Papa Paolo heeft voor mij een veel te druk speelbord en tegels. Qua artwork is het deze keer echt wel "less is more". Dus die ga ik links laten liggen.
Imhotep speelde ik volledig en ik weet niet goed wat ik daar nu van moet vinden. Ik denk dat het aspect van "geen kans om iets op te bouwen" me net te hard stoort. Lijkt me te random. Ik zal het eens moeten spelen met meer B zijdes denk ik. We waren ook met veelspelers op dat moment. Wie weet had dat er ook iets mee te maken.
Voor de rest was het rondlopen, praatjes maken en spellen doorgeven aan mensen die ze van me kochten of vice versa 8)
Als er me 1 ding echt is opgevallen, dan was het de ruimte tussen de tafels. Als ik zie hoeveel ruimte de demoërs van WGG hadden tov de ruimte die we op Spel krijgen, dan frons ik toch wel mijn wenkbrauwen. Wat een luxe hier denk ik dan...
Omstreeks 1630 zijn we alweer vertrokken. We hadden het allemaal al wel een paar keer gezien. En op de Queens stand bleef ik weg om discussies te vermijden :silent:
Op zich hadden we een serieuze meevaller want we hebben niet voor onze parking moeten betalen!! :shock:
De reistijd, entreegeld en (normaal gezien) de betalende parking laten me twijfelen om volgend jaar terug te gaan. Als het is om spellen te zien die ik in Essen al zag of die ik zou zien in Antwerpen (korter bij en goedkoper met meer kans op een leuk koopje) dan twijfel ik of ik volgend jaar weer van de partij zal zijn.
Langs de andere kant zijn de 2 beurzen op NL grondgebied me zeer goed bevallen qua ruimte en gezelligheid.
Dit jaar kan ik er spijtig genoeg niet bij zijn op Spel. En dit was dan een leuke afsluiter!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 22:11 
Gaudete Games

Berichten: 54
Woonplaats: Huizen
Het was mijn eerste keer en ik was erg blij dat Duiker mij had gewezen op de auteursstraat. Daar heb ik echt genoten. Sowieso van het contact met de andere spelauteurs, superleuk om ze nu eens in het echt tegen te komen. Maar ook van de bezoekers van de beurs. Heel ontspannen en gezellig. En wat opviel: ook met verstand van zaken. Ze dachten graag mee met 'Clash d'Ardèche' en één van de ideeen heeft het zelfs tot de spelregels gehaald :-), over het bijhouden van de prijs van de nieuwe gasten voor je camping.

Dank aan de organisatoren van de beurs en zeker ook aan Ellis en Dennis van de auteursstraat - ik heb het geheel erg gewaardeerd!

_________________
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/117402901/camping-shop-supply-with-early-bird


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2016, 23:08 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Joverowa schreef:
En op de Queens stand bleef ik weg om discussies te vermijden :silent:

Bevallen de spellen je niet, of liggen de mensen van Queen Games je niet (dat kan natuurlijk, ieder zijn ding)? Maar geen flauw idee wat er te discussiëren had moeten zijn bij de stand :P.

Heb daar zaterdag zelf een leuke dag gehad als demo-er! De eigenaar en eigenaresse zijn daarbij aardige mensen, naar mijn mening :). De drukte was ook wel goed te merken. Had denk ik ook wel te maken met de betere locatie. Vorig jaar zat de stand van Queen Games een beetje linksachter in de hoek, tegen het kinderplein. Dit jaar liep iedereen (die niet direct bij de ingang afsloeg), automatisch langs de stand! De stand was dit jaar bovendien weer terug op de grootte van 2 jaar geleden, zo´n 10 tot 12 tafels, waarbij Armageddon dan wel twee tafels nodig had wegens de grootte van het spelmateriaal. In tegenstelling tot eerdere jaren werd er nu door Queen Games (net als op Spiel) ingezet op alle nieuwe spellen, zoals Armageddon, Glüx, World Monuments en Risky Adventure. Ook waren er drie nieuwe kinderspellen te spelen; Spooky Castle, Super Vampire en Mighty Monsters (de laatste hangt overigens een beetje tussen kinderspel en familiespel in denk ik). Veel om te demo-en dus, maar een leuke (en toch ook wel drukke) dag gehad :D.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016, 00:10 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
JanWillem schreef:
Het was mijn eerste keer en ik was erg blij dat Duiker mij had gewezen op de auteursstraat. Daar heb ik echt genoten. Sowieso van het contact met de andere spelauteurs, superleuk om ze nu eens in het echt tegen te komen. Maar ook van de bezoekers van de beurs. Heel ontspannen en gezellig. En wat opviel: ook met verstand van zaken. Ze dachten graag mee met 'Clash d'Ardèche' en één van de ideeen heeft het zelfs tot de spelregels gehaald :-), over het bijhouden van de prijs van de nieuwe gasten voor je camping.

Dank aan de organisatoren van de beurs en zeker ook aan Ellis en Dennis van de auteursstraat - ik heb het geheel erg gewaardeerd!


Yes was erg gezellig, en leuk om jou eens in het echt te zien en spreken! Dat netwerken is goud waard, en ook ik heb iets in het (intussen al een jaar of 7 oude) spelontwerp van The Dutch East Indies moeten veranderen na een hele rake opmerking van een testspeler :D

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016, 10:33 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Joverowa schreef:
ozymandias schreef:
Grappig ik kom in beeld bij minuut 2:12 ... Hellas aan het demonsteren. Had helemaal geen notie dat er gefilmd werd. Zo gefocust was ik :-)


Gek, als ik de foto zie op BSM dan lijk je me bekend van ergens anders. En ik zag je op de beurs maar het laat geen belletje rinkelen


Hahahahaha die foto op BSM is van 2 jaar geleden vermoed ik. Genomen op de spellendag in Beveren-Leie ;-)

En als ik goed voor heb, ben jij (Matthias) toch de één van de mede-oprichters van de webwinkel Spelshop.be, niet?

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016, 13:45 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Joverowa schreef:
... Op zich hadden we een serieuze meevaller want we hebben niet voor onze parking moeten betalen!! :shock:

Wij hebben wel betaald, maar bij de uitgang bleek inderdaad de slagboom omhoog te staan, dus wat hebben we fout gedaan?
Heb ik iets over het hoofd gezien?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016, 15:01 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Wij hebben voor 7 euro geparkeerd op de Fuutlaan. Was hooguit 10 min lopen. Als ik wist dat die andere gratis was... storing zeker? Moet foutje zijn geweest.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
110 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2016  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2016, Spellenspektakel 2016



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®