Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





46 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 13:53 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
EEMBC/Bongo schreef:
gebruikte voor wat gewoon met haaks en/of loodrecht geen vragen had opgeroepen.

Je kan enkel haaks/loodrecht bewegen doet bij mij dan weer wenkbrauwen fronsen, het is omdat ik weet hoe spellen werken dat ik me kan bedenken wat er bedoeld wordt, maar als ik een nieuweling was, had ik hier geen raad mee geweten.
Orthogonaal wordt in het dagelijks leven inderdaad niet zoveel gebruikt, maar in de spellenwereld toch wel?
En orthogonaal is toch mooi het (opgepast, duur woord op komst!) antoniem van diagonaal? Zou dus evenwaardig gekend moeten zijn, niet? :P

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:00 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
EEMBC/Bongo schreef:
ozymandias schreef:
Hahaha vond het grappig ... zie je sommige mensen echt denken ... wat wil dat zeggen.
Kreeg zelfs de vraag of het een ander woord was voor diagonaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Nou vind het meer dan normaal dat mensen zo reageren.
Die term word never te nooit meer gebruikt.

Ben eig wel benieuwd wat die mensen dachten toen ze hoorden dat je zo'n duur woord gebruikte voor wat gewoon met haaks en/of loodrecht geen vragen had opgeroepen.


Ze dachten na zijn eerste woord meteen: dit is een Vlaming.
Raar toch dat NLers wel weten dat diagonaal schuin betekent, maar een ander woord voor recht gebruiken we niet in de normale spreektaal.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:02 
8. Le Havre (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Zondag geweest, vlak voor de opening bij de ingang. Doorstroming verliep erg vlot en we waren zo binnen. Parkeren dit jaar voor het eerst om de hoek bij 't Eindje(?), lekker dichtbij!

We konden direct aanschuiven bij 999 Games en kregen van Humske een duidelijke uitleg over Great Western Trail. Die hebben we tot halverwege het spel gespeeld. Genoeg om een beeld te krijgen van het spel. Zit enorm veel in (misschien zelfs wel iets te veel), duidelijk een spel dat meerdere malen gespeeld moet worden om helemaal onder de knie te krijgen. Die kans zal het spel hier waarschijnlijk niet krijgen, want we vonden hem niet onderscheidend genoeg om hem te kopen (al genoeg spellen in het bezit in hetzelfde segment :-)).

GWT weer even in de beginopstelling klaar gezet en we bleken mazzel te hebben, want op dat moment kwam er een tafeltje vrij bij Oracle of Delphi. Volgens mij was het Alrick die deze aan ons heeft uitgelegd. Ik ben normaliter niet zo'n fan van Stefan Feld, maar deze titel beviel me erg goed. Had wellicht te maken met het feit dat in plaats van de gebruikelijke puntensalade dit meer een race spel was (wie het eerst aan de winstvoorwaarden voldoet, wint het spel). Het spel beviel goed en zou het graag nog eens spelen. Schrok wel van de nieuwprijs van het spel, wellicht op de tweedehandsmarkt een keer aanschaffen.

Ten slotte kwamen we een leeg tafeltje bij Haba tegen. Daar nog Avonturenland gespeeld. Leuk om te doen en een titel die hier zeker bij de oudste (7 jaar) goed in de smaak zou vallen, dus die hebben we op het lijstje gezet.

Daarna nog even een rondje over de beurs gedaan en gezellig met wat oude bekenden staan praten. Ook ik vond de beurs overzichtelijker en minder chaotisch ogen dan de afgelopen jaren, wat voor mij een plus was. En qua speelruimte hadden wij ook geen klagen. Ik moet daarbij wel bekennen dat ik altijd gewoon ga zitten als ik een plekje vrij zie en zo speel wat er te spelen valt in plaats van bij een spel te wachten omdat ik persé dat ene spel wil spelen.

Bij het rondje nog even een dice tray gekocht bij Jack of Dice en nog een exemplaar van Lost in Time aangeschaft. Verder waren al gekocht First Martians (dank Arjan voor het meenemen) en Star Trek: Five Year Mission (dank aan Xildur en Roberb voor het meenemen), dus ik ging niet met lege handen naar huis.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:07 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Ik begrijp ook niet zo goed waarom EEMBC zo reageert. Wat hij/zij suggereert fronst bij mij ook de wenkbrauwen ...
Als ik nu zeg tegen vlamingen zeg orthogonaal begrepen zij mij wel.
Er was 1 jongeman uit NL die het wel wist uit de les wiskunde. Zodus is wel een woord dat Nederlanders wel zouden moeten kennen.
Verder vervang ik met dat woord 2 andere woorden ... dacht te kunnen besparen
In de omgeving waar ik vertoef en werk wordt deze term trouwens héél veel gebruikt
Inderdaad diagonaal kent iedereen wel ...
Mensen reageerde verbaasd ... maar als ik dan zei dat dat horizontaal/verticaal betekende ... dan waren de reacties "oooowwww jjjjjaaaaaa, inderdaad logisch"



Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:11 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Bridget schreef:
EEMBC/Bongo schreef:
ozymandias schreef:
Hahaha vond het grappig ... zie je sommige mensen echt denken ... wat wil dat zeggen.
Kreeg zelfs de vraag of het een ander woord was voor diagonaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Nou vind het meer dan normaal dat mensen zo reageren.
Die term word never te nooit meer gebruikt.

Ben eig wel benieuwd wat die mensen dachten toen ze hoorden dat je zo'n duur woord gebruikte voor wat gewoon met haaks en/of loodrecht geen vragen had opgeroepen.


Ze dachten na zijn eerste woord meteen: dit is een Vlaming.
Raar toch dat NLers wel weten dat diagonaal schuin betekent, maar een ander woord voor recht gebruiken we niet in de normale spreektaal.
Wel meestal begon ik mijn intro na de begroeting met "zoals jullie waarschijnlijk horen ben ik een vlaming" ...

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:16 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
ok.. kwam bij mij beetje over als... "kijk mij eens zo slim zijn"
Maar begrijp nu dat deze term in het Vlaams echt dagelijks gebruikt word!

Had het even niet in die context kunnen plaatsen. Excuus.

Ja uit de wiskunde/werktuigbouw heb ik die term als Nederlander ook ooit moeten leren in een ver verleden..... maar daarna weer snel vergeten omdat het in NL in de praktijk echt nooit gebruikt wordt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:39 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
EEMBC/Bongo schreef:
ok.. kwam bij mij beetje over als... "kijk mij eens zo slim zijn"
Maar begrijp nu dat deze term in het Vlaams echt dagelijks gebruikt word!

Had het even niet in die context kunnen plaatsen. Excuus.

Ja uit de wiskunde/werktuigbouw heb ik die term als Nederlander ook ooit moeten leren in een ver verleden..... maar daarna weer snel vergeten omdat het in NL in de praktijk echt nooit gebruikt wordt.

Geen probleem hoor, we hebben het vóór de beurs op vrijdag en na de beurs op zaterdag, nog gehad over de woordenschat en taalgebruik tussen Nederlanders & vlamingen. Alhoewel we beide dezelfde taal spreken, verschillen onze talen toch enorm op bepaalde vlakken.

In ieder geval, er was niemand die moeilijk deed hoor, hoogstens verbaasd over dat woord.
Er waren er sommige bij die, het na de verklaring, een logisch woord vonden ... en het ook wat meer gingen gebruiken in de dagelijkse omgang. Dus misschien wie weet ga ik ooit eens een demo krijgen van een Nederlander die het woord orthogonaal gaat gebruiken :wink: .

Enne om het even over woordenschat te hebben ... ik het in het weekend het woord slijterij gehoord van een Nederlander ... ik moest toen mij wenkbrauwen fronsen ... want dat woord kende ik dan weer niet. Wij zouden zeggen, winkel / brouwer / drankenhandel of iets dergelijks.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 14:58 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Alhoewel we beide dezelfde taal spreken, verschillen onze talen toch enorm op bepaalde vlakken.

Dat is niet helemaal waar, onze officiële taal is exact dezelfde, vastgelegd door de Taalunie, maar onze dialecten en praktisch taalgebruik daarentegen :wink:
En ik kan me zo voorstellen hoe die Nederlanders genoten hebben van jouw sappig Kempisch dialect :mrgreen:
Fijn om deze verslagen te lezen! Ooit maak ik ook werk van een bezoekje aan deze beurs, maar het is zo recent na SPIEL...

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 15:02 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
ozymandias schreef:
.................
Verder vervang ik met dat woord 2 andere woorden ... dacht te kunnen besparen
................

Dat besparen zou de Hollanders toch wel moeten aanspreken, lijkt me :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 15:08 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Hahahahaha ... Robèr goeike.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 16:23 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb met veel plezier twee dagen uitleg gegeven bij White Goblin Games. Op zaterdag Indian Summer en Cottage Garden, en op zondag Qwixx, Qwinto en Twenty-One. Zodoende weinig van de beurs gezien, maar bij ons was het continu vol: twee dagen lang nauwelijks een lege tafel gezien. Gezellige bezoekers die erg dankbaar waren voor de uitleg: daar doe ik het voor!

Punt van kritiek: Te weinig afvalbakken!
Pluspunten: ruimte tussen de tafels in de stand & brede gangpaden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 17:41 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
olavf schreef:
Ik heb met veel plezier twee dagen uitleg gegeven bij White Goblin Games. Op zaterdag Indian Summer en Cottage Garden, en op zondag Qwixx, Qwinto en Twenty-One. Zodoende weinig van de beurs gezien, maar bij ons was het continu vol: twee dagen lang nauwelijks een lege tafel gezien. Gezellige bezoekers die erg dankbaar waren voor de uitleg: daar doe ik het voor!

Punt van kritiek: Te weinig afvalbakken!
Pluspunten: ruimte tussen de tafels in de stand & brede gangpaden.


Inderdaad dat viel wel op ja ... het vuilnis lag gewoon op de grond rond de vuilnisbakken. Verschillende mensen kwamen ook vragen waar ze hun afval konden deponeren. Daar heb ik niet op kunnen antwoorden.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 18:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
ozymandias schreef:
Inderdaad dat viel wel op ja ... het vuilnis lag gewoon op de grond rond de vuilnisbakken. Verschillende mensen kwamen ook vragen waar ze hun afval konden deponeren. Daar heb ik niet op kunnen antwoorden.


De geschiedenis lijkt zich te herhalen. Ook rond de eeuwwisseling had het Beursgebouw moeite om facilitair mee te groeien met het groeitempo van de beurs. Maar toen bleek dat ze snel van hun 'fouten' leerden. Jullie commentaar zal volgend jaar vast tot verbetering leiden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 23:05 
Locomotief

Berichten: 35
Het was mijn tweede keer op het Spellenspektakel in Eindhoven en voor mijn gevoel was het iets minder druk dan vorig jaar (toen was ik er ook op een zaterdag). Misschien komt dat wel door de iets ruimere opzet.

Ik heb een uitstekende dag gehad. Van te voren had ik maar één spel op mijn lijstje staan dat ik persé wilde spelen (Caverna voor 2 personen), dus we konden lekker rondstruinen. Zeven spellen kunnen spelen. Dat zijn er net zoveel als vorig jaar.

Treasure Hunter :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Is waarschijnlijk een stuk leuker met meer dan twee spelers. Viel daarom een beetje vlak, maar heeft wel potentie.

Cover me :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:
Echtgenote zag zichzelf meteen als een nieuwe Meryl Streep in The Devil wears Prada met dit spel. De spelregels waren net niet duidelijk genoeg om zelf meteen aan de slag te gaan. We moesten lang wachten op de uitleg, maar de zeer sympathieke demoër compenseerde dat in vriendelijkheid en geduld. De spelmechanismen waren interessant en origineel (en het thema al helemaal), maar het was toch niet helemaal 'ons ding'.

Capo di Maffia :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Door twee andere spelliefhebbers zijn we gevraagd om mee te doen en de maker stond al klaar om het spel uit te leggen. Maar voordat we goed op gang waren, bleek dat het spel er al weer op zat. Een van de andere spelers stelde vast dat dit spel 'met de goede groep' erg leuk kan zijn. Daar sluit ik me bij aan, alhoewel ik niet zeker weet of ik me nou beledigd moest voelen door die opmerking.

Caverna: het duel :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Stond op het lijstje om uit te proberen. We moesten even wachten (kwartiertje), maar dat was het wel waard. Compact, toch nog best wel snel en ook nog redelijk wat diepgang (maar niet teveel). Deze agricola-light-light-light bevalt me wel. Omdat het binnenkort Kerst is, maar niet aangeschaft.

Indian Summer :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:
Vorig jaar Cottage Garden gespeeld op Spellenspektakel en nu was de opvolger aan de beurt. Ik was wat terughoudend, maar de echtgenote was absoluut geïnteresseerd. Maar waar Cottage Garden nog redelijk licht genoemd mag worden, geldt dat niet voor de opvolger. Een race-spel, met behoorlijk wat dingen die je tegelijkertijd in de gaten moet houden. Won bijna op het laatst (zeer onverwacht), maar we trokken beide de conclusie dat Indian Summer in ons opzicht geen winnaar is.

Cities of Splendor :halfster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:
De teleurstelling van de middag. Ondanks de meer dan deskundige uitleg van een lid van Roll the Dice viel deze helemaal in elkaar. We hebben de uitbreidingen 'handelsposten' en 'forten' gebruikt. Splendor komt hier vrij vaak op tafel en dan zijn de potjes meestal binnen tien minuten voorbij. De uitbreidingen zorgen ervoor dat het spel nóg sneller gaat. Iets te snel naar onze mening. Behoorlijk teleurgesteld.

Queendomino :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Groot fan van Kingdomino (jaja, we houden van niet al te zware spellen) en dus meer dan geïnteresseerd in de opvolger, die tot mijn vreugde bij Roll the Dice klaar lag. Samen met twee andere spelliefhebbers aangeschoven voor een 4-speler variant. De regels zijn goed te doen, de uitbreiding geeft veel mogelijkheden, maar houdt het overzichtelijk. Ik sta te trappelen om in het eerste kwartaal dit aan mijn spellencollectie toe te voegen, als de Nederlandse versie komt.

AANGESCHAFT: Takenoko (stond al lang op de lijst), uitbreiding Quadropolis. Een zeer bescheiden loot toch?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 15:34 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 123
Wij zijn op zaterdag geweest. Het was weer een vermakelijke dag! Vooral voor de kleine, maar dankzij de kinderopvang konden wij ook nog redelijk wat spelen.

Het eten en drinken (en in mindere mate de sanitaire stops) blijft altijd een beetje irritant in het beursgebouw. Moest net als de rest echt op zoek naar prullenbak (waar nog wat bij paste). Maar goed, zo erg is dat ook weer niet. Waar ik me wel elk jaar aan stoor is dat je door de garderobe moet om van de lift gebruik te kunnen maken. Oh en dat er een orthopeed aan het demoën was die het nodig vond om allerlei vaktermen uit zijn dagelijkse werk in het speluitleg te verwerken!

Dat we met de kleine op pad waren blijkt ook wel uit onze aankopen:
- Roodkapje (Deluxe)
- SneeuWitje (Deluxe)
- Vikings Brainstorm
- Kleine regenboogrups
- Ik zie, ik zie...
- een d10

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2017: wat vonden we ervan?  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

SpSp 2017, SpellenSpektakel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®