Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





46 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 16:46 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Ik weet geen cijfers, maar kon me niet herinneren dat het voorgaande jaren zo druk was op zaterdagmiddag. Desondanks aardig wat spellen kunnen spelen:
Istanbul het dobbelspel :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Orléans :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
The great Tour :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Abalone :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Berenpark :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
nmbr9 :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Karuba het kaartspel :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Indian Summer :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Speed :ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:
Ali Baba. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Ik heb geen last gehad van prullenbakken en catering. We zijn even lekker buiten de beurs gaan lunchen.
Wat mij opviel was de professionaliteit van alle demoërs. In andere jaren gebeurde het vaak dat demoërs tijdens de uitleg voortdurend de spelregels door moesten bladeren of collega’s erbij moesten halen, omdat ze het zelf niet wisten. Maar daar was dit jaar bij geen van de door ons gespeelde spellen sprake van.
Gezien de drukte van zaterdag zou het misschien wel haalbaar zijn de vrijdagmiddag en avond erbij te pakken net als vroeger...... dat zou hier met gejuich ontvangen worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 17:21 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
@ Johanna, komt omdat je als demoër zo goed ongeveer heel de dag bij hetzelfde spel of enkele spellen staat. Zo heb ik zaterdag dus bij King of Tokyo gestaan (na 150 potjes kan ik dat spel natuurlijk ook dromen) en je krijgt als demoër er een goede structuur in hoe je een bepaald spel uit moet leggen. KoT kan ik binnen 5 minuten uitleggen. Tokaido was eigenlijk nieuw voor mij om uit te leggen, maar dat ging na 2x uitleggen ook gestroomlijnd. Binnen 10 minuten zijn mensen daarbij aan het spelen. Kwestie van eerst het doel uitleggen, dan de acties en dan hoe je dient te lopen (steeds de achterste eerst). Dan valt meestal het kwartje wel bij de meeste mensen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 17:27 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
WTULTC schreef:
@ Johanna, komt omdat je als demoër zo goed ongeveer heel de dag bij hetzelfde spel of enkele spellen staat. Zo heb ik zaterdag dus bij King of Tokyo gestaan (na 150 potjes kan ik dat spel natuurlijk ook dromen) en je krijgt als demoër er een goede structuur in hoe je een bepaald spel uit moet leggen. KoT kan ik binnen 5 minuten uitleggen. Tokaido was eigenlijk nieuw voor mij om uit te leggen, maar dat ging na 2x uitleggen ook gestroomlijnd. Binnen 10 minuten zijn mensen daarbij aan het spelen. Kwestie van eerst het doel uitleggen, dan de acties en dan hoe je dient te lopen (steeds de achterste eerst). Dan valt meestal het kwartje wel bij de meeste mensen.


Vraag me af of dit de reden is. Demoërs stonden de afgelopen jaren ook de hele dag bij hetzelfde spel of spellen. En ik ben het met degenen eens die het hiervoor ook aangaven, het leek alsof de kwaliteit van de demo's hoger was dan de voorgaande jaren.

Wellicht dat hierin ook een slag door de uitgevers gemaakt wordt die een betere voorbereiding verzorgen voor de demoërs. Maar of dat daadwerkelijk zo is, heb ik geen idee van.

Reden maakt natuurlijk ook niet zo veel uit, betere uitleg van spellen juich ik alleen maar toe :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 17:28 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Johanna schreef:
Ik weet geen cijfers, maar kon me niet herinneren dat het voorgaande jaren zo druk was op zaterdagmiddag. Desondanks aardig wat spellen kunnen spelen:
Istanbul het dobbelspel :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Orléans :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
The great Tour :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Abalone :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Berenpark :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
nmbr9 :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Karuba het kaartspel :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Indian Summer :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Speed :ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:
Ali Baba. :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Ik heb geen last gehad van prullenbakken en catering. We zijn even lekker buiten de beurs gaan lunchen.
Wat mij opviel was de professionaliteit van alle demoërs. In andere jaren gebeurde het vaak dat demoërs tijdens de uitleg voortdurend de spelregels door moesten bladeren of collega’s erbij moesten halen, omdat ze het zelf niet wisten. Maar daar was dit jaar bij geen van de door ons gespeelde spellen sprake van.
Gezien de drukte van zaterdag zou het misschien wel haalbaar zijn de vrijdagmiddag en avond erbij te pakken net als vroeger...... dat zou hier met gejuich ontvangen worden.

Dat is leuk om te horen ... ik als demoër voor het team van White Goblin Games steek veel tijd in het studeren en spelen van de spellen zodat ik de regels zo goed mogelijk kan uitleggen.
Het is steeds prettig dit ook te vernemen van spelers, hier en op de beurs zelf.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 17:33 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Flash schreef:
WTULTC schreef:
@ Johanna, komt omdat je als demoër zo goed ongeveer heel de dag bij hetzelfde spel of enkele spellen staat. Zo heb ik zaterdag dus bij King of Tokyo gestaan (na 150 potjes kan ik dat spel natuurlijk ook dromen) en je krijgt als demoër er een goede structuur in hoe je een bepaald spel uit moet leggen. KoT kan ik binnen 5 minuten uitleggen. Tokaido was eigenlijk nieuw voor mij om uit te leggen, maar dat ging na 2x uitleggen ook gestroomlijnd. Binnen 10 minuten zijn mensen daarbij aan het spelen. Kwestie van eerst het doel uitleggen, dan de acties en dan hoe je dient te lopen (steeds de achterste eerst). Dan valt meestal het kwartje wel bij de meeste mensen.


Vraag me af of dit de reden is. Demoërs stonden de afgelopen jaren ook de hele dag bij hetzelfde spel of spellen. En ik ben het met degenen eens die het hiervoor ook aangaven, het leek alsof de kwaliteit van de demo's hoger was dan de voorgaande jaren.

Wellicht dat hierin ook een slag door de uitgevers gemaakt wordt die een betere voorbereiding verzorgen voor de demoërs. Maar of dat daadwerkelijk zo is, heb ik geen idee van.

Reden maakt natuurlijk ook niet zo veel uit, betere uitleg van spellen juich ik alleen maar toe :-)

Ik denk vooral dat het van de demoër zelf afhangt hoor. Ik ben het aan mezelf verplicht om te maken dat ik het spel ken ... ik zou het erg vinden aan mensen uitleg te moeten geven en telkens regels moeten vastgrijpen tijdens de uitleg.
Ik bereid me terdege voor, daar ik van White Goblin Games op voorhand weet welke spellen dienen gedemoëd te worden.
Voor mij is White Goblin Games een fantastische "werkgever" :thumbup:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 17:38 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
ozymandias schreef:
Ik denk vooral dat het van de demoër zelf afhangt hoor. Ik ben het aan mezelf verplicht om te maken dat ik het spel ken ... ik zou het erg vinden aan mensen uitleg te moeten geven en telkens regels moeten vastgrijpen tijdens de uitleg.
Ik bereid me terdege voor, daar ik van White Goblin Games op voorhand weet welke spellen dienen gedemoëd te worden.
Voor mij is White Goblin Games een fantastische "werkgever" :thumbup:


Dat denk ik ook wel inderdaad. Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar in dat kader heeft de uitgever natuurlijk zelf ook een rol. WGG heeft afgelopen zomer ook weer de 'vrijwilligersdag' gehad waarbij onder meer de demoërs aanwezig konden zijn en de nieuwste spellen konden uitproberen.

Dat soort initiatieven betaalt zich volgens mij ook uit in de kennis van de spelregels en het enthousiasme bij het uitleggen. Maar daarnaast ben ik het helemaal met je eens dat je als demoër zelf goed voorbereid wilt zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 18:17 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Misschien dat de slechte demoërs van voorgaande jaren hun ontslag hebben gekregen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 18:55 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Edwin84 schreef:
Misschien dat de slechte demoërs van voorgaande jaren hun ontslag hebben gekregen?

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 19:20 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Meerdere uitlegfilmpjes bekijken dan zie je bijvoorbeeld hoe een ander het spel uitlegt. Dan kan jezelf beter bepalen welke volgorde je gaat aanhouden bij de uitleg. Maar inderdaad de ene demoer bereid het beter voor dan een ander. Ik heb bijv bij Bergsala gestaan en daar sta je de gehele dag bij 1 spel of maximaal 2 spellen te staan zodat je die goed kunt uitleggen. Ideaal vind ik zelf als demoer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 12:51 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Naar Spiel en naar Spellenspektakel geweest, net als vorig jaar. Ondanks de drukte is Spellenspektakel een oase van rust vergeleken met Essen. Al wordt het ook in het Eindhovense beursgebouw behoorlijk warm gedurende de dag.

Al met al twee prima dagen gehad daar, maar ik ben met een iets minder tevreden gevoel teruggekomen dan vorig jaar. Een aantal titels had ik op Spiel expres overgeslagen omdat ik wist dat ze ook op het Spellenspektakel zouden zijn, maar toch was ik na één dag wel door de titels heen die ik echt wilde proberen. Ik had bijvoorbeeld Merlin willen spelen, maar gek genoeg was voor een grote titel van een bekende auteur slechts één tafeltje beschikbaar. En net als op Spiel waren er ook hier schijnbaar leveringsproblemen bij een aantal spellen.

Waar ik misschien iets meer van verwachtte, waren de verkoopstands. De Rode Pion, bijvoorbeeld, heeft nog redelijk wat op voorraad, maar net als op Spiel moet je niet meer naar een beurs gaan voor de koopjes. Ook het aanbod in de 'tweedehands' stands viel wat tegen. Zoals dat gaat met een groter wordende markt is de commercie duidelijk aanweziger geworden.

Leukste spellen gespeeld: Photosynthesis, Castellum en Décrocher la Lune.
Grootste tegenvallers waren: Montana, The Great Tour en Berenpark. (Al hebben we die laatste met versimpelde regels gespeeld)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 20:50 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Berenparket doelen is veel leuker! Geef hem dus nog een kans :)

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 22:56 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1495
Woonplaats: Beverwijk
aicirtap schreef:
Berenparket doelen is veel leuker! Geef hem dus nog een kans :)

Berenparket? Laat de Partij voor de dieren het maar niet horen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017, 23:03 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
olavf schreef:
aicirtap schreef:
Berenparket doelen is veel leuker! Geef hem dus nog een kans :)

Berenparket? Laat de Partij voor de dieren het maar niet horen!

Wel lekker warm aan je voeten...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017, 20:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Ik heb het erg naar mijn zin gehad (in het Engels)

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017, 09:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Ik kijk terug naar een geslaagde beurs, waar men zonder gedoe kon rondlopen als een oranje Piet.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Spellenspektakel 2017: wat vonden we ervan?  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2017, SpellenSpektakel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®