Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




67 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 08:38 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
+1

Als je zelf zorgt voor je te verkopen waar scheelt dat een hoop ellende.
Op op zijn minst alles in de doos ook in zakjes ipv los, zeker als je er geen elastiek om doet.

Bij BnB in Amersfoort (Ducosim) ook vaak hetzelfde probleem, maar omdat die niet zo druk is nog te overzien voor de vrijwilligers.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 08:47 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik had mijn dozen dichtgeplakt met schilderstape of een elastiek om heen gedaan.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 12:30 
Party Animal

Berichten: 475
Woonplaats: Heiloo
Misschien een tip om de mensen beter langs de spellen te leiden: afzetten met paaltjes, ene kant erin, andere kant afrekenen en eruit?
Het was nu bijna vechten om de spellentafel te bereiken....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 13:24 
kooiker

Berichten: 707
delia schreef:
Misschien een tip om de mensen beter langs de spellen te leiden: afzetten met paaltjes, ene kant erin, andere kant afrekenen en eruit?
Het was nu bijna vechten om de spellentafel te bereiken....

+1, initiatief is heel mooi, maar ik gaf het al snel op om te kijken bij de spellen, ik kwam er gewoon niet bij...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 15:50 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Bij spel was in het verleden, deze opstelling/indeling.

stellingkasten (volgens mij op prijs?)
medewerkers
tafels
bezoekers/kopers

je moest van links naar rechts lopen en kwam dan bij een kassa uit, waar je uitgekozen spellen klaar lagen

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 16:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Bij Spel heeft het inderdaad voordelen van spellen van goedkoop naar duur zijn gerangschikt en niet door elkaar.

Daarnaast kunnen mensen niet zelf bij de spellen.

Je moet hier alleen wel de ruimte voor hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 10:22 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
Ondanks alle kinderziekten ben ik ook wel best tevreden. Ik verkocht 5 spellen, 2 werden er gestolen en 3 gingen terug mee naar huis. Voor de gestolen spellen kreeg ik gewoon 'Sorry'.
Ik stelde vanmorgen ook vast dat er 7 euro fout gerekend werd, waardoor ik de organisatie die €7 gesteund heb. Maar goed, bij het einde van een weekend begrijp ik dat mensen wat uitgeput zijn en even fout rekenen.


Ik denk dat de organisatoren best eens een kijkje zouden nemen op Spel. Dit schitterende initiatief kan mooi uitgroeien, maar heeft zeker punten van verbetering.
Waar ik aan denk:
- rekken achteraan stand
- aparte rij om de spellen in te nemen/af te halen
- rangschikken per prijs
(en dan kom je snel uit bij de werking van de 2dehandsstand van Spel)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 10:50 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Piet schreef:
Ondanks alle kinderziekten ben ik ook wel best tevreden. Ik verkocht 5 spellen, 2 werden er gestolen en 3 gingen terug mee naar huis. Voor de gestolen spellen kreeg ik gewoon 'Sorry'.
Ik stelde vanmorgen ook vast dat er 7 euro fout gerekend werd, waardoor ik de organisatie die €7 gesteund heb. Maar goed, bij het einde van een weekend begrijp ik dat mensen wat uitgeput zijn en even fout rekenen.


Ik denk dat de organisatoren best eens een kijkje zouden nemen op Spel. Dit schitterende initiatief kan mooi uitgroeien, maar heeft zeker punten van verbetering.
Waar ik aan denk:
- rekken achteraan stand
- aparte rij om de spellen in te nemen/af te halen
- rangschikken per prijs
(en dan kom je snel uit bij de werking van de 2dehandsstand van Spel)
Op Spel is het een geoliede machine. Dat spellen gestolen worden vind ik overigens walgelijk.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 11:13 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2953
Woonplaats: Deerlijk
mazinho schreef:
Dat spellen gestolen worden vind ik overigens walgelijk.


Ik dacht vroeger altijd dat er binnen onze hobby alleen maar sympathieke en eerlijke mensen rondliepen die hun liefhebberij wilden uitdragen naar anderen. Een paar jaar geleden ben ik tot de vaststelling gekomen dat dit alleen maar een illusie is. Zeer tot mijn spijt.
Vraag gewoon eens aan standhouders op Spiel wat daar gestolen wordt...

Maar ik ben het met je eens dat het walgelijk is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 11:26 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
Hoeveel heeft de B&B opgebracht voor Right to play?

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 13:02 
Locomotief

Berichten: 33
Zo, we zijn weer een beetje bekomen van het weekend. Inmiddels hebben we de eindstand kunnen berekenen en dat is geworden: € 1524,45 voor Right to Play! Er zijn over het weekend ongeveer 1200 spellen verkocht.

Bedankt voor al jullie ondersteunende posts overigens, we konden het goed gebruiken na de erg drukke zaterdag, zondag was het iets rustiger en hadden we een man meer. Dat was al beter te doen. Lees hier onze eigen ervaringen.

Het was een hectisch, maar enerverend weekend. Binnenkort gaan we uitgebreid evalueren en zullen ook jullie feedback meenemen. Gezien het de eerste keer was, is het ook altijd even aankijken wat te verwachten. de vrijdag een week ervoor waren er nog slechts 19 aanmeldingen, dus het ging opeens hard in de laatste week. Kasten hebben we wel over nagedacht, maar zijn duur qua huur, gezien alles naar Right to Play ging in dit geval, lagen onze budgetten natuurlijk lager dan bij Spel. Maar het is sowieso een leuk idee om daar eens te gaan kijken.

Anyway, dat was hem voor dit jaar, bedankt allen die mee hebben gedaan of iets hebben gekocht!
Een grotere enthousiaste toestroom hadden we volgens mij niet kunnen wensen. :-)

P.S.We hebben nog een Runebound spelbord gevonden. Als die gene die dit spel heeft gekocht zich wil melden, dan sturen we die je na. /We found a Runebound playboard, please let us know if you bought this game, so we can send it to you.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 15:36 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
aicirtap schreef:
En sommige prijzen inderdaad!
Ik zag de kathedraal voor 20 euro en macao voor 50 euro! :o
Beiden had ik elk voor 10 euro zo in de tas gestoken.


Ik snap het punt, maar Macao is weliswaar lange tijd in de uitverkoop geweest (mijn exemplaar ook voor 15 geloof ik gekocht), maar nu out of print en toch wel gewild. Op bgg is het goedkoopste exemplaar ook 50 euro (zelfde NL verkoper misschien?). Op amazon de beginnen de gebruikte exemplaren op 95 euro.
Er zijn geruchten over een 10 yr anniversary reprint (net als YotD en Notre Dame), maar tot die tijd is 50 euro kennelijk niet zo gek voor Macao...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 17:00 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Maakt me nieuwsgierig van ik voor een “vroege” Uwe Rosenberg zou kunnen krijgen. Heb Merkator op de plank staan in de Lookout uitgave.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 17:45 
(geen ondertitel)
Avatar gebruiker

Berichten: 308
Woonplaats: Driehuis
Check het op bgg is mijn suggestie. In de geekmarket wordt onderscheid gemaakt naar de verschillende versies (kan soms wel veel schelen) en voor mijn gevoel is de geekmarket prijs een goede weergave van wat "de boardgame community" voor een spel wil betalen. Ebay of amazon is vaak hoger (zijn ook vaak bedrijven), marktplaats (soms) lager (en dat is dan een leuk koopje :wink: )

Merkator "doet" zo'n 30-40 euro trouwens. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2019, 19:39 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Wat een geweldige opbrengst voor Right to play! gefeliciteerd!
Het was in de twee dagen iedere keer dat we er langs kwamen te druk om te kijken. Ik kan me voorstellen dat het vooraf lastig is om in te schatten voor een eerste keer. Zeker als de inschrijving maar langzaam op gang komt.
Volgend jaar krijgen jullie hopelijk een grotere stand! :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - SpSp 2019 Budgetspelen Bring & Buy voor Right to Play  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spellenspektakel 2019



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®