Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2019, 21:07 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Was er vandaag en was zeer te spreken over de nieuwe locatie.

Een heel stuk ruimer en bredere gangpaden. Hoewel het er erg druk was ook meer toiletten dan Eindhoven.

Catering niet geweest.

Had ook het idee dat er veel meer demotafels bij de stands waren dit jaar.

Wel erg lawaaierig maar dat is denk ik gewoon niet tegen te houden op een beurs met akoestiek.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat vonden jullie van het eten, de faciliteiten en veel belangrijker nog het spellenaanbod en de stands?

Waren er ook spellen waar jullie aardig door waren verrast?


Laatst bijgewerkt door Bart op wo 14 jul 2021, 10:17, in totaal 2 keer bewerkt.
onderwerpen samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2019, 22:12 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik was samen met 2 vriendinnen.

De rij buiten was slecht geregeld en menigeen kroop tussendoor/voor. Voor verbetering vatbaar. Misschien een steward met een hesje van spellenspektakel daar neer zetten?

Ik ben eerst naar de bring and buy gegaan om wat gewicht kwijt te raken en zij gingen kijken of er een tafeltje vrij was. Maar niet bij de gewenste spellen.
Dus bij RtD aangeschoven bij chakra. Erg leuk en tactisch spel waarbij je je chraka’s op 1 lijn moet zien te krijgen! Helemaal zen gingen we daarna verder over de beurs.
Bij crystal palace kwam een tafel vrij. Even een rondje geproefd aan het voorbereiden van de wereldtentoonstelling, maar te heftig/zwaar voor ons. Nog even geknuffeld met Gobby. Ik had al een high five gehad toen ik de rij stond en nu wist ik wie er in het pak zat. :mrgreen:
Daarna nog even bij asmodee gaan kijken of ishtar nu wel beschikbaar was en na even wachten konden we daar aanschuiven. Erg leuk en tactisch spel waarbij we de tuinen van babylon gingen ontwikkelen. Helaas niet goed/duidelijk uitgelegd kwamen we later achter. Maar voor herhaling vatbaar. Ben benieuwd hoe deze met 2 is.
Daarna hebben we ons even opgesplitst en ben ik rondje gaan lopen over de beurs. Ik had nog 3 spellen op mijn wensenlijstje om te spelen (deep blue, gugong en old masters), maar alles steeds bezet. Tussendoor paar keer gekeken bij de bring and buy, maar of te duur of niet interessant.
Wel even geluisterd naar de uitleg van maya (wgg), wat mij een leuk tussendoortje lijkt. En naar de uitleg van TTR japan en italië geluisterd. Lijken mij leuke mappen, maar ja hoeveel mappen wil je van TTR? Voor dat geld kan je ook een nieuw/ander spel kopen.
Samen nog even kingdomino duel gespeeld. Maar wat een flut spel, dan speel ik liever kingdomino zelf. En ik ken betere roll and write spellen.
Nog uitleg gehad over een spel in een stad aqa flikken. Erg interessant voor een team uitje oid.
Ik heb uiteindelijk Ishtar gekocht. Ik had goed gebeurd bij de bring and buy :mrgreen: en de 2 vriendinnen kochten samen chakra. Bij een andere vriendin komt taveernen in de collectie, dus die hoefde ik niet te kopen. Ik heb nog wat spellen op de wishlist staan, maar die hoop ik tweedehands op de kop te tikken.

Ik vond het een geslaagde en gezellige dag! :)
De temperatuur was prima.
Een herrie is het altijd op de beurs. Ik hoorde vaag dat er dingen omgeroepen werden, maar kon er niks van verstaan.
Er is aldoor thee gehaald voor mij, dus catering was goed haha. En wc’s gratis erg fijn! Al mistte ik wel mijn mooie wc stempeltje en geen beurs bandje voor de collectie :(
Ik vond de ruime opzet erg fijn! Daardoor kon je ook door een stand heen ipv er om heen. Ik had zelf denk eerder de toernooien op de plek van het verenigenplein gedaan. Fijne afgezonderde ruimte daarvoor.
Ik blijf het wel jammer vinden dat er maar 1 spellenwinkel is. Sommige stands verkopen zelf. Maar had graag spelspul en bijv. adrieansen terug gezien.
Volgend jaar hal 7 erbij ;) :p

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2019, 23:44 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Eerste dag demoen bij Asmode zit erop. Ik stond bij het het spel waarbij je een bril op moest doen en dan moest voelen. Veel bekijks gekeken. Het en der sprong ik bij KeyForge, LoTR en Ishtar (die laatste af en toe als mensen vragen hadden). Waarschijnlijk heb je niet van mij de uitleg gehad, maar bij Ishtar wordt nog wel eens foutjes gemaakt bij de plaatsingsregels. Tegen het einde van de dag was Ishtar uitverkocht hoorde ik.

Voor mijn gevoel was het ondanks de grotere zaal zelfs drukker voor mij gevoel dan in Eindhoven. Ik denk dat er nog wel een halletje bij had gekund zelfs.

Ik ben benieuwd hoe druk het morgen is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 12:37 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Gisteren verwelkomde het Spellenspektakel in Utrecht op de eerste beursdag meer dan 7.000 bezoekers: een nieuw record! Gezellig druk voor bezoekers en standhouders. De verhuis naar Utrecht geeft de groei van het Spellenspektakel duidelijk extra potentieel. Op de beurs gaan ook diverse toernooien door, waaronder het EK Catan. Vandaag wordt de finale gespeeld.

We horen graag jullie reacties over het Spellenspektakel 2019.

Voor de Bordspelmania-Uitgeversrally waren er opnieuw veel enthousiaste deelnemers. Hierbij ook enkele prijswinnaars, met dank aan de deelnemende uitgevers.



Meer foto's op onze FB-pagina.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 13:01 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb in het andere topic gisteren al een verslag gepost :roll:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Laatst bijgewerkt door Bart op zo 10 nov 2019, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt.
vanop de beurs minder tijd om alles na te lezen - onderwerpen samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 18:04 
kooiker

Berichten: 706
Ik heb ook al verspreid wat reacties gezien. Wij waren er zaterdag met z'n drieën. En we hebben ons uitstekend vermaakt. We konden 5 spellen spelen waarvan er 4 op mijn verlanglijstje stonden om te spelen dus dat was een prima score. Eén ervan, Rovers van de Noordzee, kon ik aan het einde van de dag kopen. En twee spellen die ik ook aan wilde schaffen, Mandala en Getaway Driver, waren helaas al uitverkocht. Dan deze week nog maar even naar de spellenwinkel (heel gevaarlijk :wink:) De temperatuur was uitstekend, niet te warm en niet te koud. Wel meer herrie dan in Eindhoven maar daar kun je niet veel aan doen. En verder: wij waren, ondanks de plattegrond, de hele dag de weg kwijt, miste mijn oriëntatiepunt van de balustrade in Eindhoven :?... Ik zou persoonlijk de plaatsen van toernooien en verenigingenplein omdraaien. Voor de toernooien is dat rustiger en de spelers van het plein dan gezellig meer bij de beurs betrekken. Voor mijn gevoel schuif je daar dan vanzelfsprekender aan. Gratis toiletten was ook een plus!! Op de bring&buy stand heb ik elders al gereageerd: mooi initiatief maar niets gekocht om de simpele reden dat het me niet lukte er bij te komen. Een heel ongelukkig hoekje daarvoor. Dat is op Spel een heel stuk beter geregeld. Misschien iets om te onderzoeken voor de volgende keer.
Van mij mag er wel een halletje bij, misschien als aparte hal voor de toernooien, want met de drukte namen die eigenlijk te veel ruimte in. Er was weinig zitruimte om even wat te eten of drinken. En wij hadden geluk dat we redelijk veel hebben kunnen spelen maar het was toch nog erg zoeken naar een plekje, dat mag best wat meer worden.
Tot slot: Mijn complimenten voor de organisatie!! :thumbup: Het is toch spannend en een hele uitzoekerij op een nieuwe locatie. Ik zie alweer uit naar volgend jaar!


Laatst bijgewerkt door helena op zo 10 nov 2019, 20:53, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 19:06 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Sinds jaren weer eens geweest, Eindhoven was te ver uit de richting, en erg blij met de nieuwe locatie.
Vrouw en kind waren ook mee en we hebben aardig wat kunnen spelen. Opzet mag wat ruimer volgend jaar, erg weinig ruimte om even te zitten voor een b4oodje of net gekocht spel te spelen.

Zeer geslaagd tripje en voor herhaling vatbaar als het in de Jaarbeurs blijft.

Mogen wat meer verkoopstands. En wat meer demo tafels, dat was wel erg druk en daardoor lang niet alles kunnen testen. Volgend jaar halletje erbij?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 19:10 
Avatar gebruiker

Berichten: 85
Woonplaats: Groningen
Hoi allemaal!

Ik heb zaterdag mijn eigen gemaakte spelletjes gepresenteerd op het Auteursplein.

Het was erg leuk. Het publiek was gezellig en de gesprekken met de mede auteurs waren ook leuk. (We hebben uiteraard ook businesskaartjes uitgewisseld.) Iets aan de muur was alleen wel leuk geweest. (Iets van een banner met auteursplein er op ofzo.)

De koffie was wel aan de prijzige kant (2,60!), maar ik kan nu eenmaal niet zonder. (Ik had wel een koffie kan gekocht maar die ging kapot precies op het moment dat ik weg wou gaan. :P)

Ik heb het wel echt kneiter druk gehad! Om 1u had ik al geen stem meer. lol. Ik was trouwens niet de enige. Het was in de piektijd best lastig om met je stem over de drukte heen te komen. Maar wel leuk dat ik elk moment wat te doen had. (Ik ben overigens ook een aantal keren verslagen met mijn eigen spel. :P)

Het toilet was super trouwens. Gratis en nooit heel druk.

De security was trouwens niet heel sterk want je kon voor openingstijd zo naar binnen. Fijn voor mij natuurlijk, maar ik hoefde helemaal mijn naam niet te zeggen ofzo. Alleen waar ik van was maar dat werd niet gecontroleerd. Ik had trouwens ook begrepen dat je achterom gratis naar binnen kon. Er stonden gewoon deuren open.

Anyways, ik heb het naar mijn zin gehad en kom zeker nog eens terug. (Wellicht als gast volgende keer.)

Afbeelding Afbeelding

edit: Fotootje toegevoegd.


Laatst bijgewerkt door Mile83 op di 12 nov 2019, 12:06, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 19:14 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
De ruimte was er op zich genoeg. Alleen ruimte om te zitten of bij de horeca was erg schaars. Vond dat je om te lopen of aan de demotafels meer ruimte had als op andere beurzen. Je zat niet opeengepakt.

Waarom zou je meer winkels willen? Op Spel staat 1 winkel en daar hoor je niemand over. Zolang de spellen die op de beurs aanwezig zijn worden verkocht is het toch goed?

Meer demo's is denk ik lastig.dit zal nooit genoeg zijn. Elke beurs zijn er tegels te weinig.

Uitgevers moeten ook maar genoeg demoërs beschikbaar hebben. Zeker voor kleine uitgevers is het lastig veel demotafels neer te zetten denk ik ook wat betreft kosten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 20:24 
3. Alchemist (2007)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Ik had het idee dat het zaterdag drukker was dan zondag. Misschien leek het zo omdat er op zondag tafels beschikbaar kwamen van de toernooien waar mensen konden eten of hun gekochte spel konden spelen.

Op zaterdag erg lang in de rij gestaan voor een frietje. Echt veel te druk, zowel bij het bestellen als de zitplaatsen, zondag net buiten de hal in het restaurant een soepje gegeten, heerlijk rustig!

Het binnenkomen in de ochtend verliep chaotisch, iedereen stond door elkaar in onduidelijke rijen. Mensen met en zonder vooraf gekocht ticket liepen door elkaar.
Ook op zondag was er geen aparte rij voor de mensen met een bandje( weekendticket) heel jammer want zo moesten we weer in een rij terwijl iedereen met een bandje zo door had kunnen lopen (zonder te worden gescand)

De gangpaden waren ruim opgezet, maar door de drukte op zaterdag was er soms moeilijk doorheen komen, een hal extra zou top zijn.

Ook de winkel in het midden was superdruk en daardoor waren die gangpaden niet door te komen. Op zaterdag niks gekocht, want er was geen doorkomen aan als je wilde kijken. Zondag was het gelukkig wat rustiger.
Ook de tweedehandsstand was giga druk, helaas 2 dagen lang, dus daar niks van gezien of gekocht.

Het aanbod en de demo-ers waren geweldig. We hebben heel veel nieuws kunnen bekijken, ook Essen releases zoals Cooper Island. Ook crystal Palace was voor ons een groot succes.

Volgend jaar een halletje extra en we komen zeker weer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 21:31 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Toegang te makkelijk? 2 demo-ers waren zondag toch echt tegengehouden om 09.00 en konden lullen als Brugman maar dat hielp niet. Als ik er niet snel was om ze naar binnen te helpen met bandjes waren ze zo weer naar huis gegaan.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 21:41 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Zaterdag als bezoeker geweest en zondag als demoër. Op zaterdag aangenaam verrast door Miyabi van Haba. Een spel waarin je een Japanse tuin moet aanleggen. Het artwork doet niet meteen vermoeden dat er een prima spel achter zit. Daarna bleek het al flink druk op de beurs. Veel volle tafels en hoewel er overal nog wel een plekje om te spelen te vinden was, kon je vaak niet spelen wat je wilde. Uiteindelijk toch een plekje bij Crystal Palace gevonden en een proefrondje gedaan. Dat smaakt naar meer. In de middag ingesprongen bij Pandemic en het spel enkele malen uitgelegd. Alle gezelschappen hebben het spel daarna gekocht. Op zondag als demoër gestaan bij Pandemic en Pandemic Response. De hele dag zijn alle 5 de tafels bezet geweest. Hoewel het basisspel al 10 jaar bestaat, was het toch voor veel mensen nieuw en het werd met enthousiasme ontvangen. Veel uitleg gegeven over de bestaande uitbreidingen, Pandemic Legacy en het Pandemic Survival toernooi. En veel mensen gingen uiteindelijk met een exemplaar naar huis. Wat een enthousiaste spelers allemaal. Een erg inspannende dag, maar wat een voldoening. Voor wat betreft het Spellenspektakel: fijn dat er nu gegroeid kan worden. Temperatuur was prima, akoestiek kan beter. De vaker geschreven optie om toernooiruimte en verenigingenterras om te wisselen, kan ik alleen maar toejuichen. Gratis WC's ook prima en de drukte bij de tweedehands markt was inderdaad te groot. Bijna niet bij te komen en lange rijen om spellen in te leveren of op te halen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 21:59 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 853
Woonplaats: Bollenstreek
Ik ben vandaag geweest en ik heb een topdag gehad. Ik heb veel kunnen spelen en veel leuke mensen ontmoet. Dank en complimenten aan alle organisatoren, standhouders en uitleggers die deze dag mogelijk hebben gemaakt! Mijn uitgebreide verslag volgt zsm op Spellengek.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 22:44 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Edwin84 schreef:
De ruimte was er op zich genoeg. Alleen ruimte om te zitten of bij de horeca was erg schaars. Vond dat je om te lopen of aan de demotafels meer ruimte had als op andere beurzen. Je zat niet opeengepakt.

Waarom zou je meer winkels willen? Op Spel staat 1 winkel en daar hoor je niemand over. Zolang de spellen die op de beurs aanwezig zijn worden verkocht is het toch goed?

Meer demo's is denk ik lastig.dit zal nooit genoeg zijn. Elke beurs zijn er tegels te weinig.

Uitgevers moeten ook maar genoeg demoërs beschikbaar hebben. Zeker voor kleine uitgevers is het lastig veel demotafels neer te zetten denk ik ook wat betreft kosten.

Als ik had geweten dat het zoveel drukker was dan vorig jaar in Eindhoven (in onze stand althans, maar volgens mij ook wel op de hele beurs) had ik met liefde nog meer ruimte gehuurd en meer demotafels neergezet.. Maar ik dacht vooraf dat 10 tafels (we hadden er vorig jaar 6) wel OK zou zijn. Ik had er ook 20 neer kunnen zetten en ze waren vol geweest. Maar voor hetzelfde geld was het rustiger geweest en hadden we teveel tafels gehad, dat weet je vooraf nooit met zo'n verhuizing. Volgend jaar zeker weer meer tafels :)

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2019, 22:48 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bart schreef:
Gisteren verwelkomde het Spellenspektakel in Utrecht op de eerste beursdag meer dan 7.000 bezoekers: een nieuw record!

Op een oppervlakte van 7.074 m2 ???
Sprakeloos, en ik zet er vraagtekens bij.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Impressies Spellenspektakel 2019 - graag jullie reacties  

Gebruikers die deze topic waarderen

Oxyligen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spellenspektakel 2019, spellenbeurs, spellenbeurzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®