Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6327
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Zaterdag en zondag vond het vernieuwde Spellenspektakel plaats. Na enkele jaren afwezigheid ging het Spellenspektakel opnieuw door in het Beursgebouw te Eindhoven.

Was je er het afgelopen weekend ook bij? Wat vond jij van de editie Spellenspektakel 2012?

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bart op di 30 okt 2012, 23:52, in totaal 2 keer bewerkt.
vraag toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:34 
Veenboer

Berichten: 176
Ik heb zaterdag en zondag gedemoed op de stand van bergsala enigma(het vroegere genaamde ps games)

Ze hadden alles prima geregeld van de vergoedingen, snacks en lunch en ook het te verkrijgen gratis drinken was niet op te krijgen.
En er waren ook bij onze leuke aanbiedingen te verkrijgen.

Er werden de volgende(nieuwe) spellen gedemoed;
seqeunce
superfarmer
(een hit bijwel jong en oud waarbij eigenlijk nog wel een extra tafel ingezet had kunnen worden)
kabaleo
munchkin(op nieuw uitgebracht met een uitbreidng)
colorpop
tutto(door mij johny)

Alle onze demo tafels waren dan ook wel bijna continue vol.
Al hielt dat wel in dat er vaak extra stoelen moesten worden gehaald.
In mijn pauzes nog over de beurs gelopen en alles wat ik gezien heb is mij erg bevallen.



Alles bij elkaar 2 topdagen gehad, waarbij alleen de reistijd 3 tot 4 uur heen en terug wat tegen viel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 12:35 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
En vergeet Mamma Mia niet, die heb ik op zaterdag ook nog bij jullie gespeeld. Vond overigens de bordjes die bij jullie op de tafel waren gezet (A4 formaat met daarop het spel met korte omschrijving) ook erg practisch!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 12:30 
Veenboer

Berichten: 176
Flash schreef:
En vergeet Mamma Mia niet, die heb ik op zaterdag ook nog bij jullie gespeeld. Vond overigens de bordjes die bij jullie op de tafel waren gezet (A4 formaat met daarop het spel met korte omschrijving) ook erg practisch!



ja dat klopt dat spel heb ik ook gedemoed.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 12:34 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Ons demo team was ook goed lachs aanwezig :D

Afbeelding

_________________
Afbeelding

http://boardgamegeek.com/blog/1161


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 20:31 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
:thumbup: Stuk voor stuk toppers! :thumbup:

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 20:36 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Onze excuses nog voor die rare snuiters die ook in onze stand zaten - die waren filmpjes aan het maken, meen ik. :D Nee, het was zeer gezellig!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 20:42 
7. Ticket to Ride (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
En af en toe kwamen er zeker van die verslaafden langs die toch nog even moesten checken of er een nieuw berichtje gepost was op BSM? :crazy:

Nog veel reacties gekregen op de puzzel trouwens? Ben wel benieuwd wat uiteindelijk de goede oplossingen waren...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012, 20:45 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
De puzzel was fantastisch! Zeer veel enthousiaste reacties én enthousiaste puzzelaars. Men was er uren mee zoet; nogmaals complimenten aan Stefan, de maker!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012, 21:50 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Samen met vrouw en kinderen (8j & 11j) was ik zondag rond 10h30 in Eindhoven. Niet aanschuiven, (vrij veel) betalen en dan vlot naar binnen.
Als eerste speelden we Bloqs. Het spel ziet er wat kitscherig uit met al die fluo kleuren maar de kinderen wilden het toch wel proberen. Het spel werd ons deskundig uitgelegd en al snel waren we aan het spelen. Na enkele minuten bleek al snel dat het spel toch wel wat meer body had dan ik initieel ingeschat had en dat het zelfs strategisch gespeeld kon worden. Omdat er om 11h00 een tornooitje georganiseerd werd, speelden we nog een tweede spel dat onze jongste met glans won en daarom een exemplaar mocht meenemen. Fier dat hij was! En papa ook blij want zo viel de inkomprijs ineens al heel wat beter mee! :-)
Daarna speelden we een spelletje waarin je een ballon niet mocht laten knallen. Was wel grappig, maar niet dadelijk voor herhaling vatbaar wat mij betreft.
De kinderen speelden daarna een ipad-bordspel (een nieuwe rage?) en ik kocht intussen 7 wonders cities en een strategisch 2-persoonstandwielspelletje van 3 €. Ik had gehoopt Voluspa te kunnen uittesten, maar de tafel was voortdurend bezet. Een volgende keer dus.
Nog even rondwandelen op de beurs en rond 14h00 hadden we alles gezien en konden we verder naar Amsterdam voor ons citytripje.

Pluspunten waren voor mij de overzichtelijke hal inclusief mooie vloerbekleding en de vele speeltafels. Enige nadeel vond ik de tamelijk hoge inkomprijs. Meer dan in Essen voor slechts een fractie van de oppervlakte. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat men uit de kosten moet komen en dat het gezien de beperkte hoeveelheid aan betalende standhouders, het niet evident is een lager prijs te vragen. Ik hoop dat naarmate er meer uitgevers aanwezig zullen zijn, de prijzen democratischer worden en er bijv. aan een familie-inkomprijs gedacht wordt.

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 01:35 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Ik heb me uitstekend kunnen vermaken op het spellenspektakel. Het was voor mij de allereerste keer dat ik het spellenspektakel bezocht.

Pluspunt was voor mij de overzichtelijkheid. Grote stands die goed afgebakend werden door de vloerbedekking. Dit gaf het geheel een erg verzorgd uiterlijk, iets waar in mijn ogen Spiel nog een puntje aan kan zuigen (Na er nu al 4 keer te zijn geweest, vindt ik het nog steeds onoverzichtelijk).

Pluspunt waren de prijzen bij de verkoopstands. Deze waren echt ongelofelijk laag. Ik vraag me toch echt af of er ergens in de voedselketen iemand verlies heeft geleden...

Minpuntje was toch de beperkte hoeveelheid uitgevers die de weg naar eindhoven had gevonden. Al kan ik heel goed begrijpen dat vooral buitenlandse uitgevers eerst de kat uit de boom willen kijken. Ik acht de kans dat er volgend jaar een paar buitenlandse uitgevers komen wel wat groter.

Maar overall was het natuurlijk gewoon hartstikke leuk.Mij zie je volgend jaar zeker weer in Eindhoven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 12:28 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Was er alleen op zondag en vond het iets wat rustig...

Verder vond ik dat sommige stands teveel ruimte hadden of te weinig mee hadden genomen.

Demo's die ik heb gehad waren geweldig.
Speel tafels hadden voldoende ruimte.

Aanbod qua snacks was okee...

Toilet 0,40 cent iets minder... maak toegangsbewijs een euro duurder en klaar.

Dus ik ben er volgend jaar weer bij!

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 14:04 
Professor Pimpel

Berichten: 228
Woonplaats: Lochristi
Het was voor mij de eerste keer dat ik naar het Spellenspektakel ging. Omdat we mijn nichtje van 8 voor haar verjaardag trakteerden op een dagje Spellenspektakel hebben we vooral kinderspellen en korte (kaart)spellen gespeeld: Boomgaard, Moddervarkens, Boom Boom Balloon, Call To Glory, Dweebies, Carabande, TTR Europe (enkele rondes), Poepie Knor, enkele legospellen, 2 spellen van Rielekst, en dan nog enkele die ik niet direct kan opnoemen. Voor mijn nichtje was het de eerste keer dat ze naar een spellenbeurs ging en het is haar zeer goed bevallen. Uiteindelijk nam ze Moddervarkens en een puzzelspel van Smart Games mee naar huis.

Positief:
* de ruimte: in vergelijking met Spel in Broechem zit je niet opeengepakt
* de mogelijkheden om diverse kinderspellen uit te proberen met uitleg
* de enthousiaste demo'ers die steeds een duidelijke uitleg gaven. :clap:

Minder:
* de prijs: ik kan me voorstellen dat gezinnen met kinderen ouder dan 12 jaar hierop afknappen. Ook de extra kosten die je moet betalen als je de kaartjes op voorhand koopt vond ik jammer. De volgende keer koop ik gewoon een ticket aan de kassa.
* ik miste een plannetje van alle standen
* enkele uitgevers die wel op Spel aanwezig zijn, waren niet op het Spellenspektakel zoals Ravensburger, Hasbro en Productief. Vooral het ontbreken van Productief vond ik spijtig omdat ik weet dat ze leuke puzzels hebben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 12:51 
kooiker

Berichten: 707
Plus: - vloerbedekking voor meer gezelligheid en minder herrie
- enthousiaste demo'ers
- superleuke koopjes
- veel (speel)ruimte
- perfecte temperatuur
- lekker ijs ;)
- ontspannen sfeer

Min - er mogen wel iets meer uitgevers staan zodat het beter in verhouding is met de
toegangsprijs. (Wij boften met een download voor 'Het tweede kaartje voor
de helft van de prijs', dus viel het mee. Maar dat had duidelijk niet iedereen )
- meer 'minnen' kan ik niet verzinnen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012, 14:17 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik ben het wel eens met de kritiek dat de toegangsprijs hoog is als je het vergelijkt met Spiel.

Maar ik herinner me dat dat tien jaar geleden (op het "oude" SpSp dus, nog voor de Libema-tijd) ook al zo was.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Wat vonden jullie van het vernieuwe Spellenspektakel?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

SpSp 2012; Spellenspektakel 2012;



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®