Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 22:44 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Die holde isolde 9-10 euro vers. kramen, hal 6 of 7 johari en fuerio 1 euro per stuk, pinjata party 5 van zelfde uitgever iets van robotrally 7 euro,


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 okt 2017, 23:24 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Alleen Progress voor 9 euro gezien en Splendor voor 15 euro.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 08:11 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Baarn
Donderdag Rhodes opgepikt voor 20.- bij de Game Master, hal 7, stand E104.

_________________
10 laatste:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 09:22 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Ik ben helaas niet op SPIEL dit jaar, volgend jaar staat die zeker op de planning. Wel kwam ik The Master's Trials: Wrath of Magmaroth tegen. Lijkt mij een vermakelijke solo/ coop game. Volgens het bedrijf zou het spel in november uitkomen dit is helaas uitgelopen naar midden december,
maar zij hebben aangegeven een x aantal spellen te verkopen op SPIEL! Een beperkte oplage voor de snelle beslisser.

Rhado heeft een runthrouhg geplaatst.

Have fun


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 14:28 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 62
Woonplaats: België
usurper schreef:
Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Alleen Progress voor 9 euro gezien en Splendor voor 15 euro.


Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).

_________________
Save a tree - Eat more beaver


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 17:09 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Waldo schreef:
usurper schreef:
Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Alleen Progress voor 9 euro gezien en Splendor voor 15 euro.


Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).


Voor mij was Adriaensen dan ook de interessantste stand. Alleen had ik Berenpark voor 22 euro moeten meenemen :problem:

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 18:06 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ik zag wel een aantal leuke spellen voor een zacht prijsje maar waren allen in het duits. Bv through the ages new voor €39 maar geen engelse voor die prijs gezien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 18:42 
9. Dominion (2008)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
Ik vind het sowieso bijna alleen maar Duits. Had meer Engelstalig verwacht van de grootste spellenbeurs ter wereld

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 19:30 
Jakkiebak!

Berichten: 61
Waldo schreef:
usurper schreef:
Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Alleen Progress voor 9 euro gezien en Splendor voor 15 euro.


Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).


Ik vind de spellen in z'n algemeenheid een stuk duurder geworden. Spellen die een paar jaar geleden nog voor 50€ over de toonbank gingen kosten tegenwoordig 60€ of zelfs 70€. En dan heb je niks speciaals. Een spel met mooie miniaturen is vanaf 90€. Ik schrik soms echt van de prijzen. Gelukkig is mijn koopverslaving al jaren geleden een beetje ten einde gekomen. Ik koop nog maar 4-5 spellen per jaar. Ik zit nu na Essen op 3 nieuwe spellen. Misschien dat daar nog 2 tweedehandsjes bijkomen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017, 22:04 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Boosterbox gooit er een hoop spellen uit voor 1-3 euro. Hal 6, bij BGG. Verder nog weinig echte dumps gezien. In de Asmodee/Heidelbaer zelf alleen een Las Vegas voor 10 euro meegenomen.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 11:04 
Veenboer

Berichten: 160
Beste spel dat ik speelde en voor mij een complete verrassing en instant buy:
Outlive! Wat een meesterlijke workerplacement!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 12:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
montagne14 schreef:
Ik vind het sowieso bijna alleen maar Duits. Had meer Engelstalig verwacht van de grootste spellenbeurs ter wereld


Ik kan jouw opmerking niet volgen, laten we eens naar de feiten kijken. 65% van de standhouders is niet Duits, die hebben nagenoeg allen Engelstalige spelregels en uitleggers aan boord. Daarnaast hebben veel Duitse uitgevers meertalige edities van hun spellen (en zorgen ze voor Engelstalige uitleg).

(En dat terwijl het grootste deel van het publiek bestaat uit Duitstalige gelegenheidsspelers en kinderen, wat een dominante aanwezigheid van de Duitse taal vanzelfsprekend zou maken).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 13:09 
Regenmaker

Berichten: 274
Woonplaats: Groningen
Bij de stands met nieuwe spellen zijn er voldoende exemplaren in meerdere talen beschikbaar. De spellenwinkels en tweedehands handelaren komen voornamelijk uit Duitsland en dus zul je voornamelijk alleen de duitstalige versies vinden.

De tegenvaller voor mij was Asmodee. Dit jaar waren hier voornamelijk duitstalige exemplaren van Fantasy Flight games te vinden in tegenstelling tot voorgaande jaren. Dan noem ik in het bijzonder de afwezigheid van Twilight Imperium 4th edition, omdat er zonodig een duitse versie op de markt moet komen volgend jaar. Wat volgens mij de reden is dat men de Engelse versie van TI4 niet heeft meegenomen. :thumbdown: :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 20:30 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 18
Kingdomino opgepikt voor 15 euro, ergens in hal 3 op vrijdag. Die gingen als warme broodjes over de plank.

Verder Loot Island gekocht voor maar 19,50 bij de stand waar deze uitgelegd werd. Was nogal verbaasd over de relatief lage prijs aangezien de doos best goed gevuld was en het spel erg aansloeg bij onze vriendengroep. Ik heb inderdaad verder ook veel spellen gezien die al snel 40-50-60 euro waren. Voor die prijs moet ik ook echt weten dat het spel redelijk wat op tafel komt. Heb lang getwijfeld over Kitchen Rush, maar deze was ook al 49 euro (met kickstarter exclusives 15 euro extra). Ik denk dat ik nog maar even afwacht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 21:38 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Sakura was eigenlijk wel ondermaats qua aanpak. Het ziet er een grote doos uit en de demonstratie toont een heel mooi spel. Maar uiteindelijk bevat de doos enkel maar een pakje kaarten en wat munten in een doos zoals carcassonne. Kon zo in een doosje van Regenwormen. Echt wel veel geld voor 23€.

Voor de rest moest je het extra Kickstarter pakket kopen. Totaal dus 33€.
Heel prijzig voor de rest. Het is de laatste jaren echt wel duurder geworden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
53 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Leuke verrassingen/interessante koopjes?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spiel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®