Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





53 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017, 22:37 
Jakkiebak!

Berichten: 61
RonKa schreef:
Ik heb inderdaad verder ook veel spellen gezien die al snel 40-50-60 euro waren. Voor die prijs moet ik ook echt weten dat het spel redelijk wat op tafel komt. Heb lang getwijfeld over Kitchen Rush, maar deze was ook al 49 euro (met kickstarter exclusives 15 euro extra). Ik denk dat ik nog maar even afwacht.


Beetje off topic, maar... Dat is mijn 'probleem' ook. Intussen is Essen zo afgeladen vol dat je vaak moeilijk bij de grotere spellen nog een tafel krijgt. Ook al omdat die vaker langer duren om te spelen, en de doorstroom daardoor flink minder is. Ik kan het gewoon niet meer verantwoorden om spellen op goed geluk en ongespeeld te kopen als ze 50-60-70 Euro of zelfs meer kosten. En op het Spellenspektakel vind je de grotere spellen vaak niet eens. Dat is een familiebeurs. Ik zou niet weten waar ik nog spellen moet proberen. Wel goed voor mijn portemonnee :)
Ik wacht gewoon af. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik laat anderen wel testen ( :oops: ) en ik zie wel wat er over een paar jaar nog is blijven drijven.

Maar de trend die een jaar of 5 gelden is ingezet is wel heftig. Kaartspelletjes die 5 jaar geleden 10-12 Euro kostten, daar wordt tegenwoordig 20 Euro of zelfs meer voor gevraagd. Ik snap dat dingen nu eenmaal duurder worden. Maar het dubbele? Mijn inkomen is niet met 100% gegroeid de afgelopen 5 jaar. Of ik doe iets vreselijk verkeerd :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 11:21 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Uiteindelijk Bora Bora voor €15 meegenomen.
Echte verrassingen had ik niet, Berenpark was wel erg leuk spelletje.
En Flee viel echt vies tegen, maar dat verdient een ander topic misschien :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 11:44 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Gisteren eind van de dag lagen broomservice, notre dame en bora bora voor 15 euro bij "hridelberg". Ik had daar eerder las vegas voor 10 euro voor iemand meegenomen.
En gisteren gipsy king voor 3 euro.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 12:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
aicirtap schreef:
Gisteren eind van de dag lagen broomservice, notre dame en bora bora voor 15 euro bij "hridelberg".


Die dumpen natuurlijk de voorraad, omdat Ravensburger over twee maanden de distributie van Alea weer zelf oppakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 12:27 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Morri schreef:
Beetje off topic, maar... Dat is mijn 'probleem' ook. Intussen is Essen zo afgeladen vol dat je vaak moeilijk bij de grotere spellen nog een tafel krijgt. Ook al omdat die vaker langer duren om te spelen, en de doorstroom daardoor flink minder is.

Helemaal eens!!
Daarom dat ik vaak ook de kleinere spellen wil playtesten.... daar kan je gewoon naar de stand lopen, en ff wachten, of aangeven ben over 10 min terug. Zo heb ik er 6 gespeeld op vrijdag. Maar.... ik erger me dood aan mensen die een groot spel proberen en dan dat spel ook nog willen uitspelen!!! Kom op zeg... er zijn meer geinteresseerden.... zo blijft een tafel wel 2 uur bezet. Asociaal.

Morri schreef:
Ik kan het gewoon niet meer verantwoorden om spellen op goed geluk en ongespeeld te kopen als ze 50-60-70 Euro of zelfs meer kosten. En op het Spellenspektakel vind je de grotere spellen vaak niet eens. Dat is een familiebeurs. Ik zou niet weten waar ik nog spellen moet proberen. Wel goed voor mijn portemonnee :)
Ik wacht gewoon af. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik laat anderen wel testen ( :oops: ) en ik zie wel wat er over een paar jaar nog is blijven drijven.

Mijn tip: koop ze op de BGG trade/2e hands verkoop. Daar heb ik dit jaar 2 spellen gekocht.... gelijk bij de uitgang... direct door naar de auto, en mooi met lege handen weer over de beurs lopen. En anders ga naar Zuiderspel... daar valt meer uit te proberen.

Morri schreef:
Maar de trend die een jaar of 5 gelden is ingezet is wel heftig. Kaartspelletjes die 5 jaar geleden 10-12 Euro kostten, daar wordt tegenwoordig 20 Euro of zelfs meer voor gevraagd. Ik snap dat dingen nu eenmaal duurder worden. Maar het dubbele? Mijn inkomen is niet met 100% gegroeid de afgelopen 5 jaar. Of ik doe iets vreselijk verkeerd :D

Je doet zowiezo iets verkeerd! (ff motivatie om je inkomen te verdubbelen ;) ) Maar eens.... er word maar een prijs tegenaan geplakt vind ik.... En dat geld ook voor de dure categorie! ik zie niet in waarom bepaalde spellen met miniaturen rond de 80 euro kosten (Vengeance, Godfather, Rising Sun etc) en waarom dan een Gloomhaven 150 zou moeten kosten.....

Ander voorbeeld... Azul.... ik vind het materiaal fantastisch... en spel lijkt me wel leuk... maar speltechnisch vind ik 40 euro veel geld voor een spel waar je met andere materialen makkelijk een spelletje in een klein doosje van 10 tot 20 euro had kunnen maken.
Of Orc-Quest.... Spel van 100 kaarten of zo... met wat fishes met een hart (goh die fishes kwam ik ook bij ander spel tegen) mooi en grappig.... maar 40 euro?? Nee. Zet hem wel op de wishlist en wacht mijn kans af.

Maar goed, ik vertrouw op marktwerking..... die prijzen zakken vanzelf wel!
(en dat zien we ook)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 13:38 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Aan de andere kant kocht ik Berenpark voor €21 en die doos zit tot de rand vol :)
Misschien komen de hogere prijzen ook door kleinere uitgevers met kleinere oplages? Plus grotere marges waarschijnlijk :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 14:10 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Ik vond ook sommige spellen wel heel duur voor wat er in de doos zit.
En ook de uitbreidingen vind ik.
Komaan Venus Next voor Terraforming Mars 18 Euro voor een klein mapje en 30 kaarten.
Toch heb ik Euphoria voor 30 Euro gevonden en in het Engels.
Ook 2 uitbreidingen voor Smash Up zo ook de laatste voor 15Euro elk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017, 22:08 
6. Architects of the West Kingdom (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
Ik vond Thunderbirds inclusief alle uitbreidingen voor €40 wel een aangename verrassing aangezien dat spel 2 jaar terug nog voor €63 was zonder uitbreidingen..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 11:15 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Helden
Het enige interessante koopje van dit jaar was voor mij Splendor voor 18 euro bij Asmodee. In vergelijking met de Nederlandse prijzen (25-30 euro) is dat goedkoop.

Op het begin van de beurs werd het bij verschillende stands ook verkocht voor 15 euro, maar voor die aanbieding was ik helaas te laat.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 12:22 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ik vond de tales & games aanbieding van IELLO wel heel scherp.... 5 spellen voor 30 Euro... terwijl ze los 20 euro hebben gekost bij uitbrengen.

Op die manier de haas en de schildpad gekocht met 4 anderen in ons groepje.... erg mooie filler, en voor 6 euro ook een heel mooi kado voor je kinderen om te geven op een kinderfeestje.

Tevens zag ik Fresco liggen voor 25 euro bij Queen games, en de Lancaster Big Box voor een mooie prijs. Toch 2 echte topspellen.

Bij AEG (die ik altijd wel schappelijk vind qua prijzen) lag Automobiles voor 30, maar op het moment dat je de uitbreiding die ook 30 kostte erbij kocht, kreeg je ze samen voor 50.

Hanamikoji kostte maar 11,50 (wat een leuk 2 pers spel trouwens!!) en kregen hem voor 10 euro mee omdat we er 3 kochten....

Tevens is er door medespel genoten op de 2e hands markt Tikal, Java en Yspahan en nog een paar andere spellen gekocht voor een schappelijke prijs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 14:18 
Veenboer

Berichten: 153
Ik heb in hal 2 Indian Summer gevonden voor €27, op alle andere plaatsen was de prijs €30 - samen met Berenpark bij Adriaensens waren dat mijn 'koopjes' van dit jaar :).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017, 14:31 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Het was moeilijk koopjes vinden op Essen. In de koopgoot is al twee of drie jaar weinig interessants te vinden en stands lijken op een enkele uitzondering na tot op de euro dezelfde prijs te rekenen voor titels. Ik vond een Engelse Inis ergens bovenop een rek voor €45,- en ik zag Cavum liggen voor €6,-.

Met goed zoeken vind je nog wel eens wat, maar als ik zie wat een meerdaagse Essen reis kost afgezet tegen een keer 5,- korting op een spel, dan gaat het natuurlijk nergens over. De meerwaarde van Spiel zit 'm in dingen kopen waar anders moeilijk aan te komen is.

Mijn mooiste deal was een gesealde Glory to Rome I.V + expansion voor €27,- in de math trade. Het is altijd weer veel gedoe zo'n math trade, maar het is een mooie manier om op te ruimen en nieuw bloed in de collectie te krijgen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 18:29 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Vond trouwens Rattus met 6 uitbreidingen voor €50 ook een mooi koopje.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 22:42 
4. Airlines Europe (2011)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
in de Heidelberger stand lag op zondag Star Wars Rebellion voor 65 euro (Engelstalige versie).
Ik denk niet dat ik hem eerder al onder de 80 euro heb gezien...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 09:40 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bruno schreef:
Met goed zoeken vind je nog wel eens wat, maar als ik zie wat een meerdaagse Essen reis kost afgezet tegen een keer 5,- korting op een spel, dan gaat het natuurlijk nergens over. De meerwaarde van Spiel zit 'm in dingen kopen waar anders moeilijk aan te komen is.


De meerwaarde voor Spiel is het ervaren van een 4 daags festival met mensen uit allerlei landen en heel veel nieuwe spellen te zien en te proberen. De lol die je dan hebt met vrienden op de beurs en met eten en in het hotel. Onbetaalbaar.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
53 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Leuke verrassingen/interessante koopjes?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Spiel 2017



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®