Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





54 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 okt 2012, 22:19 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Ik vond trouwens Le Havre inland port de grote teleurstelling van de beurs. Wat een droog, saai spel! Het thema en gevoel van le havre zat er op zich wel in, maar het was zo'n gedoe met kleine kartonnetjes en houten blokjes over een bordje schuiven. Ik was blij dat we het eerst gespeeld hebben. De 2 persoons Agricola versie daarentegen is weer wel een aanrader.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 09:35 
Queen of Tokio
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Betekom
Sheepdogs vond ik ook teleurstellend, dit ookal kregen we een leuke uitleg van de ontwerper Max. Opnieuw, grote stukken, allemaal wat lomp, en de prijs was om U tegen te zeggen. 35 euro voor een filler vonden wij niet gewoon teveel, maar er zelfs ferm over.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 09:40 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4134
Woonplaats: Geldrop/NL
Legolias schreef:
Bridget schreef:
Uit jouw rijtje heb ik een aantal spellen gespeeld.

Sheepdogs of Pendleton Hill is/was mij betreft een flop.

Het spel zelf heeft wel wat potentie maar de grote speelstukken; alsof ik met mijn 4 jarige nichtje aan het spelen was, waren echt niet aantrekkelijk. Samen met het enorme speelbord, dreef dat de prijs ook op naar een (35?) euro (correct me if I'm wrong).
Voor een spel van dit niveau (tussendoortje? Luchtig eind van de middag/avond?) is dat mij een te hoog bedrag en heb ik er niet voor over.

Een bescheidener uitvoering voor een aantrekkelijker prijs had meer mensen over de streep getrokken denk ik.


ik had ook interesse in dit spel, maar toen ik de belachelijk grote speelstukken zag, knapte ik meteen af. Dan geef je toch echt het signaal af een HABA spel te verkopen, terwijl het denk ik meer om het lijf had. Jammer.


Ik vond die grote stukken juist wel tof.
Zeker met het oog op het feit dat de jaren ook beginnen te tellen en de vingers niet altijd even goed om kunnen gaan met priegelfiches en poppetjes. :oops:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012, 11:38 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Legolias schreef:
Ik vond trouwens Le Havre inland port de grote teleurstelling van de beurs. Wat een droog, saai spel! Het thema en gevoel van le havre zat er op zich wel in, maar het was zo'n gedoe met kleine kartonnetjes en houten blokjes over een bordje schuiven. Ik was blij dat we het eerst gespeeld hebben. De 2 persoons Agricola versie daarentegen is weer wel een aanrader.



De 2 speler versie van Agricola vond ik top, en ik was dus benieuwd naar de Le Havre versie. Maar het zag er inderdaad saai uit en veel te duur voor wat er in de doos zat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 16:42 
7. Ticket to Ride (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
grunnboy schreef:
Ik had meer verwacht van QIN. de vergelijking werd gemaakt met Eufraat en Tigris. Dat is een flinke belediging voor Eufraat en Tigris.

Qin vond ik inderdaad ook een aanfluiting. Het thema heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets met het spel te maken, het kon net zo goed over pinguins, ufo's of paperclips gaan.
Het spel is niet meer dan een abstract legspel. Dat wil niet zeggen dat het niet goed kan zijn overigens. Inclusief uitleg hadden we met 4 spelers maar een half uur nodig om het helemaal te spelen. Aardig om een keer te spelen, maar daar heb je het wel mee gehad.
De vergelijking met E&T zie ik inderdaad in de verste verte niet. Oké... E&T kan mij ook niet echt bekoren, maar speltechnisch is het zeker van een ander niveau.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 20:21 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
rober schreef:
Legolias schreef:
Bridget schreef:
Uit jouw rijtje heb ik een aantal spellen gespeeld.

Sheepdogs of Pendleton Hill is/was mij betreft een flop.

Het spel zelf heeft wel wat potentie maar de grote speelstukken; alsof ik met mijn 4 jarige nichtje aan het spelen was, waren echt niet aantrekkelijk. Samen met het enorme speelbord, dreef dat de prijs ook op naar een (35?) euro (correct me if I'm wrong).
Voor een spel van dit niveau (tussendoortje? Luchtig eind van de middag/avond?) is dat mij een te hoog bedrag en heb ik er niet voor over.

Een bescheidener uitvoering voor een aantrekkelijker prijs had meer mensen over de streep getrokken denk ik.


ik had ook interesse in dit spel, maar toen ik de belachelijk grote speelstukken zag, knapte ik meteen af. Dan geef je toch echt het signaal af een HABA spel te verkopen, terwijl het denk ik meer om het lijf had. Jammer.


Ik vond die grote stukken juist wel tof.
Zeker met het oog op het feit dat de jaren ook beginnen te tellen en de vingers niet altijd even goed om kunnen gaan met priegelfiches en poppetjes. :oops:


Voor ons was Sheepdogs ook juist een topper! Het lijkt zón licht tussendoortje maar is een gemeen tactisch spel! Het grote bord en de speelstukken vinden wij juist top!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012, 20:47 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Enrico schreef:
Qin vond ik inderdaad ook een aanfluiting. Het thema heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets met het spel te maken, het kon net zo goed over pinguins, ufo's of paperclips gaan.


Een Knizia met een passend thema is net zoiets als de trein die zonder vertraging rijdt bij sneeuwval..

Ik vind dat de heer Knizia thematisch gezien behoorlijk uit z'n slof is geschoten door het spelmateriaal aan te passen en plastic pagodes te gebruiken :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 01:32 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Uhm...

Blue Moon?
Lord of the Rings: The Confrontation?
Dream Factory?
Lord of the Rings?
En Garde?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 01:37 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
snoek09 schreef:
Enrico schreef:
Qin vond ik inderdaad ook een aanfluiting. Het thema heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets met het spel te maken, het kon net zo goed over pinguins, ufo's of paperclips gaan.


Een Knizia met een passend thema is net zoiets als de trein die zonder vertraging rijdt bij sneeuwval..

Ik vind dat de heer Knizia thematisch gezien behoorlijk uit z'n slof is geschoten door het spelmateriaal aan te passen en plastic pagodes te gebruiken :mrgreen:


Driewerf zucht...

Ik heb nieuws voor jullie: spellen zijn abstracties. Als je criterium voor een goed gekozen thema luidt dat het spel geen ander thema zou kunnen hebben, dan zakt minstens 95% van alle eurospellen voor het examen 'geslaagd thema'. Of de auteur nu Knizia, Kramer of Friese heet. Zelfs bij veel van die Ameritrashers geldt dat, al proberen ze dat daar vaak te maskeren met extra regeltjes, sfeervolle actiekaarten e.d. Ik zou erg mijn best moeten doen om tien eurospellen te noemen waar het thema onmogelijk door iets anders vervangen zou kunnen worden. Het eerste dat me te binnen schiet is In de ban van de Ring van, inderdaad, Reiner Knizia.

Wat belangrijker bij een passend thema is, is of het thema helpt als raamwerk waarbinnen je het spel uit kunt leggen. Daar slaagt Qin glansrijk: het is een spel van territoriale controle, dus het thema van Chinese krijgsheren die gebieden veroveren en daarbij dorpen en steden inlijven en pagodes bouwen vind ik absoluut niet vergezocht. Maar wie weet past een uitwerking met pinguïns of ufo's nog beter. Ga de uitdaging aan, zou ik zeggen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 08:32 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
Peter Hein schreef:
snoek09 schreef:
Enrico schreef:
Qin vond ik inderdaad ook een aanfluiting. Het thema heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets met het spel te maken, het kon net zo goed over pinguins, ufo's of paperclips gaan.


Een Knizia met een passend thema is net zoiets als de trein die zonder vertraging rijdt bij sneeuwval..

Ik vind dat de heer Knizia thematisch gezien behoorlijk uit z'n slof is geschoten door het spelmateriaal aan te passen en plastic pagodes te gebruiken :mrgreen:


Driewerf zucht...

Ik heb nieuws voor jullie: spellen zijn abstracties. Als je criterium voor een goed gekozen thema luidt dat het spel geen ander thema zou kunnen hebben, dan zakt minstens 95% van alle eurospellen voor het examen 'geslaagd thema'. Of de auteur nu Knizia, Kramer of Friese heet. Zelfs bij veel van die Ameritrashers geldt dat, al proberen ze dat daar vaak te maskeren met extra regeltjes, sfeervolle actiekaarten e.d. Ik zou erg mijn best moeten doen om tien eurospellen te noemen waar het thema onmogelijk door iets anders vervangen zou kunnen worden. Het eerste dat me te binnen schiet is In de ban van de Ring van, inderdaad, Reiner Knizia.

Wat belangrijker bij een passend thema is, is of het thema helpt als raamwerk waarbinnen je het spel uit kunt leggen. Daar slaagt Qin glansrijk: het is een spel van territoriale controle, dus het thema van Chinese krijgsheren die gebieden veroveren en daarbij dorpen en steden inlijven en pagodes bouwen vind ik absoluut niet vergezocht. Maar wie weet past een uitwerking met pinguïns of ufo's nog beter. Ga de uitdaging aan, zou ik zeggen.



Thema heeft in mijn ogen niets te maken met spellen van Knizia. Maar dat geldt inderdaad voor het merendeel van de spellen. Dat is er toch vaak opgeplakt.

Dat is ook niet mijn bezwaar tegen QIN. Ik vond het niet leuk spelen. Geen uitdaging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 17:58 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
hmmm.. net een post op Boardgamegeek gelezen die me doet vrezen dat Tokaido nog wel 's een flop zou kunnen zijn.

Lees hier: Zen and the Art of Victory Point Maintenance

Zou mijn enige 'dure' aankoop op Essen nou een miskoop blijken?

Iemand Tokaido al gespeeld? Ervaringen van mensen hier?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 19:07 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 78
Ik vond het een beetje tegenvallen.
Het lijkt niet veel uit te maken wat je kiest. Zorg ervoor dat je tegen het einde aan nog geld hebt.
Met vijf spelers zaten onze eindscores ook heel dicht bij elkaar.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 19:51 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
snoek09 schreef:
Ik vond het een beetje tegenvallen.
Het lijkt niet veel uit te maken wat je kiest. Zorg ervoor dat je tegen het einde aan nog geld hebt.
Met vijf spelers zaten onze eindscores ook heel dicht bij elkaar.


Lap! daar gaan we al! :(


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 19:57 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Wyckyd schreef:
snoek09 schreef:
Ik vond het een beetje tegenvallen.
Het lijkt niet veel uit te maken wat je kiest. Zorg ervoor dat je tegen het einde aan nog geld hebt.
Met vijf spelers zaten onze eindscores ook heel dicht bij elkaar.


Lap! daar gaan we al! :(


Na afloop van een spel met vier hebben we het allen bestempeld als ganzenbord plus. Mooi vormgegeven, gezellig gekeuveld maar inhoudelijk niet best.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012, 20:07 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Even wat anders, hebben er nog meer mensen hanabi gespeeld? Ik zag het spel er niet in, we hebben er wel om kunnen lachen, maar waarom dit zo hoog staat aangeschreven.......

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
54 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Wat wordt de grootste Essen 2012 flop.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®