Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 15:56 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik heb tot nu toe elk jaar minder geld uitgegeven. Eerste jaar zat ik volgens mij boven de 300,- omdat een paar nieuwe titels had gekocht, en een paar stripboekvezamelingen compleet kon maken. Daarna is het afgezakt naar 100 euro, en denk dat ik dit jaar op Essen zelf nog minder wil uitgeven - heb namelijk door het jaar heen al wat spellen gekocht via kickstarter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012, 22:36 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik heb geen fysiek budget. Ik ga kijken welke spellen ik interessant vind om vervolgens na te denken of ze de kosten rechtvaardigen om in de kast te belanden. Vaak vallen er dan al een aantal af of wacht ik reacties af. Als ik merk dat mijn lijst te lang is, dan ga ik daar in snoeien.

Er zit dus wel een budget, maar die is volledig gebaseerd op gevoel :p


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 07:34 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ik lees regelmatig dat mensen hier geen budget hebben. Moet ik me dan voorstellen dat je gewoon alles koopt wat je leuk vindt. Dus na 500 euro nog ff die andere drie leuke spellen? Of zit er toch wel ergens een bovengrens? Misschien hoeveel er nog in de auto past?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 08:39 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 683
Maar Jorrit wat is er toch zo interessant aan een budget. Ik denk dat de een meer te besteden heeft dan de ander.

Bepaal voor jezelf een budget.

_________________
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 09:01 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Jorrit schreef:
Ik lees regelmatig dat mensen hier geen budget hebben. Moet ik me dan voorstellen dat je gewoon alles koopt wat je leuk vindt. Dus na 500 euro nog ff die andere drie leuke spellen? Of zit er toch wel ergens een bovengrens? Misschien hoeveel er nog in de auto past?

Ik koop alles wat ik het het geld waard vind, waarvan ik tevens weet dat ik het later niet veel goedkoper aan zal kunnen schaffen en waarvan ik weet dat het de nodige speeltijd zal krijgen. Vaak blijven er dan geeneens zo heel veel aanschaffen over. En de spellen die dan wel gekocht worden zijn goed overwogen. Maar zelfs als ik heel veel goede koopjes tegenkom, komt er op een gegeven moment een stemmetje in m'n hoofd opzetten die zegt "nou nou, nu heb je jezelf wel weer genoeg verwend, laat die maar even liggen."

Zo heb ik al met al in zekere zin dus wel degelijk een budget, alleen dan niet een met een vast bedrag als bovengrens. Het nadeel daarvan is namelijk dat je dan de neiging kunt krijgen om je budget op te willen maken. Lijkt me niet goed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 09:22 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Seabie schreef:
...........Maar zelfs als ik heel veel goede koopjes tegenkom, komt er op een gegeven moment een stemmetje in m'n hoofd opzetten die zegt "nou nou, nu heb je jezelf wel weer genoeg verwend, laat die maar even liggen.".............


Waar kun je dat stemmetje kopen?

Natuurlijk heb ik wel een "budget", enigszins begrensd door datgene wat ik overhoud van wat ik elke maand van mijn baas krijg.
Wat ik al een hele tijd doe is steeds €2 muntstukken apart houden (vroeger al met fl5,-), en die spaar ik het hele jaar door op voor dit soort festiviteiten.
Hier en daar help ik de zaak een beetje door als ik contant ergens betaal, dat op een taktische wijze te doen, zodat ik €2 munten terug krijg.
Dit levert vrij ongemerkt een aardig budget op.
Verder wordt het budget ook nog moreel beperkt daar datgene wat ik nog ongegeneerd thuis door de voordeur naar binnen kan krijgen, zonder dat er iemand gaat stijgeren.
Verder probeer ik dit jaar wel wat meer te kijken naar wat de mensen om me heen aanschaffen, en spellen die ik zeker nog later kan aanschaffen. Die streep ik dan voorlopig af, en in het verleden heeft uitstel ook best vaak tot afstel geleid. Maar er blijft nog genoeg over.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 09:34 
8. Istanbul (2014)

Berichten: 23
Woonplaats: Steenwijk
Ik ga dit jaar met twee andere lui uit Steenwijk 8)
Voor de 7e of 8e keer op rij. 1 x gemist geloof ik.

In de loop der jaren steeds minder uitgegeven. Ik zeg es de eerste keer ruim 100 euro?
De laatste jaren beperk ik het tot 1 a 2 echt nieuwe spellen (en dan max rond de 20-30 euro) en voor de rest oudere spellen. Dan met name hopen op de spellen die vorig jaar nieuw waren en dit jaar een stuk goedkoper zijn.

Als voorbeeld Colonia. (Even uit mijn hoofd hoor misschien klopt het niet helemaal ....) Was in 2011 40 euris en vorig jaar gekocht voor 25 euris. Maar nog steeds niet gespeeld hoor :(

En dan kijken voor spellen zo rond de 5 euro die enigszins interessant zijn.

Maar voor de rest is het gewoon leuk rondhobbelen op de beurs!

Geen echt budget dus, maar zal de 100 euro normaal gesproken niet overstijgen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 09:41 
Phoenix
Avatar gebruiker

Berichten: 1804
Woonplaats: Apeldoorn
Budget voor Spiel 0 euro ik ga ook niet, budget voor zoontje wat rond nu en 2 weken komt onbetaalbaar ;-)

_________________
http://www.spellenclubapeldoorn.nl
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 09:44 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
spellenclubapeldoorn schreef:
Budget voor Spiel 0 euro ik ga ook niet, budget voor zoontje wat rond nu en 2 weken komt onbetaalbaar ;-)


:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012, 12:20 
4. Tikal (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
NielsZW schreef:
Maar Jorrit wat is er toch zo interessant aan een budget. Ik denk dat de een meer te besteden heeft dan de ander.

Bepaal voor jezelf een budget.


Ik ben een nieuwsgierig mens denk ik.. Ben gewoon benieuwd hoeveel mensen op zo'n dag aan hun hobby spenderen. Mijn budget is, zoals je in mn openingspost kon lezen allang bepaald..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 17:55 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1544
Woonplaats: Meerhout
Wij gaan niet naar Spiel, maar misschien kunnen we ook reageren voor ons budget voor Spel (in Broechem).

Dat doen we ook al om kosten te sparen (vervoer, verblijfplaats en inkom kosten ook geld), maar vooral omdat we gewoon niet kunnen die periode.

Wat ons budget voor Spel betreft, dat is eigenlijk altijd anders.. Als de Paashaas eens een centje brengt of als we eens een helpende hand hebben toegestoken, wordt er wel eens gezegd "ga daarmee maar iets lekker eten". Maar ipv te gaan eten leggen we die centjes mooi aan de kant voor eens een spel te kopen.. Daar heb je veel langer plezier van dan zo één avond ;-) Dus meestal is het wat afhankelijk van wat we cadeau hebben gekregen ofzo..

_________________
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 18:12 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Ik ben niet bewust bezig met een budget, wel met de speelbaarheid van de aankopen. In het verleden kwam ik wel eens thuis met 50 nieuwe titels. Dan was ik eeuwen verder voordat ik alles had gespeeld. Ik mik tegenwoordig op de helft als bovengrens.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 18:34 
7. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
stationwagen of busje? :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 20:08 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Jorrit schreef:
stationwagen of busje? :clap:


Optie 1


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012, 20:15 
9. That's Pretty Clever! (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Steekwagentje, slaven of 10 keer lopen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - wat is jouw budget voor Spiel??  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2012



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®