Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Welk spel zou jij in NL uitgeven?
Poll eindigt op do 15 nov 2007, 12:50
Agricola 24%  24%  [ 7 ]
Tribun 7%  7%  [ 2 ]
League of Six (Sechstadtebunde) 24%  24%  [ 7 ]
Hamburgum 0%  0%  [ 0 ]
Cuba 10%  10%  [ 3 ]
Galaxy Trucker 3%  3%  [ 1 ]
Race for the Galaxy 3%  3%  [ 1 ]
Container 3%  3%  [ 1 ]
The Circle 7%  7%  [ 2 ]
Iets anders, namelijk... 17%  17%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 29
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 12:50 
Uitgever

Berichten: 97
Hoi allemaal,

Net als alle spelliefhebbers is 999 Games natuurlijk op SPIEL geweest. We zijn nu druk aan het spelen. Welke spellen zijn goed, wat vinden we leuk,...

En de centrale vraag natuuurlijk, wat is goed genoeg om in Nederland en Vlaanderen op de markt te brengen.

We willen ook wel graag weten wat jullie leuk vinden! Vandaar deze poll. Spellen toevoegen mag ook natuurlijk. Nadat je gestemd hebt zou het leuk zijn als je een motivatie geeft voor je keuze. Kun je meteen je 2e en 3e keuze toevoegen ;-) (Ik kon maar 10 keuzes kwijt in de poll, daarom is 'iets anders' wel belangrijk).

Overigens, natuurlijk wordt niet deze hele lijst uitgegeven, misschien helemaal niets van de lijst. Deze poll is vooral bedoeld om een beeld te krijgen wat de forumgebruikers nou leuk vinden om in het Nederlands te zien verschijnen. Niks meer of minder. Interessant voor iedereen ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 14:08 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Ik heb ondertussen "Kingsburg " gespeeld en dit loont wel echt de moeite.
Het spelsysteem met de dobbelstenen is een hele andere kant van benaderen, een spelsysteem dat we nog niet zo vaak tegenkomen.
De geluksfactor is aanwezig maar is niet alles bepalend. Het is maar hoe je de worp dan gebruikt. Ik heb het reeds met 2 en 4 personen gespeeld en met 4 vind ik het wel een topper, met 2 een stuk minder.
Het is niet moeilijk wat regels betreft, behoorlijk snel uitgelegd en het bord geeft de spelvolgorde aan met duidelijke pictogrammen. Toch is er voldoende diepgang. Tijdens ons spel was het een nek aan nek race, er waren niet echt zware uitlopers, het bleef tot aan het einde spannend.

Ook League of Six is een topper mijn inziens. Dit weekend voor het eerste gespeeld en direct aangeschaft via een online shop.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 14:42 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Het verbaast mij in niet geringe mate dat je als medewerker van 999 Games deze spellen op je lijst hebt gezet. Dit zijn vrijwel allemaal spellen voor de serieuzere veelspeler, een persoon waar 999 Games naar mijn idee eigenlijk een beetje afstand van heeft gedaan.

Ik denk aan titels als Oregon (Hans im Glück) en Gangster (Amigo) die goed in het gamma zouden passen; de laatste sluit qua thema goed aan bij het door Phalanx uitgegeven Chicago Poker. En niet te vergeten Zooloretto, als winnaar van de SdJ.

Hele erge misschiengevallen zijn Cuba (eggertSpiele) en Galaxy Trucker (CZE). Cuba heeft een vergelijkbaar spelprincipe als De Kathedraal waardoor je makkelijk van een 'opvolger' zou kunnen spreken; Galaxy Trucker is grappig vanwege het aparte spelconcept. Maar daar staat tegenover dat science fiction beslist niet voor iedereen is weggelegd.


Laatst bijgewerkt door cymric op wo 31 okt 2007, 15:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 14:53 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Ik ben niet naar Spiel geweest en heb dus niet zoveel recht van spreken, want ik heb geen van deze spellen gespeeld. wel heb ik er het een en ander over gelezen en dan zijn er 2 spellen die mij erg aan spreken: King of Siam en Oregon. Of ze echt zo leuk zijn als ze lijken weet ik natuurlijk niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 14:56 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Ik sluit me volledig aan bij Stoffel en denk dat Kingsburg het goed zou doen op de Nederlanstalige markt!

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 15:08 
Uitgever

Berichten: 97
cymric schreef:
Het verbaast mij in niet geringe mate dat je als medewerker van 999 Games deze spellen op je lijst hebt gezet. Dit zijn vrijwel allemaal spellen voor de serieuzere veelspeler, een persoon waar 999 Games naar mijn idee eigenlijk een beetje afstand van heeft gedaan.


Dat is zeker waar. Maar de serieuzere veelspeler willen we zeker niet vergeten (en ik al helemaal niet, als veelspeler zijnde!). Uiteindelijk is dat toch iets waar 999 groot mee is geworden in de bordspellen. Aan de andere kant zullen we ook zeker actief blijven met de meer familiegrichte spellen zoals Kolonisten, Carcassonne en wellicht nieuwe spellen zoals een Zooloretto.

Het n hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 16:13 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1049
Woonplaats: Amersfoort
Ik vind dit ook een intrigerend bericht. Is dit bedoeld als focusonderzoek onder hardcore spelliefhebbers? Maar omdat ik nooit te beroerd ben om mijn mening over spellen te geven...

Allereerst is het 'nog maar' twee weken na Spiel en heb ik lang niet al deze spellen gespeeld. Maar afgaande op de diverse eerste indrukken die ik gelezen heb, durf ik wel wat te zeggen:

-Agricola, Tribun, League of Six, Hamburgum, Galaxy Trucker: dit zijn allemaal spellen die alleen een heel beperkte groep van spelliefhebbers zal aanspreken. Zeg maar de mensen die er geen been in zien om hiervan de Duitse of Engelse versie aan te schaffen. De kans op succes van een NL editie acht ik dan ook gering.

-Cuba: teveel een mix van bekende spellen. Met Puerto Rico, De Kathdraal en Caylus zijn er al drie vergelijkbare spellen op de Nederlandse markt. Is er dan nog ruimte voor Cuba?

-Container en The Circle: daar durf ik niks over te zeggen, behalve dan dat ik het idee heb dat die een stuk lastiger te krijgen zijn. Afhankelijk van het vertaalwerk zou dat misschien de moeite waard zijn.

Blijft over: Race for the Galaxy. Het is een soort variant op het Puerto Rico kaartspel, dat min of meer gelijktijdig ontwikkeld is. Omdat ik het PR kaartspel erg goed vind, had ik er vrij hoge verwachtingen van. Maar na een potje heb ik het idee dat die verwachtingen veel te negatief waren: wat een ge-wel-dig spel! De symbolen op de kaarten zijn even wennen, maar ik denk dat je dat na een paar keer spelen volledig onder de knie hebt. Dit lijkt me een spel dat spelliefhebbers moet aanspreken, maar ook de groep die daar net onder zit: zij die graag wat pittiger spellen spelen, maar geen zin hebben in buitenlandse niche-spellen. Er komt wel vrij veel vertaalwerk bij kijken.

Nog drie spellen die niet in de lijst staan:
Oregon: hierbij sluit ik me aan bij cymric. Een prima familiespel, dat ook voor liefhebbers voldoende speelplezier biedt.
Phoenicia: echts iets voor liefhebbers, maar toegankelijk genoeg voor de net-nietspellengekken. De huidige Engelse versie heeft echter een ronduit bedroevende vormgeving gekoppeld aan een belachelijke prijs. Als 999 Games daar iets moois mee kan doen heb je misschien een klapper als met Caylus te pakken.
Im Jahr des Drachen: ook erg leuk, maar ik weet niet of de betrekkingen tussen alea en 999 zodanig zijn dat dit een optie is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 17:03 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Peter Hein schreef:
Cuba: teveel een mix van bekende spellen. Met Puerto Rico, De Kathdraal en Caylus zijn er al drie vergelijkbare spellen op de Nederlandse markt. Is er dan nog ruimte voor Cuba?

Er is altijd ruimte voor andere spellen; als je op deze manier gaat kijken, moet je eigenlijk je hele verzameling op een stuk of 15 spellen na de deur uitdoen. De rest is allemaal meer of minder een mix van die grote titels. De ruimte is alleen soms wat kleiner, en soms wat groter :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 20:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Allereerst is het 'nog maar' twee weken na Spiel en heb ik lang niet al deze spellen gespeeld. Maar afgaande op de diverse eerste indrukken die ik gelezen heb, durf ik wel wat te zeggen:


Geef anders even aan wat je wel hebt gespeeld. Sommige van jouw kwalificaties zijn namelijk - vriendelijk gezegd - opmerkelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 20:47 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1049
Woonplaats: Amersfoort
Wat vind je opmerkelijk? Dat ik zeg dat de meeste spellen uit dit rijtje maar een beperkt publiek aan zullen spreken en dat dit juist het publiek is dat geen bezwaar heeft tegen een Duitse of Engelse versie? Misschien onderschat ik de markt voor sommige spellen, dat zou kunnen.

Van de spellen waar ik een inhoudelijke kwalificatie over geef heb ik Oregon en Cuba niet gespeeld. Mijn kwalificaties hier geven niets meer weer dan de meerderheid aan indrukken die ik tot nu toe gelezen heb. Mettertijd stel ik dat natuurlijk graag bij. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 21:19 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Tribun. Zonder discussie. Ik lig er sedert onze eerste sessie al nachten wakker van.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 21:46 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Na even nadenken kom ik bij Agricola uit. Ik heb het niet gespeeld, maar de eerste berichten die ik er over gehoord en gelezen heb zijn goed, het heeft een thema dat in Nederland denk ik aardig goed ligt (managen van een boerderij) en het is daarnaast een spel waar vrij veel tekst op het materiaal voorkomt. Dus hier is de meerwaarde van een Nederlandstalige versie volgens mij vrij groot. Ik koop persoonlijk geen spellen met lappen tekst in het Duits of Engels en ik schat in dat er zo nog wel meer (veel)spelers zijn. Zo heb ik in het verleden Puerto Rico b.v. ook in de Nederlandstalige editie gekocht.

League of Six en Hamburgum heb ik op SPIEL gespeeld en vind ik beide prachtige spelen, maar ze zijn geheel taalonafhankelijk dus dat dan heeft een Nederlandstalige versie volgens mij geen meerwaarde.

Cuba heeft iets meer tekst (op een aantal kaartjes) en op de rolkaarten al zijn die laatste volgens mij vrij duidelijk door de afbeelding, maar vond ik persoonlijk op SPIEL erg tegenvallen. Ziet er wel mooi uit, dus zou daardoor goed kunnen verkopen, maar zou niet mijn keuze zijn.

De overige spellen heb ik niet gespeeld, dus daar kan ik nog weinig van zeggen. Het ruimtethema spreekt mij niet aan en is denk ik voor een breder publiek minder geschikt (Dus Race for the Galaxy en Galaxy Trucker vallen dan af).

Over Tribune hoor ik goede verhalen, maar staat qua thema misschien net te veraf en had volgens mij ook weinig tekst op het materiaal staan.

Container vond ik vrij prijzig op SPIEL (ik weet niet of je als Nederlandse uitgever dan zomaar daar onder kunt gaan zitten).

Van The Circle heb ik helemaal nog niet gehoord :oops: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 22:10 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Dierik schreef:
League of Six en Hamburgum heb ik op SPIEL gespeeld en vind ik beide prachtige spelen, maar ze zijn geheel taalonafhankelijk dus dat dan heeft een Nederlandstalige versie volgens mij geen meerwaarde.

: .


Misschien ligt de meerwaarde dan wel in het feit dat het in Nederland en Belgi beschikbaar is.
Ik betwijfel of we League of Six in deze landen gaan terugvinden in de winkels als het niet uitgegeven wordt door een Nederlandstalige firma.
Dan moet je al echt via internet op zoek in online shops en dit is voor heel wat mensen een drempel ondanks dat het leuke spellen zijn.

Dit is ook zo met Kingsburg. Ik heb dit nu gekocht in Essen maar waar zou ik het vinden als ik het nadien wil kopen (en aan welke prijzen?)?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 22:17 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
dominique schreef:
Tribun. Zonder discussie. Ik lig er sedert onze eerste sessie al nachten wakker van.


Helaba,
Vergeet dan niet te stemmen in de poll (tribun staat nog steeds op 0 )


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007, 22:18 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 865
Woonplaats: Bollenstreek
Complete outsider: ik vind dat Cat Attack in het Nederlands uit zou moeten komen. En het zou ook nog goed in het 999 assortiment passen. Het is een familiespel dat dezelfde ingredinten gebruikt als monopoly (dobbelen + lopen en kanskaarten), maar dan leuk gemaakt. En het zag er heel schattig uit. Ik wil het nog tenmiste een keer spelen voor ik het ga recenseren, maar mijn eerste twee potjes vond ik erg leuk.

En van de wat oudere spellen is het mij een raadsel waarom jambo nooit in het Nederlands is verschenen. Dit spel vind ik een van de beste tweepersoonsspellen van de kosmos serie maar is door de enorme hoeveelheid tekst op de kaarten lastig speelbaar voor niet-Duitsers


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Keuzes keuzes. Wat zou jij uitgeven?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®