Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 09:25 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Vanaf maandag 30 september tot en met vrijdag 4 oktober zal Patrick Zuidhof, uitgever en medeauteur van Bloqs en het nieuwe UGO! in dit topic al jullie vragen beantwoorden.

Ben je benieuwd naar naar dit nieuwe spel of heb je vragen over zijn uitgeverij Play This One (http://www.playthisone.com) en eventuele nieuwe plannen stel dan hieronder je vragen.

Afbeelding

1. Iedereen mag vragen stellen, ook deze keer kan dat in het Nederlands.
2. Patrick zal in de periode van 30 september t/m 4 oktober proberen elke dag in te loggen om de vragen te beantwoorden. Heb dus even geduld als je ’s ochtends een vraag post en er niet direct antwoord komt.
3. Nummer svp je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor hen om te antwoorden en om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
4. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, etcetera. Behandel hem als onze gast en zorg dat hij zich hier welkom voelt.

Patrick heeft daarnaast maar liefst drie exemplaren van UGO! beschikbaar gesteld voor onze prijsvraag :clap: Het topic met daarin te prijsvraag vind je hier: spellen-en-quizzen/topic10212.html. Onder de goede inzenders zullen dus drie exemplaren van dit prachtige kaartspel worden verloot!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 11:45 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
1. Wanneer komt de draak uitbreiding? :)
Ik heb Ugo! Mogen spelen op spellen aan zee. En het spel zit bijzonder goed in elkaar. Zowel qua componenten als qua tactiek en spelplezier. Toch zou ik er graag nog een soort expert module bij hebben, dat t nog iets scherper maakt, zoals bijvoorbeeld de draak in Tichu.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 12:06 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
2. Bijna elke uitgever heeft tegenwoordig wel een spel met zombies. Waarom Playthisone niet? Hebben jullie soms iets tegen zombies?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 12:30 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
3 kijk je uit naar reviews of ben je bang voor eventuele kritiek?

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 16:12 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Ook ik heb het spel mogen spelen op spellen aan zee, het jolig gehalte was erg hoog. Of dat aan het spel lag of aan de spelers is natuurlijk afhankelijk. Ik vond het een leuk spel en voor de prijs is het natuurlijk een toppertje :D

Mijn vraag is: 4. Was het een bewuste keuze om niet alle kaarten op te delen, zodat spelers niet kunnen tellen?

Als fervent Tichu speler was ik maar al te graag aan't tellen geslagen, tot ik erachter kwam dat een aantal kaarten niet mee deden ;) haha. 5.Hebben jullie dit getest?

Groet en succes met het ontwikkelen van de draak ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 16:55 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Ja een draak waar je wel de slag mee wint 5 punten bovenop je stapel krijgt van een willekeurige kleur, maar een van je tegenspelers 2 gratis boeren....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 17:31 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
kezuskrijst schreef:
1. Wanneer komt de draak uitbreiding? :)
Ik heb Ugo! Mogen spelen op spellen aan zee. En het spel zit bijzonder goed in elkaar. Zowel qua componenten als qua tactiek en spelplezier. Toch zou ik er graag nog een soort expert module bij hebben, dat t nog iets scherper maakt, zoals bijvoorbeeld de draak in Tichu.


Beste Kezuskrijst , volgens mij was jij diegene die met een groot puntenaantal had gewonnen ;). Leuke complimenten overigens. Vele spelers van UGO; testers en (spellen aan zee) hebben
aan ons vele tips gegeven voor uitbreidingen. Zelf ben ik aan het denken aan vier seizoenen. Omdat elk spel van UGO! precies vier ronden duurt. In elke seizoen gebeurt er iets bijzonders, droogte (1 boer minder op het einde). Ook ben ik aan het spelen met een Lost Island. Een extra landje waar je boeren kan plaatsen, deze boeren maken dan speciale acties los. En ja ook een extra kaart of kaarten, het zal geen draak worden. Al met al hoop ik je hiermee alvast blij te maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 17:52 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
Erwin schreef:
2. Bijna elke uitgever heeft tegenwoordig wel een spel met zombies. Waarom Playthisone niet? Hebben jullie soms iets tegen zombies?


Beste Erwin, leuk dat je dit vraagt. Ik kan dit met volmondig ja antwoorden. Echter dit doe ik onder een andere label, namelijk http://www.playthisone.com/black.
Ons eerste spel is toevallig een zombie spel getiteld: Ongoing Dead. Het project was ook wel ongoing , ik ben er nu al drie jaar mee bezig :twisted:
Arvid (de andere helft van Playthisone) en ik proberen het dit jaar af te ronden zodat het in Q1 2014 geproduceerd kan worden. Alle tekeningen , doos en regels zijn af.

Ik heb geen zombie-spel gemaakt vanwege de hype. Ik ben zelf altijd al een horror/si-fi/fantasy liefhebber geweest. Van boeken tot films tot filmmuziek aan toe. Ongoing Dead is met veel liefde voor het genre gemaakt, van tekeningen tot en met de productie. Ik kan verklappen dat ik het spel Ongoing Dead zelf vind lijken op een mix vind tussen Death Angel (space hulk card game) Elder Sign en Michael Schacht's Knatsch. Maar wie ben ik? de spelers zullen het uiteindelijk bepalen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 18:06 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
usurper schreef:
3 kijk je uit naar reviews of ben je bang voor eventuele kritiek?


Dag Usurper. Voor Bloqs vond ik het spannender dan nu voor UGO!. Het was ons eerste spel en het basisspel was meer voor de massa en niet voor de veelspeler, door de uitbreiding bij Bloqs die ik heb bedacht vonden vele veelspelers het toch weer een leuke lichte "filler".

We testen onze spellen heel uitgebreid en vragen vooraf de hulp in van recensenten die een grote doelgroep aanspreken binnen de spelerswereld. We luisteren dan naar advies en tips om het spel inhoudelijk of uiterlijk aan te passen/ te verbeteren. Zo kunnen we vooraf een kleine inschatting maken hoe reviewers er over zouden kunnen schrijven.

In het algemeen kijk ik altijd uit naar reviews , ben niet bang voor kritiek. Dat hoort er nu eenmaal bij. En ach we kunnen nooit iedereen plezieren :lolno:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 18:17 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
16 Feet Pauly schreef:
Ook ik heb het spel mogen spelen op spellen aan zee, het jolig gehalte was erg hoog. Of dat aan het spel lag of aan de spelers is natuurlijk afhankelijk. Ik vond het een leuk spel en voor de prijs is het natuurlijk een toppertje :D

Mijn vraag is: 4. Was het een bewuste keuze om niet alle kaarten op te delen, zodat spelers niet kunnen tellen?

Als fervent Tichu speler was ik maar al te graag aan't tellen geslagen, tot ik erachter kwam dat een aantal kaarten niet mee deden ;) haha. 5.Hebben jullie dit getest?

Groet en succes met het ontwikkelen van de draak ;).


Beste Feet Pauly. Ja een spel maak en breek je ook met de spelers. Als die gezellig zijn dan maakt het soms niet uit wat voor spel je speelt. Maar ik hoop toch dat het ook aan UGO! heeft gelegen. :P

Het is voor mij moeilijk om de vraag van het opdelen van kaarten te beantwoorden. Het spelconcept is in principe afkomstig van Ronald Hoekstra. Toen hij dit aan mij twee jaar geleden liet zien zag ik een enorme potentieel in het idee. Thomas (van Elven Ear Games) en ik hebben het verder uitgewerkt.
Voor mij was het belangrijk om het spel ook met twee personen te spelen. Met 45 kaarten wordt het vrij lastig om ieder 22 te geven (teveel) en 1 open.

Ik denk dat de variant met 4 spelers wel makkelijk zou kunnen. De vijf overgebleven kaarten worden open neergelegd. Dan kunnen eindelijk de Tichu-spelers tellen ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 18:30 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Welkom bij deze Q&A

Helaas heb ik het spel nog niet kunnen spelen, maar ik ben natuurlijk al wel nieuwsgierig geworden door de reacties hier!
Je bent zo enthousiast dat je zelfs een dag vroeger bent begonnen dan in de aankondiging staat!

Mijn vragen:
6. Heb je - buiten je eigen uitgegeven spellen natuurlijk - nog een persoonlijk favoriet spel (/spellen)??
7. Heb je een favoriete kleur om mee te spelen?

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 18:49 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 297
Woonplaats: Woerden (NL)
Ik had de spelregels al eerder doorgenomen want het ziet er leuk uit.

Vraag 8. Hoe kom je aan het (niet zo spannende :? ) thema?

_________________
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 20:45 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Leuk dat er weer een Q&A is. Ben in elk geval erg benieuwd naar het spel en hoop het wellicht op het Spellenspektakel te kunnen spelen.

Vraag 9 Je bent betrokken bij de spellenwereld als auteur, uitgever en als speler. Heb je nog voorkeur voor één van deze rollen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 22:02 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
humske schreef:
Welkom bij deze Q&A

Helaas heb ik het spel nog niet kunnen spelen, maar ik ben natuurlijk al wel nieuwsgierig geworden door de reacties hier!
Je bent zo enthousiast dat je zelfs een dag vroeger bent begonnen dan in de aankondiging staat!

Mijn vragen:
6. Heb je - buiten je eigen uitgegeven spellen natuurlijk - nog een persoonlijk favoriet spel (/spellen)??
7. Heb je een favoriete kleur om mee te spelen?


6. Beste Humske , ik ben een erg thematische speler. Ik heb zelf zo rond de 5000 spellen (inclusief kaartspellen) veel te veel eigenlijk. Maar het spel wat me altijd is bijgebleven en wat het meeste indruk op mee heeft gemaakt is Space Hulk. Hoewel ik dit niet het meest heb gespeeld. Heb wel alle versies en uitbreidingen.
7. Ik laat mensen altijd een kleur kiezen, meestal neem ik neutrale kleuren zwart , grijs of wit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013, 22:07 
Spelauteur
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
Oxyligen schreef:
Ik had de spelregels al eerder doorgenomen want het ziet er leuk uit.

Vraag 8. Hoe kom je aan het (niet zo spannende :? ) thema?


Beste Oxyligen

Het oorspronkelijke thema voor dit spel van Ronald Hoekstra was : Bimbo. In het spel moest je dan als meisje de mooiste kleren bij elkaar sprokkelen. Het speelbord was dan verticaal i.p.v nu horizontaal. Echter zo'n thema is voor de niche markt. We zijn een startende uitgever en dan zijn we wat voorzichtig met het kiezen van een thema. Dit thema kan voor jou en anderen niet zo spannend zijn maar het zal ook geen groep mensen wegjagen. :roll:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
46 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Q&A met Patrick Zuidhof, medeauteur van UGO! en Bloqs  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Bloqs, PLAYthisONE, Patrick Zuidhof, Q&A, UGO!, V&A



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®