Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013, 20:46 
Meeple

Berichten: 15
hallo,

als kerstkado vraagt mijn schoonzus volgende spelletjes:
- het kaartspel "kolonisten van catan" voor 2 spelers (eventueel met uitbreidingen)
- genius

2 vragen om niets verkeerd te kopen:

ik zie dat "vorsten van catan" ook bestaat. dit zou een nieuwe versie zijn van het kaarspel "kolonisten van catan" voor 2 spelers . klopt dit?
maar het gewone kaartspel wordt ook nog verkocht ...?
en bij het originele kaartspel kan je ook uitbreidingen kopen. passen die dan ook bij vorsten van catan?

genius vind ik niet direct in een webwinkel. wel het spel "ingenious" en de doos ziet er op internet hetzelfde uit. nu wil ik natuurlijk zeker zijn dat ik het juiste spel koop.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013, 21:19 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
De vorsten van catan lijkt erg op het kaartspel, maar is niet hetzelfde. Het is een iets gedowntunde versie.

Ingenious is wel gelijk aan genius, en ook aan het Duitse Einfach Genial. Let wel dat hier twee versies van zijn. De reguliere versie zit in een grote doos, en is voor twee tot vier spelers. Er is ook een reiseditie, in een kleiner doos en alleen voor twee spelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013, 21:28 
Avatar gebruiker
Volgens mij heb je nog een derde versie van Ingenious, Challenges, maar ik weet niet goed wat voor verschil die versie maakt.

Wat betreft Vorsten van Catan, dat is inderdaad het kaartspel waar de agressieve kaarten uit zijn gehaald. Met de uitgave van het blik kwam er ook een indeling in de actiekaarten (die was er daarvoor nog niet): verdedigend, neutraal en aanval. Die aanvalskaarten (en volgens mij zelfs ook een aantal neutrale kaarten, maar dat weet ik niet zeker), zijn er in ieder geval uit.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013, 02:26 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ik heb nog eenkaartversieb van catan te koop met 2 uitbreidingen,

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 23:20 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
flupke7 schreef:
ik zie dat "vorsten van catan" ook bestaat. dit zou een nieuwe versie zijn van het kaarspel "kolonisten van catan" voor 2 spelers . klopt dit?
maar het gewone kaartspel wordt ook nog verkocht ...?
en bij het originele kaartspel kan je ook uitbreidingen kopen. passen die dan ook bij vorsten van catan?

Naast het nieuwe "Vorsten van Catan", zal je hier en daar nog het oude "Kolonisten van Catan Kaartspel" vinden. Tweedehands zal dat op dit moment vooral de oude versie zijn.

Het oude kaartspel is al jaren een van onze favoriete spellen voor twee. Op Zuiderspel hadden we de gelegenheid om de nieuwe versie te spelen. Ik heb hem niet gekocht, omdat het spel -ondanks alle wijzigingen- te sterk lijkt op het oude. Indien ik vandaag zou starten, dan zou ik voor de nieuwe versie gaan, al is het maar omdat ik dan makkelijk aan nieuwe uitbreidingen zou raken (bij de basisversie zitten trouwens al enkele uitbreidingsets).

Een vorige discussie vind je hier op het forum.
Dagmar geeft haar mening op de Spellengek blog.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013, 00:59 
Jakkiebak!

Berichten: 54
Woonplaats: Weert
K heb genius wel tweedehands te koop mocht je daarin geïnteresseerd zijn


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013, 14:01 
Meeple

Berichten: 15
ingenious is al besteld

over het kaartspel kan ik moeilijk beslissen. ze had ook graag uitbreidingen gekregen, dus misschien koop ik dan toch beter het oude spel.

alvast bedankt voor alle info!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - vorsten van catan - genius  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Tags

Genius, Vorsten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®