Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bora Bora
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 10:10 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Ik twijfel momenteel of ik Bora Bora zou aankopen of niet en ik had graag wat meningen gehoord.

Pro's: Stefan Feld design, Burgen von Burgundy speel ik met veel gaarne en bij Bora Bora lijkt me wel een paar elementen gemeenschappelijk te hebben.
Het is een complex spel, ik hou van spellen zoals Tzolkin, Terra Mystica, Het Dorp... een zware doos met hopen components en je snapt pas hoe alles samenhangt na een eerste of misschien 2de keer spelen, I love it :)

Con's: Ik hoor sprake van iets teveel geluk. De dobbelstenen worden bij Burgen von Burgundy heel goed gemitigeerd, een roll is zelden onbruikbaar, misschien niet helemaal wat je wou maar je kan er wel altijd iets mee. Maar ik hoor in reviews terugkomen dat het geluk een beetje overal zit en dat het nergens doorslaat maar in zijn totaliteit iets teveel is.
Ik heb nogal een afkeer van geluk aangezien ik nooit geluk heb in spellen ;-) Een beetje is niet erg, zoals er bij eender welk kaartspel wel een geluksfactor is in de kaarten die je trekt maar als ik het gevoel heb dat geluk een sterkere rol speelt dan strategie dan haak ik af.

Dus vandaar waarde spellencollega's had ik graag jullie meningen gehoord over Bora Bora. Is de geluksfactor sterk aanwezig? Of valt het wel mee en is dit gewoon een must buy?

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Bora Bora
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 10:26 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Naar mijn gevoel is de geluksfactor niet hoger of lager dan bij 'Die Burgen von Burgund'. Bij beide spellen is er namelijk een manier om je dobbelsteen altijd op de gewenste plek in te zetten. Daarbij denk ik wel dat 'Bora Bora' wat gemener is, aangezien acties geblokkeerd kunnen worden door je tegenspelers.

Echter, boven alles, probeer het eerst uit aleer je het koopt. Vooral als je twijfels hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Bora Bora
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 19:24 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik ben zelf een echte Feld-fan en persoonlijk vind ik Bora Bora zeker één van de betere spellen van hem. Niet beter dan Burgen van Burgund maar die vind ik dan ook 'outstanding'
Bora Bora biedt zoals de meeste Felds vele wegen naar de overwinning maar op het laatste komen de punten toch altijd zeer dicht in elkaars buurt wat ik zeker een pluspunt vind.
Wel is het een spel dat je met het juiste publiek moet spelen aangezien je elkaar soms serieus kunt dwars zitten en als je iemand hebt wiens enig doel erin bestaat om de anderen te hinderen kan ik me voorstellen dat het niet leuk is.
Geluk komt er misschien wel een beetje bij kijken in de zin dat je soms moet hopen dat ze niet net die actie pakken die jij ook wou doen en soms word je dan geblokkeerd, soms ook niet, hangt van de waarde van de dobbelsteen af.
Sowieso komt er veel tactiek en planning aan te pas maar je moet zeker bereid zijn je planning af en toe eens (serieus) bij te sturen.
Het typische 'veel willen doen maar acties te weinig' gevoel ga je hier zeker ook hebben.
Kortom, een topper in mijn ogen :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Bora Bora
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 20:09 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Probeer het spel gewoon te winnen: http://boardgamegeek.com/contest/bobo/questions?

PS Ik vind Bora Bora een topspel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Bora Bora
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 20:58 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Dit is een erg goed spel. Wel wat pittiger dan The Castles of Burgundy. Ik heb het nog niet genoeg gespeeld, maar vooral om zo veel mogelijk bonuspunten op het eind te behalen is nog best een opgave. Een uitdagend spel vind ik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Bora Bora
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 09:19 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
@Willy: volledig akkoord een keertje uitproberen om alle twijfel uit te wissen. Maar momenteel werk ik full time en in de weekends sta ik in een popup shop dus veel tijd blijft er niet over om een spel uit te proberen... Dus is reviews lezen en het collectieve brein hier bevragen mijn meest betrouwbare vorm van informatie ;-)
En het moet vooruit gaan want volgende week vier ik mijn verjaardag dus het ideale excuus om de portefeuille nog eens open te trekken om mijn reeds overvolle kast aan te vullen!

@alle anderen, bedankt voor de opinies, bora bora voeg ik zeer binnenkort toe aan de collectie :)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Bora Bora  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Bora Bora, alea



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®