Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 15:42 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Brussel
De laatste 6 nieuwe uitbreidingen die in het spellenspektakelmagazine vermeld zijn zullen die goed zijn of is dit om die koe nog een beetje verder uit te melken?

________________________________________

Ik lust geen soep met balletjes


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 16:01 
Kwak!
Avatar gebruiker

Berichten: 90
Woonplaats: Oudewater (Utrecht)
kippensoep schreef:
De laatste 6 nieuwe uitbreidingen die in het spellenspektakelmagazine vermeld zijn zullen die goed zijn of is dit om die koe nog een beetje verder uit te melken?


Volgesn mij zijn het geen uitbreidingen, alleen scenario's. Een soort Das Buch, maar dan in zessen, zodat 999 wat meer geld uit je zak kan kloppen..


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 16:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Emus schreef:
Volgesn mij zijn het geen uitbreidingen, alleen scenario's.

Het zit in een doosje, bevat regels en speelmateriaal en is bedoeld als uitbreiding op een bestaand spel. Waarom is dit een scenario en niet een uitbreiding? Wat is het nut van dit onderscheid?

Citaat:
Een soort Das Buch, maar dan in zessen, zodat 999 wat meer geld uit je zak kan kloppen..

Als je alle doosjes wilt kopen (en er zullen volgend jaar ongetwijfeld meer setjes volgen), wordt dit een dure grap. Dan is een gebundelde set financieel aantrekkelijker. Aan de andere kant heb je nu de kans om de krenten uit de pap te vissen. Verder verwacht ik dat de losse doosjes wat gemakkelijker worden verkocht. 10 euro is immers een leuk bedrag voor een cadeautje. Een bundel scenario’s voor 40 euro of meer zal minder snel uit de winkels vliegen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 17:26 
Kwak!
Avatar gebruiker

Berichten: 90
Woonplaats: Oudewater (Utrecht)
Erwin schreef:
Emus schreef:
Volgesn mij zijn het geen uitbreidingen, alleen scenario's.

Het zit in een doosje, bevat regels en speelmateriaal en is bedoeld als uitbreiding op een bestaand spel. Waarom is dit een scenario en niet een uitbreiding? Wat is het nut van dit onderscheid?


Bij een uitbreiding denk ik aan een complete verandering van het spel (zoals S&R en zeevaarders). Scenarios zijn meer een variatie op het reeds bestaande spel (zoals Das Buch, waar ook vulkaantegels inzitten, maar wat imo geen 'echte' uitbreiding is.

Citaat:
Citaat:
Een soort Das Buch, maar dan in zessen, zodat 999 wat meer geld uit je zak kan kloppen..

Als je alle doosjes wilt kopen (en er zullen volgend jaar ongetwijfeld meer setjes volgen), wordt dit een dure grap. Dan is een gebundelde set financieel aantrekkelijker. Aan de andere kant heb je nu de kans om de krenten uit de pap te vissen. Verder verwacht ik dat de losse doosjes wat gemakkelijker worden verkocht. 10 euro is immers een leuk bedrag voor een cadeautje. Een bundel scenario’s voor 40 euro of meer zal minder snel uit de winkels vliegen.


Daar heb jij weer gelijk in... Maar ik koop dan weer liever 20 scenario's voor €40,= (Das Buch) dan 6 voor €60,= (zoals deze setjes)

Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat als het leuke scenario's zijn, ik ze niet zal kopen. Mijzelf kennende gaat 999 op het SpSp weer flink aan mij verdienen ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 19:00 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Uitbreidingen of scenario's, tsja. Carcassonne heeft 571 uitbreidngen, waarbij er toch weinig aan het spel op zich verandert.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 19:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Emus schreef:

Bij een uitbreiding denk ik aan een complete verandering van het spel (zoals S&R en zeevaarders). Scenarios zijn meer een variatie op het reeds bestaande spel (zoals Das Buch, waar ook vulkaantegels inzitten, maar wat imo geen 'echte' uitbreiding is.


Het is grappig hoe verschillen in taalgebruik tot misverstanden kunnen leiden. Onder een variatie (of variant) versta ik een zelfstandig speelbaar spel, waarvan het systeem is afgeleid van een ander spel. Denk aan het Kolonisten basisspel versus Prehistorie of Carcassonne versus Jagers & Verzamelaars.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2005, 22:33 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
Scenario's of uitbreidingen: het zal inderdaad goed verkocht gaan worden. Uiteraard ook aan mij en het zijn inderdaad leuke cadeautjes die je makkelijk geeft. Ik denk dat dit een slim plan is om de Kolonisten markt niet zo zeer uit te breiden maar wel te verdiepen!

Mooi verhaal, maar ik ga er toch een paar kopen! :D

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 nov 2005, 15:42 
Joker

Berichten: 5
Zijn deze scenario's niet ook al jaren bekend op Internet? Hebben ze gewoon een paar interessante uit de nieuwsgroepen gehaald, en die als spel uitgebracht?

Ik weet nog wel dat ik jaren geleden, toen ik nog Catan speelde, tientallen varianten heb gedownload van Internet. De varianten die ze nu uitbrengen kwamen me qua naam zeer bekend voor.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005, 22:38 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Heemskerk
Heb het donkerbruin vermoeden dat er een aantal copy-paste uit het boek zijn!

Het 7de deel krijg je gratis, maar ja ik heb het boek al, dus dan moet ik dubbel kopen!

Trouwens, ik heb het wel een beetje gehad met uitbreiding/variaties op Catan.
Ik zoek nu nieuwe spellen.....Heb dus ook op het spellenspektakel Meso aangeschaft!

Geen spijt van!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2005, 18:24 
Regenmaker
Avatar gebruiker

Berichten: 282
En weet iemand al wat het 7e gratis mini-scenario is? Ik ben nl. benieuwd of dit de aanschaf van de andere 6 waard is. Als ik de discussie een beetje volg, zijn de Woestijnruiters en de Koloniën wel de moeite waard. Maar ikzelf heb Het grote Kanaal "in m'n schoen" gekregen. En daar had ik toch heel gemengde gevoelens bij. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar bijna 10 euro voor een handjevol kartonnen schijfjes komt toch aardig in de buurt van geldklopperij.

_________________
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2005, 20:43 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
Het Kanaal is dan ook wel meteen het scenario met de minste inhoud.

Over het 7e mini scenario, die krijgt iedereen op zijn vroegst in Januari. Ze worden momenteel nog gefabriceerd.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 dec 2005, 22:45 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 694
Woonplaats: Hazerswoude
alrick schreef:
En weet iemand al wat het 7e gratis mini-scenario is? Ik ben nl. benieuwd of dit de aanschaf van de andere 6 waard is. Als ik de discussie een beetje volg, zijn de Woestijnruiters en de Koloniën wel de moeite waard. Maar ikzelf heb Het grote Kanaal "in m'n schoen" gekregen. En daar had ik toch heel gemengde gevoelens bij. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar bijna 10 euro voor een handjevol kartonnen schijfjes komt toch aardig in de buurt van geldklopperij.


Nou betaal je bij spellen sowieso niet voor de materialen, want dat beetje karton alleen maakt een spel niet zo duur. Ik snap echter wel wat je bedoelt: dit is duidelijk voortborduren op een goedlopend product. Hier is niks mis mee, maar je moet jezelf wel afvragen of het die € 10,- nog wel waard is...

_________________
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006, 01:20 
Meeple

Berichten: 15
Hmmm, qua prijs-materiaal verhouding kun je beter proberen das Buch te kopen.
Op markplaats en ebay zijn ze al voor zo'n 45,- te krijgen, heb je al 3 van de 6 scenario's te pakken!
Plus nog heel veel extra's....


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreidingen Kolonisten van Catan  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan: Zes Scenario's



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®